Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Dionica Konjic - Mostar Sjever na koridoru Vc čeka okolinsku dozvolu

0c171b47-adba-4064-9dcc-fc9627ac8d83prikaz4.jpg


Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Dionica Konjic - Mostar Sjever na koridoru Vc čeka okolinsku dozvolu, saznaje poslovni portal Akta.ba.

Naime, Investitor JP Autoceste Federacije BiH, dostavio je Federalnom ministarstvu okoliša i turizma Zahtjev za izdavanje okolinske dozvole – Studiju o uticaja na okoliš za koridor VC za ovu dionicu.

Obrađivač zahtjeva za izdavanje okolišne dozvole je mostarska kompanija Zagrebinspekt.

prikaz1.JPG


Kako je navedeno u Studiji o uticaja na okoliš za koridor Vc dionica će biti duga 35,95 km, a kao najracionalnija varijanta trase pokazala se ona kroz Prenj koja se nalazi zapadno iznad naselja Ovčari, na sjevernom ulazu u grad Konjic, iznad magistralne ceste M17.

Trasa, zatim u obliku tunela, ispod brda Vrtaljica i Zlatar, zaobilazi užu gradsku zonu Konjica i izlazi u dolinu rijeke Bijele, gdje se uz obronke doline penje prema ulazu u tunel Prenj. Izlaz tunela predviđen je u sjevernom dijelu općine Mostar iznad naselja Podgorani. Zatim autocesta nastavlja obroncima Podveležja prema jugu, gdje se u naselju Kutilivač nalazi petlja Mostar(sjever).

prikaz2.JPG


Ovo je veoma važan projekat koji će da dorinese otvaranju novih radnih mjesta u periodu izgradnje projekta, povećanju konkurentnosti domaćih prozvoda na globalnom tržistu, smanjenju vremena utrošenog na putovanje ljudi, što pozitivno utječe i na turistički potencijal države, a i na kvalitetu života njenih stanovnika. Realizacija projekta će uticati i na brži, lakši i jeftiniji transport materijala i proizvoda kroz državu do određenih odredišta, očuvanje pokretne imovine stanovnika i poduzeća zbog razlike u kvaliteti autoceste u odnosu na postojeću prometnu infrastrukturu.

prikaz3.JPG


Podsjećamo, prošle godine uprava JP Autoceste FBiH usvojila je inicijative za donošenje Odluka o pokretanju procedure u cilju realizacije projekata za izgradnju tunela Prenj na dionici Konjic – Mostar sjever i dionice Mostar sjever – Mostar jug.

Usvajanjem Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH “Autocesta na Koridoru Vc” stečeni su svi uvjeti za početak izgradnje ova dva projekta.

Kako je najavljeno tada, JP Autoceste FBiH okončalo je pripreme za realizaciju projekata i pripremilo kompletnu studijsko-tehničku dokumentaciju. Ukupna vrijednost izgradnje ove dvije dionice je oko 550 miliona euro.

A1_Konjic_Mostar.png
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

—-

Koridor Vc, Pehare-Zenica

 
Prikaz izgradnje Koridora Vc: Za šta je osiguran novac, šta je na čekanju

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Vijeće ministara BiH utvrdilo je Prijedlog ugovora o finansiranju izgradnje Koridora Vc između BiH i Evropske investicijske banke (EIB), vrijedan 100 miliona eura, ili blizu 200 miliona KM.

600_1522248868VC-1.jpg


Novac je namijenjen izgradnji dijela nove dionice autoputa duge 20,9 km, Mostar Jug-Počitelj, koja uključujući tri poddionice, i to Mostar Jug-tunel Kvanj, tunel Kvanj-Buna i Buna – Počitelj.

Riječ je o kreditu alociranom na FBiH, s rokom otplate od 25 godina, uključujući šest godina grejs perioda.

Ukupno procijenjeni troškovi projekta za cijelu dionicu Mostar Jug-Počitelj su 227 miliona eura, odnosno oko 450 miliona KM. Od tog iznosa, kako je spomenuto od EIB-a će biti osigurano 100 miliona eura, kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) 60 miliona eura, ili oko 120 miliona KM, a Investicijskim fondom za Zapadni Balkan (IFZB) osiguran je grant 39 miliona eura, ili blizu 80 miliona KM, kao i iz vlastitih sredstva JP Autoceste FBiH ostalih 28 miliona eura, ili 55 miliona KM.

Prijedlog sporazuma sa Osnovama za njegovo zaključivanje bit će dostavljen Predsjedništvu BiH u daljnju proceduru, a za bh. potpisnika je predložen ministar finansija i trezora.

Kako smo uspjeli saznati, spomenutim kreditom EIB-a bit će finansirana isključivo poddionica tunel Kvanj-Buna. Zahvaljujući ovoj odluci uskoro bi trebao biti raspisan tender za izbor izvođača radova. Prije raspisivanja tendera neophodno je da ovaj ugovor o kreditu bude prihvaćen i na Prtedsjedništvu BiH, te da bude potpisan sa EIB-om. Petnaestak dana nakon potpisa tender bi trebao biti raspisan.

Što se tiče dionice Buna-Počitelj, tender je već raspisan, a odluka o tome ko će graditi ovu dionicu, koju će finansirati EBRD, trebala bi biti poznata za oko mjesec dana.

Dionica Mostar Jug-Buna, koja će biti finansirana grantom IFZB-a je još uvijek "na čekanju" kod ministrice finansija FBiH Jelke Milićević. Čeka se da ona da pozitivno mišljenje na sporazum o dodjeli granta, kojeg treba da prihvati Vlada FBiH, a zatim da bude proslijeđen Vijeću ministara, te Predsjedništvu BiH na potvđivanje.

"Na čekanju" je i sporazum sa OPEC-ovim fondom za međunarodni razvoj (OFID), o kreditu kojim treba da bude finansirana gradnja dionice Vranduk-Ponirak.

Što se tiče dionice Nemila-Donja Gračanica, koja se nalazi sjeverno od Zenice, za dionicu Vraca-Donja Gračanica je već raspisan tender. Za dionice Nemila-Vranduk i Ponirak-Vraca Vijeće ministara je dalo odobrenje za potpisivanje kreditnog sporazuma na prošloj sjednici. Za dionicu Ponirak-Vraca tender je već raspisan, ali je zaustavljen do potpisivanja sporazuma. za dionicu Nemila-Vranduk tender bi trebao biti raspisan nakon potpisivanja sporazuma sa Kuvajtskim fondom za arapski ekonomski razvoj (KFAED).

Na saglasnost Vlade FBiH, tačnije Ministarstva finansija FBiH, čekaju sporazumi o kreditiranju izgradnje dionica Poprikuše-Nemila, Tarčin-tunel Ivan, uključujući i izgradnju ovog tunela, te Mostar Sjever-Mostar Jug.

Osim toga, Uskoro bi trebalo stići odobrenje EIB-a za raspisivanje novog, trećeg po redu tendera za izgradnju dionice Počitelj-Zvirovići, kojeg je, zbog uplitanja politike u izbor izvođača radova, EIB dva puta poništavao.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Faktor
 
Počeli radovi na izgradnji saobraćajnice Neum -Stolac

e4c0103a-eb5a-4168-80e6-e7c929367872neum1.jpg


Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, jučer je, zajedno s direktorom JP Cesta Federacije Ljubom Pravdićem i predstavnicima izvođača, obišao gradilište, te izrazio zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova.

Tijekom obilaska gradilišta ministar Lasić je istakao da je početak ovih radova od izuzetnog značaja za Neum i da će izgradnja nove magistralne ceste Neum – Stolac uvelike olakšati prometnu komunikaciju Neuma sa ostatkom Bosne i Hercegovine. Ovo je projekt od strateškog značaja za Federaciju BiH, Županiju Hercegovačko-neretvansku, a pogotovo za sve stanovnike Neuma i okolnih mjesta jer će se završetkom ovih 12 kilometara značajno relaksirati pritisak na postojeće prometnice, pogotovo u ljetnim mjesecima.

Nakon što su u veljači 2018. godine potpisani ugovori za izvođenje radova na magistralnoj cesti M17.3 Neum – Stolac, dionica Stari Neum – Kiševo – Broćanac, te odabran nadzor na navedene dionice i s nadzorom potpisan ugovor krajem ožujka 2018. godine, započeti su radovi i izgradnja na ovoj dionici.

Ovi ugovori predstavljaju zvanični početak Programa modernizacije magistralnih cesta u FBiH koji se financira iz međunarodnih kredita. Izgradnja ceste Neum - Stolac je veoma kompleksan i financijski zahtjevan projekt na kojem su se, kroz duži niz godina, provodile razne aktivnosti kako bi se projekt pripremio za kandidiranje i odobravanje kod međunarodnih finansijskih institucija.

Program modernizacije cesta obuhvaća projekte izgradnje cesta, izgradnju obilaznica oko gradova, izgradnju traka za spora vozila na prijevojima, rekonstrukciju i sanaciju tunela i mostova, rekonstrukciju cesta i sanaciju opasnih mjesta, korekciju osovina, rekonstrukciju crnih točaka, sanaciju šteta od poplava te pružanje konzultantskih usluga. Program u vrijednosti od 173 mil. EUR pripremljen je u suradnji sa međunarodnim financijskim institucijama koje će ga i kreditirati gdje je Svjetska banka (WB) osigurala 58 miliona EUR, Europska investicijska banka (EIB) 50 mil. EUR i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) 65 mil. EUR.

neum2.jpg


Stoga je u proteklom periodu pripremljena kompletna projektna investicijsko-tehnička dokumentacija na razini glavnog projekta, pripremljen elaborat eksproprijacije za cijeli projekt, proveden postupak eksproprijacije i pribavljena građevinska dozvola za dionicu Stari Neum – Kiševo - Broćanac (L= cca 11,5 km). Programom utroška sredstava „Granta Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za projekat izgradnje ceste Neum – Stolac“ izvedeni su radovi na nivou BNS-a na dionici Stari Neum – Kiševo - Babin Do (L= cca 5,30 km). Ove aktivnosti su finasirane iz vlastitih sredstava JP Ceste FBiH i sredstava koje je osigurala Vlada FBiH.

Dionica Stari Neum – Kiševo – Broćanac će biti financirana iz kreditnih sredstava Europske investicijske banke i Svjetske banke, a ukupna vrijednost radova je cca. 12 milijuna maraka.

Dionica je podijeljena je na dva lota – ugovora i to:

- LOT 1: Asfaltiranje dionice Stari Neum – Babin Do (L= 5,3 km), izgradnja ceste Babin Do – Oštrovac (L= 1,7 km), izgradnja tunela Oštrovac (L=190 m) i potputnjaka Oskorušnica (L=10m). Izvođač radova je INTEGRAL INŽINJERING a.d. Laktaši. Vrijednost radova je 6.027.207,03 KM.

- LOT 2: Izgradnja ceste na dionici Oštrovac – Broćanac (L= 5 km). Na predmetnoj dionici izvode se radovi na izgradnji trase ceste i tri potputnjaka dimenzija 3,5x5 m. Izvođač radova je JV HP INVESTING d.o.o. Mostar i PUTOVI d.o.o. Grude. Vrijednost radova je 5.924.253,83 KM.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Akta

—-

Zakazana javna rasprava: Novi kilometri na autoputu prema Mostaru

7f8969e0-1529-4f10-ac46-83534bab4247prikaz1.jpg


Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Ako sve bude išlo po planu okolinska dozvala uskoro bi mogla biti izdata za dionicu Konjic (petlja Ovčari) - Mostar Sjever koja se nalazi na Koridoru Vc.

Federalno ministarstvo okoliša i turizma 23. aprila ove godine je zakazalo Javnu raspravu o ocjeni Studije o procjeni utjecaja na okoliš, saznaje poslovni portal Akta.ba.

U Službenim novinama FBiH krajem decembra prošle godine je objavljen Ukaz o proglašenju odluke o donošenju prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju Bosne i Hercegovine "Autocesta na Koridoru Vc" za razdoblje od 20 godina. U ovom ukazu se između ostalog našla i dionica Konjic – Mostar Sjever.

Kako je nedavno, pisao poslovni portal Akta.ba radi se o veoma važnom projektu koji će da dorinese otvaranju novih radnih mjesta u periodu izgradnje projekta, povećanju konkurentnosti domaćih prozvoda na globalnom tržistu, smanjenju vremena utrošenog na putovanje ljudi, što pozitivno utječe i na turistički potencijal države, a i na kvalitetu života njenih stanovnika.

Početak ove dionice nalazi se u rejonu Ovčari. Nakon Petlje Ovčari dionica prelazi mostom preko rijeke Trešanice, magistralne prometnice M17 i željezničke pruge Bradina – Mostar i ulazi u tunel T8 duljine 2100 metara istočno od Konjica.

Izlaz iz tunela smješten je u podnožju brda Dedinovac odakle trasa prelazi preko rijeke Neretve i dolazi u Polje Bijela. U nastavku se trasa pruža obodima brda Paklena, naseljem Medaškovići te lijevim obodom kanjona rijeke Bijela sve do ulaza u tunel Prenj duljine koji je približno 10.000 metara. Izlaz iz tunela je na južnoj strani planine Prenj odakle se trasa pruža visokim nasipom, mostovima i tunelom dolazi iznad naselja Podgorani, prolazi kroz lokalitet Dolac gdje presijeca postojeću regionalnu prometnicu, prolazi kroz lokalitet Rudežina sve do ponovnog ulaza u tunel u mjestu Bošnjaci. Izlaz iz tunela je smješten prije naselja Kuti. U nastavku trasa izlazi na Petlju Mostar sjever gdje se autocesta veže na magistralnu prometnicu M17 kojom se ostvaruje sjeverna veza sa gradom Mostarom.

Inače, tokom javne rasprave planirana je prezentacija zakonskog temelja u postupku izdavanja okolišne dozvole i prezentacija Studije o procjeni utjecaja na okoliš.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Počinje gradnja tunela Hranjen: Od Sarajeva do Goražda za 45 minuta

Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Ako sve bude išlo predviđenom dinamikom, tunel Hranjen, koji se nalazi na putnoj komunikaciji koja povezuje Goražde sa Sarajevom, trebao bi biti pušten u promet krajem ljeta 2021. godine.

600_15229243621495356749prvi_mart_novi_tunel_k_05.jpg


Danas je, naime, raspisan tender za izbor najboljeg ponuđača za izgradnju ovog tunela, dugog šest kilometara. Tender će biti otvoren do 21. maja, nakon čega će uslijediti proces ocjenjivanja ponuda i donošenja odluke o najboljem ponuđaču, što će trajati oko mjesec.

Poslije toga će uslijediti pripreme za uvođenje izvođača radova na gradilište, a prvi radovi bi trebali početi krajem ljeta.

- Ukupna vrijednost izgradnje tunela Hranjen je 190 miliona maraka, a rok za njegovu izgradnju je 36 mjeseci. Tender koji je raspisan odnosi se na prvu fazu izgradnje, a to je proboj tunela i postavljanje podgrade, što predstavlja najznačajniji i najzahtjevniji dio prilikom izgradnje ovakvog objekta. Cijena izgradnje u prvoj fazi je 70 miliona maraka – kazali su nam naši izvori.

Specifičnost ovog tunela je da će, iako će se kroz njega voziti u dvije trake, ipak imati dvije cijevi.

- Prema međunarodnim standardima, svaki tunel duži od tri kilometra mora imati i takozvanu servisnu cijev. Zbog toga će se Hranjen sastojati od jedne cijevi sa dvije trake kroz koju će ići motorna vozila. Druga cijev će se koristiti u slučaju eventualnih nesreća u tunelu. Ona će biti namijenjena isključivo za vatrogasna i ambulantna vozila, kao i za evakuaciju ljudi iz cijevi kroz koju se odvija saobraćaj, u slučajevima eventualnih saobraćajnih i drugih nesreća. Ovo je prvi put u BiH da se jedan tunel gradi na ovakav način. Ujedno će predstavljati svojevrsnu probu za JP Autoceste FBiH, kako bi se iskustva stečena prilikom izgradnje tunela Hranjen mogla primijeniti prilikom izgradnje tunela Prenj. Naime, kako bi tunel Prenj, koji se nalazi na Koridoru Vc, trebao biti dug više od 10 kilometara i tu će se morati izgraditi dodatna servisna cijev – saznajemo od naših izvora.

O izgradnji ovog tunela počelo se govoriti još 1968. godine, kada se rodila ideja o spajanju Sarajeva i Goražda savremenom putnom komunikacijom. Priča je reaktivirana početkom osamedestih godina, kada se ukidala uskotračna pruga. Međutim, "Ćiro" je ukinut, ali savremena cesta, pa tako i tunel, nikada do sada nisu izgrađeni.

- Izgradnja ovog tunela predstavlja, slobodno se može reći, historijski projekat za Goražde. Naime, nakon što bude izgrađen Hranjen, cestovna udaljenost između Sarajeva i Goražda će sa sadašnjih 95,6 biti smanjena na 56 kilometara. Ta razlika će biti još izrazitija ako se posmatra vremenska udaljenost. Zahvaljujući tome što se će moći voziti većom prosječnom brzinom nego sada, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati oko 45 minuta, umjesto sadašnjih sat i po – dodaju naši izvori.

Najveći problem je, trenutno, to što novac potreban za izgradnju ovog tunela još nije operativan.

- Novac za izgradnju je osiguran iz dobiti BH Telecoma i on se nalazi na računu. Međutim, još nije operativan, odnosno ne može se trošiti jer Vlada FBiH, kao većinski vlasnik BH Telecoma, u visini od 90 posto, treba donijeti odluku o operativnosti tih sredstava. Dok ne bude donesena ta odluka, JP Autoceste ne mogu povlačiti novac i zato bi bilo dobro da Vlada FBiH što prije donese takvu odluku – napominju naši izvori.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Faktor
 
Zurück
Oben