[TABLE="class: contentpaneopen"]
[TR]
[TD="class: contentheading, width: 100%, align: left"]Μέτρα για μεγαλύτερο όφελος από κρουαζιέρα [/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: right"]
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
[/TD]
[TD="class: buttonheading, width: 100%, align: left"]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: contentpaneopen"]
[TR]
[TD="class: date, colspan: 2, align: left"] Πηγή:
Express.gr 07/06/12-07:16
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: size5, colspan: 2, align: left"]
ΕΣΟΔΑ ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ δημιουργεί η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ελλάδα αν συμπεριληφθούν επιβάτες, προμήθειες κρουαζιερόπλοιων, ναυπηγήσεις, αποζημιώσεις εργαζομένων και δρομολόγια κρουαζιέρας, όπως επισημάνθηκε στο 2ο Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιήθηκε χθες στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων. Ενδεικτικές της συμβολής της κρουαζιέρας στην εθνική οικονομία είναι οι επενδύσεις ύψους 420 εκατ. για την ανάπτυξη του κλάδου που υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, όπου η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του European Cruise Council Manfredi, Lefebvre D'ΑOvidio, η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο σε επισκεψιμότητα προορισμό στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία, με περίπου 4,7 εκατομμύρια επιβάτες να καταφθάνουν σε ελληνικά λιμάνια, ενώ η συνολική επιβατική δαπάνη στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 470 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, ο υπηρεσιακός υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Γιάννης Στουρνάρας τόνισε ότι το ποσό που εισπράττει το κράτος από τη φορολόγηση πλοίων και διάφορα τέλη υπερβαίνουν το 1,2 εκατ., με τα λιμενικά έσοδα από όλες τις υπηρεσίες να υπερβαίνουν τα 5 εκατομμύρια. «Τα δε έσοδα από προμήθειες πλησιάζουν τα 9 εκατομμύρια, ενώ πρέπει να προστεθούν έσοδα 110 εκατομμύρια από πετρέλευση και 20 εκατ. από επισκευές. Σχεδόν το 80% των πλοίων που προσεγγίζουν τον Πειραιά επιλέγουν να προμηθευτούν καύσιμα λόγω της καλής ποιότητας και των συγκριτικά με τους μεσογειακούς ανταγωνιστές τους καλύτερων τιμών» ανέφερε ο υπουργός.
Σε αυτή την κατεύθυνση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης έκανε λόγο για επενδύσεις ύψους 420 εκατ. ευρώ, αλλά και την ενεργοποίηση εξειδικευμένης θυγατρικής εταιρίας παροχής υπηρεσιών management και υποδομών. Ακόμα τόνισε ότι τα τιμολόγια του ΟΛΠ θα παραμείνουν σταθερά μέχρι το 2016, ενώ υπενθύμισε ότι το 2011 είχαμε 35% αύξηση αφίξεων (μέσος όρος Ευρώπης 6,25%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι φορείς της κρουαζιέρας όσο και ο υπουργός αναφέρθηκαν στις προτεραιότητες για τον κλάδο:
• Ολοκληρωμένη πολιτική προώθησης ελληνικών προορισμών.
• Δημιουργία σύγχρονου εθνικού λιμενικού συστήματος.
• Αναγκαιότητα εφαρμογής του συστήματος berth allocation, ώστε να γνωρίζουν οι διαχειρίστριες εταιρίες τις δυνατότητες όγκου εξυπηρέτησης από κάθε λιμένα.
• Διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής των λιμένων.
• Αύξηση του home porting.
• Δημιουργία κινήτρων για ελληνική σημαία.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]