Seit Boutaris Wahl liegen wieder auf dem Verhandlungstisch die Projekte "Thermaikos-Verbindungen" und die "Strassenbahnlinie Hauptbahnhof-IKEA".
Anfang 2011 - mit der Übernahme des Amtes des Bürgermeisters von Thessaloniki - werden die Bauprojekte weitergeleitet.
Θεσσαλονίκη: Διαδικασίες ανάπτυξης Τραμ και Θαλάσσιας συγκοινωνίας!
Είναι γνωστή η θέση του υφυπουργού Υποδομών κου Βούγια για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης. Είναι ο εμπνευστής της ιδέας της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Σε αυτή τη λογική και με σύμμαχο πλέον τον νέο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κο Μπουτάρη βγαίνει από τα συρτάρια η ιδέα αυτή μαζί με μια νέα η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί και ως επαναστατική.
ΤΡΑΜ
Ας ξεκινήσουμε ανάποδα καθώς η είδηση για την ανάπτυξη Τραμ στην πόλη μέχρι τώρα συναντούσε την πεισματική άρνηση των περισσότερων φορέων της πόλης. Η νέα διοίκηση της πόλης φαίνεται ότι βλέπει με καλό μάτι την είσοδο ακόμα και στο κέντρο της πόλης του Τραμ και μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών κάνουν το επόμενο βήμα.
Η γραμμή για την οποία ενδιαφέρονται τόσο στο Υπουργείο όσο και στο Δήμο είναι αυτή μεταξύ ΙΚΕΑ και Σιδηροδρομικού Σταθμού με χρήση των κεντρικών οδικών αξόνων της Βασιλίσσης Όλγας και της Τσιμισκή (που από το ΥΠΕΚΑ έχει ανακοινωθεί η μελλοντική πεζοδρόμηση της).
Η πρώτη κίνηση είναι η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος προκειμένου να στοχεύσει το ενδιαφέρον για αυτό το έργο. Ανάλογα με τα αποτελέσματα θα αποφασιστεί αν προχωρήσει ή όχι. Με άλλα λόγια η απόφαση να κατασκεαυστείν εξαρτάται εάν κριθεί βιώσιμο εμπορικά.
Το έργο αυτό ουσιαστικά δημιουργεί μια οριζόντια διαμπερή γραμμή που σε συνδυασμό με το Μετρό θα κάνει για πρώτη φορά ένα αξιόπιστο δίκτυο Μετρό -Τραμ που μαζί με την υποθαλάσσια συγκοινωνία θα είναι η βάση για την περαιτέρω εξέλιξη των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με την ίδια διαδικασία, αυτή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες, θα γίνει το επόμενο διάστημα και η προσπάθεια προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων για την θαλάσσια συγκοινωνία, ένα έργο που έχει πολλές φορές βγει στο προσκήνιο και άλλες τόσες έχει μπει στο συρτάρι. Μέχρι σήμερα έχουν δημοσιευτεί διάφορες μελέτες αλλά καμία δεν τελεσφόρησε.
Το νέο σημαντικό στοιχείο για την θαλάσσια συγκοινωνία είναι τόσο ο μελλοντικός τερματικός σταθμός του Μετρό στην Καλαμαριά στο σταθμό ΜΙΚΡΑ αλλά και η απόφαση για ένταξη στο δίκτυο μαζικής μεταφοράς και αυτού του μέσου.
Από τις αρχές του 2011 περιμένουμε και τις εξαγγελίες του νέου Δημάρχου της πόλης σχετικά με το μείζον ζήτημα της ανάπτυξης νέων μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς ως γνωστό η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικά μεγάλο πρόβλημα σχετικά με την συγκοινωνία της που περιορίζεται σήμερα μόνο στα αστικά λεωφορεία για την μετακίνηση εντός των ορίων της πόλης.
Σίγουρα στα άμεσα πλάνα είναι η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό (μάλλον πάμε για το 2015) η εκκίνηση των εργασιών της επέκτασης προς Καλαμαριά και η εξεύρεση χρηματοδότησης για την επέκταση προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία.
Hippokrates