Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Nachrichten aus der Türkei

Man sollte die Zeit wirklich wertvoller nutzen,so etwas kann man doch im Geschichtsunterricht lehren,dafür braucht man doch nicht extra ein Fach.
 
Ortak Kelimeler

Macera ماجرا mâcerâ

Şeker شکر şeker

Sanat هنر honer

Hormonهورمون hormon

Miting ميتينگ miting

Kimlik, hüviyet هويّت hoviyyet

Gaz گاز gâz

Sade - ساده (sade)

Şeffaf - شفاف (şaffaf)

Maksat - مقصد (maqsad)

Mümkün ممکن- )momken)

Müşteri - مشتری ( moştari)

Hem - هم ( ham)

ve - و (va)

derece - درجه ( darace)

Telaffüz - تلفظ (talaffoz)

Fark - فرق ( farq)

Kelime - کلمه (kalame)
 
Kann mir jemand mal erklären was Phase ist? Wird Osmaniye/Osmanisch nun jetzt ebenso gelehrt wie Türkisch/Englisch oder versucht hier jemand es als Amtssprache zu etablieren?
 
In der Türkei haben wir momentan wirklich andere Sorgen,keiner spricht über die Missstände im Bildungswesen,wen juckt eigentlich die Osmanische Sprache.
Die YÖK muss reformiert...

[FONT=pt_sansregular][h=1]Ne matematik ne fen, derdimiz alkol dersi![/h]
fft81_mf2809491.Jpeg
08/12/2014 09:18[FONT=pt_sansbold]A+ A-[/FONT]

[h=5]OECD'nin PISA 2012 raporuna göre Türkiye matematik, okuma ve fen puanlarında 64 ülke içinde 42'nci sırada. Türkiye 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448'e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelerin gerisinde. Ancak Antalya'da gerçekleştirilen 19. Milli Eğitim Şûrası'nda matematik-fen değil 'alkollü içecek dersi' öne çıktı![/h][FONT=pt_sansbold][/FONT]



Facebook'ta Paylaş



in[COLOR=#333333 !important]Paylaşın[/COLOR]​


[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]

RADİKAL - Şûra'yı takip eden Hürriyet eğitim muhabiri Gamze Kolcu'nun izlenimleri şöyle:

İlk, orta ve liselerdeki ana ders olan matematik, Türkçe, fen ve teknoloji derslerinin niteliği ve işleyiş şekli neredeyse hiç konuşulmadı. Temel dersler hiç gündeme gelmedi. Bir ara matematik ile geometrinin ayrı okutulması ve dil ve anlatım dersinin Türk dili ve edebiyatı dersi ile birleştirilmesi dile getirildi. Bunlar dışında PISA, TIMMS gibi uluslararası değerlendirmelerdeki bu alandaki başarısızlıklarımız hiç gündeme gelmedi.
Komisyonların ve Genel Kurul’un ilk kez 19. Milli Eğitim Şûrası’nda basına kapatılması zorlukları da beraberinde getirdi. Bilgi almak ve haber yazmak noktasında ciddi sorunlar yaşayan gazeteciler, komisyon aralarında en doğru bilgiye ulaşabilmek için adeta savaş verdi.

Komisyon aralarında haber kaynaklarına ulaşan gazeteciler, aldığı bilgileri yetkili isimlerden doğrulatabilmek için dezaman zaman zorluklar yaşadı. Bazı sendikaların Twitter ’dan yaptığı anlık bilgi paylaşımı gazetecilerin işini kolaylaştırmış gibi görünse de küçük fısıltılar olmaktan da öteye gidemedi. 19. Milli Eğitim Şûrası’nda eğitim sorunlarının tartışıldığı salonlarda en dikkat çeken detaylardan birisi de erkeklerin çoğunlukta olmasıydı.

Öğrenci ve veliler ilk kez oy kullandı.

Genel hatlarıyla eğitim sendikalarının öneri ve tavsiye savaşına dönen komisyon toplantılarında, zaman zaman sesler de yükseldi. Bu arada basın odası ile komisyon odaları birbirine yakın olduğu için sesler yükseldiğinde hemen duyuldu. Bu sesleri duyan basın mensupları da kapılara koşarak, hangi komisyonda tartışma yaşandığını, tartışmanın hangi konuda olduğunu öğrenmeye çalıştı. Basın mensupları aynı zamanda komisyon aralarında da tartışılan konuların detaylarını öğrenmeye ve bu bilgileri yetkililerden doğrulatmaya çalıştı.




[/FONT]
 
Zurück
Oben