Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Thermaikos Brücke

03_730x10000.jpg


07 JUN 2011


Πρόταση ζεύξης Θερμαϊκού κόλπου / Mal-Vi Architects
Η πραγματοποίηση της ζεύξης που προτείνεται αποτελεί την απάντηση στις ανάγκες του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης και στις πολλαπλές απαιτήσεις του σύγχρονου πληθυσμού, αποτελώντας μέρος της Εγνατίας Οδού, ολοκληρώνοντας το δακτύλιο του νέου Περιφερειακού της πόλης και βελτιώνοντας το οδικό δίκτυο.

Το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που συνδέει την Εγνατία Οδό με τη Θεσσαλονίκη-Μουδανιών είναι το αποτέλεσμα ενδελεχούς παρατήρησης και εις βάθους έρευνας της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Ο σχεδιασμός βασίζεται στις πραγματικές ανάγκες της περιοχής, λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική, οικονομική και πολιτική θέση της Θεσσαλονίκης, σεβόμενος την ιστορική σημασία της καθώς και το οικοσύστημα του Κόλπου. Η προτεινόμενη γέφυρα θα μπορεί να αποτελέσει τη νέα Πύλη της πόλης, ενισχύοντας την αρχιτεκτονική αισθητική της.

Λόγω της προστατευόμενης, από τη συνθήκη Ramsar, περιοχής γύρω από τον Αξιό πάρθηκε η απόφαση να υπογειοποιηθεί ένα τμήμα της σύνδεσης, ούτως ώστε να μη διαταραχθεί η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται με την κατασκευή μίας σήραγγας 4,5 χλμ. με την τεχνική της κλειστής κατασκευής. Η είσοδος του τούνελ βρίσκεται 5,5 χλμ από τον κόμβου των Ευζώνων στην Εγνατία Οδό. Λόγω της επέκτασης του περιορισμού και μέσα στον κόλπο, η σήραγγα συνεχίζει μέχρι να βρεθεί πλέον εκτός των προστατευμένων υδάτων. Στο σημείο εξόδου της σήραγγας θα κατασκευαστεί ένα τεχνητό νησί, περίπου 2,5 χλμ από την ακτή, διαστάσεων 500x250 μ. Από εκείνο το σημείο μέχρι το Αγγελοχώρι ο αυτοκινητόδρομος μετατρέπεται από υπόγειος σε υπέργειο, μέσω μίας γέφυρας μήκους 4,5 χμλ.

Η επιλογή μίας τοξωτής γέφυρας είναι ιδανική για την περιοχή, καθώς η κρεμαστή ή καλωδιωτή τυπολογία δεν είναι εφικτή λόγω της συνεχούς εναέριας κυκλοφορίας από και προς το αεροδρόμιο. Παράλληλα αυτές οι λύσεις, λόγω του αυξημένου ύψους που χρειάζονται, θα έρχονταν σε πλήρη αντίθεση με τον Όλυμπο, μόλις μερικά χιλιόμετρα μακρύτερα, δυσχεραίνοντας τη θέα από την Θεσσαλονίκη. Για τη δημιουργία ενός ομογενοποιημένου σχεδίου, κομψού και συνεχούς, αποφασίστηκε ο σχεδιασμός υποτοξωτής γέφυρας για τα υπόλοιπα ανοίγματα πέρα του κεντρικού, αντί του πιο διαδεδομένου τρόπου στήριξης (σε πυλώνες). Η επιλογή αυτή έγινε λαμβάνοντας υπόψη και την μεγαλύτερη σταθερότητα που προσφέρουν τα τόξα σε σύγκριση με τους πυλώνες σε περίπτωση σεισμού. Η λύση των πυλώνων προτιμήθηκε μόνο στις δύο άκρες της γέφυρας όπου το ύψος του καταστρώματος από την επιφάνεια της θάλασσας δεν επέτρεπε τη χρήση τοξωτών κατασκευών.

Στη συνέχεια μελετήθηκε η φόρμα που θα έπρεπε να έχουν τα τόξα. Ο στόχος ήταν η δημιουργία μιας κατασκευής κατά το πλείστον διάτρητης και ελαφριάς ώστε να μην περιορίζει τη θέα. Για αυτό το λόγο αποφασίστηκε να έχουν ιδιαιτέρως μεγάλο άνοιγμα. Τα 16 συνεχή τόξα έχουνε μεταβλητή τομή. Το άνοιγμα τους ξεκινά από τα 168μ. και φτάνει μέχρι τα 228μ. Αντίστοιχα το ύψος τους κυμαίνεται από τα 16,4 μ. έως τα 42,8 μ. για τα ανοίγματα που βρίσκονται παραπλεύρως του κεντρικού τόξου. Το κεντρικό άνοιγμα της γέφυρας, όπου το κατάστρωμα βρίσκεται 52 μ. από το επίπεδο της θάλασσας, δημιουργείται από ένα τόξο ανοίγματος 350 μ. και ύψους 105 μ. Αυτό στηρίζει το κατάστρωμα με 52 καλώδια διαμέτρου 15 εκ.

Το κατάστρωμα αποτελείται από δοκούς κιβωτοειδούς διατομής σε σχήμα ανάποδου φτερού αεροπλάνου. Η λύση αυτή είναι επιβεβλημένη λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή. Τα στοιχεία του φωτισμού της γέφυρας αναπαράγουν τη φόρμα του προστατευτικού σκέπαστρου που είναι τοποθετημένο στην άκρη της γέφυρας προς τη μεριά του τεχνητού νησιού.
ph01_730x10000.jpg

Χάραξη της ζεύξης του Θερμαϊκού
ph02_730x10000.jpg

Άποψη του κεντρικού τόξου της γέφυρας
ph04_730x10000.jpg

Άποψη του κεντρικού τόξου της γέφυρας
ph05_730x10000.jpg

Άποψη ενός τυπικού τόξου
ph06_730x10000.jpg

Η ένωση προς Αγγελοχώρι
ph07_730x10000.jpg

Η ένωση με το τεχνητό νησί
ph08_730x10000.jpg

Άποψη του καταστρώματος
ph09_730x10000.jpg




Hippokrates
 
Wäre genial.....ob das verwirklich wird?

Da man den neuen Flughafen und Chalkidiki effizienter mit dem restlichen Griechenland verbinden will, bleibt nichts anderes übrig, als dieses Projekt irgendwann zu bauen.

Du musst bedenken, dass die Kapazität vom "Makedonia Airport" um ein Vielfaches steigen wird und man möchte den Transport-Andrang nicht durch Thessaloniki führen.

Ich rechne aber erst damit, wenn der Flughafen und die äusserste Ring-Autobahn zuende gebaut werden. Die Thermaikos Brücke soll genauso profitabel wie die Rion-Antirion-Brücke werden.



Hippokrates
 
Man siehe das der letze besuch von hippokraths in thessaloniki enorm wichtig war .Siehe entwicklung vom airport MAKEDONIA.

Θεσσαλονίκη: το Αεροδρόμιο Μακεδονία αναβαθμίζεται και γίνεται μοχλός ανάπτυξης!
14-06-2011
print_mail.png

3cabb6a239_airplane_1.jpg
Σε «κόμβο» αεροπορικών συνδέσεων, με 40 προορισμούς σε Ευρώπη και Ελλάδα, έχει μετατραπεί το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Οι νέες πτήσεις που προστίθενται τους τελευταίους μήνες δίνουν τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς να ταξιδέψουν σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα «ανοίγουν» την πόρτα της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής σε τουρίστες απ' όλη την Ευρώπη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αναμένονται πάνω από 130 κινήσεις (προσγειώσεις και απογειώσεις) καθημερινά, αριθμός διπλάσιος από το φυσιολογικό για τον υπόλοιπο χρόνο στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Στις κανονικές πτήσεις εξωτερικού, τις τελευταίες ημέρες έχουν προστεθεί η Κωνσταντινούπολη, το Παρίσι και επίκειται η σύνδεση με το Τελ Αβίβ, μαζί με τις οποίες η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με 27 πόλεις του εξωτερικού. Παράλληλα, θα υπάρχουν απευθείας συνδέσεις με 13 προορισμούς του εσωτερικού.
Σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, μπορεί ο επιβάτης να ταξιδέψει απευθείας στο Λονδίνο (με περισσότερες από 10 πτήσεις την εβδομάδα), το Παρίσι, τις Βρυξέλλες, το Βερολίνο, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη, το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι, τη Μόσχα, το Κίεβο, την Κωνσταντινούπολη, τη Ρώμη, το Μιλάνο, τη Βαρκελώνη, το Οσλο, τη Στοκχόλμη, τη Ζυρίχη, τη Βασιλεία («Euro Airport»), τη Λάρνακα και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και έξι γερμανικές πόλεις (Μόναχο, Κολονία, Ντόρτμουντ, Στουτγάρδη, Ντίσελντορφ και Φρανκφούρτη).
Στο εσωτερικό της χώρας, η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, εκτός από την Αθήνα, με Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ρόδο, Κω, Σάμο, Λέσβο, Μύκονο, Σαντορίνη, Σάμο, Σκύρο, Καλαμάτα και Κέρκυρα.
«Οι αεροπορικές συνδέσεις είναι πολύ ικανοποιητικές και μπορεί ο καθένας να ταξιδέψει σε όποιον προορισμό της Ευρώπης επιθυμεί, αλλά και εμείς μπορούμε να οργανώσουμε πιο άνετα εκδρομές. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα σε τουρίστες να έρθουν, είτε οργανωμένα είτε μεμονωμένα. Το πλήθος των αεροπορικών συνδέσεων εσωτερικού καλύπτει σε μεγάλο βαθμό το κενό που υπάρχει και φέτος στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, προκειμένου να ταξιδέψει κάποιος το καλοκαίρι στα περισσότερα ελληνικά νησιά», τόνισε ο Δημήτρης Μαντούσης, πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας - Θράκης.
Το εξωτερικό καλύπτει την κρίση στο εσωτερικό
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου «Μακεδονία», τους πρώτους πέντε μήνες του 2011 (Ιανουάριος - Μάιος) καταγράφηκε πτώση της τάξης του 7% στις αφίξεις επιβατών. Η πτώση οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, καθώς η μείωση των επιβατών στις πτήσεις εσωτερικού ξεπερνάει το 20%. Ενώ πέρσι διακινήθηκαν 366.052 επιβάτες σε πτήσεις εσωτερικού, φέτος το ίδιο διάστημα περιορίστηκαν σε 304.768. Αντίθετα, οι αφίξεις επιβατών από τις πτήσεις εξωτερικού το πρώτο πεντάμηνο του 2011 αυξήθηκαν, από 362.165 πέρσι, σε 371.811 φέτος.
Η μεγαλύτερη πτώση (-15%) καταγράφηκε το Φεβρουάριο, όμως το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι το Μάιο σημειώθηκε αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης κατά 6,15%, κυρίως λόγω των νέων πτήσεων από το εξωτερικό. Η μεγαλύτερη άνοδος στο πεντάμηνο, που έφτασε στο 37%, καταγράφεται στις πτήσεις από τη Ρωσία, με 20.461 επιβάτες φέτος, έναντι 14.943 πέρσι.
Το Μάιο διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» πάνω από 350.000 επιβάτες, με περίπου 171.000 αφίξεις (115.000 επιβάτες από πτήσεις εξωτερικού και 66.000 από πτήσεις εσωτερικού) και 167.000 αναχωρήσεις (100.000 επιβάτες με πτήσεις εξωτερικού και 67.000 με πτήσεις εσωτερικού).
«Παρότι στην αρχή της χρονιάς τα στοιχεία έδειχναν σημαντική πτώση, στη συνέχεια η κατάσταση βελτιώθηκε και τα δεδομένα του Μαΐου, με την αύξηση που καταγράφηκε στους επιβάτες, δείχνουν ότι το καλοκαίρι θα έχουμε αυξημένη κίνηση στο αεροδρόμιο και είναι πολύ πιθανό να κλείσουμε τη χρονιά με θετικό πρόσημο. Το αεροδρόμιο πλέον δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό πτήσεων και θα ανταποκριθούμε και το καλοκαίρι στις αυξημένες απαιτήσεις», τόνισε ο Αχιλλέας Τοπούζας, αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία».
Το πρώτο πεντάμηνο του 2011 έγιναν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» 14.350 κινήσεις αεροσκαφών (προσγειώσεις - απογειώσεις) έναντι 16.500 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010. Πάντως, το Μάιο οι κινήσεις αυξήθηκαν κατά 3,44%, με τις πτήσεις του εξωτερικού να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο, κατά 4,62%, με 2.039 προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών.
 
Zurück
Oben