Kai is anotera
Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι σε εξέλιξη η επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10/28 εντός της θάλασσας (κόστους 167 εκατ. ευρώ), ενώ έχει εγκριθεί και η αναβάθμισή του, αξίας 36 εκατ. ευρώ.
Για το μετρό Θεσσαλονίκης επεσήμανε ότι το αργότερο στις αρχές του 2012 θα δημοπρατηθεί η επέκτασή του προς Καλαμαριά, επαναλαμβάνοντας ότι οι πόροι είναι διασφαλισμένοι και ότι πρόσφατα υπεγράφη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα ακολουθήσει η επέκταση της γραμμής Λαγκαδά -Ευκαρπία προς τα Δυτικά, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Η σχετική δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του 2013.
Εγνατία Οδός
Για την Εγνατία Οδό επεσήμανε: βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ύψους 203,5 εκατ. ευρώ, είναι προς δημοπράτηση άλλα αξίας 303 εκατ. ενώ μελετώνται και νέα, κόστους 1,6 δισ. ευρώ. Τα τελευταία πρόκειται να δημοπρατηθούν, το αργότερο, μέχρι τις αρχές του 2013.
Για τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρατήρησε ότι από 14 που προέβλεπε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, περιορίστηκαν σε επτά. Τόνισε ότι τέσσερις σταθμοί θα λειτουργήσουν τον Ιούλιο, με χαμηλές χρεώσεις που θα ανακοινωθούν εντός των ημερών.
Για τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, πέρα από αυτόν στον Πλάτανο Ημαθίας, είπε ότι συμβασιοποιημένοι είναι αυτοί σε Ελευθεροχώρι και Σώστη και θα ακολουθήσει αυτός στο Αρδάνιο Έβρου, το 2012.
Για τον ευρωπαϊκό οδικό άξονα 10, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι παρά τη διστακτικότητα ορισμένων γειτόνων μας (FYROM) το έργο, ύψους 255 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2012.
Καραβάκια στο Θερμαϊκό, στο ράφι επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ ?λόγω γραφειοκρατίας
Μεταξύ άλλων διαβεβαίωσε ότι το έργο αναφορικά με τα καραβάκια στο Θερμαϊκό προχωρά βάσει σχεδίου και μετά τον ανασχηματισμό.
Μελέτη που έδειξε ότι την τελευταία επταετία «εμποδίστηκαν» 1.013 μικρές ή μεσαίες επενδύσεις (ώς 3 εκατ. ευρώ έκαστη), συνολικής αξίας 800 εκατ. ευρώ, παρουσίασε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Ευθύμιος Σώκος. Τόνισε ότι τα έργα αυτά δεν πραγματοποιήθηκαν, λόγω γραφειοκρατίας, άρνησης ανάληψης ευθύνης ή και δυσκολίας κατανόησης του νόμου.
Με αφορμή την από 1ης Ιουλίου παράδοση της διαχείρισης του ΕΣΠΑ στην αιρετή Περιφέρεια, ο κ. Σώκος ανακοίνωσε απολογιστικά στοιχεία για την πορεία διαχείρισης του προγράμματος. Σημείωσε ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται υπό δημοπράτηση έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ.
Περαιτέρω επισήμανε ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου τα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ έργα θα είναι συνολικού ύψους 2, 13 δισ. ευρώ (το 99,5% της προγραμματικής δέσμευσης), τα συμβασιοποιημένα 1,43 δισ. ευρώ (66,7%) και η απορρόφηση θα φθάνει στα 569 εκατ. ευρώ (26,6%). Τόνισε δε ότι το τελευταίο εξάμηνο εντάχθηκαν συνολικά 54 έργα, αξίας 250 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, τα ενταγμένα και περαιωμένα έργα στο ΕΣΠΑ είναι η κατασκευή κόμβων Μυγδονίας, 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα εξής:
- οδικός άξονας Σέρρες-Αμφίπολη τμήμα Μεσσορράχη-Αμφίπολη, 38,6 εκατ. ευρώ,
- κατασκευή οδικού τμήματος Ποτίδαια-Κασσανδρεία, 79,6 εκατ. ευρώ,
- οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, τμήμα Άσσηρος-Ν.Σάντα, 58 εκατ. ευρώ,
- περιμετρική οδός Πολυγύρου, τμήμα Αγ.Βλάσης προς Βράσταμα, 8,65 εκατ. ευρώ και
- οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, αποπεράτωση τμήματος Παραλίμνης, 5,9 εκατ. ευρώ.
Ενταγμένα στο ΕΣΠΑ είναι τα έργα:
- κατασκευή Α/Κ Κ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, 89,5 εκατ. ευρώ και
- κατασκευή παράκαμψης Αρναίας, 25,3 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των έργων που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ανέρχεται στα 114,8 εκατ. ευρώ.
Τα έργα που προτάθηκαν για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι:
- οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας
- κατασκευή παράκαμψης Γιαννιτσών, 105 εκατ. ευρώ,
- κατασκευή περιφερειακής οδού Κατερίνης, 65,5 εκατ. ευρώ και
- βελτίωση εισόδου Κιλκίς από Α/Κ Μαυρονερίου έως Κιλκίς, 28 εκατ. ευρώ.
Τα έργα με μελετητική ωριμότητα για ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι:
- ολοκλήρωση σύνδεσης Β.Ι.Π.Ε.Θ. με Π.Α.Θ.Ε. και Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, 70 εκατ. ευρώ,
- οδικός άξονας Βέροια-Σκύδρα, τμήμα Νάουσα-Σκύδρα, 110 εκατ. ευρώ,
- βελτίωση της εθνικής οδού Κατερίνης-Αγ.Δημητρίου, τμήμα Κατερίνη-Φωτεινής, 29 εκατ. ευρώ και
- οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, τμήμα παράκ