Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

ve-ateskes-bitti-0703141200_m.jpg


Ve ate?kes bitti
 
[h=4]ANKA milli motora ne zaman kavuşacak?[/h] TUSAŞ Motor Sanayii Anonim Şirketi (TEI) tarafından ANKA İnsansız Hava Aracına özgün yerli motor geliştirilmesi projesi hangi aşamada? ANKA yerli motora ne zaman kavuşacak?


Muhammet METİN/Kokpit.aero
Hezarfen Savunma Sanayii Günlerine katılan TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit yaptığı açıklamada," ANKA İnsansız Hava Aracı için geliştirilen özgün motor çalışmasında projenin yarısı tamamlandı. ANKA İHA, çalışmaları devam eden özgün motoru 2016 tarihinde kullanmasını planlıyoruz, Projede motor tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Bu sayının önümüzdeki dönemlerde 50'ye ulaşmasını öngörüyoruz".


ANKA milli motora ne zaman kavu
 
[h=4]TEI Predator İHA'nın motorlarını üretmeyi hedefliyor![/h] Türk Motor Sanayii (TEI) ABD'li firma General Atomics tarafından geliştirilen Predator İnsansız Hava Aracının motorunu üretmeyi planlıyor.


ANKA’nın motorlarını üreten Alman Thielert firmasını satın alan Çinli Avic firması, askeri motor satışından çekileceğini açıklamasının ardından TEI özgün motor çalışmalarına hız verdi. Bu konuda bilgi veren TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit ," Alman Thielert firmasının Çinlilere satılması sonrasında yaşanan kriz bizim için fırsat oldu. Motor konusunda dünya da az sayıda firma mevcut. Biz motor çalışmalarına başladığımız için rekabet içinde olacağımız bir firmanın üretimini durdurması uzun vade de bize olumlu yönde katkı sağlayacak.
Sadece ANKA İnsansız Hava Aracına değil,değişik boyutlardaki İHA'lar içinde motor üretmeyi planlıyoruz. Bunu örnek olarak; Predator İHA motoru üretimi konusunda çalışma başlattık. Motor ürün olarak ortaya çıktığı takdirde General Atomics firmasının beğenisine sunulacak. Kabul ederlerse Predator İnsansız Hava Aracı TEI mühendisleri tarafından geliştirilen ve üretilen bir motor kullanmış olacak. TEI olarak motor alanında sayılı firmalar arasına girmek istiyoruz".

Kaynak: Kokpit Aero


Ufkumuz epey genismis. Daha henüz kendi motorumuzu Anka lara entegre etmeden potansyell müsteri bulduk.

Ama olsun ufkulari genis olan girisimcilere daima saygim vardir.

- - - Aktualisiert - - -



[h=4]Göktürk-1 uydusu hizmete ne zaman girecek?[/h] Türkiye'nin ikinci keşif ve gözlem uydusu olacak olan Göktürk-1 projesinde son durum nedir? TAI uydu alanında ne gibi çalışmalar yapıyor?


Muhammet METİN/Kokpit.aero
Hezarfen Savunma Sanayi Günleri 14 programına katılan Uzay ve Uydu Bölümü program müdürü Haluk Anteplioğlu yaptığı açıklamada," TAİ'de uzay alanıyla ilgili olarak 130 personel çalışıyor. Uzay departmanı kendi içinde Yazılım, Donanım ve Uydu Montaj Entegrasyon ve Test müdürlüğü olarak bölümlere ayrılıyor".
Uydu sistemleri hakkında da bilgi veren Anteplioğlu," Dünya'da askeri ve sivil birçok alanda uydu teknolojisinden yararlanılıyor. Keşif gözetlemeden, iklimsel hareketlerin takibine kadar çeşitli tipte uydu görev yapıyor.
TAI'nin üzerinde çalıştığı projelere de değinen Anteplioğlu," Göktürk-2 Keşif ve Gözlem Uydusu'nun Hava Kuvvetlerine teslimatı geçtiğimiz aylarda gerçekleşti. 3 uydu modeli için toplam 30 adet uydu yapısal paneli ve çok sayıda parça üretildi. Milli Uydu Isıl Analiz Yazılımı (Orhun) TAI mühendisleri tarafından geliştirildi. 3000 metre kablo ve 6000 PIN bağlantısı tasarlandı ve üretildi. Göktürk uydusu çeşitli testlerden geçildi. Başta titreşim ve güneş paneli açılma olmak üzere birçok test TAI mühendisleri tarafından yapıldı. Göktürk-1 uydusu Temmuz ayında TAI'ye getirilecek ve UMET testleri gerçekleştirilecek. Göktürk-1 uydusunun 2015 tarihinde uzaya göndermeyi planlıyoruz".

Kaynak: www.kokpit.aero

Bu Uzayda esrarengiz bicimde kaybolan Göktürk 1 dünyadaymis meger.
 
Bilmedigim icin soruyorum fakat Türkiye gibi bir devlet icin motor üretmek cok mu zor? Mesela Altay tanki diyelim..

Saygilar
 
Aslinda degil. Bundan sonra üretecegimiz motorlar gelismis ülkelerin tecrübelerine dayanarak bakar. Yoksa tekeri tekrar icaat etmek gibi bir sey olur.

Örnegin Almanlarin motor deneyimleri daha 1900 senelerine dayaniyor. Bunun ile birlikte geliserek bugünün dünyada sayili motor üreticilerinden biri. Gecmise bakarak bunun aynisini ne yazik bizim Türkiye icin diyemeyecegim. Ar-GE hep gözardi edildi. Bu eksikligi ancak disardan tecrübe edinerek ve teknoloji transferi ile kapatabiliriz
 
Zurück
Oben