[h=2]9.000 θέσεις για σκάφη στην Ελλάδα με τα 16.000 χλμ ακτών[/h]
04/02/2013 - 14:01
Tις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα αναδεικνύει η μελέτη που έκανε το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ειδικότερα, όπως φαίνεται στα στοιχεία, η Ελλάδα η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην περιοχή της Μεσογείου, έχει το μικρότερο μέσο όρων θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Συγκεκριμένα, η χώρα μας διαθέτει 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή μισή θέση ανά χιλιόμετρο, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. στη Μεσόγειο και την Τουρκία είναι 8,9 θέσεις.
Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 226.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 35,8 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού δηλαδή 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μοντενέγκρο με 2,9, η Κροατία με 1,7 η Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9. Σημειώνεται ότι η Τουρκία που μπορεί να φιλοξενήσει 9.827 σκάφη είχε, το 2009, 3,5 δισ. δολάρια έσοδα από την εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής.
Απασχόληση
Επίσης, σε ό,τι αφορά την απασχόληση, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τη Βαρκελώνη για κάθε 100 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 νέες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς με το yachting κλάδους των τοπικών οικονομιών. Στην Ισπανία εκτιμάται ότι κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργεί 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία, δηλαδή ένα σύνολο 8,34 ευρώ.
Ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας
Από τη μελέτη της Ισπανικής Ενωσης Τουριστικών Λιμένων, που διεξήχθη το 2010, προκύπτει ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μια μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική οικονομία. Ενας απλός τουρίστας στις Βαλεαρίδες Νήσους ξοδεύει 59,50 ευρώ την ημέρα, ενώ ένας τουρίστας με σκάφος αναψυχής ξοδεύει 111,5 ευρώ την ημέρα.