Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Završena najsjevernija dionica autoputa A1 između Svilaja i Odžaka

Deset kilometara moderne autoceste koja Bosnu i Hercegovinu spaja s Evropskom unijom, preko dionice Svilaj Odžak, najsjevernijeg dijela Koridora 5c, danas je zvanično završeno.

Do završetka izgradnje mosta Svilaj i graničnog prijelaza, ovaj dio je pušten na korištenje lokalnom stanovništvu.

Direktor preduzeća Autoceste Federacije BiH Adnan Terzić na otvaranju je kazao da će ovaj dio koridora znatno rasteretiti saobraćaj u Odžaku, ali da će pravu vrijednost dobiti tek izgradnjom graničnog prijelaza i mosta Svilaj.

"Nakon toga će ovaj dio BiH biti povezan s koridorima i magistralama evropskih puteva", rekao je Terzić.

Kazao je da na početku godine nije bilo mogućnosti da se dobiju sredstva od EBRD-a bez povećanja akciza.

"Ali smo zajedno s ministrom prometa i komunikacija FBiH Denisom Lasićem, našim nadzornim odborom i unutrašnjim snagama uspjeli da iznađemo sredstva i predfinasiramo dok ne steknemo uslove da EBRD da potpis za sredstva", naglasio je Terzić.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić je istakao da ovaj dio predstavlja najsjeverniji dio autoceste na Koridoru 5c u BiH te da ima strateški značaj za izgradnju cjelokupnog autoputa.

"Autocesta na Koridoru 5c će dobiti svoj značaj tek nakon što bude izgrađena u cjelosti, od Bijače do Svilaja, te će tada promet na svim dionicama biti kumulativno uvećan, jer će privući i dio lokalnog i regionalnog prometa", naveo je Lasić.

Lasić je također naglasio važnost mosta Svilaj koji će BiH spojiti s Hrvatskom.

"Izgradnja ovog mosta, kao i graničnog prijelaza, koji je u toku, ubrzat će protok roba i putnika između BiH i Hrvatske", potcrtao je Lasić.

Za ovaj infrastrukturni projekat WBIF je prvi put u ovom dijelu Evrope odobrio bespovratna sredstva u visini 17,5 miliona eura.

171211090.5_xl.jpg


171211090.2_xl.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Die erste Autobahn, die in einen Fluss führt :D
 
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Manje gužve na ulazu u Pale - Otvoren rekonstruisani tunel Kalovita brda

Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik i direktor Puteva RS Nenad Nešić danas (14. decembra 2017. godine) su u Palama otvorili rekonstruisani tunel Kalovita brda, u čiju obnovu je utrošeno oko 1,5 mil KM, javio je RTRS.

Otvaranju je prisustvovala i premijerka Željka Cvijanović.

Izvođač radova Romanijaputevi obnovio je asfalt, unutrašnju oblogu tunela, trotoare i rasvjetu, a radovi koji su počeli u oktobru završeni su u rekordnom roku, prije planiranih 90 dana.

Inače, ovaj tunel izgrađen je 1978. godine i ovo je prva velika rekonstrukcija objekta koji se smatra saobraćajnom kapijom Pala.

Rekonstrukcija je još značajnija zbog predstojeće zimske sezone na Јahorini koja se danas zvanično otvara.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

171214042.2_xxl.jpg


171214042.8_xxl.jpg
 
Kredit od 70 mil. eura za prvu dionicu Koridora Vc kroz RS

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Direktori Auto-puteva Republike Srpske Dušan Topić i Odjeljenja za transport Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)Sue Barrett danas će u Banjaluci potpisati ugovor o odobrenju kreditnih sredstava za izgradnju prve faze Koridora Vc kroz Republiku Srpsku, u iznosu od 70 miliona eura.

Kreditna sredstva iz ovog ugovora odnose se na izgradnju auto-puta od petlje Johovac do petlje Rudanka.

Riječ je o trasi dugoj 6 kilometara koja spaja Auto-put "9.januar" sa budućim Koridorom Vc kod Doboja. Izgradnja bi, prema ranijim najavama, trebalo da počne odmah po završetku autoputa "9. januar".

Uslov za operativnost ovog kredita bilo je usvajanje Zakon o akcizama BiH.
Finansiranje ove dionice autoputa dogovoreno je na pregovorima resornog ministarstva RS i Autoputeva RS, te Ministarstva finansija i trezora BiH u Londonu početkom oktobra.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Za izgradnju cesta i brzih cesta iz Budžeta FBiH izdvojit će se 107.000.000 KM

b_171227070.jpg


Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Federalna vlada utvrdila je Prijedlog programa investiranja sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima - transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta“ utvrđenih u Budžetu Federacije Bosne i Hercegovine za 2017. godinu u iznosu od 107.000.000 KM.

Ova sredstva će biti prenesena na namjenski račun Federalnog ministarstva prometa i komunikacija za implementaciju ovoga Programa, u skladu s Budžetom FBiH za 2017. godinu.

Vlada Federacije BiH utvrdila je da će putem ovoga programa biti finansirana izgradnja dionice brze ceste Lašva - Nević Polje, čija ukupna dužina je 24 kilometra, a procijenjena vrijednost, na osnovu glavnog projekta, iznosi 217 miliona eura. Sredstva od 100 miliona KM bit će iskorištena za izgradnju dijela trase ove brze ceste i to od izlaza poslovne zone Vitez do Nević Polja (pet kilometara), te od Selišta do ulaza u poslovnu zonu Vitez (četiri km). Također, ovim programom za zaobilaznice Mostar - Sjever (dionica Autoceste na koridoru Vc) planirano je 2.000.000 KM i Mostar - Jug 5.000.000 KM.

U svrhu adekvatnog praćenja realizacije Programa Vlada će imenovati Odbor za praćenje realizacije Programa od predstavnika Federalnog ministarstva financija, Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, Federalnog ministarstva prostornog uređenja, Ureda premijera, JP Autocesta FBiH i JP Ceste FBiH. O utrošku ovih sredstava Federalno ministarstvo prometa i komunikacija će, po prethodno dobivenom izvještaju implementatora projekata i Odbora za praćenje realizacije programa, kvartalno izvještavati Vladu Federacije BiH.

Prijedlog programa stupa na snagu nakon njenog usvajanja od strane Parlamenta Federacije BiH i objavljivanja u Službenim novinama Federacije BiH.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Neka je sa srecom 2018 godina :bih1:

Motorways in Bosnia and Herzegovina.

Overview map:

bih_ac.png


Green = In use
Yellow = Under construction
Grey = Future plans

Trenutno stanje | Current state (January 2018)

Izgrađeno i u prometu | Built, in use ~ 177 km
A1/Vc: Bijača - Međugorje - 10,3 km
A1/Vc: Tarčin - Zenica(jug) - 84,5 km
E761: Sarajevo Bypass (Lot2) - 4,7 km
E661: Klašnice - Čatrnja - 31 km
9.1: Mahovljani - Drugovići - 10 km
9.1: Prnjavor - Johovac - 36,6 km

Izgrađeno, nije u prometu | Built, not in use ~ 12 km
E661: Čatrnja-Sava - 3 km
A1/Vc: Svilaj-Odžak - 8,5 km

U izgradnji | Under construction ~ 36 km
A1/Vc: Zenica(jug)-Klopče - 2,5 km
A1/Vc: Klopče - Pečuj - 5,8 km
A1/Vc: Svilaj - Sava - 1,5 km
A1/Vc: Most Svilaj - 0,7 km
9.1: Drugovići-Prnjavor - 25,3 km
 
Update: 01.01.2018

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


green: highway

red: under construction

violet: planned

lightgrey: future highways

blue: expressway
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Autoputevi malo oporavili građevinu u RS: Vrednost radova najveća u poslednjih 10 godina

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Građevinarstvo kao sektor privrede se oporavlja, ali ne zahvaljujući povećanoj tražnji stanovništva, veći izgradnji autoputeva i energetskih objekata.

IMG_1155a_zpskiqfixss.jpg~original


Nakon nekoliko godina pada, ukupna vrednost građevinskih radova u Srpskoj, u visokogradnji i niskogradnji, počela je polako da raste, lani je iznosila 782 miliona KM i najveća je u poslednjih deset godina.

Međutim, izgradnja stambenih zgrada u 2016. godini manja je za 47 odsto nego 2008, koja je bila najbolja za stanogradnju u poslednoj deceniji sa 193 miliona KM vrednosti radova, a u 2013. na primer bila je pala na svega 39,7 odsto nivoa iz 2008. godine.

Nije puno bolja ni izgradnja nestambenih zgrada koja je u 2016. godini bila niža za 36,9 odsto od iste u 2009. godini i iznosila je 152,7 miliona maraka.

Sa druge strane, vrednost izgradnje autoputeva je u 2016. godini bila 126 odsto viša od nivoa iz 2008, godine dok je vrednost energetskih objekata od praktično nula dosegao 90-ak miliona KM godišnje.

- Uopšteno mogli bismo reći da sektor građevinarstva u Republici Srpskoj beleži blagi ali nedovoljan oporavak, prvenstveno zahvaljujući realizaciji većih infrastrukturnih projekata, kao i opredeljenju određenog dela lica iz inostranstva da novac ulažu u kupovinu nekretnina u Srpskoj, što se pozitivno odražava kako na oblast stanogradnje tako i ukupan sektor građevinarstva- pojasnio je sekretar Udruženja građevinarstva pri Privrednoj komori RS Mile Petrović.

U strukturi vrednosti građevinskih radova prema vrsti objekata, putna infrastruktura lani je činila čak 44 odsto, dok su u 13 odsto bile zastupljene stambene zgrade. Izgradnja autoputeva prošle godine iznosila je 228 miliona maraka, i veća je za četrdeset miliona KM nego 2015. godine.

- U oblasti niskogradnje aktuelni su veliki infrastrukturni projekti, razlog većeg rasta leži u činjenici da se na deonici autoputa Banjaluka-Prnjavor rade više vredni građevinski objekti u odnosu na prethodnu godinu kada su izvođeni uglavnom zemljani radovi – precizirao je Petrović.

Podsetimo da ugovorena vrednost za izgradnju auto-puta "9. januar", u dužini od 70 kilometara, za deonicu Prnjavor-Doboj iznosi 180 miliona evra, a od Prnjavora do Mahovljana 158 miliona evra. Za poslednje tri godine izgrađeno je 45 kilometara autoputa.

Što se tiče predviđanja za budući period u građevinarstvu, Petrović ističe da je to vrlo nezahvalno.

- Ali ukoliko dođe do realizacije najavljenih velikih infrastrukturnih projekata, povećanja investicija, sasvim sigurno možemo reći da bi se trend rasta u sektoru građevinarstva nastavio.Takođe je važno napomenuti da je sve vezano za stanje u privredi, tako bi jačanje privrede uticalo i na potražnju, a ukupno podizanje standarda i jačanja kupovne moći stanovništva dovelo bi do povećanja tražnje stambenih jedinica- zaključio je on.

Daleko od napretka

- Dobro je da je investiranje pomereno od potrošačkih objekata ka infrastrukturi i proizvodim kapacitetima. Međutim, o oporavku celokupne privrede će se moći govoriti tek kada i izgradnja stambenih jedinica dosegne predkrizni nivo, a ulaganje u produktivne kapacitete ne izgubi relativni značaj u ukupnim građevinsikim radovima - poručio je ekonomista Marko Đogo.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Po ministrovim riječima, u 2018. godinu planiran je završetak poddionice Drivuša – Klopče (2,3 km) i Klopče - Donja Gračanica (5,7 km).

Osim toga, planiran je početak izgradnje na poddionicama:

Počitelj – Zvirovići (11 km), kao i izgradnja autoceste tunel Vraca – tunel Pečuj s petljom Zenica sjever (4 km), zatim Počitelj – Buna (7 km), Ponirak - Vraca (2,7 km), Vranduk – Ponirak (5,3 km), Nemila – Vranduk (5,7 km), Tunel Kvanj – Buna (cca 5 km), te Tarčin – Ivan (cca 7 km).


Od brzih cesta planira se izgradnja dionice:

Lašva – Nević polje (Lot 1) 24 km, izgradnja prve faze dionice Prača – Goražde (13 km), prve faze Mostar – Široki Brijeg (granica s Republikom Hrvatskom) 3 km, Sarajevske obilaznice Lot 3B (1,5 km) i dionica Tuzla – Žepče (5,5 km).


"U 2018. godini počet će realizacija programa 'Modernizacija cesta u Federaciji BiH' u nadležnosti JP Ceste Federacije BiH, prema potpisanim sporazumima o zajmu/kreditu s međunarodnim financijskim institucijama, u iznosu od 173 milijuna eura", kazao je Lasić.
 
Zurück
Oben