Λιμάνι Πειραιά: Εγκαινιάζεται σήμερα η επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ της COSCO Στην Αθήνα βρίσκονται σήμερα ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της κινεζικής Cosco Group
22/01/2015 - 09:30
Στην Αθήνα βρίσκονται σήμερα ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της κινεζικής Cosco Group και μέλος της διοικούσας επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, Sun Jikang όπως και ο πρόεδρος των COSCO Europe GmbH και COSCO Europe Bulk Shipping GmbH, Lin Ji.
Η επίσκεψή τους έχει σκοπό την συμμετοχή τους στην -προγραμματισμένη πριν την προκήρυξη εκλογών-, τελετή εγκαινίων του έργου επέκτασης του Προβλήτα III που γίνεται στα πλαίσια της επένδυσης των 230 εκατ. ευρώ την οποία συμφώνησε η κινεζική κρατική εταιρεία με την ελληνική εισηγμένη ΟΛΠ ΑΕ. Στην τελετή αυτή είναι προγραμματισμένη και η παρουσία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά.
Κατ΄ ουσία η παρουσία των υψηλόβαθμων κινέζων αξιωματούχων της Cosco και του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας σηματοδοτεί την βαρύτητα που προσδίδουν στις εδώ δραστηριότητές τους και είναι σημειολογικά ιδιαίτερα σημαντική, όπως αναφέρουν διπλωματικοί παρατηρητές εξοικειωμένοι με το κινεζικό πρωτόκολλο.
Προσλαμβάνει δε βαρύνουσα σημασία και λόγω της συγκυρίας καθώς κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προηγείται στις δημοσκοπήσεις, έχουν κάνει λόγο για επανεξέταση της σύμβασης αλλά, όμως, και για την στρατηγική προτεραιότητα που αποδίδουν στην βελτίωση των οικονομικών σχέσεων με την Κίνα.
Η εκδήλωση που είναι προγραμματισμένη για τις 16:30, θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ Α.Ε. και αφορά ειδικότερα τα έργα στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ. Η τελετή γίνεται λιγότερο από ένα μήνα μετά την ψήφιση από την Βουλή της νέας συμφωνίας, όπως είχε υποσχεθεί ο πρόεδρος της θυγατρικής της COSCO στον Πειραιά, Captain Fu Cheng Qiu στις 27 Νοεμβρίου οπότε και υπογράφτηκε η συμφωνία μεταξύ των δυο επιχειρήσεων.
Υπενθυμίζεται πως η συμφωνία αυτή εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το διοικητικό συμβούλιο και την γενική συνέλευση της εισηγμένης, υπογράφτηκε από το υπουργείο ναυτιλίας και το υπουργείο οικονομικών και ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής.
Πρόκειται για την επένδυση των 230 εκατ. ευρώ που συνδέεται με το «πρακτικό διαδικασίας φιλικής διευθέτησης» μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και προβλέπει ότι η κινεζική πλευρά αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του λιμανιού, που θα ανεβάσει τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στα 6,2 εκατ. teu, και το νέο τερματικό σταθμό προβλητών πετρελαιοειδών και τα δίκτυά του και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό.
Επίσης προβλέπει να συνεχίσει η θυγατρική της Cosco να καταβάλει στην ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη βασική μεταξύ τους σύμβαση παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα. Η καθαρή παρούσα αξία της νέας σύμβασης υπολογίζεται από την διοίκηση της εισηγμένης μεταξύ 860 εκατ. και 1.050 εκατ. ευρώ ανάλογα με το χειρότερο και καλύτερο σενάριο αντίστοιχα.
Κύκλοι της αγοράς δεν αναμένουν ανατροπές στην εν λόγω επένδυση από ενδεχόμενη εκλογή ακόμα και μιας αυτοδύναμης κυβέρνησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και αυτό διότι όπως εκτιμούν τα νομικά περιθώρια θεωρούνται πρακτικά ανύπαρκτα και μόνον με μεγάλο οικονομικό και διπλωματικό κόστος θα μπορούσε να εκτροχιαστεί μια τέτοια συμφωνία.
Επιπλέον παραπέμπουν σε μια προσεκτικότερη ανάγνωση των εκ του ΣΥΡΙΖΑ εκπορευομένων δηλώσεων οι οποίες ως επί των πλείστον θέτουν θέμα για την ιδιωτικοποίηση (πώληση του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ) και όχι για την σύμβαση παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ στην Cosco.