Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Griechische Bauprojekte

  • Ersteller Ersteller El Greco
  • Erstellt am Erstellt am
Weil sie - die deutschen Politiker, vor allem CSU/CDU/FDP - sagen werden: "Das ist Luxus. Ich kann dem deutschen Bürger hier nicht Milliarden für Griechenland aus seinem Kreuz leiern, damit die Griechen sich damit neue, schöne F1-Strecken bauen".

Außerdem ging der Nürburgring in diesen Tagen pleite. Neid, Eifersucht usw. usf.
Die Deutschen brauchen gar nicht neidisch zu sein. Der Nürburgring auch wenn er durch Misswirtschaft pleite gegangen ist, bleibt immer noch ein lebender Mythos! Den neben dem Nürburgring gibt es noch die berühmte Nordschleife. Nicht umsonst kommen aus aller Welt Touristen um ihr können auf dieser grandiosen Strecke zu zeigen. Hersteller aus aller Welt testen ihre Fahrzeuge dort. Das Problem des Nürburgrings ist die fehlende bekanntheit innerhalb der Bevölkerung bzw. muss man auch andere großen Rennklassen anlocken und nicht nur die F1 die sehr viel kostet (danke Bernie). Vor allem ist die DTM ein Problem. Was will man mit nur drei Herstellern! Sie müssen entweder andere Hersteller anlocken oder die Regelungen der japanischen Super GT übernehmen und fusionieren. In Deutschland gibt es noch den Hockenheimring, den Norisring und den Sachsenring! Es liegt aber auch daran das es richtige Rennstrecken sind, die fast immer offen sind. So entstehen kosten. Beim Projekt Griechenlands handelt es sich um eine Stadtstrecke. Klar gibt das etwas Prestige wie Singapur, Monaco oder Valencia. Diese Strecken sind ja nicht immer offen. Gut wäre natürlich das diese Strecke nicht nur für F1 und Rahmenprogramm offen ist sondern auch andere Rennklassen (z.B LMS, WTCC, usw.) und wenn möglich auch ein Motorsport-Themen Park. Außerdem liegt die Strecke am Hafen, also werden sehr viele reiche mit ihren Yachten dort anlegen ala Valencia oder Monaco. Also kann man vieles neben der Strecke noch machen.

Ich hoffe das dadurch auch ein gewisser Motorsport und Auto Interesse ensteht. Ich denke das einige Griechen hier im Forum nicht wissen, aber beim Ferrari F1 Team arbeitet ein Grieche als Chef-Designer an der roten Göttin. Nikolas Tombazis ist schon seit 1996 im Team und hat unter anderem auch das WM vom Schumi gebaut. Bei Red Bull arbeitet ein Zypriote als Chef-Aerodynamiker und durch seinen Engagement ist Red Bull 2010 und 2011 WM geworden. Nick Leventis (unter GB-Flagge) fährt bei Strakka Racing (LMP1)

Fernando Alonso als er beim Hockenheim GP gewonnen hat: "Aus Politischer Sicht ist es witzig das ein Spanier mit einem italienischen Auto, dass von einem Griechen gebaut wurde in Deutschland gewinnt".
 
Zuletzt bearbeitet:
[h=2]Δείτε τις μακέτες από την ανάπλαση της Πλατείας Θεάτρου πίσω από το Δημαρχείο της Αθήνας[/h] Θα μετατραπεί σε "κρυμμένο... κήπο" σύμφωνα με την πρόταση που κέρδισε στον σχετικό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό
03/08/2012 - 10:50

Μια υποβαθμισμένη περιοχή, που κατά το 19ο αιώνα αποτελούσε τον πυρήνα του κέντρου της Αθήνας αλλά τα τελευταία χρόνια έχει εγκαταλειφθεί, αναμένεται να βρει λίγη από τη χαμένη της αίγλη μετατρεπόμενη σε «κρυμμένο κήπο». Ο λόγος για την πλατεία Θεάτρου, πίσω από το δημαρχείο της Αθήνας, όπου η «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις» (ΕΑΧΑ) δρομολογεί την ανάπλαση της περιοχής.

Το έργο παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης μετά την πρόσφατη έγκριση της προμελέτης από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων. Θα ακολουθήσει η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, που αναμένεται να παραδοθούν ώς το τέλος του έτους. Η ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης της πλατείας Θεάτρου υπολογίζεται μέσα στο 2013.

«Η αισθητική αναβάθμιση της πλατείας Θεάτρου δεν λύνει τα προβλήματα της πλατείας, αλλά είναι ένα πρώτο λιθαράκι. Δημιουργεί ένα καινούριο περιβάλλον που στόχο έχει να προσελκύσει τους κατοίκους και τους χρήστες της πλατείας» λέει στο ΑΜΠΕ ο διευθυντής της ΕΑΧΑ, Θεοδόσης Ψυχογιός.

Για την ανάπλαση της περιοχής της πλατείας Θεάτρου θα υλοποιηθεί η βραβευμένη με το πρώτο βραβείο πρόταση, που κατατέθηκε στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της «Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις».

Η πρόταση που προκρίθηκε και θα υλοποιηθεί είναι αυτή των Ματθαίου Παπαβασιλείου και Βαλεντίνας Καρβουντζή, που αντιμετωπίζει την πλατεία Θεάτρου ως κρυμμένο κήπο.

«Στην παρούσα οικονομική και πολιτική συγκυρία και με δεδομένο ότι η επέμβαση αφορά περιοχή της πόλης που 'καταρρέει', η πρόταση σχηματοποιείται στην ανάγκη προσφοράς της προσδοκίας και της ελπίδας» σημειώνουν οι μελετητές.
Σύμφωνα με την πρότασή τους η πλατεία Θεάτρου, που εκτείνεται σε έναν χώρο εμβαδού μόλις 1,5 στρέμματος, λειτουργεί ως μικρός κρυμμένος κήπος, στρωμένος με πατημένο χώμα, φυτεμένος και στις τρεις διαστάσεις του και εναρμονισμένος με την ιστορία της περιοχής. Ο κήπος αυτός αναδεικνύει την αξία των μαλακών δαπεδοστρώσεων και τη σπουδαιότητα της φύτευσης για τη βελτίωση των κλιματικών συνθηκών.

Μεταξύ άλλων θα γίνει ανάδειξη των καταλοίπων του Θεμιστόκλειου τείχους και του τείχους Χασεκή. Σύμφωνα με τις ανασκαφές, το βόρειο τμήμα της πλατείας Θεάτρου βρίσκεται έξω από το Θεμιστόκλειο τείχος, το οποίο όριζε την αρχαία πόλη και το νότιο τμήμα της πλατείας βρίσκεται μέσα στην αρχαία, αλλά και στη νεότερη πόλη, όπως αυτή οριζόταν από το τείχος Χασεκή. Ανάμεσα στα δύο τείχη που απέχουν λιγότερο από εννέα μέτρα βρίσκεται υπό κλίση ο άξονας της οδού Θεάτρου-Βαρβακείου Αγοράς, που σηματοδοτεί το κτίριο της Διπλαρείου Σχολής.
Η είσοδος στην πλατεία θα γίνεται από τον άξονα που στοιχειοθετούν τα ίχνη των δύο περιτειχίσεων της παλιάς πόλης. Το ίχνος του Θεμιστόκλειου τείχους θα ορίζεται από ένα φαρδύ τσιμεντένιο κάθισμα που θα διαχωρίζει ταυτόχρονα το τμήμα της πλατείας με κηπευτικό χώμα και φύτευση με ακακίες. Το ίχνος του τείχους Χασεκή υποδηλώνεται γεωμετρικά με μια γραμμική γλυπτική κατασκευή από οξειδωμένη λαμαρίνα που απολήγει σε μικρές στήλες, ορίζοντας την περιοχή της κίνησης. Οι στήλες θα αναγράφουν πληροφορίες χρήσιμες για την κατανόηση της ιστορίας του τόπου.

Εξάλλου, θα δημιουργηθεί ένα γραμμικό κανάλι ανακυκλούμενου νερού, αλλά και ένα μικρό αμφιθέατρο για ξεκούραση των επισκεπτών. Το κανάλι, μαζί με μια μεγάλη ελιά που θα τοποθετηθεί στο κέντρο της πλατείας, αλλά και η εγγραφή των ορίων της αρχαίας πόλης λειτουργούν ως μια φυσική εγκατάσταση τέχνης, υπαινικτική της Αθηναϊκής μυθολογίας, που εδραιώνει τη σχέση της πόλης και της εξοχής.

Η ανάπλαση συμπληρώνεται από την τοποθέτηση ενός μεταλλικού δικτυώματος που θα φέρει αναρριχητικά φυτά στις νότιες και δυτικές όψεις της πλατείας. Στόχος είναι η επέκταση του κήπου στην τρίτη διάσταση και η λειτουργία της κατασκευής ως φυσικού φίλτρου των κτιρίων.

Το νέο σχέδιο υλοποιείται γύρω από τη Διπλάρειο σχολή, ένα σημαντικό αλλά παραμελημένο κτίριο. Η είσοδος της Διπλαρείου διαμορφώνεται κατάλληλα για την εξυπηρέτηση και των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Επίσης, θα γίνει πεζοδρόμηση των δρόμων εκατέρωθεν της Διπλαρείου Σχολής, καθώς και των οδών Διπλάρη και Θεάτρου, ενώ θα διαμορφωθεί και η οδός Σωκράτους από την Ευριπίδου ως τη Σοφοκλέους.

Η χρηματοδότηση του έργου και της οριστικής μελέτης θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής, μέσω του ΕΣΠΑ.
 
Weiß vielleicht jemand ob mit dem Bau des Business Center in Ελληνικό schon angefangen wurde? Auf der Seite Aris Architects steht das das der Bau 2011 begonnen hat!? Stimmt das? Und wann wird es fertig sein?
 
Weiß vielleicht jemand ob mit dem Bau des Business Center in Ελληνικό schon angefangen wurde? Auf der Seite Aris Architects steht das das der Bau 2011 begonnen hat!? Stimmt das? Und wann wird es fertig sein?

Es wurde nicht einmal ein Spatenstich getan. Selbst die Olympiabauten verfallen weiter vor sich hin.
 
[h=2]Πειραιάς: έρχεται για αυτοψία το αφεντικό της Φόρμουλα 1 για την δημιουργία Πίστας στη Δραπετσώνα[/h] Το μεγάλο αφεντικό της Φόρμουλα 1, ο Μπέρνι Εκλστον, αναμένεται να επισκεφθεί την Αθήνα πραγματοποιώντας αυτοψία στον χώρο που φιλοδοξεί να φιλοξενήσει αγώνες ταχύτητας
10/08/2012 - 09:15

Πριν από μερικές ημέρες βρέθηκε στη Δραπετσώνα ο τούρκος ιθύνων νους του γκραν πρι της Κωνσταντινούπολης Μουμτάζ Ταχίνκιογλου, ο οποίος είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και πρόεδρος της τουρκικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο κ. Ταχίνκιογλου χαρακτήρισε εφαρμόσιμη και ρεαλιστική την κατασκευή της πίστας στη Δραπετσώνα, ενώ μελετώντας τον σχεδιασμό της τόνισε ότι «θα είναι μια πίστα κάτι ανάμεσα σε εκείνη του Μονακό και σε εκείνη της Βαλένθια».

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σχέδιο κατασκευής πίστας αγώνων ταχύτητας, όπως παρουσιάστηκε πριν από περίπου έναν χρόνο από την ιδιωτική εταιρεία ΔΙΕΛΠΙΣ υιοθετήθηκε από τον Δήμο Δραπετσώνας - Κερατσινίου, υποστηρίζεται από την ΕΛΠΑ, ενώ θετικός στη δημιουργία του είναι και ο ΟΛΠ.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, η «Θεμιστόκλειος Πίστα» - ονομάστηκε έτσι λόγω της ιστορικότητας της περιοχής - παρουσιάστηκε στους υπουργούς Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Ναυτιλίας, οι οποίοι πρόσφεραν την υποστήριξή τους, χαρακτηρίζοντας το έργο αναπτυξιακό.

Πριν από δυόμισι μήνες και κατά τη διάρκεια του γκραν πρι του Μονακό αντιπροσωπεία της εταιρείας ΔΙΕΛΠΙΣ συναντήθηκε στο πριγκιπάτο με τον εκτελεστικό διευθυντή της Φόρμουλα 1 Μπέρνι Εκλστον και του παρουσίασε τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα με αποτέλεσμα ο ισχυρός άνδρας του μηχανοκίνητου αθλητισμού να εκδηλώσει το ενδιαφέρον να βρεθεί στη Δραπετσώνα και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τα όσα του παρουσιάστηκαν.

Να σημειωθεί επίσης πως για το θέμα έχει ήδη εκφραστεί θετικά και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) Ζαν Τοντ.

Η επένδυση. Ο αρχιτέκτονας του έργου Θανάσης Παπαθεοδώρου μάς τόνισε πως «πρόκειται συνολικά για ένα αναπτυξιακό έργο και όχι απλώςμια πίστα αγώνων ταχύτητας. Το σχέδιο που έχουμε υποβάλει περιλαμβάνει δύο πεντάστερα ξενοδοχεία, την κατασκευή μαρίνας για μεγάλα σκάφη, μουσείο ελληνικής μυθολογίας, εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρο για υδροπλάνα. Ενα γκραν πρι προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες απ' όλο τον κόσμο. Η πίστα όπως έχει σχεδιαστεί είναι μοναδική καθώς συνδυάζει την πόλη και το λιμάνι. Είναι μεν στα πρότυπα του Μονακό, της Βαλένθια και της Σιγκαπούρης αλλά είναι και ξεχωριστή καθώς ένα μεγάλο κομμάτι της θα μένει ενεργό συνέχεια. Δεν θα στήνεται και θα ξεστήνεται όπως γίνεται στις άλλες πόλεις».

Για να είμαστε ακριβείς, το επενδυτικό κομμάτι είναι εκείνο που προκάλεσε και το ενδιαφέρον εξ Ανατολών καθώς ο Μουμτάζ Ταχίνκιογλου ηγείται ενός ομίλου εταιρειών στους τομείς της ενέργειας, των κατασκευών, των επενδύσεων και του real estate και κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λουκά Τζανή δήλωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από τούρκους επιχειρηματίες, αρκεί βέβαια το ελληνικό κράτος να στηρίξει με πρωτοβουλίες και λύσεις στα ζητήματα της γραφειοκρατίας το όλο εγχείρημα.

Πάντως βασικός στόχος της εταιρείας και του Δήμου είναι η πίστα να κατασκευαστεί ώστε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα αγώνων του 2015. Αυτή τη στιγμή άλλες 15 χώρες είναι υποψήφιες να μπουν στο παγκόσμιο καλεντάρι της Φόρμουλα1, καθώς το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι τεράστιο. Εξάλλου κάθε αγώνας συγκεντρώνει τα βλέμματα περίπου 600 εκατ. τηλεθεατών ενώ για το 2010 ο τζίρος που έκανε τα άθλημα έφτασε τα 5 δισ. δολάρια.

Κυβερνητική στήριξη. Από την πλευρά της η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να στηρίξει το όλο εγχείρημα, όπως έγινε γνωστό από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστα Τζαβάρα. Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται πως «σ' αυτήν την κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα, κάθε διοργάνωση που προβάλλει την Ελλάδα και προσελκύει το διεθνές ενδιαφέρον είναι καλοδεχούμενη και οφείλουμε να τη στηρίξουμε. Η προοπτική διεξαγωγής αγώνων Φόρμουλα 1 στον Δήμο Δραπετσώνας στον Πειραιά δημιουργεί προσδοκίες για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, μέσα από την προβολή του ιστορικού λιμανιού του Πειραιά και την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα θα συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και θα επανατοποθετήσει τη χώρα μας στο διεθνές σκηνικό, με θετικό πρόσημο. Βασική προτεραιότητα της παρούσας κυβέρνησης είναι η δημιουργία μοχλών ανάπτυξης - και τέτοιες πρωτοβουλίες βρίσκονται σε αυτήν την κατεύθυνση».

Περιοχή - φιλέτο. Για την ιστορία πάντως αξίζει να αναφερθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη περιοχή, που είναι γνωστή ως Λιπάσματα - λόγω της παλαιάς βιομηχανίας λιπασμάτων που βρισκόταν εκεί και που πλέον έχει εγκαταλειφθεί - προκαλεί επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς θεωρείται φιλέτο.

Πριν από λίγα χρόνια είχε παρουσιαστεί ένα μεγαλόπνοο σχέδιο ανάπλασης το οποίο μάλιστα διαφημιζόταν ως «ο Πειραιάς γίνεται Βαρκελώνη» και εμπνευστής του ήταν η Εθνική Τράπεζα. Στόχος του σχεδίου ήταν να δημιουργηθεί στην περιοχή ένα υπερσύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο, η επένδυση όμως τελικά έμεινε στα χαρτιά.
 
Ein neuer hafen exlusiv für kreuzfahrten ist im gespräch.


[h=2]Αθήνα: δρομολογείται η κατασκευή νέου λιμένα για κρουαζιερόπλοια στο Φάληρο[/h] Το νέο λιμάνι εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης της Αττικής, από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, ταυτόχρονα με την αξιοποίηση του Ελληνικού
13/08/2012 - 15:11

Την κατασκευή ενός νέου λιμανιού στο Φαληρικό Δέλτα, το οποίο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από κρουαζιερόπλοια, φαίνεται πως προωθεί η κυβέρνηση, υπό τις ευλογίες του Μεγάρου Μαξίμου.

Η επένδυση στην ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας, στην Αττική, αλλά και σε συγκεκριμένα λιμάνια στο Αιγαίο, στα οποία δε μπορούν σήμερα να ελλιμενιστούν κρουαζιερόπλοια, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε τετραπλασιασμό των ετησίων εσόδων που έχει η Ελλάδα μέχρι το 2016. Αυτός είναι και ο λόγος που, σύμφωνα με το Βήμα, το σχέδιο παρακολουθεί στενά ο πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, παρά την ελκυστικότητα της χώρας μας ως προορισμού κρουαζιέρας (απορροφά το 17% των επισκέψεων σε ευρωπαϊκά λιμάνια), το όφελος της ελληνικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο είναι σχετικά χαμηλό.

Τα άμεσα έσοδα που προκύπτουν από τον ευρωπαϊκό κλάδο της κρουαζιέρας έφτασαν τα 15 δισ. το 2011 (από 8,5 δισ. το 2005). Η Ιταλία συγκεντρώνει το 30% των συγκεκριμένων εσόδων, ενώ 9% αντιστοιχεί στην Ισπανία και μόλις 4% στην Ελλάδα (μόλις 600 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 0,3% του ΑΕΠ και στο 5,2% της συνολικής τουριστικής δαπάνης).

Συγκεκριμένα, μόλις το 16% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν την Ελλάδα ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι το 2011, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται κοντά στα 75% στην Ιταλία και στην Ισπανία.

Εκτιμάται πως η μέση δαπάνη ενός τουρίστα είναι της τάξης των €300 ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης έναντι περίπου €20 στα λιμάνια διέλευσης.

Μελέτες, όπως η πρόσφατη της Εθνικής Τράπεζας, δείχνουν πως αν τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν από ελληνικά λιμάνια, ακόμα και με σταθερή διεθνή ζήτηση, τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το €1,2 δισ. το 2016 από €0,6 δισ. το 2011.

Στην περίπτωση που «θα έχουμε παράλληλα αύξηση της διεθνούς ζήτησης (30 εκατ. πελάτες κρουαζιέρας το 2016) και του home porting σε ελληνικά λιμάνια (τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικό λιμάνι), τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016».

«Το πρόσθετο άμεσο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία από τον κλάδο κρουαζιέρας μπορεί να φθάσει από €300 εκατ. έως €1,3 δισ. σε ορίζοντα πενταετίας. Η αύξηση αυτή των άμεσων εσόδων μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, δημιουργώντας συνολικά 10.000-30.000 νέες θέσεις εργασίας (20.000 - 40.000 θέσεις το 2016, από 12.000 θέσεις το 2011)».

Οι αναλυτές της Εθνικής εκτιμούν πως μέχρι το 2021 ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει επιπλέον 18 δισ. ευρώ άμεση και έμμεση ακαθάριστη προστιθέμενη αξία σε ετήσια βάση και να αυξήσει την απασχόληση κατά περίπου 220 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Το θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι της τάξης των 3 δισ. ευρώ, ενώ το εμπορικό ισοζύγιο θα μπορούσε να ωφεληθεί κατά περίπου 9 δισ. ετησίως.

Επέκταση για τον ΟΛΠ
Το σχέδιο για τη δημιουργία ξεχωριστού, σύγχρονου λιμένα για τα κρουαζιερόπλοια κυκλοφορεί λίγες ημέρες μετά τη δημοσίευση προκήρυξης από τον ΟΛΠ για την επέκταση του «επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας - νότιος προβλήτας λιμένος Πειραιώς», προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ.

Το έργο, η τύχη του οποίου είναι άγνωστη, στην περίπτωση όπου προχωρήσει το σχέδιο για λιμάνι κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα, είχε κριθεί απαραίτητο καθώς το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά δε μπορεί σήμερα να φιλοξενήσει τα (μεγαλύτερα) νέας γενιάς κρουαζιερόπλοια.

Μέχρι το τέλος του 2012 προβλέπεται, επίσης, πως θα παραδοθούν δύο νέες θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων στην Ακτή Μιαούλη, οι οποίες επίσης χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Αττικής, καθώς και δύο σύγχρονοι σταθμοί υποδοχής επιβατών 9.500 τ.μ. Οι υποδομές του λιμανιού δε φαίνεται, πάντως, να θεωρούνται επαρκείς από την κυβέρνηση, γι' αυτό και προωθεί τη λύση του Φαληρικού Δέλτα.
 
[h=2]Η λίστα με τις 28 αποκρατικοποιήσεις, υποδομές ενέργειας-λιμάνια-αεροδρόμια-Ελληνικό στην κορυφή[/h] Στα χέρια του πρωθυπουργού βρίσκεται ο φάκελος με τις 28 αποκρατικοποιήσεις που μπορούν να προωθηθούν έως το τέλος του 2013.
13/08/2012 - 10:37

Στην ομάδα των έξι σχεδίων που βρίσκονται σε εξέλιξη συγκαταλέγονται τα Κρατικά Λαχεία και το IBC, οι μόνες δύο κινήσεις που ίσως προωθηθούν φέτος εφόσον το επιτρέψουν και οι εξελίξεις στην αγορά, το Ελληνικό, η ΔΕΠΑ, και η αξιοποίηση των εκτάσεων της Κασσιόπης στην Κέρκυρα και Αφάντου Ρόδου.

Στην ομάδα των εννέα που είναι έτοιμα να τρέξουν είναι 28 ακίνητα του Δημοσίου, η ΕΥΑΘ, η ΕΥΔΑΠ, ο ΟΠΑΠ, τα ΕΛΤΑ, η ΛΑΡΚΟ, ο ΟΔΙΕ και η Εγνατία Οδός, ενώ μεταξύ των υπολοίπων 13 βρίσκονται και μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, τα λιμάνια της χώρας, αλλά και συμμετοχές του Δημοσίου σε τράπεζες (ΤΤ και Αγροτική).

Παράλληλα, ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει την καταγραφή περίπου 82.000 ακινήτων του Δημοσίου τα οποία κατέχουν συνολικά 35 φορείς, εκ των οποίων τα 30 κρίνεται ότι είναι έτοιμα προς αξιοποίηση.

Στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου Αποκρα-τικοποιήσεων οι περιοχές Κασσιόπη στην Κέρκυρα και Αφάντου στη Ρόδο, κτίρια, αυτοκινητόδρομοι, η Εγνατία Οδός, υπεράκτια εγκατάσταση αποθήκευσης φυσικού αερίου, ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Ψηφιακό Μέρισμα, ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος, ποσοστό των ΕΛΠΕ και του Καζίνου της Πάρνηθας η ΛΑΡΚΟ, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, άδειες παιγνιομηχανημάτων του Οργανισμού Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου.

IBC (Golden Hall)
Απαιτείται τροποποίηση του ν. 3342/2005, ώστε να προβλέπονται χρήσεις χώρων συγκέντρωσης κοινού, αναψυχής κ.λπ. Επίσης θα πρέπει να τροποποιηθεί ο ιδρυτικός νόμος του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου το Ταμείο να μπορεί να συστήνει επικαρπία και δυνατότητα μεταβίβασης στο ΤΑΙΠΕΔ δικαιωμάτων αξιοποίησης ακινήτων. Και οι δύο τροποποιήσεις αφορούν το υπουργείο Οικονομικών.

ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ
Δεν έχει αποφασιστεί το μοντέλο πώλησης, ενώ θεωρείται πολύ δύσκολη η προσέλκυση επενδυτών. Οι δύο εταιρείες έχουν υπογράψει συμβάσεις παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο για την εκμετάλλευση των δικτύων. Η σύμβαση της ΕΥΔΑΠ λήγει το 2019 και η αντίστοιχη σύμβαση της ΕΥΑΘ το 2031. Επιπλέον, με βάση το κοινοτικό δίκαιο, οι συμβάσεις δεν μπορούν να παραταθούν χωρίς διαγωνισμό, οπότε δεν είναι σίγουρο πως οι δύο εταιρείες θα εκμεταλλεύονται τα δίκτυα μετά τη λήξη τους.

ΔΕΠΑ
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των 17 εκδηλώσεων ενδιαφέροντος που υποβλήθηκαν στην αρχή του χρόνου και ανακοίνωσε ότι προκρίνει 14 εταιρείες οι οποίες θα συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού με κατάθεση ενδεικτικής οικονομικής προσφοράς. Ενώ αρχικά υπήρχε η σκέψη για πώληση από κοινού της ΔΕΠΑ με τον ΔΕΣΦΑ, αυτή τη στιγμή υπάρχουν ενδείξεις ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να μπλέξει τις δύο αποκρατικοποιήσεις.

ΔΕΗ
Το ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνει τρεις εκκρεμότητες στην έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και στη δημιουργία των προς πώληση επιχειρήσεων, στον χειρισμό των κρατικών ενισχύσεων και, τέλος, στην υπογραφή σύμβασης μεταξύ του Ταμείου και του ΥΠΟΙΚ, για την εξουσιοδότηση του πρώτου για την άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου στη ΔΕΗ. Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ θα επιχειρηθεί να συνδυαστεί με την πώληση μονάδων κυρίως λιγνιτικών, αλλά και υδροηλεκτρικών.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Το έργο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια που θα δημιουργήσει 9.000 θέσεις εργασίας και θα συνεισφέρει ετησίως 0,3% στο ΑΕΠ της χώρας. Το μεγάλο πρόβλημα αφορά στη χρηματοδότηση, καθώς το σχέδιο απαιτεί κατασκευαστική επένδυση της τάξης των 6 δισ. ευρώ, η οποία κάτω από τα σημερινά δεδομένα είναι δύσκολο να εξευρεθεί, τουλάχιστον από τον τραπεζικό τομέα.

ΛΙΜΑΝΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Θα τρέξει το σχέδιο για την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, καθώς και των λιμένων. Το προσχέδιο για τα αεροδρόμια αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του Αυγούστου από το ΤΑΙΠΕΔ και όπως και στα λιμάνια αναμένεται να προβλέπει την ομαδοποίησή τους ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά για τους επενδυτές. Παράλληλα, στο σκεπτικό της νέας κυβέρνησης για τα λιμάνια κυριαρχεί και η λογική να μην αντικατασταθεί το κρατικό με το ιδιωτικό μονοπώλιο.
 
Ja, ab jetzt wird alles besser. Es werden alle überflüssigen Betriebe und Grundstücke privatisiert, der Staat wird dadurch steinreich, jede Platia wird vergoldet und Wolkenkratzer werden wie Pilze aus dem Boden schießen.
 
Die zeit rückt näher....für den neuen flughafen von Irakleion(kreta):


[h=2]Προς φθινόπωρο μάλλον ο νέος διαγωνισμός για το νέο υπερ-αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου[/h] Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα, τουλάχιστον με την προηγούμενη μορφή που είχε γίνει ο διαγωνισμός το 2011

20/08/2012 - 14:25

Mέσα στο φθινόπωρο προτείνεται η έναρξη του νέου διαγωνισμού που θα αναδείξει τον παραχωρησιούχο στη ανάπτυξη του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης. Ο υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να λάβει τις τελικές αποφάσεις και να τις ανακοινώσει μέχρι το τέλος του μήνα. Στόχος είναι ο νέος διαγωνισμός να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες έτσι ώστε μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι να έχει επιλεγεί ο παραχωρησιούχος και να ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο του νέου αεροδρομίου. Απώτερη επιδίωξη είναι μέχρι το 2017 να τεθεί σε λειτουργία το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Τα συνολικά κεφάλαια που αναμένεται να επενδυθούν, τόσο για την κατασκευή του αερολιμένα, όσο και για τις άλλες υποστηρικτικές υποδομές του αεροδρομίου αναμένεται να πλησιάσουν το 1 δισ. ευρώ. Από αυτά, έως 220 εκατ. ευρώ μπορεί να αποτελέσουν εθνική συμμετοχή. Το ύψος όμως αυτής της συμμετοχής του Δημοσίου στα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης που θ’ αναλάβει το αεροδρόμιο, θ’ αποτελέσει κριτήριο επιλογής του παραχωρησιούχου. Ο υποψήφιος που θα ζητήσει τη μικρότερη κεφαλαιακή συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου, θα πάρει μεγαλύτερη βαθμολόγηση στην οικονομο-τεχνική αξιολόγηση.

Το μοντέλο παραχώρησης που θ’ ακολουθηθεί είναι παρόμοιο μ’ εκείνο του αεροδρομίου των Σπάτων. Η παραχωρησιούχος εταιρεία αναλαμβάνει το management του αερoδρομίου και το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει στην εταιρεία σε ποσοστό 45% έως 55%. Το πιο πιθανό είναι η συμμετοχή του Δημοσίου να περιοριστεί σε μειοψηφική, καθώς, όπως αναφέρουν στελέχη κοντά στο έργο, «ταιριάζει στο προφίλ της μείωσης του κράτους που επιχειρείται την τελευταία περίοδο». Πάντως όπως σημειώνουν, το ύψος της συμμετοχής δεν θα έχει και τόσο μεγάλη σημασία στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, αφού τα δικαιώματα των δύο πλευρών (Δημοσίου και επενδυτών) θ’ απεικονιστούν σε μια σύμβαση που θα κυρωθεί στη Βουλή.

Είναι η δεύτερη φορά που επιχειρείται να βγει ο διαγωνισμός αυτός στον αέρα. Ο πρώτος είχε διενεργηθεί το 2009 και ως ενδιαφερόμενοι εμφανίσθηκαν τρία γκρουπ/κοινοπραξίες με πιο σημαντικές εκείνες των αεροδρομίων της Ζυρίχης και της Νίκαιας. Ο διαγωνισμός ωστόσο κηρύχθηκε άγονος στο τέλος του 2011 όταν η χώρα παρέπαιε μεταξύ δημοψηφίσματος και εξόδου από το ευρώ. Παρά το σημαντικό αρχικό ενδιαφέρον, κανένας από τους υποψήφιους επενδυτές δεν υπέβαλε τελικά προσφορά για την ανάληψη του έργου.

Εκτοτε, το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλλι επαναξιολογήθηκε κυρίως με μείωση του κατασκευαστικού έργου. Η πιο σημαντική μεταβολή αφορούσε τη μείωση του διάδρομου απογείωσης/προσγείωσης των αεροπλάνων, από τα 3.800 μέτρα που προβλέπονταν στον πρώτο διαγωνισμό στα 3.200 μέτρα. Η αλλαγή αυτή πολύ μικρές επιπτώσεις στη επιχειρησιακή λειτουργία του αεροδρομίου θα επιφέρει, αφού όπως σημειώνουν ειδικοί, ακόμη και Airbus A-380 θα μπορεί να προσγειώνεται και ν’ απογειώνεται από το Καστέλλι.

Η νέα ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει το έργο που στόχο έχει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Κρήτης κατά την τουριστική περίοδο. Επίσης αναμένεται ν’ αποτελέσει την πρώτη μεγάλη επένδυση μηδενικής βάσης (greenfield), από τις οποίες «διψά» η χώρα.

- - - Aktualisiert - - -

Die stimmen der beführwörter eines neuen hafens für die kreuzfahrten werden immer mehr:)

[h=2]Αθήνα: και η Ένωση Εφοπλιστών ζητά λιμάνι για κρουαζιερόπλοια στο Φάληρο[/h] Πληθαίνουν οι φωνές για λιμάνι στο Φάληρο
21/08/2012 - 08:40

Θέμα κατασκευής λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια στο Δέλτα Φαλήρου έθεσε εκτός των άλλων η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη. Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε σημειώνονται τα εξής:

«Ενημερώσαμε τον κ. Γενικό Γραμματέα κατ’ αρχάς για την Ένωση μας και την εκπροσώπηση που έχει από τον ευρύτερο χώρο της κρουαζιέρας. Στην συνέχεια θέσαμε υπ’ όψιν του τα θέματα – προβλήματα που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες της χώρας όπως:
• Την ανάγκη εκτελέσεως έργων υποδομής σε λιμένες κυρίως της περιφέρειας.

Όσον αφορά στον λιμένα Πειραιά, εγέννετο εκτεταμένη συζήτηση και προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου.

Επί του θέματος αυτού συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμένος και να γίνει άμεσα ευρεία σύσκεψη, ούτως ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία.
• Την πλήρη εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας για το Maritime Security, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου XI της SOLAS.
• Τις ιδιαιτερότητες λιμένων της περιφέρειας οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση από πλευράς προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, όπως για παράδειγμα την Σαντορίνη και το σοβαρό θέμα της κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ.
• Τις αναγκαίες ευκολίες όσον αφορά την άνετη και ασφαλή εξυπηρέτηση των τουριστών που αποεπιβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια.
• Ζητήσαμε την προσωπική του παρέμβαση στην επίλυση προβλήματος που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένους λιμένας σχετικά με την παράδοση πετρελαιοειδών καταλοίπων από τα κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Γενικός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα, εδήλωσε ότι έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με μελέτες εκτελέσεως έργων στους λιμένες και κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές.

Από πλευράς μας δηλώσαμε ότι θα συνδράμουμε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στο αντικείμενο που έχει αρμοδιότητα η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό του κάναμε γνωστό ότι, θα καταγράψουμε τους τουριστικούς λιμένες ενδιαφέροντος, με διαχωρισμό αυτών που έχουν την δυνατότητα του home port και των άλλων που λειτουργούν ως λιμένες transit, προκειμένου να τα έχει υπ’ όψιν του για τις περαιτέρω ενέργειες.»
 
Zurück
Oben