Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Nur in kroatischer Sprache ,serbischer Sprache und bosnischer Sprache !! .

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.

Pomaze Bog
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.

Ovo je moj antifašista. Moj Vlado. Moj Otac. Čovik koji je u mene duboko usadija antifašistički duh. Čovik koji se iz rata vratija izranjavan, poluživ, polumrtav. Čovik koji se ničim nije okoristija, koji je pošteno odradija radni staž i zaradija penziju. Čovik koji je četrdeset i prve otiša priko pelješkog kanala u partizane. Čovik koji je bija u Prvoj proleterskoj brigadi. Čovik koji je proša sve ofanzive i Igmanski marš. Čovik koji je bija i tifusar.
I Čovik koji nikad o ratu nije govorija.
To je bilo duboko ukopano u njemu, ka šta je i antifašizam duboko ukopan u mojoj svijesti.
Ovo je slika s jedne od proslava antifašizma, netom posli rata, da ne bi mislili da su partizani ovako izgledali u borbama za oslobođenje.
Sritan vam Dan antifašizma!
I zaboravih najvažnije. Iz rata se vratija ka i njegovi drugovi, bez gaća. Kuća u Dolu zapaljena, mater i otac rat nisu preživili, skončali u logoru na Molatu. A on ni kredit za obnovu kuće nije tražija. Zato sam ponosna. Zato me posebno boli kad govore o tome da su ih partizančine opljačkale. Neki možda i jesu, ali ih puno, puno više nije. To su bili pravi antifašisti.
Višnja Marinković
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Ovo je četrdesetjednogodišnji lekar Slobodan Blagojević, preminuo od posledica korona virusa lečeći druge pacijente, a koji je iza sebe ostavio suprugu i dvoje maloletne dece.
Kako je saopštila njegova porodica, za samo 20 dana građani Čačka sakupili su preko 25000 evra i u potpunosti isplatili stambeni kredit njegovoj porodici.
Bravo Čačak.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


:)
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.

Auto-put Bratstvo i jedinstvo bio je glavna jugoslovenska putna saobraćajnica koja je povezivala, četiri od šest, republika i jednu pokrajinu bivše Jugoslavije. Prostirao se od Jesenica preko Ljubljane, Novog Mesta, Zagreba, Slavonskog Broda, Sremske Mitrovice, Beograda, Niša, Skoplja do makedonsko-grčke granice.
Izgradnja je započeta posle Drugog svetskog rata kako bi se Jugoslavija dobro saobraćajno povezala, jer je do tad imala samo lokalne i regionalne puteve slabog kvaliteta. U izgradnji auto-puta su učestvovale omladinske radne brigade, koje su sačinjavali jugoslovenski i inostrani omladinci i pripadnici Jugoslovenske narodne armije. Skoro 300.000 ljudi je učestvovalo u izgradnji. Prva izgrađena deonica je bila Zagreb-Beograd u dužini od 382 km, otvorena 27. jula 1950. godine.
U proleće 1959. godine započinje izgradnja deonice između Niša i Paraćina. Sledeće, 1960. godine grade se deonice Niš-Grdelica i Udovo-Đevđelija. Put u dužini od 113 km te godine je gradilo 48.557 omladinaca. Deonicu auto-puta Grdelica-Skoplje 1961. godine u ukupnoj dužini od 138 km gradilo je 46.699 omladinaca. Godine 1962. započinju poslednji radovi na auto-putu da bi sledeće 1963. godine mladi završili poslednju deonicu auto-puta između Osipaonice i Beograda. Tako je 251.737 brigadira za šest godina povezalo Ljubljanu s Đevđelijom.
Iako se ovaj put zvao auto-put, imao je samo dve saobraćajne trake (svaka za po jedan smer). Raskrsnice sa lokalnim putevima su uglavnom bile van nivoa, mada je bilo i raskrsnica u nivou i serpentina. Put je bio predviđen za oko 9.000 automobila dnevno, a kasnije i do 40.000 vozila. Veći deo puta je bio izgrađen od betonskih ploča, a negde je bilo asfalta. Godine 1977. auto-put je izgrađen u punom profilu 2 trake + zaustavna u svakom smeru na sekcijama Kranj-Ljubljana (20 km), Zagreb-Slavonski Brod (207 km) i Sremska Mitrovica-Beograd-Niš (277 km).
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.

Auto-put Bratstvo i jedinstvo bio je glavna jugoslovenska putna saobraćajnica koja je povezivala, četiri od šest, republika i jednu pokrajinu bivše Jugoslavije. Prostirao se od Jesenica preko Ljubljane, Novog Mesta, Zagreba, Slavonskog Broda, Sremske Mitrovice, Beograda, Niša, Skoplja do makedonsko-grčke granice.
Izgradnja je započeta posle Drugog svetskog rata kako bi se Jugoslavija dobro saobraćajno povezala, jer je do tad imala samo lokalne i regionalne puteve slabog kvaliteta. U izgradnji auto-puta su učestvovale omladinske radne brigade, koje su sačinjavali jugoslovenski i inostrani omladinci i pripadnici Jugoslovenske narodne armije. Skoro 300.000 ljudi je učestvovalo u izgradnji. Prva izgrađena deonica je bila Zagreb-Beograd u dužini od 382 km, otvorena 27. jula 1950. godine.
U proleće 1959. godine započinje izgradnja deonice između Niša i Paraćina. Sledeće, 1960. godine grade se deonice Niš-Grdelica i Udovo-Đevđelija. Put u dužini od 113 km te godine je gradilo 48.557 omladinaca. Deonicu auto-puta Grdelica-Skoplje 1961. godine u ukupnoj dužini od 138 km gradilo je 46.699 omladinaca. Godine 1962. započinju poslednji radovi na auto-putu da bi sledeće 1963. godine mladi završili poslednju deonicu auto-puta između Osipaonice i Beograda. Tako je 251.737 brigadira za šest godina povezalo Ljubljanu s Đevđelijom.
Iako se ovaj put zvao auto-put, imao je samo dve saobraćajne trake (svaka za po jedan smer). Raskrsnice sa lokalnim putevima su uglavnom bile van nivoa, mada je bilo i raskrsnica u nivou i serpentina. Put je bio predviđen za oko 9.000 automobila dnevno, a kasnije i do 40.000 vozila. Veći deo puta je bio izgrađen od betonskih ploča, a negde je bilo asfalta. Godine 1977. auto-put je izgrađen u punom profilu 2 trake + zaustavna u svakom smeru na sekcijama Kranj-Ljubljana (20 km), Zagreb-Slavonski Brod (207 km) i Sremska Mitrovica-Beograd-Niš (277 km).
Viele Jugendliche (meine Mutter war damals noch zu jung) haben da mitarbeiten "dürfen", mein Vater war sogar für die "Rekrutierung" der Jungen in dem Abschnitt verantwortlich auf der Strecke in etwa Höhe Ilova bis ca. knapp Höhe Lipovljani. Die damalige Jugend wurde in den Gemeinden für den Bau auf "freiwilliger Basis" "rekrutiert". Man muss auch dazu sagen, dass die Mehrheit mit Begeisterung dabei war, zumindest hat es mein Vater so gesehen, es gab schon einige Verwandte die ihm da widersprochen haben.
 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.

"Čini se da se čovjek na sve navikne, čovjek sve pretrpi, preživi, nadidje, sve nekako nadjebe i onda opet, hvala Bogu, umre."
Bekim Sejranović, "Nigdje, niotkuda"
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Zurück
Oben