Alexandros
Der Pleiteboy...
Die zeit rückt näher....für den neuen flughafen von Irakleion(kreta):
Προς φθινόπωρο μάλλον ο νέος διαγωνισμός για το νέο υπερ-αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου
Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα, τουλάχιστον με την προηγούμενη μορφή που είχε γίνει ο διαγωνισμός το 2011
20/08/2012 - 14:25
Mέσα στο φθινόπωρο προτείνεται η έναρξη του νέου διαγωνισμού που θα αναδείξει τον παραχωρησιούχο στη ανάπτυξη του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης. Ο υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να λάβει τις τελικές αποφάσεις και να τις ανακοινώσει μέχρι το τέλος του μήνα. Στόχος είναι ο νέος διαγωνισμός να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες έτσι ώστε μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι να έχει επιλεγεί ο παραχωρησιούχος και να ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο του νέου αεροδρομίου. Απώτερη επιδίωξη είναι μέχρι το 2017 να τεθεί σε λειτουργία το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Τα συνολικά κεφάλαια που αναμένεται να επενδυθούν, τόσο για την κατασκευή του αερολιμένα, όσο και για τις άλλες υποστηρικτικές υποδομές του αεροδρομίου αναμένεται να πλησιάσουν το 1 δισ. ευρώ. Από αυτά, έως 220 εκατ. ευρώ μπορεί να αποτελέσουν εθνική συμμετοχή. Το ύψος όμως αυτής της συμμετοχής του Δημοσίου στα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης που θ’ αναλάβει το αεροδρόμιο, θ’ αποτελέσει κριτήριο επιλογής του παραχωρησιούχου. Ο υποψήφιος που θα ζητήσει τη μικρότερη κεφαλαιακή συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου, θα πάρει μεγαλύτερη βαθμολόγηση στην οικονομο-τεχνική αξιολόγηση.
Το μοντέλο παραχώρησης που θ’ ακολουθηθεί είναι παρόμοιο μ’ εκείνο του αεροδρομίου των Σπάτων. Η παραχωρησιούχος εταιρεία αναλαμβάνει το management του αερoδρομίου και το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει στην εταιρεία σε ποσοστό 45% έως 55%. Το πιο πιθανό είναι η συμμετοχή του Δημοσίου να περιοριστεί σε μειοψηφική, καθώς, όπως αναφέρουν στελέχη κοντά στο έργο, «ταιριάζει στο προφίλ της μείωσης του κράτους που επιχειρείται την τελευταία περίοδο». Πάντως όπως σημειώνουν, το ύψος της συμμετοχής δεν θα έχει και τόσο μεγάλη σημασία στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, αφού τα δικαιώματα των δύο πλευρών (Δημοσίου και επενδυτών) θ’ απεικονιστούν σε μια σύμβαση που θα κυρωθεί στη Βουλή.
Είναι η δεύτερη φορά που επιχειρείται να βγει ο διαγωνισμός αυτός στον αέρα. Ο πρώτος είχε διενεργηθεί το 2009 και ως ενδιαφερόμενοι εμφανίσθηκαν τρία γκρουπ/κοινοπραξίες με πιο σημαντικές εκείνες των αεροδρομίων της Ζυρίχης και της Νίκαιας. Ο διαγωνισμός ωστόσο κηρύχθηκε άγονος στο τέλος του 2011 όταν η χώρα παρέπαιε μεταξύ δημοψηφίσματος και εξόδου από το ευρώ. Παρά το σημαντικό αρχικό ενδιαφέρον, κανένας από τους υποψήφιους επενδυτές δεν υπέβαλε τελικά προσφορά για την ανάληψη του έργου.
Εκτοτε, το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλλι επαναξιολογήθηκε κυρίως με μείωση του κατασκευαστικού έργου. Η πιο σημαντική μεταβολή αφορούσε τη μείωση του διάδρομου απογείωσης/προσγείωσης των αεροπλάνων, από τα 3.800 μέτρα που προβλέπονταν στον πρώτο διαγωνισμό στα 3.200 μέτρα. Η αλλαγή αυτή πολύ μικρές επιπτώσεις στη επιχειρησιακή λειτουργία του αεροδρομίου θα επιφέρει, αφού όπως σημειώνουν ειδικοί, ακόμη και Airbus A-380 θα μπορεί να προσγειώνεται και ν’ απογειώνεται από το Καστέλλι.
Η νέα ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει το έργο που στόχο έχει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Κρήτης κατά την τουριστική περίοδο. Επίσης αναμένεται ν’ αποτελέσει την πρώτη μεγάλη επένδυση μηδενικής βάσης (greenfield), από τις οποίες «διψά» η χώρα.
- - - Aktualisiert - - -
Die stimmen der beführwörter eines neuen hafens für die kreuzfahrten werden immer mehr
Αθήνα: και η Ένωση Εφοπλιστών ζητά λιμάνι για κρουαζιερόπλοια στο Φάληρο
Πληθαίνουν οι φωνές για λιμάνι στο Φάληρο
21/08/2012 - 08:40
Θέμα κατασκευής λιμανιού για τα κρουαζιερόπλοια στο Δέλτα Φαλήρου έθεσε εκτός των άλλων η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Μουτζούρη. Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε σημειώνονται τα εξής:
«Ενημερώσαμε τον κ. Γενικό Γραμματέα κατ’ αρχάς για την Ένωση μας και την εκπροσώπηση που έχει από τον ευρύτερο χώρο της κρουαζιέρας. Στην συνέχεια θέσαμε υπ’ όψιν του τα θέματα – προβλήματα που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες της χώρας όπως:
• Την ανάγκη εκτελέσεως έργων υποδομής σε λιμένες κυρίως της περιφέρειας.
Όσον αφορά στον λιμένα Πειραιά, εγέννετο εκτεταμένη συζήτηση και προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου.
Επί του θέματος αυτού συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια επιτροπή από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και χρήστες του λιμένος και να γίνει άμεσα ευρεία σύσκεψη, ούτως ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία.
• Την πλήρη εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας για το Maritime Security, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου XI της SOLAS.
• Τις ιδιαιτερότητες λιμένων της περιφέρειας οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση από πλευράς προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, όπως για παράδειγμα την Σαντορίνη και το σοβαρό θέμα της κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ.
• Τις αναγκαίες ευκολίες όσον αφορά την άνετη και ασφαλή εξυπηρέτηση των τουριστών που αποεπιβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια.
• Ζητήσαμε την προσωπική του παρέμβαση στην επίλυση προβλήματος που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένους λιμένας σχετικά με την παράδοση πετρελαιοειδών καταλοίπων από τα κρουαζιερόπλοια.
Ο κ. Γενικός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα, εδήλωσε ότι έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με μελέτες εκτελέσεως έργων στους λιμένες και κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές.
Από πλευράς μας δηλώσαμε ότι θα συνδράμουμε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στο αντικείμενο που έχει αρμοδιότητα η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό του κάναμε γνωστό ότι, θα καταγράψουμε τους τουριστικούς λιμένες ενδιαφέροντος, με διαχωρισμό αυτών που έχουν την δυνατότητα του home port και των άλλων που λειτουργούν ως λιμένες transit, προκειμένου να τα έχει υπ’ όψιν του για τις περαιτέρω ενέργειες.»
Ohne deinen Optimismus stoppen zu wollen... aber ich werde wahrscheinlich schon in rente sein und diese ganzen Projekte werden immer noch als total neu verkauft werden.....
Die Idee, die Bucht von Faliro in einen Kreuzfahrt hafen umzuwandeln gab es schon während der Militärjunta also vor 1974. Damals war ein riesiges Casino und ein Luxushotel in einem Wolkenkratzer geplant.... was ist geschehen.... nun ich als halber Athener kann dir sagen :..... niccccchhhttttssssss....nada... niente...nothing, tipota...
So viel dazu, ich versuche ein paar infos zu diesem alten Projekt zu finden, damit auch der Misstrauischste mir glaubt.
- - - Aktualisiert - - -
So ich habe etwas recherchiert und das hier zur Faliron bay im Jahre 1972 gefunden.... natürlich halten die heutigen Politiker die Klappe und verkaufen sie als ihre brandneue Idee....
Vor 40 Jahren!!!!
Das geplante Intercontinentalhotel
Das geplante Four Seasons Hotel
Weitere Projekte und nochmals alle unter der damaligen Militärjunta.... eine vergessene Zeit...