Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Korist od Transportne zajednice: U BiH dolazi 300 miliona eura

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Kada BiH postane članica Transportne zajednice, odnosno kada konačno potpiše sporazum o pristupanju, bit će oslobođen novac za izgradnju infrastrukturnih projekata i to 46 miliona eura, odnosno nešto više od 90 miliona KM koje obezbjeđuje Evropska unija, te 241 milion eura, odnosno blizu pola milijarde maraka kreditnih sredstava. Ovu informaciju je saopćio ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko.

600_15046970151502980025gasifikacija-autoput.jpg


Istražili smo kako će biti iskorišten novac o kojem je govorio ministar. On će biti upotrijebljen za realizaciju ukupno četiri projekta u BiH, i to za izgradnju tri objekta na koridoru Vc, te za modernizaciju Luke u Brčkom.

Najskuplji od ovih projekata je izgradnja tunela Zenica na dionici Ponirak - Vraca na Koridoru Vc. Ukupna vrijednost izgradnje ovog tunela je 100 miliona eura, odnosno blizu 200 miliona KM. Od tog iznosa 84 miliona eura, odnosno nešto manje od 170 miliona maraka će biti kreditna sredstva, dok će EU obezbijediti 16 miliona eura, odnosno nešto više od 30 miliona KM bespovratnih grant sredstava.

Tunel Zenica će, kada bude izgrađen, spadati među najduže objekte ove vrste na cijelom Koridoru Vc, sa dužinom od oko 2,4 kilometra. Poređenja radi, Tunel 1. mart kod Zenice je dug 2,9 kilometara, a Tunel 25. novembar kod Tarčina 2,8 kilometara.

Drugi po vrijednosti projekat kojeg nam je odobrila Transportna zajednica je dionica između petlji Johovac i Rudanka na Koridoru Vc, na dijelu koji prolazi kroz RS. Vrijednost ove investicije je 96 miliona eura, osnosno oko 190 miliona maraka. Od ukupnog potrebnog iznosa 80,7 miliona eura, odnosno 160 miliona KM bit će obezbijeđeno putem kredita. Ostatak od 15,3 miliona eura, odnosno 30 miliona maraka osigurat će EU u obliku grant sredstava.

Dionica Johovac - Rudanka duga je 15 kilometara a posebno je značajna zbog toga što će preko nje Doboj biti povezan sa Koridorom Vc. Osim toga, preko petlje Rudanka Koridor Vc će biti povezan sa autoputom Banja Luka - Doboj i to će, zapravo, biti jedino mjesto dodira ove dvije bitne saobraćajnice.

Naredni po vrijednosti projekat za čiju će gradnju biti obezbijeđen novac zahvaljujući pristupanju Transportnoj zajednici je dionica Zenica - Donja Gračanica na Koridoru Vc. Njena vrijednost je nešto manja od 79 miliona eura, odnosno skoro 160 miliona KM. Od tog iznosa putem Transportne zajednice će biti obezbijeđeno 67 miliona eura, odnosno nešto više od 130 miliona KM kredita, a EU će na to dodati blizu 12 miliona eura, odnosno skoro 25 miliona maraka grant sredstava.

Dionica Zenica - Donja Gračanica je duga četiri kilometra i među zahtjevnijim je dionicama za gradnju. Na njoj će biti izgrađeno nekoliko objekata, te dva dunela, duga 300 metara i 400 metara. Također, na njoj će biti izgrađena i velika petlja, Zenica Sjever, preko koje će Koridor Vc biti spojen sa magistralnim putom M17, kao i sa novoizgrađenom glavnom gradskom magistralom u Zenici.

“Najjeftiniji“ od četiri projekta koja će biti finansirana pod okriljem Transportne zajednice je modernizacija Luke Brčko. Za ove namjene bit će obezbijeđeno nešto više od 13 miliona eura, odnosno oko 25 miliona maraka. Od tog iznosa, oko 20 miliona KM će biti kreditna sredstva, a ostatak će kao bespovratni novac obezbijediti EU.

Ovaj novac će biti investiran u izmještanje industrijskih kolosijeka iz centra grada koji u ovom trenutku koriste luka i drugi privredni subjekti, modernizaciju željezničkih kolosijeka u samoj luci, asfaltiranje i modernizaciju operativne obale i vertikalnog keja, modernizaciju pristupne ceste do luke i nabavku jedne nove dizalice većeg kapaciteta od postojećih.

Sva četiri projekta koji su pobrojani odobreni su na 4. Samitu zemalja zapadnog Balkana, koji je održan u Trstu, u julu ove godine. Na tom skupu BiH je kandidovala ukupno sedam projekata. Od tih sedam, na Samitu su odobrena četiri.

Vrijedi spomenuti i da su, osim spomenuta četiri za BiH, na Samitu odobrena samo još dva projekta za države u regionu i to po jedan za Makedoniju i Srbiju.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Faktor
 
https://www.youtube.com/watch?v=NQv...b364LvJqcMxAGqjGv58iuSY_-Q0cig0gGBPQOUza1GQeA

Sutra otvaranje dionice autoputa Banjaluka-Doboj

109276.jpg


[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Sutra će u saobraćaj biti puštena dionica auto -puta "9. januar" Banjaluka-Doboj, od Mahovljanske petlje do Drugovića.

Ugovorena vrijednost za izgradnju auto-puta "9. januar", dionice Prnjavor-Doboj, iznosi 180 miliona evra, a od Prnjavora do Mahovljana 158 miliona evra.

Otvaranju ove saobraćajnice prisustvovaće i predsjednik Srbije Aleksandar Vučić, potvrđeno je za RTRS iz Kabineta predsjednika Republike Srpske.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

RTRS

---

FB Euroasfalt

Klopce - Pecuj

22007883_1958466337746355_645391516332667703_n.jpg


22045937_1958514404408215_3419358965207445804_n.jpg


22007891_1958514631074859_7999157403240555359_n.jpg


22007873_1958514414408214_9113154568115196470_n.jpg


22008236_1958514521074870_2125744430655127180_n.jpg


22007810_1958514637741525_4787839897380968122_n.jpg


22089150_1958514621074860_9109923400142367976_n.jpg


22140757_1958514504408205_2950630257801633164_n.jpg


22007844_1958514581074864_6110904924324610043_n.jpg


22008380_1958466417746347_2131575950276466588_n.jpg


---

https://www.youtube.com/watch?v=O6SDE3HP1pA
 
Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Dionicu autoceste Zvirovići- Počitelj gradit će Strabag i Euro-Asfalt

Uprava Autocesta Federacije BiH odlučila je da je austrijsko-bosanskohercegovački...

autoput-bih-gradnja_63251414.jpg


...konzorcij koji čine „Strabag" i „Euro-Asfalt" ispunio sve potrebne uvjete iz tendera prema kojima bi trebao graditi dionicu autoputa na Koridoru 5C Počitelj - Zvirovići. Ukupna vrijednost tog projekta iznosi 200 milijuna maraka, piše Dnevni avaz. Radi se o najvrijednijoj dionici na Koridoru, dugoj 11 kilometara. Na tom potezu bit će i most Počitelj, dug 945 i maksimalno visok 100 metara. Ovu informaciju potvrdio je "Avazu" i Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH". Ali, konačnu odluku treba donijeti Europska investicijska banka (EIB), koja kreditira gradnju ove dionice.

Uprava "Autocesta" odlučila se za konzorcij „Strabag - Euro-Asfalt" nakon razmatranja svih ponuda. Ta odluka poslana je EIB-u na odobrenje i o stavu te banke ovisi hoće li posao biti dodijeljen „Strabagu" i „Euro-Asfaltu".

Riječ je o tenderu koji je početkom godine poništen pa raspisan novi. Najpovoljniju ponudu poslao je u lipnju konzorcij „Azvirt", koji čine Kinezi i Azerbejdžanci s domaćim podizvođačem, širokobriješkim „Heringom".

No, tenderska komisija nakon evaluacije odlučila je gradnju ove dionice, prema ponudi i uvjetima tendera, ipak prepustiti „Strabagu" i „Euro-Asfaltu", jer „ Azvirt", kako saznaje Avaz, nije dao garancije kakve su tražene u tenderu. Garancije koje su dali „Strabag" i „Euro-Asfalt" komisija je ocijenila valjanim.

Terzić kaže da su tu ponudu poslali EIB-u i da im je prekjučer stigao odgovor iz banke da se ona ipak mora dopuniti, ali u „Autocestama" smatraju da je ocijenjena najboljom.

- EIB sada kaže da trebamo dopuniti evaluacijski izvještaj, da trebamo pojasniti neke stvari. To ćemo i uraditi. To nije sporno. Mi i dalje stojimo kod ponude koju smo poslali, a to su „Strabag" i „Euro-Asfalt". Na tu ponudu smo se odlučili i nju ćemo i elaborirati i sve pojasniti - rekao je Terzić.

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
[TABLE="class: tborder, width: 100%, align: center"]
[TR]
[TD="class: thead, bgcolor: #5C7099"][/TD]
[TD="class: thead, bgcolor: #5C7099, align: right"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: alt2, width: 175, bgcolor: #E1E4F2"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #F5F5FF"]Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Sarajevska zaobilaznica konačno spojena s ulicom Safeta Zajke
Dionica Sarajevske zaobilaznice Briješće - ulica Safeta Zajke - vijadukt Briješće, zvanično je puštena u promet.
Kli[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

171122111.4_xxl.jpg


171122111.21_xxl.jpg


171122111.15_xxl.jpg



171122111.20_xxl.jpg


171122111.13_xxl.jpg


171122111.7_xxl.jpg


171122111.3_xxl.jpg


171122111.1_xxl.jpg




org_555aad10c070da34_1511354160000.jpg


org_a88426053fcb02ad_1511354224000.jpg


org_be4f8a7f4008a9b6_1511354104000.jpg


org_8e7707df650c9dc6_1511353948000.jpg


org_c14c9c07d670839b_1511354177000.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
In Svilaj sind sie seit Ostern wieder voll dran am arbeiten

Ekipa "Avaza" prije otvaranja posjetila završenu dionicu Svilaj - Odžak: Zbog autoputa investitori već pikiraju mjesta za fabrike

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]
38910249842_15125f1d52_o.jpg

Autoput u Posavini spaja BiH sa EU

Deset kilometara modernog autoputa koji Bosnu i Hercegovinu spaja s Evropskom unijom, preko dionice Svilaj - Odžak, najsjevernijeg dijela Koridora 5C, završeno je.

“Autoceste FBiH“ za ponedjeljak su zakazale obilazak povodom završenih radova na ovoj dionici, a ekipa „Dnevnoga avaza“ imala je priliku prije toga obići 10,4 kilometra modernog autoputa koji bi trebao preporoditi ovaj kraj.

Granični prijelaz

- Ova autocesta puna je simbolike, ona se nalazi na najsjevernijem dijelu Koridora 5C, ona našu zemlju spaja sa EU. Ona će puni smisao i svrhu imati kada se urade planirani objekti, Carinski terminal i granični prijelaz, odnosno kada se završi gradnja mosta Svilaj na Savi - ističu iz “Autocesta FBiH”.

I jučer prilikom naše posjete bilo je živo na ovoj dionici, koju su gradile građevinske kompanije “Strabag”, “Euroasfalt” i ŽGP. Iako su radovi završeni, ostale su sitnice, kako bi sve bilo spremno za svečanost u ponedjeljak.

Predstavnik konzorcija “Strabag”, diplomirani inženjer građevinarstva Mladen Marjanović kazao nam je da se na trasi nalazi još pedesetak radnika.

27169383579_70b37c3a3b_o.jpg

Ovom dionicom grad Odžak se izvlači iz saobraćajne gužve

Dvije petlje

- Kako i sami vidite, izvodimo još ovo malo sitnih, završnih radova. Obilježavamo horizontalnu signalizaciju, ugrađujemo bukobrane, na mjestima se ugrađuje pokoji kubik betona. Vrijeme nas je služilo. Drago nam je što smo i lokalnom stanovništvu sagradili prilazne mostove i saobraćajnice te dvije petlje. Ovom dionicom grad Odžak se izvlači iz saobraćajne gužve, ovo je njegova zaobilaznica - ističe inženjer Marjanović.

Gradnji autoputa Svilaj - Odžak ponajviše su se obradovali Odžačani. Predsjedavajući Općinskog vijeća Odžak Mujo Puzić ističe da se za gradnju fabrika u okolici autoputa već sada interesiraju mnogi investitori.

Posljednji spas za siromašni kraj

Žitelji Odžaka Muhamed Porodbić i Miroslav Grebenarević kažu da je Koridor 5C posljednji spas za Odžak, povratnički siromašni gradić. U modernoj saobraćajnici vide šansu da se koliko-toliko zaustavi odlijevanje njegovih stanovnika.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
AUTO-PUT BEOGRAD - SARAJEVO
Komšije neodlučne oko trase

U BiH još ne znaju gde će proći auto-put Beograd - Sarajevo, dok Srbija već ima rešenje. Prema projektu CIP-a, put se u Požegi produžava preko Užica do granice



Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]IDEJA za auto-put koji bi povezao Beograd i Sarajevo stara je nekoliko decenija, a njegova trasa kroz Srbiju već je iscrtana - preko Požege i Užica do Kotromana, dok bi u BiH ušla na području Višegrada. S druge strane granice, međutim, ima i drugačijih ideja. Jedna od njih je da moderna saobraćajnica prođe kroz Bijeljinu, Brčko i Tuzlu. To bi značilo da Srbiji nedostaje samo priključak od auto-puta Beograd - Zagreb kod Kuzmina, pa do granice sa Republikom Srpskom.

Kako će se dve prestonice povezati trenutno zavisi od dogovora unutar BiH. Predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je Srbija spremna da podrži bilo koje od ova dva rešenja.

U Saobraćajnom institutu CIP kažu da su već uradili Generalni projekat, sa prethodnom studijom opravdanosti, auto-puta od Požege preko Užica i Kremne do Kotromana, na granici sa Republikom Srpskom, koji se nastavlja dalje kroz Bosnu i Hercegovinu preko Višegrada do Sarajeva. Trasa ovog auto-puta je neposredno pored Užica i Čajetine, a samo nekoliko kilometara je udaljena od Zlatibora, jer prolazi kroz Kraljeve vode. Ta trasa, na kojoj bi trebalo asfaltirati oko 60 kilometara, imala bi veliki značaj za stanovnike zapadne Srbije, jer bi time Užice, kao najveći grad u ovom regionu, bio povezan sa Koridorom 11.

Odgovorni projektant CIP-a Dragoslav Dragićević kaže da je planirana izgradnja 62 mosta i 22 tunela.

- Početak trase je na 4,5 kilometara od Požege, gde se ukršta sa Koridorom 11, a kraj je na granici, 13 kilometara od Višegrada - objašnjava Dragićević. - Dužina saobraćajnice je 60, 65 kilometara, a projektovana je za brzinu od 100 kilometara na čas. Predviđeno je pet denivelisanih raskrsnica, Požega, Zlakusa, Mačkat, Kremna i Kotroman i 13 nadvožnjaka.

S druge strane, načelnici Tuzle, Bijeljine i Brčkog i dalje računaju na drugu trasu, koja bi išla preko tog dela BiH. Za nju ne postoje projekti ni sa jedne ni sa druge strane granice.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Zurück
Oben