Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

Peki bu motordan motora degismez mi? Hemen ucak motoru falan üret demedik yani.Mesela arabada olabilir? Varmi bizde o potansiyel?

mühendislik potansiyeli var ama bütce ayiracak para yok. Yani kimse bu zorlu isin altina girmek istemiyor.

Hem düsün milyarlari harcadin ve motoru yaptin. Senin ürettigin kalite standarti almanlarla yarisabilecek mi? Adamlar 100 senedir bu islerle ugrasiyorlar. Yani bu olayin su an bir getirisi yok.

- - - Aktualisiert - - -

Mesela Iranlilar araba üretiyorlar hem de motoruyla ama bir tekme at araba dökülüyor. Su an icin tek alternatif parayi pasip, bilgiyi almak.
 
mühendislik potansiyeli var ama bütceye ayiracak para yok. Yani kimse bu zorlu isin altina girmek istemiyor.

Hem düsün milyarlari harcadin ve motoru yaptin. Senin ürettigin kalite standarti almanlarla yarisabilecek mi? Adamlar 100 senedir bu islerle ugrasiyorlar. Yani bu olayin su an bir getirisi yok.

Tamam ama er yada gec üretmen lazim öyle degilmi farz et adam sana o teknolojiyi satmiyor ne edecesun? Hemen en iyisi olsun demiyoruz fakat öz olsun bizim olsun ilerde daha iyi olalim.

Ama biz gercekten onca sene uyumusuz yaa cok fena! Sanki eskiden bi ara ucak(birinci dünya savasi),araba ve leo tanklarini biz üretecektik diye manset okumustum.Dogruluk payi nedir?

Iranlilarin arabasi dökülüyor ama motor var ortada öyle degilmi?
 
Tamam ama er yada gec üretmen lazim öyle degilmi farz et adam sana o teknolojiyi satmiyor ne edecesun? Hemen en iyisi olsun demiyoruz fakat öz olsun bizim olsun ilerde daha iyi olalim.

Ama biz gercekten onca sene uyumusuz yaa cok fena! Sanki eskiden bi ara ucak(birinci dünya savasi),araba ve leo tanklarini biz üretecektik diye manset okumustum.Dogruluk payi nedir?

Iranlilarin arabasi dökülüyor ama motor var ortada öyle degilmi?

Bir ülkeyi yönetirken cogu alana bütce ayirmak zorundasin. Türkiye gibi urettiginden fazla tüketen ülkeler kendi söküklerini dikemezler kaldi ki ARGE. Motoru yaparsin, koyarsin dogru calismaz ve savasta hicbir kazanc elde edemezsin.

Yani uzun lafin kisasi 100 yillik arayi kapatamazsin! Bu bir kisir döngüdür. Adamlar ARGEye devam ederler biz bas örtüsüyle ugrasiriz.

Mustafa Kemalin böyle ucak yapma projeleri vardi, evet, hatta siparis bile almistik. Ikinci dünya savasindan sonra bir yigin silah vardi piyasada adamlar arkamizdan firlattilar, Nato'ya girmek zorundaydik ve egemenlik sorunu diye bir sey yoktu. Onlar verdiler biz de aldik ta ki Kibris cikartmasina kadar. Silah ambargosundan sonra bizimkilerin akillari baslarina geldi, projeler üretildi ve kaynak yetersizliginden rafa kaldirildi. 2004den beri iyi isler yapiyoruz
 
Aselsan yeni termal görüntüleme sistemi geliştirdi

ASELSAN geliştirdiği ASELFLIR 300T termal görüntüleme sisteminin entegre edildiği sistemlerde ağırlık sorunu yaşamasından sonra yeni bir termal görüntüleme sistemi üzerinde çalışmalara başladı.

ankakamera-700x350.jpg


P1060561_edited-1.jpg





Muhammet METİN/Kokpit.aero
ASELSAN'da Hava Elektro Optik Faydalı Yükler proje yöneticisi olan Haldun FİLDİŞ tarafından yapılan açıklamada," ASELSAN olarak geliştirdiğimiz ASELFLIR 300T sisteminin entegre edildiği sistemlerde ağırlık sorunu ile karşılaşılmasından sonra yeni bir sistem üzerinde çalışma başlattık.
Bu sistem mevcut ASELFLIR 300T termal görüntüleme sisteminin yarı ağırlığında olmasına rağmen aynı özellikleri üzerinde barındıracak. CATS sistemi olarak adlandırılan sistemin ağırlığı 60 kg civarında üzerinde Renkli Tv Kamera, IR Kamera, LRF/LD,LP, Spotter gibi sistemler yer alacak. CATS termal görüntüleme sistemi başta ANKA İHA olmak üzere diğer hava araçlarında da kullanılacak".


CATS Termal Görüntüleme Sistemi Özellikleri:
· 3. Nesil Kızılötesi Kamera (MWIR)
· Gündüz Görüş Kamerası ( Full HD, 1920x1080p)
· Düşük Işık Kamerası (EMCCD)
· Lazer Hedef İşaretleyici ( LD, 1064nm)
· Lazer Mesafe Ölçer ( LRF, 106nm)
· Lazer Aydınlatıcı ( Illminator)
· Lazer Noktalayıcı (Pointer, 850nm)
· Ataletsel Ölçüm Birimi ( IMU, 3 eksen İÖ, 3 eksen Gyro)


Aselsan yeni termal görüntüleme sistemi geli


mal hoffen das die probleme dadurch beseitigt werden/wurden.




Umtas aka Mizrak-U bei denn performance Tests

Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.




Festgelegter Termin; Anka wird ab 2016 mit einen nationalen motor Fliegen.


ANKA milli motora ne zaman kavuşacak?

TUSAŞ Motor Sanayii Anonim Şirketi (TEI) tarafından ANKA İnsansız Hava Aracına özgün yerli motor geliştirilmesi projesi hangi aşamada? ANKA yerli motora ne zaman kavuşacak?

P1060534-600x400.JPG



Muhammet METİN/Kokpit.aero
Hezarfen Savunma Sanayii Günlerine katılan TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit yaptığı açıklamada," ANKA İnsansız Hava Aracı için geliştirilen özgün motor çalışmasında projenin yarısı tamamlandı. ANKA İHA, çalışmaları devam eden özgün motoru 2016 tarihinde kullanmasını planlıyoruz, Projede motor tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Bu sayının önümüzdeki dönemlerde 50'ye ulaşmasını öngörüyoruz".

Kaynak: Kokpit Aero



TEI Predator İHA'nın motorlarını üretmeyi hedefliyor!

Türk Motor Sanayii (TEI) ABD'li firma General Atomics tarafından geliştirilen Predator İnsansız Hava Aracının motorunu üretmeyi planlıyor.

predat%C3%B6r1-700x350.jpg





ANKA’nın motorlarını üreten Alman Thielert firmasını satın alan Çinli Avic firması, askeri motor satışından çekileceğini açıklamasının ardından TEI özgün motor çalışmalarına hız verdi. Bu konuda bilgi veren TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit ," Alman Thielert firmasının Çinlilere satılması sonrasında yaşanan kriz bizim için fırsat oldu. Motor konusunda dünya da az sayıda firma mevcut. Biz motor çalışmalarına başladığımız için rekabet içinde olacağımız bir firmanın üretimini durdurması uzun vade de bize olumlu yönde katkı sağlayacak.

Sadece ANKA İnsansız Hava Aracına değil,değişik boyutlardaki İHA'lar içinde motor üretmeyi planlıyoruz. Bunu örnek olarak; Predator İHA motoru üretimi konusunda çalışma başlattık. Motor ürün olarak ortaya çıktığı takdirde General Atomics firmasının beğenisine sunulacak. Kabul ederlerse Predator İnsansız Hava Aracı TEI mühendisleri tarafından geliştirilen ve üretilen bir motor kullanmış olacak. TEI olarak motor alanında sayılı firmalar arasına girmek istiyoruz".

Kaynak: Kokpit Aero


Göktürk-1 uydusu hizmete ne zaman girecek?

Türkiye'nin ikinci keşif ve gözlem uydusu olacak olan Göktürk-1 projesinde son durum nedir? TAI uydu alanında ne gibi çalışmalar yapıyor?

agokturk-700x350.jpg


Muhammet METİN/Kokpit.aero
Hezarfen Savunma Sanayi Günleri 14 programına katılan Uzay ve Uydu Bölümü program müdürü Haluk Anteplioğlu yaptığı açıklamada," TAİ'de uzay alanıyla ilgili olarak 130 personel çalışıyor. Uzay departmanı kendi içinde Yazılım, Donanım ve Uydu Montaj Entegrasyon ve Test müdürlüğü olarak bölümlere ayrılıyor".
Uydu sistemleri hakkında da bilgi veren Anteplioğlu," Dünya'da askeri ve sivil birçok alanda uydu teknolojisinden yararlanılıyor. Keşif gözetlemeden, iklimsel hareketlerin takibine kadar çeşitli tipte uydu görev yapıyor.
TAI'nin üzerinde çalıştığı projelere de değinen Anteplioğlu," Göktürk-2 Keşif ve Gözlem Uydusu'nun Hava Kuvvetlerine teslimatı geçtiğimiz aylarda gerçekleşti. 3 uydu modeli için toplam 30 adet uydu yapısal paneli ve çok sayıda parça üretildi. Milli Uydu Isıl Analiz Yazılımı (Orhun) TAI mühendisleri tarafından geliştirildi. 3000 metre kablo ve 6000 PIN bağlantısı tasarlandı ve üretildi. Göktürk uydusu çeşitli testlerden geçildi. Başta titreşim ve güneş paneli açılma olmak üzere birçok test TAI mühendisleri tarafından yapıldı. Göktürk-1 uydusu Temmuz ayında TAI'ye getirilecek ve UMET testleri gerçekleştirilecek. Göktürk-1 uydusunun 2015 tarihinde uzaya göndermeyi planlıyoruz".


Kaynak: Kokpit Aero



Kale Havacılık SOM motorunu üretiyor

Kale Havacılık tarafından geliştirilen SOM motorunun geliştirilme çalışmaları sorunsuz şekilde devam ediyor.
asom-700x350.jpg



Muhammet METİN/Kokpit.aero
Kale Havacılık Arge Test Sistemleri Yöneticisi Burçin Elbirlik üzerinde çalıştıkları projeler hakkında açıklamada bulundu. Elbirlik," Kale Havacılık olarak SOM mühimmatı için geliştirdiğimiz motor çalışmalarında önemli bir aşama kaydettik. Şuan motor çalışır durumda, üzerinde test işlemlerine devam ediyoruz. Bu konuda sadece ABD,Kanada ve Güney Kore'de mevcut olan bir test merkezi inşa ettik. Bu tesisin Mart ayının sonlarına doğru açılmasını planlıyoruz. Daha sonra planlarımızda Turboprob motor üzerinde çalışmaya başlayacağız.
SOM motorunun ilk çalıştırılması anında sıkıntı yaşadık,motor alev aldı. Tabii ki bunlar olağan hadiseler, tecrübe etmeden başarıya ulaşılmaz. Şu noktada herhangi bir problem yok belirlenen program çerçevesinde devam ediyoruz. SOM mühimmatı için gerekli malzeme maalesef yurtdışından ham olarak bize geliyor. Bizde bunu işleyerek ürün haline getiriyoruz. Seri üretime geçildikten sonra bu alanda da üretimin yurt içinde yapılacağını inanıyoruz".

Kaynak: Kokpit Aero


Roketsan Avrupa'da "CİRİT" atacak

IDEF-2009-Defense-Show107.jpg


08 Mart 2014 11:17 (Son güncelleme 08 Mart 2014 13:12)
Roketsan tarafından geliştirilen, sabit ve hareketli hedeflere karşı yüksek hassasiyet ile sınıfının en uzun menzilli füzesi olan "CİRİT" Avrupa'da görücüye çıkacak

ANKARA - Hüseyin Karatepe
Roketsan Genel Müdürü Selçuk Yaşar, sabit ve hareketli hedeflere karşı yüksek hassasiyet ile sınıfının en uzun menzilli füzesi olan CİRİT'in mayıs ayında Almanya'da düzenlenecek bir fuarla Avrupa'da tanıtılacağını belirterek, "CİRİT'in başarısını Avrupa ülkelerine taşımak istiyoruz. CİRİT, Avrupa'da görücüye çıkacak, büyük bir lansman olacak" dedi.
Son yıllarda büyük bir atılım gerçekleştiren Roketsan ve Türk savunma sanayisi ürünleri hakkında AA muhabirine açıklamalarda bulunan Roketsan Genel Müdürü Yaşar, hafif zırhlı/zırhsız sabit ve hareketli hedeflere karşı yüksek hassasiyet ile sınıfının en uzun menzilli füzesi olan CİRİT'in Avrupa'da görücüye çıkacağını söyledi.
CİRİT'in Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki kalifikasyonunun tamamlandığını ifade eden Yaşar, "Çok başarılı sonuçlar alındı. 2013 başında 190 milyon dolarlık bir ihracatımız olmuştu. Bu başarılı bir sonuçla, Birleşik Arap Emirlikleriyle ilişkilerimizin giderek daha da artacağını düşünüyoruz. Zaten CİRİT füzemiz oradaki 4'üncü projemiz" diye konuştu.
Yaşar, CİRİT füzesine gösterilen ilgiden dolayı memnuniyet duyduklarını dile getirerek, füzenin Birleşik Arap Emirlikleri'ne, Orta Doğu bölgesine ve Türkiye ile dost ülkelere ihracat şansının giderek arttığını, uzun vadede de bu potansiyellerini güçlendirmek istediklerini vurguladı.
İhracat pazarlarının giderek çeşitliğine dikkati çeken Yaşar, şunları kaydetti:
"Avrupa'daki helikopter üreticileriyle çalışıyoruz. Mayıs ayında Almanya'da Türkiye'nin de katılacağı çok büyük bir fuar gerçekleştirilecek. Burada CİRİT füzeminizin başarısını Avrupa ülkelerine taşımak istiyoruz. Avrupa'nın da önemli helikopter üreticileri var. Bunların ihraç ettiği ülkelere CİRİT'in helikopter üzerinden başarıyla atılabilen bir sistem olması dolayısıyla, helikopter üreticileriyle işbirliği yapıp 3. ülkelere füzemizi pazarlama hedefimiz var. Gayet de olumlu ilerliyoruz. CİRİT, Avrupa'da görücüye çıkacak, büyük bir lansman olacak."
CİRİT füzesinin özellikleri
Roketsan tarafından tasarlanan 2,75” Lazer Güdümlü CİRİT füzesi, ucuz ve hassasiyeti düşük güdümsüz roketler ile yüksek maliyetli güdümlü Anti-Tank füzeleri arasındaki boşluğu doldurmak amacıyla tasarlandı.
CİRİT, Roketsan tarafından geliştirilmiş olan standart CİRİT POD'undan ve Akıllı POD'dan atılabiliyor. Akıllı POD, sahip olduğu platform ile iki yönlü veri iletişimi ve envanter bilgisi sağlama özellikleri ile CİRİT füzesinin etkinliğini arttırmaktadır. CİRİT, yükleme ve boşaltmayı kolaylaştıran tüp komplesi içerisinde bulunuyor.
Füze, aerodinamik yapısı ve kompozit katı yakıtlı motoru sayesinde, klasik 2,75” füzelere göre, 8 kilometre ile sınıfının en uzun menziline sahip. Ayrıca CİRİT füzesi çok maksatlı (Zırh Delici, Anti-Personel ve Yangın Çıkarıcı) harp başlığı ile birlikte yüksek infilaklı harp başlığı opsiyonlarını da barındırıyor.
Sistem, çeşitli platformlara (Helikopter, insansız hava aracı, kara aracı, sabit platform, hafif saldırı uçağı, deniz platformu) entegre edilebiliyor.
Ulusal füze ve roket programlarının öncüsü Roketsan
1988 yılında ulusal füze ve roket programlarında öncü olmak üzere Savunma Sanayii İcra Komitesi kararıyla kurulan ROKETSAN, bugün Türkiye savunma sanayinin teknoloji üreten stratejik merkezlerinden biri olarak faaliyet gösteriyor.
Roket ve füze sistemleriyle ülke savunmasına hizmet eden ROKETSAN, özgün ürünleri ve ileri teknolojisi ile yurt içinde ve yurt dışında birçok firmayla çalışıyor.
Yapısal, termal, mekanik tasarımlar, iç balistik, güdüm-kontrol, silah sistemleri, aerodinamik, kompozit malzeme, yakıt sistemleri ve harp başlığı teknolojilerinde uzmanlaşmış olan ROKETSAN, ulusal ve uluslararası projelerin güvenilir ortağı olarak görülüyor.

Roketsan Avrupa'da "C



erste aufnahmen vom 600mm Yildirim missile mit Tube aufsatz

v7rhw.jpg
 
Bir ülkeyi yönetirken cogu alana bütce ayirmak zorundasin. Türkiye gibi urettiginden fazla tüketen ülkeler kendi söküklerini dikemezler kaldi ki ARGE. Motoru yaparsin, koyarsin dogru calismaz ve savasta hicbir kazanc elde edemezsin.

Yani uzun lafin kisasi 100 yillik arayi kapatamazsin! Bu bir kisir döngüdür. Adamlar ARGEye devam ederler biz bas örtüsüyle ugrasiriz.

Mustafa Kemalin böyle ucak yapma projeleri vardi, evet, hatta siparis bile almistik. Ikinci dünya savasindan sonra bir yigin silah vardi piyasada adamlar arkamizdan firlattilar, Nato'ya girmek zorundaydik ve egemenlik sorunu diye bir sey yoktu. Onlar verdiler biz de aldik ta ki Kibris cikartmasina kadar. Silah ambargosundan sonra bizimkilerin akillari baslarina geldi, projeler üretildi ve kaynak yetersizliginden rafa kaldirildi. 2004den beri iyi isler yapiyoruz

Bakalim gelecekte ne olacak fakat sunu merak ediyorum belki bana aciklayabilirsin.Bizim makina mühendisleri onca seneden beri ne ögreniyor ve ögretiyor? Makina üretemiyorlar onu anladim peki fakat senin görevin makinada üretmek degil mi?

Ozaman ben kendime sunu soruyorum yahu Serhat habunlar ne is yapiyor? Sanki talebeler sadece teori görüyor bir iki parca söküp/takip mühendis oluyor.

Saygilar
 
Bakalim gelecekte ne olacak fakat sunu merak ediyorum belki bana aciklayabilirsin.Bizim makina mühendisleri onca seneden beri ne ögreniyor ve ögretiyor? Makina üretemiyorlar onu anladim peki fakat senin görevin makinada üretmek de degil mi?

Ozaman ben kendime sunu soruyorum yahu Serhat habunlar ne is yapiyor? Sanki talebeler sadece teori görüyor bir iki parca söküp/takip mühendis oluyor.

Saygilar

Bir makine mühendisinin farkli alanlarda görevleri vardir. Bir makinanin üretimi sadece bunlardan biri. Kapitalizmde Sirketler butce ve gruplari olustururlar ve zamanla mühendislerde tecrübe kazanir. Bizim makine mühendisleri üretiyorlar. Mesela Beyaz esya konusunda cok güclüyüz ve farkli sanayi alanlarinda da. Agir sanayide cok az tecrübemiz var. Sen bu konularla pek alakadar olmadigin icin, mühendis oluverince arabalari ucaklari dikivercek saniyorsun herhalde.

Bunlar en önce zaman ve tecrübe gerektirecek seyler
 
Kennt jemand von euch die turancis? Nein? Das ist die neue türkische Fremdenlegion. Wie der Name schon erahnen läßt besteht sie größtenteils aus turkstämmigen Mitgliedern. Aber nicht ausschließlich. Sie ist für jedermann offen. Ausgeschlossen sind Straftäter die eines Mordes oder einer Vergewaltigung belangt werden. Die Ausbildung dauert 4. Jahre. Bestehend aus der NATO Standard Ausbildung und der der französischen Fremdenlegion. Die Einheiten umfassen etwas 10 Bataillone (10.000 Mann). Sie untersteht dem Oberkommando der türkischen Spezialkräfte....
 
Zuletzt bearbeitet:
Zurück
Oben