160 km neue Straßen noch dieses Jahr:
Korridor 10 letztes Teilstück Demir Kapija bis kurz vor Gevgelija
Дебар до Струга, > Debar -Struga
од Кавадарци до Мушов гроб, > Kavadarci - Mushov Grob
од Радовиш до Конче, > Radovish - Konche
Арачиново до Липково, Arachinovo - Lipkovo
од Бошков мост до Гарски мост, > Boshkov Brücke - Stadt Brücke
како и од Тетово до Јажинце, > Tetovo - Jazhince
а се очекува да започне и изградбата на патот до Сончев град на падините на Воднo, > Sonchev Grad - Vodno
Entschärft für den Verkehr soll folgender "schwarzer Punkt" werden: Велес-Кадрифаково / Veles-Kadrifakovo
und weitere
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: WB_VECER_Normal, width: 100%"]
ИНТЕНЗИВНО СЕ ГРАДИ ПАТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА
До крајот на годината ќе се возиме по стотици километри нови патишта
Со владината Програма за изградба и реконструкција на патишта е планирано до крајот на годината да се обноват 11 регионални патишта со вкупна должина од 160 километри, за што ќе бидат вложени 30 милиони евра, како и локални патишта со должина од 162 километри во 70 општини низ државата. За тоа се наменети 17 милиони евра
Неколку стотици километри патишта треба да бидат изградени до крајот на годината. Откако лани почна изградбата на најголемиот и најсложен инфраструктурен проект, последната делница од Коридорот 10, автопатот од Демир Капија до Смоквица, за кој бенефитот ќе го почувствуваме за четири години, се интензивира изградбата на неколку клучни регионални и локални патни правци во државата. По трансформацијата на Јавното претпријатие за државни патишта, кое лани доби нови надлежности под палката на новиот директор, од почетокот на годината забрзано се градат неколку клучни делници.
Вечер анализира кои и колку делници ќе бидат изградени и пуштени во употреба до крајот на годината, колку нови километри нова патна инфраструктура ќе добие државата и што тоа ќе значи за локалниот економски развој.
Според владината Програма за изградба и реконструкција на локални и регионални патишта, до крајот на годината е предвидено да бидат вложени околу 100 милиони евра во изградба и реконструкција на патишта низ целата држава. Се планира да се обноват 133 локални патишта со должина од 162 километри во 70 општини низ државата. За тоа се наменети 17 милиони евра, а за 11 регионални патишта со должина од 160 километри ќе бидат вложени 30 милиони евра.
Кои патишта се градат?
Според она на што во моментов се работи, како и склучените договори, до крајот на година во делот на регионалната патна мрежа ќе биде завршена изградбата на делниците од Дебар до Струга, од Кавадарци до Мушов гроб, од Радовиш до Конче, Арачиново до Липково, од Бошков мост до Гарски мост, како и од Тетово до Јажинце, а се очекува да започне и изградбата на патот до Сончев град на падините на Водно.
- Потпишан е договорот со изведувачот и за една недела треба да започне изградбата на регионалниот пат од Дебар до Струга. Се работи за делница долга 60 километри во вкупна вредност од 240 милиони денари. Во исто време треба да започне изградбата на регионалниот пат од Кавадарци до Мушов гроб, една од приоритетните делници која го поврзува Кавадарци со Тиквешкиот дел на Мариово, како и со патот до најпознатиот рудник Алшар. Делницата е во должина од 16,3 километри - објаснува директорот на Агенцијата за државни патишта, Љупчо Георгиевски.
Од делниците што треба да бидат завршени годинава, според склучените договори, директорот најавува дека во полн ек е изградбата и реконструкцијата на регионалниот пат Радовиш-Конче-Лубница, делница во должина од 22 километри, која е од клучно значење за регионот.
- Интензивно се гради регионалниот пат Ангелци-Вељуса-Водоча-Баница, делница во должина од 7,5 километри и неговата рехабилитација треба да биде завршена за три месеци. До крајот на годината треба да биде завршен и патот од Тетово до Јажинце во должина од околу 10 километри, делница која има најмногу црни точки - потенцира Георгиевски.
Според него, до годинава треба да бидат завршени патните правци од Арачиново до Липково во должина од 22 километри, како и регионалниот пат Бошков мост -Гарски мост кој е долг 9 километри и чијашто изградба чини 88 милиони денари. Се очекува да започне изградбата на делницата од Тетово до клучката кај Брвеница, а избран е и изведувач за регионалниот пат до Сончев Град.
- Завршен е проектот за патот до Сончев град во наредниот период ќе биде распишан тендер за избор на изведувач, по што очекуваме дека до крајот на годината да започне да се гради. Ова е еден од посложените инфраструктурни проекти во делот на регионалните патишта, бидејќи треба да се пробие нова траса - објаснува Георгиевски.
Интензивно се работи на делниците со најмногу црни точки
Исклучително важна делница која годинава треба да добие сосема нова физиономија е магистралата Велес-Кадрифаково. Овој регионален пат кој е во должина од 23 километри е еден од најсмртните делници на која често се случуваат тешки сообраќајни несреќи. Според планот на Агенцијата за патишта, овој пат ќе прерасне во експресен, односно од сегашните 6,7 метри широчина коловозот ќе се прошири на 11 метри, со што патувањето до Штип ќе стане и побрзо и побезбедно.
- Тендерот за изведувач е веќе распишан и според проекциите до крајот на годината би требало да се започне со реконструкција и проширување на коловозната лента. Во втората фаза од проектот за реконструкција на овој регионален пат е и негово осветлување, со цел на минимум да се сведат сообраќајните несреќи - најавува директорот Георгиевски.
Реконструкција на постоечките и градење нови автопати
Во делот на изградба на автопати, освен Делницата Демир Капија-Смоквица, според програмата се прават проекти за изградба на автопат од Скопје до Штип и од Кичево до Охрид за кои допрва треба да се обезбедат финансиски средства.
- За автопатот Скопје-Штип веќе е изготвен проект и се работи на затварање на финансиската конструкција, а за автопатот од Кичево до Охрид каде што е предвидено да се гради нова траса, се уште се работи на проектна документација за потоа, исто така, да се бараат финансиски средства за негова изградба - објаснуваат од Агенцијата за патишта.
Од друга страна, се работи и на обезбедување на финансиски средства за реконструкција на повеќе делници покрај Коридорот 10.
- Државата има на располагање 30 милиони евра од ИПА фондовите за патна инфраструктура. Се прави проект за реконструкција на автопатот Скопје-Велес, кој е најоштетен. Потоа планираме да аплицираме за средства за рехабилитација на делницата Гевгелија-Смоквица, Куманово-Миладиновци и Неготино-Демир Капија - потенцира Георгиевски.
За локални патишта - 17 милиони евра
Според она што е планирано и што се работи на терен, до крајот на годината е предвидено да бидат изградени 150 до 170 километри локални патишта во вкупна вредност од 1 милијарда денари или 17 милиони евра. Овие патишта се градат со кредит од Светска банка за подобрување на локалната инфраструктура. Иако спојуваат села и помали региони, според директорот на Агенцијата за патишта овие делници се од клучно значење за квалитетот на животот во селата и регионалниот развој на [/TD]
[/TR]
[/TABLE]