Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Tourismus im Aufwind - Griechenland

Σχέδιο να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο κέντρο yachting


08/12/2012 - 16:01

Φιλόδοξο σχέδιο να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο κέντρο yachting ενεργοποιεί η κυβέρνηση δια του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων Τουρισμού και Οικονομικών, επιχειρώντας να προσελκύσει σκάφη αναψυχής πολλά εκ των οποίων έδιωξε από τις ελληνικές μαρίνες της η νομοθεσία του 2009.

Το σχέδιο που περιλαμβάνει κίνητρα ελλιμενισμού, φοροελαφρύνσεις, διαφάνεια, άρση της πολυνομίας και μέτρα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού εν γένει θα μπορούσε με βάση μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς να φέρει έως και 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον έσοδα για την οικονομία εάν επετύγχανε να προσελκύσει 100 χιλιάδες περισσότερα σκάφη αναψυχής.

Σύμφωνα με την μελέτη που θα παρουσιασθεί την επόμενη εβδομάδα, προσχέδιο της οποίας παρουσιάστηκε και σε κλειστή συνάντηση στα φετινά Ποσειδώνια, αυτή τη στιγμή ελλιμενίζονται περί τις 13 χιλιάδες σκάφη αναψυχής ανά την επικράτεια που στηρίζουν άμεσα ή έμμεσα 59 χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Φιλόδοξοι στόχοι

Εάν η χώρα μπορούσε σε βάθος χρόνου να φέρει στις θάλασσές της 100 χιλιάδες επιπλέον σκάφη οι θέσεις εργασίας θα αυξάνονταν τουλάχιστον κατά 300 χιλιάδες και θα δημιουργείτο προσθετό εισόδημα 2,7 δισ. Πρέπει να σημειωθεί ότι κοντά στα 120 επαγγέλματα στηρίζονται στα σκάφη αναψυχής.

Υπενθυμίζεται ότι τα ελληνικά νησιά και ακρογιάλια αποτελούν κορυφαίο προορισμό του θαλασσίου τουρισμού και ειδικά με σκάφη αναψυχής. Όμως το σκάφος αναψυχής στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή επιβαρύνεται από υπερβολική φορολογία.

Ο θλιβερός απολογισμός των μέτρων του 2009

Με την νομοθετική ρύθμιση του 2009 έφυγαν για γειτονικές χώρες περίπου το 25% των σκαφών που έδεναν μέχρι τότε σε ελληνικές μαρίνες. Σκάφη, κυρίως ξένων ιδιοκτητών, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στις τοπικές οικονομίες. Πολλά εξ’ αυτών πήγαν στην Τουρκία.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα

Η Ελλάδα διαθέτει ακτογραμμή δεκαέξι χιλιάδων χιλιομέτρων αλλά εδώ ελλιμενίζονται μόνο περί τις 13 χιλιάδες σκάφη, ελληνικά η ξένα. Εννέα χιλιάδες εκ των οποίων σε μαρίνες. Τουναντίον η Γαλλία με μόλις τρεισήμισι χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμή, μεγάλο μέρος των οποίων στον Ατλαντικό, φιλοξενεί 200 χιλιάδες σκάφη, εκατόν εξήντα χιλιάδες εκ των οποίων σε μαρίνες.

Στα επαγγελματικά δε σκάφη ο κλάδος πλήττεται οικονομικώς από την υπάρχουσα νομοθεσία. Βαίνει δε προς αφανισμό καθώς τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής δεν είναι ανταγωνιστικά, τα ξένα πληθαίνουν στις ελληνικές θάλασσες και χρησιμοποιούν ως λιμάνια αφετηρίας την πατρίδα τους.

Σε αυτό το περιβάλλον και με αυτά τα επιστημονικά δεδομένα η κυβέρνηση δια των υπουργείων ναυτιλίας, οικονομικών και τουρισμού έχει έτοιμο προς παρουσίαση σχέδιο νομού που μεταξύ άλλων επιδιώκει να επανεκκινήσει την οικονομική δραστηριότητα στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και των συναφών επαγγελμάτων.

Πλάνο για megayachts

Εντός του ίδιου πλάνου βρίσκεται και η επιχείρηση προσέλκυσης πολύ μεγάλων θαλαμηγών ή Mega yachts για να χρησιμοποιούνται και να παραμένουν στην Ελλάδα ή δυνατόν καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Με βασική επιδίωξη την δημιουργία ενιαίου, απλού και ασφαλούς δικαίου, γίνεται κωδικοποίηση των διάσπαρτων ρυθμίσεων, εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, εναρμόνισή της με τις σύγχρονες πρακτικές και τις κοινοτικές διατάξεις και μηχανοργάνωση όλων των συναφών αρμόδιων υπηρεσιών όπως νηολόγια, λεμβολόγια και υπηρεσίες του ΥΝΑ.

«Τέλη κυκλοφορίας» για τα yacht

Στα πλαίσια αυτά επανέρχεται σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες και η θέσπιση τέλος παραμονής και πλόων σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας η οποία αν και ήταν έτοιμη να γίνει νωρίτερα αποσυρθεί για να ενταχθεί στο συνολικό νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό.

Με αυτό τέλος παραμονής και πλόων καταργούνται «ορισμένες φορολογικές επιβαρύνσεις που είχαν θεσπιστεί στο πρόσφατο παρελθόν και οι οποίες αποδείχθηκαν απρόσφορες, καθώς δεν συνεισέφεραν στην αύξηση της φορολογητέας ύλης και των φορολογικών εσόδων, αλλά αντίθετα δημιούργησαν συνθήκες ύφεσης, με αποτέλεσμα την μείωση του κύκλου εργασιών των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού, την απώλεια θέσεων εργασίας σε όλο τον κλάδο (υπάλληλοι, πληρώματα, τεχνικοί, συντηρητές, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, κλπ.) και την απομάκρυνση ελληνικών και αλλοδαπών πλοίων αναψυχής από την Ελλάδα».

Αποσαφηνίζεται επίσης το φορολογικό καθεστώς εισόδου και παραμονής ιδιωτικών πλοίων αναψυχής στην ελληνική επικράτεια με παράλληλη απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών (one stop shop).

Εκτιμάται ότι θα αποφευχθεί έτσι το φαινόμενο αλλοδαποί ιδιοκτήτες, που ελλιμενίζουν ιδιωτικά πλοία αναψυχής στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα και επανέρχονται το καλοκαίρι, να έχουν επιβαρυνθεί με άγνωστους φόρους και επιβαρύνσεις και θα εισπράττει το κράτος ένα σταθερό και προϋπολογισμό έσοδο κάθε έτος.

Ποιος πληρώνει και πόσο

Το τέλος δεν θα επιβάλλεται σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής, σε μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους έως 12 μέτρα, καθώς και σε ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους έως 15 μέτρα.

Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα:

-Το τέλος παραμονής και πλόων (ΤΠΠ) θα υπολογίζεται σε ετήσια βάση και θα καταβάλλεται για χρονικά διάστημα, ενός, τριών, έξι ή δώδεκα μηνών, ανάλογα με τον χρόνο παραμονής του πλοίου στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Για τον υπολογισμό του τέλους θα λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του πλοίου.

-Για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία, το ΤΠΠ ορίζεται στα 200 ευρώ ανά μέτρο από τα 12 ως τα 15 μέτρα, στα 300 ευρώ από τα 15 ως τα 20 μέτρα, στα 400 ευρώ από τα 20 ως τα 24 μέτρα και στα 500 ευρώ για τα επόμενα μέτρα από 24 μέτρα και πάνω.

-Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία, το ΤΠΠ ορίζεται στα 200 ευρώ ανά μέτρο από τα 15 ως τα 20 μέτρα, στα 300 ευρώ από τα 20 ως τα 25 μέτρα και στα 400 ευρώ για τα επόμενα μέτρα από τα 25 μέτρα και πάνω.

-Η καταβολή του ΤΠΠ θα γίνεται με την αγορά ειδικού σήματος, που αντιστοιχεί στην κατηγορία του σκάφους και στην κατηγορία της εκάστοτε διάρκειάς του. Η πληρωμή του και η χορήγηση του ειδικού σήματος θα γίνεται στην λιμενική αρχή του πρώτου λιμένα εισόδου στην ελληνική επικράτεια.

Για τα πλοία με σημαία χώρας εκτός της Ε.Ε., του ΕΟΧ και της ΕΖΕΣ, το ΤΠΠ καταβάλλεται και το ειδικό σήμα χορηγείται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή,η οποία εκδίδει και το σχετικό δελτίο κίνησης.

Πως η Καταλωνία μαζεύει μισό δισ. από το yachting

Στην Καταλωνία, σύμφωνα με στοιχεία του ICOMIA Marinas Group, κάθε νέα θέση εργασίας σε μια μαρίνα εκτιμάται ότι δημιουργεί εννιά θέσεις εργασίας στην τοπική οικονομία. Στη Βαρκελώνη για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους.

Μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων του 2010 δείχνει πως κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μία μαρίνα, ξοδεύει άλλα 450 στην τοπική οικονομία.

Το συνολικό οικονομικό όφελος για την Καταλωνία από δραστηριότητες yachting αγγίζει τα 480 εκατ. ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 196,8 εκατ. πάνε σε ναυτικές υπηρεσίες, τα 99,6 εκατ. στην αγορά εξοπλισμού, τα 87 εκατ. σε μαρίνες και τα 37,1 εκατ. σε υπηρεσίες και προϊόντα εστίασης.
kala, apo modela kai sxedia theories imaste opos panda proti :-)
 
[h=2]8 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις αναμένουν το "πράσινο" φως[/h]
15/12/2012 - 10:30

Αιτήσεις για αδειοδοτήσεις που αφορούν στην υλοποίηση οκτώ μεγάλων τουριστικών σχεδίων έχει λάβει η νεοσύστατη αρμόδια ειδική υπηρεσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για την προώθηση επενδύσεων στον τουρισμό.

Αυτό ανέφερε, χθες, η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε με τον αναπληρωτή υπουργό ΠΕΚΑ κ. Σταύρο Καλαφάτη για την παρουσίαση των βασικών αξόνων του νέου Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό.

Η πρώτη επένδυση που είναι σε στάδιο υπογραφής από τους δύο υπουργούς για τον καθορισμό των ειδικότερων κατηγοριών έργων και τους περιβαλλοντικούς όρους αφορά έργο για τη δημιουργία σύνθετου τουριστικού καταλύματος που θα καλύψει 19.500 τ.μ. αποτελούμενου από ξενοδοχείο 350 κλινών, κέντρο θαλασσοθεραπείας 100 ατόμων και τουριστικές κατοικίες σε έκταση 645 στρεμμάτων στη θέση Βρόσκοπος στο νησί της Κέας. Επίσης, θα δημιουργηθεί καταδυτικό κέντρο, λιμενική εγκατάσταση, κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, μονάδα αφαλάτωσης και εγκατάσταση τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων. Η επένδυση, που θα υπερβεί τα 30 εκατ., θα υλοποιηθεί από τον όμιλο Dolphin Capital Ιnvestors. Κατά την υλοποίηση του έργου και κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων θα δημιουργηθούν 250 θέσεις εργασίας αντίστοιχα. Το ξενοδοχείο θα λειτουργήσει υπό την επωνυμία της διεθνούς αλυσίδας Aman Resorts. Το έργο έχει εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κέας.

Τα άλλα τουριστικά σχέδια που βρίσκονται σε διάφορα στάδια αδειοδοτήσεων αφορούν επενδυτικές προτάσεις στη Βοιωτία, στο Λασίθι, στην Κω, στην Αταλάντη, στην Αχαΐα, στη Μήλο και στην Ιο. Σε έκταση 1.720 στρεμμάτων στη Βοιωτία, στην περιοχή Σκορπονέρι, επίσης, ο όμιλος Dolphin σκοπεύει να κατασκευάσει ξενοδοχείο και να αναθέσει τη λειτουργία του στην αλυσίδα Οberoi Hotels. Επίσης, ο όμιλος Dolphin έχει συμμετοχή στο επιχειρηματικό σχήμα για την υλοποίηση της τουριστικής επένδυσης Cavo Plaka, η οποία προβλέπει τη δημιουργία 2.500 ξενοδοχειακών κλινών σε έκταση 4.400 στρεμμάτων στο Λασίθι. Η επένδυση στην Κω αφορά στην ανακατασκευή ξενοδοχείου από την Club Med. Στη Μήλο υπάρχει ενδιαφέρον από τον επιχειρηματικό όμιλο Μεταξά για την υλοποίηση της πρώτης του επένδυσης στον τουριστικό τομέα. Τη σύνθετη τουριστική επένδυση (3 ξενοδοχεία, 3 γήπεδα γκολφ, τουριστικές κατοικίες κ.ά.), ύψους έως 2 δισ. ευρώ, σε έκταση περίπου 12.500 στρεμμάτων στην Αταλάντη θα υλοποιήσει η εταιρεία «Λοκρός». Στην Ιο η επένδυση από όμιλο Ελλήνων επιχειρηματιών αφορά την κατασκευή ξενοδοχείου και κατοικιών σε έκταση 270 στρεμμάτων. Στην Αχαΐα, αίτηση για την τουριστική αξιοποίηση ιδιόκτητης έκτασης έχει καταθέσει η Ιερά Μονή της Θεοτόκου του Μεγάλου Σπηλαίου.

Η κ. Κεφαλογιάννη προσδιόρισε τη μορφή των επιχειρηματικών σχεδίων που θα προωθηθούν μέσω του χωροταξικού σχεδίου, τα οποία μεταξύ άλλων είναι ξενοδοχεία υψηλής ποιότητας, ειδικές τουριστικές υποδομές, όπως συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα, τουριστικοί λιμένες, κέντρα ιαματικού τουρισμού, γήπεδα γκολφ κ.ά. και σύγχρονα προϊόντα, όπως η τουριστική κατοικία. Ο κ. Καλαφάτης ανέφερε ότι με το χωροταξικό σχέδιο θα χωροθετηθούν σε συγκεκριμένες περιοχές, ιδίως σε προορισμούς με περιθώρια ανάπτυξης ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού, σε μητροπολιτικούς προορισμούς, σε νησιά με επιφάνεια μεγαλύτερη των 70 τ. χλμ. και σε ορεινές περιοχές, οργανωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
 
[h=2]Έρχονται 11 μεγάλες τουριστικές επενδύσεις[/h] «Γκάζι» πατάνε τα συναρμόδια υπουργεία Τουρισμού και Περιβάλλοντος
17/12/2012 - 17:07 «Γκάζι» πατάνε τα συναρμόδια υπουργεία Τουρισμού και Περιβάλλοντος, για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης μεγάλης κλίμακας τουριστικών επενδύσεων στην ελληνική επικράτεια.

Οι επενδυτικές προτάσεις που εξετάζονται και βρίσκονται σε διάφορα στάδια αδειοδότησης είναι οι εξής:

Στην Κέα, το επενδυτικό έργο για τη δημιουργία Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος, αποτελούμενο από ξενοδοχείο 350 κλινών, κέντρο θαλασσοθεραπείας και τουριστικές κατοικίες, σε γήπεδο 645 στρεμμάτων, στη θέση Βρόσκοπος, Δ. Κέας, είναι στο στάδιο υπογραφής της προβλεπόμενης από το άρθρο 9, παρ.1, του Νόμου 4002/2011 ΚΥΑ, για τον καθορισμό των ειδικότερων κατηγοριών έργων, της γενικής διάταξης των κτιρίων και τους περιβαλλοντικούς όρους του Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος.

Στη Μήλο, το επενδυτικό σχέδιο για τη δημιουργία Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος αποτελούμενο από ξενοδοχείο 180 κλινών, τουριστικές κατοικίες και εγκαταστάσεις SPA, σε γήπεδο 450 στρεέμματα βρίσκεται στο στάδιο έκδοσης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Μάλιστα, η Ειδική Υπηρεσία έχει αποστείλει γνωμοδότηση προς το ΥΠΕΚΑ ως προς την καταλληλότητα γηπέδου.

Στη Βοιωτία, το επενδυτικό έργο για τη δημιουργία ξενοδοχείου μικτού τύπου κατηγορίας 5 αστέρων «Scorpio bay» 1.100 κλινών υποστηρικτικών αυτού έργων και λιμενικού έργου σε γήπεδο 1.717 στρεμ. στη θέση Σκορπονέρι, Δήμου Ορχομενού, βρίσκεται στο στάδιο έκδοσης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).

H Ειδική Υπηρεσία, όπως τονίζεται, θα αποστείλει γνωμοδότηση προς το ΥΠΕΚΑ ως προς την καταλληλότητα γηπέδου.

Στο Δήμο Αιγιαλίας, το επενδυτικό έργο για δημιουργία Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος αποτελούμενο από ξενοδοχείο, τουριστικές κατοικίες και εγκατάσταση GOLF, σε γήπεδο 714 στρεμμάτων βρίσκεται στο στάδιο έκδοσης Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ). Στο πλαίσιο του ΠΠΠΑ, η Ειδική Υπηρεσία έχει γνωμοδοτήσει προς το ΥΠΕΚΑ, τονίζεται χαρακτηριστικά.

Στο Λασίθι, αίτηση για Γνωμοδότηση στο πλαίσιο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΠΠΠΑ) για τη δημιουργία ξενοδοχείου 5*, δυναμικότητας 2.510 κλινών, σε γήπεδο έκτασης 1.717 στρεμ. στη θέση Κάβο Πλάκο, Δ. Ιτάνου, έχει υποβληθεί από την «Εταιρία Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης».

Στην Ίο, έχει υποβληθεί αίτηση για Γνωμοδότηση για έκδοση ΠΠΠΑ δημιουργίας Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος (Ξενοδοχείο κλασσικού τύπου 250 κλινών και Κέντρο Θαλασσοθεραπείας) σε γήπεδο 275 στρεμ. στον δήμο Ιητών.

Την ίδια στιγμή έχουν υποβληθεί οι παρακάτω προτάσεις που αφορούν σε υφιστάμενες τουριστικές επενδύσεις και είναι οι εξής:

Σε τμήμα του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς στη Σιθωνία Χαλκιδικής, ιδιοκτησίας «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ» έχει κατατεθεί αίτηση έγκρισης δημιουργίας Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος και όπως τονίζεται εξετάζεται το ισχύον Νομικό πλαίσιο για τη συγκεκριμένη ιδιοκτησία.

Στο νομό Καβάλας, η εταιρία Ριάλα ΑΕ έχει καταθέσει αίτηση για «Ανασυνταχθείσα αρχιτεκτονική μελέτη υπό ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδας κλασσικού τύπου, 5*, δυναμικότητας 362 κλινών» σε γήπεδο 43.509,39 τμ στην εκτός σχεδίου περιοχή, στη Θέση Αγ. Ιωάννη Λουκά.

Στην Κω, η εταιρεία «Club Mediterranee Ελλάς Α.Ε.» έχει υποβάλει αίτηση για έγκριση δόμησης τροποιητικής αρχιτεκτονικής, μελέτη αναβάθμισης από 4* σε 5* ξενοδοχείου κλασικού τύπου δυναμικότητας 362 κλινών, που βρίσκεται σε γήπεδο 185.450,62 τμ στην εκτός σχεδίου περιοχή στην περιοχή Κέφαλος.

Μετά την επισήμανση του προβλήματος από την Ειδική Υπηρεσία στο υπουργείο, το θέμα λύθηκε με ΠΝΠ ΦΕΚ 237/Α/ 5-12-12 Άρθρο 19, σύμφωνα με το οποίο την αρμοδιότητα χορήγησης έγκρισης δόμησης έχει η ΥΔΟΜ μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου.

Στα «χέρια» του υπουργείου Τουρισμού βρίσκεται και η υποβολή φακέλων για τον επαναχαρακτηρισμό και την επανοριοθέτηση της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας (Περιοχή Ολοκληρωµένης Τουριστικής Ανάπτυξης) στην Πελοπόννησο με ΚΥΑ των Υπουργών Τουρισμού και ΠΕΚΑ κατ’ εφαρμογή των νεότερων ρυθμίσεων για τις ΠΟΤΑ του Ν. 4002/2011.

Τέλος, η τελευταία επένδυση βρίσκεται στο νομό Φθιώτιδας και αφορά την πρόταση για δημιουργία ΠΟΤΑ σε έκταση 12.500 στρεμμάτων στη περιοχή Αταλάντης του δήμου Λοκρού. Θα περιλαμβάνει τρια ξενοδοχεία, γκολφ, τένις, spa.
 
[h=2]Μετά από 21 χρόνια "ξεκόλλησε" η μεγάλη επένδυση στο Λασίθι[/h]
19/12/2012 - 15:31

«Δέκα χρόνια στην Ελλάδα ήταν αρκετά για να ασπρίσουν τα μαλλιά μου» είχε δηλώσει το 2006, ο πρόεδρος της Minoan Group, Christopher Egleton. Ο Βρετανός επιχειρηματίας αναφερόταν, τότε, στα γραφειοκρατικά εμπόδια που φρέναραν την επένδυση που σχεδίαζε η εταιρεία του στην περιοχή Κάβο Σίδερο, στο Λασίθι Κρήτης. Το 2006 είχε ήδη παρέλθει μία δεκαπενταετία, στη διάρκεια της οποίας η Minoan Group…επέμενε να επενδύσει στην Ελλάδα.

Σήμερα, ύστερα από έξι χρόνια, η τουριστική επένδυση της βρετανικής εταιρείας- που συμπληρώνει συνολικά, περίπου, 21 χρόνια, κάτι λιγότερο από το ¼ ενός… αιώνα στασιμότητας – φαίνεται να περνάει σε νέα φάση.

Την περασμένη Παρασκευή, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής για την ένταξη της επένδυσης στις διαδικασίες στρατηγικών επενδύσεων του Ν. 3894/2010.

Τι περιλαμβάνει

Η επένδυση «Ίτανος γαία» προβλέπει την τουριστική ανάπτυξης περιοχής 25 χιλιάδων στρεμμάτων στη θέση Χερσόνησος Σίδερο, στο νομό Λασιθίου, που βρίσκεται κοντά στο φοινικόδασος Βάι.

Το επιχειρησιακό σχέδιο του project, ύψους 267,7 εκατ. ευρώ, προβλέπει την υλοποίηση πέντε ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 1.936 κλινών και ενός γηπέδου γκολφ 18 οπών.

Το έργο εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 1.200 άμεσες θέσεις εργασίες, στο πλαίσιο του οποίου θα υλοποιηθούν στην περιοχή έργα υποδομής.

Το τουριστικό θέρετρο απέχει περίπου 40 λεπτά με λεωφορείο από το διεθνές αεροδρόμιο της Σητείας, το οποίο φιλοξενεί πολύ συχνά πτήσεις τσάρτερ και συνδέεται με το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το αεροδρόμιο, σε συνδυασμό με το λιμάνι Σητείας, θα είναι οι βασικές «πηγές» τουριστικής κίνησης προς την τουριστική ανάπτυξη στη χερσόνησο Σίδερο, σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι επενδυτές. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι στη δημοτική ενότητα Ιτάνου της Σητείας σχεδιάζεται μία ακόμη τουριστική επένδυση περίπου 2.500 κλινών.

Σύμφωνα με την απόφαση για ένταξη στο «fast track», η επένδυση εκτιμάται ότι θα μπορούσε να οδηγήσει στην παράταση της τουριστικής περιόδου της περιοχής σε 12μηνη λειτουργία.

Ιστορικό

Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση της έκτασης της Μονής Τοπλού προκηρύχθηκε το 1992.

Η επένδυση, περιελάμβανε αρχικά ξενοδοχειακές μονάδες 7.000 κλινών, εμπορικά, εκθεσιακά κέντρα και κατοικίες.

Ωστόσο, το 2009 το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε την υπουργική απόφαση του 2007, βάσει της οποίας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου που θα αναπτυχθεί στην έκταση του ιδρύματος «Παναγία η Ακρωτηριανή».

Έτσι, η εταιρεία το 2011 υπέβαλλε στο Invest in Greece αναθεωρημένη πρόταση, όπου το μέγεθος του project είναι μικρότερο από το αρχικά προβλεπόμενο.

Η επένδυση υλοποιείται από την Loyalward Ltd., θυγατρική του, εισηγμένου στην αγορά AIM του Λονδίνου, ομίλου Minoan Group.

Τον περασμένο Ιούνιο, η εταιρεία σύναψε συμφωνία με το fund Candia Investment Corporation, το οποίο θα συμμετάσχει στο έργο της Βορειοανατολικής Κρήτης.

Το fund θα επενδύσει επίσης, 2.5 εκατ. ευρώ, με αντάλλαγμα τη συμμετοχή του με 10% στο «Ίτανος Γαία», ενώ έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό 25%, υπό την προϋπόθεση να επενδύσει 15 εκατ. ευρώ, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος ύστερα από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου.
 
[h=2]Τα Χανιά επέλεξε η RYANAIR για βάση της στην Ελλάδα[/h]
20/12/2012 - 14:11

Το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων επέλεξε η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, για να λειτουργήσει, από τον Απρίλιο του 2013, την πρώτη βάση της στην Ελλάδα, η οποία είναι και η 55η της εταιρείας στην Ευρώπη.

Όπως ανακοίνωσε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Επιμελητήριο Χανίων, το στέλεχος της εταιρείας Κέιτ Σέρι (Kate Sherry), από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, από το αεροδρόμιο Χανίων θα εξυπηρετούνται 26 ευρωπαϊκοί προορισμοί, από τους οποίους οι 11 είναι καινούργιοι, με 106 πτήσεις την εβδομάδα και συνολικό αριθμό 500.000 επιβατών.

Στα Χανιά θα σταθμεύει μόνιμα ένα αεροσκάφος, ενώ, η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην πόλη δημιουργεί 500 νέες θέσεις εργασίας.

Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας της νέας βάσης της, η εταιρεία θα διαθέσει 100.000 θέσεις στην τιμή των 8 ευρώ, ξεκινώντας από τα μεσάνυχτα της 20ης Δεκεμβρίου.

Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 70 εκατομμύρια ευρώ, ενώ, από αυτήν τη δραστηριότητα τα οφέλη για την τοπική οικονομία υπολογίζονται στα 250 εκατομμύρια ευρώ.
 
[h=2]Πάμε για 17 εκ. τουρίστες το 2013;[/h]
22/12/2012 - 14:20

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που εκπέμπει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για την τρέχουσα τουριστική χρονιά, καθώς ο στόχος των 17 εκατομμυρίων τουριστών για το 2013 (το 2012 είχαν καταγραφεί 16 εκατομμύρια αφίξεις) θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, τα δείγματα από τις κρατήσεις στις κύριες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, δίνουν τάση ανόδου στις αφίξεις, οι οποίες συνολικά μπορεί και να ξεπεράσουν τα 17 εκατομμύρια τουρίστες.

Η αναμενόμενη αύξηση στις κρατήσεις μεταφράζεται, βάσει εκτιμήσεων, σε αύξηση 1 δισ. ευρώ στα τουριστικά έσοδα.

Εστιάζοντας στις κύριες αγορές ο κ. Ανδρέαδης τόνισε ότι ήδη στην Αγγλία και τη Γερμανία οι κρατήσεις κινούνται με άνοδο 20% τη στιγμή που ανταγωνιστικές χώρες, όπως η Τουρκία, βρίσκονται στα περσινά επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις για τη Marketing Greece ΑΕ, την εταιρεία μάρκετινγκ που ετοιμάζει ο ΣΕΤΕ, αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται το business plan και από το νέο έτος θα ξεκινήσει η καμπάνια προβολής της στον τουριστικό κόσμο της χώρας.

Η πρώτη εκδήλωση αναμένεται για τις αρχές του Ιανουαρίου στην Αθήνα και οι υπόλοιπες θα «ταξιδεύσουν» ανά την Ελλάδα, προκειμένου να συγκεντρωθούν οι απαραίτητοι πόροι για τη λειτουργία της.

Την ίδια στιγμή αναμένεται και πρωτόκολλο συνεργασίας με τον ΕΟΤ, το οποίο θα περάσει και προς έγκριση από τη Βουλή, προκειμένου να καταγράφονται σε αυτό οι λεπτομέρειες της λειτουργίας της εταιρείας, σε σχέση με τον ΕΟΤ.

Γα τη νέα χρονιά ο ΣΕΤΕ ζήτησε από την κυβέρνηση να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης της χώρας, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει σταθερό φορολογικό πλαίσιο για την επόμενη πενταετία, σταθερούς φορολογικούς συντελεστές, αλλά και μείωση του ΦΠΑ στην εστιάση και το τουριστικό πακέτο.
 
Εγώ λέω να μείνουμε λίγο στην πραγματικότητα και να μην λέμε παραμύθια για να ηρεμήσουμε τον εαυτό μας. Το έθνος σβήνει αν συνεχίζουμε έτσι, άρα ακριβός αυτό που κάνετε εσείς εδώ. Ποιά κρίση μωρέ;

Που χάθηκε η περηφάνια σας και αντιγράφετε τις άποψεις του εχθρού; Το έθνος σβήνετε εσείς.;)
 
Εγώ λέω να μείνουμε λίγο στην πραγματικότητα και να μην λέμε παραμύθια για να ηρεμήσουμε τον εαυτό μας. Το έθνος σβήνει αν συνεχίζουμε έτσι, άρα ακριβός αυτό που κάνετε εσείς εδώ. Ποιά κρίση μωρέ;

Που χάθηκε η περηφάνια σας και αντιγράφετε τις άποψεις του εχθρού; Το έθνος σβήνετε εσείς.;)

Dld pia eine logiki?
Na meno me staromena heria....kai na perimeno ton ourano na riksi xrima?
O Tourismos stin ellada borei na prosferei theseis ergasias kai na kanei tin ellada pio gnosti pangosmios.To thema den eine na fernoune touristes na brehoune ton kolarako tous stis paralies mas........alla na gnorisoune tin istoria tis ellados.Me to na afino ola....opos eine.....eine san na paradinoume,kai na eise sigouros kaneis sovaros ellhnas den thelei na gini h ellada ena stohos ftinou tourismou....opos h apenanti.

- - - Aktualisiert - - -

[TABLE="class: contentpaneopen"]
[TR]
[TD="class: contentheading, width: 100%, align: left"]Το στοίχημα της αύξησης της τουριστικής ροής από την Κίνα φιλοδοξεί να κερδίσει το υπουργείο Τουρισμού [/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: right"]
printButton.png
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
emailButton.png
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
spacer.gif
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
a1.gif
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
a2.gif
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
a3.gif
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: contentpaneopen"]
[TR]
[TD="class: date, colspan: 2, align: left"]

[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: size5, colspan: 2, align: left"] Οι προοπτικές συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα στον τομέα του τουρισμού και του πολιτισμού εξετάστηκαν στη σημερινή εκδήλωση του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, που έλαβε χώρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας στο πλαίσιο του Money Show, που συνέπεσε με τη συμπλήρωση 40 χρόνων διπλωματικών σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες.

Το μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για το αρμόδιο υπουργείο είναι η σημαντική αύξηση των τουριστικών ροών απο την Κίνα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά στην παρέμβασή της η αρμόδια υπουργός, Όλγα Κεφαλογιάννη. Το νούμερο των περίπου 80.000 Κινέζων τουριστών που αφίχθησαν στην Ελλάδα το 2011 μπορεί να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα, αρκεί να υπάρξουν οι σωστές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Αυτή την περίοδο το υπουργείο Τουρισμού δίνει έμφαση στο θέμα των θεωρήσεων Visa και για το λόγο αυτό βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα απευθείας αεροπορικής σύνδεσης ανάμεσα στις δύο χώρες. Στο σημείο αυτό τονίστηκε ότι θα ενθαρρυνθούν ιδιωτικές πρωτοβουλίες, προς αυτή την κατεύθυνση.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, επεσήμανε ότι η Κίνα αποτελεί πλέον για την Ελλάδα τη μεγάλη δύναμη της 'Απω Ανατολής μετά την καθίζηση της ιαπωνικής αγοράς. Παρά τις χαμηλές τουριστικές ροές των Κινέζων τουριστών προς την Ελλάδα, οι εκτιμήσεις για περαιτέρω αύξηση των Κινέζων ταξιδιωτών παγκοσμίως δείχνουν με σαφήνεια πως θα πρέπει ο ελληνικός τουρισμός να στρέψει το βλέμμα του στην αγορά της Κίνας.

Το 2012, 82 εκατ. Κινέζοι ταξίδευσαν εκτός των συνόρων τους και ξόδευσαν 52 δισ. δολάρια. Στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο κ. Ανδρέαδης, η κατά κεφαλήν δαπάνη του Κινέζου τουρίστα ανέρχεται σε 800 ευρώ όταν ο μέσος όρος των τουριστών στην Ελλάδα είναι τα 600 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, οι βέλτιστες πρακτικές μάρκετινγκ αλλά και η προσέλκυση επενδύσεων από τη χώρα του δράκου, θα δώσουν ώθηση στις τουριστικές ροές από την Κίνα προς την Ελλάδα, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Zurück
Oben