[h=1]Evropski parlament usvojio Rezoluciju o BiH[/h] Poslanici Evropskog parlamenta danas su usvojili Rezoluciju o napretku reformi u BiH na putu ka EU.
15.02.2017 13:13
Piše: Oslobođenje PORTAL
Rezoluciju koju je pripremio izvjestilac Evropskog parlamenta za BiH Cristian Dan Preda podržalo je 496 zastupnika, 132 su bila protiv i 67 suzdržanih, prenosi N1.
U nacrtu dokumenta apeluje se da BiH prevaziđe svoje etničke i političke podjele na putu prema članstvu u EU i kako bi proces ocjenjivanja aplikacije za članstvo u Uniji bio uspješan, navodi se na web-sajtu Evropskog parlamenta.
BiH je podnijela aplikaciju za članstvo u EU u februaru 2016. godine, a Evropska komisija trenutno je procjenjuje.
Foto: EPA
Odbor za vanjske poslove Evropskog parlamenta usvojio je krajem januara Izvještaj o BiH za 2016. godinu u kojem se pozdravljaju pozitivni koraci napravljeni u BiH na putu ka EU.
- Radujemo se stavu Evropske komisije o toj aplikaciji i želimo da ohrabrimo vlasti u BiH da ovaj proces shvate veoma ozbiljno i da se tome posvete, izjavio je tim povodom Dan Preda.
On je naglasio da BiH treba da se fokusira na reforme i izbjegava teme koje izazivaju razdore i mogu da uspore napredak BiH na putu ka EU.
- - - Aktualisiert - - -
[h=1]Kamen iz Berkovića putuje u Kinu[/h] Prošle godine su izvezli oko 250 kontejnera, odnosno 25 tona blokova • Planiraju uposliti novih pet radnika
14.02.2017 23:30
Piše: Medina RIZVANOVIĆ - RAZIĆ
Domaća firma Kremnice iz Berkovića blokove od arhitektonsko-građevinskog kamena iz Kamenoloma u Dabrici izvozi u Kinu.
Izvoz
- Igrom slučaja smo naišli na kineskog investitora, koji je prepoznao kvalitet, te odlučio uložiti u nas, tako da već šestu godinu posao napreduje, kazao je Marinko Puljić, direktor Kremnice.
Uglavnom izvoze u Kinu, iz razloga što su upravo oni najveći potrošači kamena. Ističu da je tržište Bosne i Hercegovine relativno malo za ovakvu vrstu posla, tako da proizvode ne bi mogli plasirati na lokalnom tržištu.
- Sve strano je svima uvijek bolje, nego naše domaće, tako smo se okrenuli izvozu, jer na bh. tržištu velike investicije zahtijevaju posebne uslove. Ujedno i zbog sigurnosti imamo dugoročnu saradnju, a koristimo jeftin brodski prevoz, tako da uopće ne dođe toliko skupo da se plasira na kinesko tržište, dodao je Puljić.
Udvostručavanje proizvodnje u ovoj godini
Ova kompanija u planu svakako ima i saradnju na domaćem tržištu, a Puljić je naglasio da su ponosni na investiciju i realizaciju Španjolskog trga u Mostaru. Firma Kremnice ima potpisan ugovor na godišnjem nivou, a budući da je većinski vlasnik iz Kine, on ujedno i plasira robu na kineskom tržištu.
- Ovaj naš kamen sigurno ima velike mogućnosti, te tu nema konkurencije. Da barem ima još deset ovakvih kamenoloma, stvorili bismo brend u svijetu, kazao je Puljić.
Kada je u pitanju distribucija kamena, to se odvija kontejnerima koje preuzimaju iz Luke Ploče u koje dalje tovare blokove, te ih vraćaju u Luku Ploče. Do Kine, blokovi se distribuiraju brodskim prevozom.
Dobri rezultati
- Prošle godine smo izvezli oko 250 kontejnera. U jedan kontejner može stati 25 tona robe, odnosno blokova. Cilj nam je ove godine da udvostručimo proizvodnju, te se nadamo da ćemo u tome uspjeti. Razvili smo kamenolom, ispunjavamo zakonsku legislativu, ulažemo u sigurnosne uslove, te pružamo obuku radnicima. Također, opremili smo se i tehnički, te se nadamo dobrim rezultatima, kazao je Puljić.
Velike mogućnosti na stranom tržištu
Ovaj Kamenolom trenutno upošljava 35 radnika, a planiraju u narednih mjesec dana zaposliti još pet novih radnika.
- Ovisno o potrebama, uposlit ćemo svakako veći broj radnika, što opet zavisi od poslovnih prilika. Zapošljavamo domaću radnu snagu, odnosno ljude koji gravitiraju u ovom prostoru. Bitno je da proizvodimo dobre kamene blokove, jer dobar glas daleko se čuje, poručio je Puljić.
- - - Aktualisiert - - -
ui ui
[h=1]DETALJI NOVOG ZAKONA O SAOBRAĆAJU: Kakvu vam kaznu policajac smije pisati kada vas zaustavi[/h] 15. Februara 2017.
PODIJELI
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, kojim su propisane i strožije novčane kazne za određene prekršaje, nakon što je nedavno usvojen u Parlamentarnoj skupštini BiH, danas stupa na snagu.
Pomoćnik ministra komunikacija i prometa BiH Zoran Andrić je izjavio Feni da je Zakon rezultat rada velikog broja institucija i udruženja u BiH, s ciljem podizanja nivoa saobraćajne kulture te povećanja nivoa sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH.
– Osnovna dilema koja se rješava ovim zakonom jeste pitanje jasnog određenja naselja kao dijela naseljenog mjesta, a zbog primjene mjera ograničenja brzine kretanja od 50km/h u naselju. Definicija je izmijenjena na način da je zakonom
propisano obavezno postavljanje saobraćajnog znaka kojim će se jasno urediti zona „naselja“, u kojoj zoni važi ograničenje od 50km/h, osim ako posebnim saobraćajnim znakom ograničenje brzine kretanja nije drugačije uređeno – pojašnjava Andrić.
Navodeći neke od odredbi zakona, kazao je da
za vrijeme kretanja vozila u saobraćaju na javnom putu vozač
ne smije da koristi mobilni telefon, odnosno druge uređaje za komunikaciju, ukoliko nema, odnosno ne koristi opremu koja omogućava komunikaciju bez angažovanja ruku za vrijeme vožnje. Također,
vozač ne smije da koristi audio, odnosno videouređaje na način da ne čuje zvučne signale drugih učesnika u saobraćaju, niti da preduzima druge radnje
koje ometaju njegovu pažnju pri upravljanju vozilom.
U vozilu u sabraćaju na putu ne smije se koristiti, niti nalaziti uređaj odnosno sredstvo kojim se može ometati rad uređaja za mjerenje brzine kretanja vozila, odnosno drugih uređaja namijenjenih za dokumentovanje prekršaja, a
propisana je i zabrana stavljanja na tržište i reklamiranje ovih uređaja.
Po Andrićevim riječima, za vrijeme kretanja kolovozom
pješak ne smije da koristi mobilni telefon niti da ima slušalice u oba uha.
Također, preciznije se definiraju periodi za provođenje tehničkog pregleda za nova vozila.
– Nadležni organ koji vozača vodi u evidenciji dužan je da, u roku od tri dana, vozača koji po informaciji zdravstvene ustanove nije sposoban da zbog svog stanja bezbjedno upravlja vozilom pozove i privremeno oduzme vozačku dozvolu, te da ga
uputi na vanredni ljekarski pregled ako vozač nije saglasan sa privremenim oduzimanjem vozačke dozvole – navodi Andrić.
Zakon propisuje da bliže odredbe o postupku i načinu registracije oldtajmera pravilnikom propisuje ministar, u saradnji s organom nadležnim za unutrašnje poslove.
– Dalje,
Zakonom se uvode „prenosive tablice“ koje se koriste isključivo na teritoriji BiH za vozila koja se kreću do mjesta carinjenja, homologacije, servisiranja, prodajnog i izložbenog mjesta, mjesta atestiranja, mjesta skladištenja/čuvanja, mjesta nadogradnje i za vozila kojima se obavlja eksperimentalna vožnja – navodi Andrić, dodajući da su to neke od najvažnijih izmjena koje ovaj zakon uređuje.
Ističe da su za određene prekršaje propisane i veće novčane kazne.
– Posebno je važno napomenuti da su kazne date u rasponima, ali da
policijski službenik, prilikom kontrole, može prekršajnim nalogom odrediti isključivo najnižu kaznu. Raspon se propisuje za potrebe eventualnih postupaka na prekršajnim sudovima, u slučaju ponovljenih prekršaja za koje se utvrdi da najniža kazna ne daje željeni efekat da prekršilac odustane od daljih činjenja prekršaja po istom osnovu – pojašnjava Andrić.
Tako će, na primjer, ovlašteno službeno lice izreći novčanu kaznu u iznosu od
400 KM vozaču koji na sjedištu suvozača prevozi dijete mlađe od 12 godina, vozaču kojem ustanovi
više od 1.5 g/kg alkohola u krvi, vozaču koji brzinu kretanja
prekorači za više od 30km/h od dozvoljene. Također, osobi koja u saobraćaju na putu
upravlja motornim vozilom prije sticanja prava na upravljanje motornim vozilom, vozaču koji učestvuje u saobraćaju
vozilom koje je neregistrirano ili čija je potvrda o registraciji vozila istekla za duže od 30 dana, vozaču koji na vozilu
koristi registarske tablice koje nisu izdate za to vozilo, kao i vozaču koji u saobraćaju na putu u
pravlja motornim vozilom, a saobraćajna dozvola mu je oduzeta ili mu traje zabrana upravljanja.
– Adekvatnom primjenom ovih zakonskih odredbi očekujemo da će se saobraćajna kultura podići na veći nivo, te da će se broj prekršaja, a samim tim i broj nastradalih u saobraćajnim nezgodama, značajno smanjiti, kako bismo bili na nivou prosjeka zemalja Evropske unije – zaključio je Andrić.
(Izvor: Fena)