Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Η κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχύνει την εφαρμογή της απόφασης της Ε.Ε. για τη μείωση της εθνικής συμμετοχής στη χρηματοδότηση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ στο 15%, με την οποία διευκολύνεται η προεκταμίευση των κοινοτικών πόρων και η δημιουργία ενός πακέτου αναπτυξιακών μέτρων για την ελληνική οικονομία. Πρέπει να σημειωθεί ότι με την κοινοτική διευκόλυνση, η Ελλάδα αποκτά άμεση πρόσβαση στα 15,3 δισ. ευρώ της κοινοτικής συνδρομής του ΕΣΠΑ, με την υποχρέωση να συνεπενδύσει 2,3 δισ. ευρώ στη διετία για την εκταμίευση αυτού του ποσού.

«Áãþíáò äñüìïõ» ãéá áðïäÝóìåõóç ðüñùí ôïõ ÅÓÐÁ - Express.gr
15 Milliarden Euroliegen brach

Einzelheiten seines Vorschlags blieb Barroso allerdings schuldig. Das Problem ist nicht, dass kein Geld für Griechenland vorhanden wäre, im Gegenteil: Im Strukturfonds sind für Athen für die Jahre 2007 bis 2013 insgesamt 20,2 Milliarden Euro reserviert. Ausgezahlt wurden davon laut Kommissionsangaben bislang aber erst 4,9 Milliarden Euro.

Dass mehr als 15 Milliarden Euro brachliegen, hat zwei Gründe: Zum einen müssen die Strukturmittel kofinanziert werden: Für eine Million Euro aus Brüssel muss eine Million aus der Region dazugegeben werden. Und dafür fehlt Griechenland das Geld – eine absurde Situation. Zum zweiten müssen die nationalen Behörden sinnvolle Projekte identifizieren und in Brüssel die Finanzierung beantragen. Doch Griechenland war dazu nicht immer in der Lage. Genau dabei sollen Experten aus Brüssel, aber auch aus den Mitgliedstaaten künftig helfen. Dass auch die Kofinanzierungspflicht gestrichen oder ausgesetzt wird, plant die Kommission vorerst nicht.

und diesen Beitrag haben sie zumindest gesenkt auf 15 % Griechenland 85% EU. 15.3 Mrd. -2.3 Mrd.
 
Zuletzt bearbeitet:
Θεσσαλονίκη:με 4 στάσεις θα λειτουργήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία! Δείτε τις στάσεις στο χάρτη!
29-06-2011
print_mail.png

e7a16c38e0_thessaloniki_leoforos_nikis.jpg


Διαγωνισμός διεξάγεται από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) το οποίο στο πλαίσιο της διαδικασίας εγκατάστασης και λειτουργίας της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, αναζητά ιδέες για την κατασκευή των στάσεων επιβίβασης - αποβίβασης και τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις στις προβλήτες των στάσεων. Συγκεκριμένα αναζητά προσχέδια για τις κτιριακές εγκαταστάσεις των προβλητών οι οποίες θα περιλαμβάνουν εκδοτήρια εισιτηρίων, χώρο αναμονής επιβατών, χώρο ελέγχου του συστήματος και εξυπηρετήσεις αναψυκτηρίου.

Σκοπός του Διαγωνισμού είναι η αναζήτηση προσχεδίων για τις εγκαταστάσεις αναμονής επιβατών και έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων που αφορούν στις απολύτως αναγκαίες κτιριακές υποδομές για τη λειτουργία της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης και την εξυπηρέτηση των επιβατών της. Δείτε εδώ αναλυτικές πληροφορίες για το διαγωνισμό!

Αντικείμενο του Διαγωνισμού αποτελεί η σύνταξη αρχιτεκτονικών προσχεδίων (προμελέτη) για τις 4 επιλεγείσες στάσεις της βασικής διαδρομής της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, αναλυτικά οι παρακάτω στάσεις:

  • Πλατεία Ελευθερίας
  • Μέγαρο Μουσικής Θεσ/νίκης
  • Μαρίνα Καλαμαριάς
  • Περαίας
f4c987d0ef_thalassia_sygk_thess.jpg


Die vier Stationen der baldigen Wassertaxis stehen fest.




Hippokrates
 
Olympic Air: νέο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σκιάθος από την Παρασκευή!

30-06-2011

print_mail.png

ea6d7e42e5_olympic_air.jpg


Ένα νέο, καλοκαιρινό δρομολόγιο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των κατοίκων της συμπρωτεύουσας, εγκαινιάζει η Olympic Air.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, από την 1η Ιουλίου μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου 2011, η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται απευθείας με τη Σκιάθο με τις πτήσεις ΟΑ868 και ΟΑ869.

Οι πτήσεις θα γίνονται τρείς φορές την εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα, Παρασκευή και Κυριακή. H πτήση ΟΑ868 θα αναχωρεί κάθε Παρασκευή και Κυριακή από Θεσσαλονίκη στις 19:40 με άφιξη στη Σκιάθο στις 20:30, ενώ κάθε Δευτέρα θα αναχωρεί από τη συμπρωτεύουσα στις 17:10 με άφιξη στη Σκιάθο στις 17:50.

Aντίστοιχα η πτήση ΟΑ869 θα αναχωρεί κάθε Παρασκευή και Κυριακή από τη Σκιάθο στις 18:25 με άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 19:15, ενώ κάθε Δευτέρα θα αναχωρεί από το νησί στις 16:00 με άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 16:45.

Είναι η πρώτη φορά που αεροπορική εταιρία προσφέρει στο επιβατικό κοινό απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το νησί της Σκιάθου, με τακτικές προγραμματισμένες πτήσεις. Με το νέο δρομολόγιο ενισχύεται σημαντικά η τουριστική κίνηση προς όλες τις Βόρειες Σποράδες, δεδομένου ότι η Σκόπελος και η Αλόννησος διαθέτουν μόνο ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Το νέο δρομολόγιο έρχεται να προστεθεί στις πρόσφατα ενισχυμένες αεροπορικές συνδέσεις της Olympic Air από Θεσσαλονίκη προς άλλους δημοφιλείς προορισμούς, όπως: Ηράκλειο, Χανιά, Μυτιλήνη και Ρόδος.
?? ???????? website ??? ???? ??? ???????? ???? ?????? -

Σιγά σιγά βάζουν μυαλό...



Ιπποκράτης
 
Θεσσαλονίκη: ο Μπουτάρης με μικρές παρεμβάσεις επιχειρεί να αλλάξει την εικόνα της πόλης
05-07-2011
print_mail.png

a8c2e08a8c_thessa_loni.jpg
Την απαγόρευση κυκλοφορίας ΙΧ σε πολλά κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης πριν από τη λήξη της θητείας του στην δημαρχία προανήγγειλε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. »Αν κάνουν παράπονα, ας πάρουν το λεωφορείο οι οδηγοί» δήλωσε.
Ο ίδιος προχώρησε σε αναδρομή της εξάμηνης θητείας του στη δημαρχία, ξεκίνώντας από την απομάκρυνση ταμπέλων. «Η πόλη ήταν σαν το Μπανγκλαντές από ταμπέλες. Με την απομάκρυνση έχουμε σημαντική βελτίωση στην εικόνα της πόλης. Φασούλι Φασούλι γεμίζει το σακούλι. Λίγα λίγα μικρά πράγματα να τα δεχτεί ο κόσμος όπως θα γίνει με την πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας, τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στη Μητροπόλεως, και τον ποδηλατόδρομο σε μια λωρίδα οχημάτων στην άσφαλτο και όχι στην Παλιά Παραλία».
Ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε στην ηχορύπανση στην περιοχή στη Βαλαωρίτου και στη Συγγρού, όπου έχει δημιουργηθεί πιάτσα με μπαρ, δηλώνοντας ότι «πηγαίνετε ένα βράδι στην Βαλαωρίτου να δείτε τί γίνεται, κανείς δεν έχει άδεια λειτουργίας».

Πρόταση για εκδήλωση με την Τουρκία το 2012
Πρόταση για συμμετοχή της Τουρκίας στην εκδήλωση για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 2012 έκανε ο δήμαρχος, υπενθυμίζοντας ότι μετά από την απελευθέρωση το 1912 επανεξελέγη Τούρκος στη δημαρχία της πόλης. «Στόχος μας είναι να βάλουμε τη Θεσσαλονίκη στον κόσμο», τόνισε.
«Να διοργανώσουμε και μια εκδήλωση με την Τουρκία για το 2012. Το θέμα θα το βρούμε εύκολα. Το ζητούμενο είναι να μπορέσουμε να περάσουμε ένα μήνυμα για τη νέα Θεσσαλονίκη, μια Θεσσαλονίκη με διπλή έννοια, εκείνη της διεκδίκησης της πρωτεύουσας νεολαίας και εκείνη της διασύνδεσης με τον κόσμο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης. Γνωστοποίησε, εξάλλου, ότι δεσμεύτηκε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, για τη διεξαγωγή ενός συνεδρίου για τον
Ιωακείμ τον Γ', Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και δύο φορές Πατριάρχη.
Επιπλέον, εξετάζονται δυνατότητες αξιοποίησης του προσκυνηματικού τουρισμού, δεδομένου του ενδιαφέροντος οργανώσεων από τη Γαλλία για την πραγματοποίηση επισκέψεων σε νεκροταφεία πεσόντων σε διάφορους πολέμους. «Με αυτή τη λογική, σιγά-σιγά στήνεται η μορφή της επετείου», είπε ο δήμαρχος και ανακοίνωσε ότι η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου θα είναι το εργαλείο που θα αναλάβει τη διαχείριση τής όλης προσπάθειας και το συντονισμό των διάφορων φορέων, που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να οργανώσουν κάποιες εκδηλώσεις. Παράλληλα, θα συσταθεί και μια τιμητική επιτροπή που θα απαρτίζεται από φορείς της πόλης και θα δίνει τις απαραίτητες κατευθύνσεις».

Για την προσπάθειά του να αναπτυχθεί τουριστικά η Θεσσαλονίκη, δήλωσε «έχω φιλήσει κατ..ημένες ποδιές για να ανεβάσω την τουριστική ανάπτυξη της πόλης, στην οποία δεν ξέρουμε τί θα πει τουρισμός και δεν έχουμε τουριστική συνείδηση, για να δουλέψει η αγορά, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια.
Κάναμε πρόταση στον Εμπορικό Σύλλογο να μεταφέρουν την αργία του Σαββάτου το απόγευμα τη Δευτέρα το πρωί για να αυξήσουν οι καταστηματάρχες το τζίρο τους και δεν μπορώ να καταλάβω ποιος θα πάει στις 7 το πρωί στο μουσείο του Λευκού Πύργου», υπονοώντας ότι τα μουσεία της πόλης γενικά θα πρέπει να λειτουργούν σε ώρες, κατά τις οποίες υπάρχει τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη. Στεναχωριέμαι που ιδοκτήτης ναυτιλιακής εταιρίας θέλει να κάνει τη Κωστάντζα hub κρουαζιερόπλοιων και όχι τη Θεσσαλονίκη και είδα κι έπαθα για να τον πείσω.
Δήλωσε ακόμη ότι πρεπει σε ετήσια βάση να υπάρχει ακτοπλοϊκή επικοινωνία με τα νησιά και όχι μόνο για το καλοκαίρι ώστε, όπως είπε, «να φέρουμε τους νησιώτες εδώ, να γίνουν πελάτες της πόλης μας, να ψωνίζουν εδώ και όχι στην Αθήνα».

«Πάρκο το πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας»
«Θα κοπεί το πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας διότι θα γίνει πάρκο, αλλά αυτά δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη», δήλωσε ο δήμαρχος. «Κάναμε συζητήσεις για μείωση τιμής μηνιαίου και ωριαίου παρκαρίσματος με ιδιοκτήες. Δεν είναι εύκολη δουλειά και όταν θα έρθει η ώρα της λύσης δεν θα μας αρέσει καθόλου.Ομως, έχω δει οδηγό λεωφορείου να σκουντά με το χέρι διπλοπαρκαρισμένο αυτοκίνητο για να περάσει το λεωφορείο.
Η κατάσταση με τα διπλοπαρκαρισμένα στην Παύλου Μελά είναι πολύ άσχημη», τόνισε. Πρόσθεσε ότι «για τα διπλοπαρκαρισμένα, βασικό μότο μας είναι να κάνουμε δύσκολη τη ζωή του ΙΧ στην πόλη. Κάθε τόσο βάζουμε περισσότερα πασαλάκια στα πεζοδρόμια. Στο δημαρχείο, στα μουσεία, αναγκαστήκαμε να βάλουμε πασαλάκια γιατί ο κόσμος θεωρεί αυτονόητο ότι μπορεί να το παρκάρει κάπου. Σκαλίσαμε διάφορα συστήματα για το παρκάρισμα.
Το παρόν σύστημα δεν δουλεύει. Είπαμε να είναι δωρεάν το πάρκινγκ στο χώρο στάθμευσης στο δημαρχείο και θα το κάνουμε, όπως και στη ΔΕΘ και στο λιμάνι, θέλουμε να χρησιμοποοιούνται δωρεάν οι χώροι στάθμευσης με αντάλλαγμα οι ιδιοκτήτες των Ι,Χ. να δείχνουν απόδειξη ότι πήγανε στο κέντρο και αγοράσανε προϊόντα από καταστήματα».
 
Εξελίξεις Ιουλίου / July Progress
AM_Thessaloniki_progress_Jul11_LG.JPG


Ιούλιος 2011 / July 2011​

  • Έφθασε στον σταθμό Φλέμινγκ ο πρώτος Μετροπόντικας.

  • Έως σήμερα έχει κατασκευασθεί το 37% των έργων πολιτικού μηχανικού στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

  • Πολύ σύντομα ξεκινά η κατασκευή του σταθμού Ανάληψη καθώς πρόσφατα οριστικοποιήθηκε η αντιμετώπιση των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίσθηκαν στην περιοχή.

  • Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η απαιτούμενη αναμόρφωση των μελετών οι οποίες αφορούν τον σταθμό Παπάφειο.


In english:

  • The 1st TBM has reached Fleming station.

  • So far 37% of the civil engineering works have been completed (whatever this means..)

  • The construction of the Analipsi station is about to begin.
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: προχωρούν τα έργα, νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Δελφών για το σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ
13-08-2011
print_mail.png

79ae23c251_metro_thessalonikis.jpg
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρόκειται να ισχύσουν από τις 4 Σεπτεμβρίου και για διάστημα δέκα μηνών, λόγω των εργασιών για την κατασκευή του Σταθμού Μετρό Ανάληψη στη Θεσσαλονίκη.
Όπως ανακοίνωσε η διεύθυνση του Μετρό Θεσσαλονίκης, για το συγκεκριμένο διάστημα διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων σε τμήμα της οδού Δελφών, από τη συμβολή της με την οδό Μ. Μπότσαρη μέχρι την οδό Π. Συνδίκα και η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω των οδών Μ. Μπότσαρη, Σόλωνος και Π. Συνδίκα.

Σε αδιέξοδα μετατρέπονται επίσης τα τμήματα των οδών Αναλήψεως και Χατζηλαζάρου, από την οδό Μυκηνών μέχρι την οδό Δελφών και το τμήμα της οδού Ψυχάρη, από την οδό Λυσικράτους μέχρι την οδό Δελφών.
Παράλληλα, η είσοδος του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων επί της οδού Δελφών καταργείται προσωρινά και οι ανάγκες θα εξυπηρετούνται πλέον από τις εισόδους επί των οδών Χαλκιδικής και Ψυχάρη. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του Νοσοκομείου, η οδός Λυσικράτους αμφιδρομείται.
 
Orea:)

Θεσσαλονίκη: 8 πάρκινγκ για να λυθεί το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης!
09-08-2011
print_mail.png

37ac85f6c1_thessaloniki-xanth.jpg
Το πρόβλημα με την παράνομη στάθμευση στη Θεσσαλονίκη είναι τόσο έντονο που κοντεύευ να ξεπεράσει ακόμα και αυτό της κατασκευής του Μετρό στην πόλη. Η ολιγόλεπτη ή πολύωρη στάθμευση πάνω σε λωρίδες κυκλοφορίας έχει γίνει σχεδόν "τρόπος ζωής" για πολλούς Θεσσαλονικείς, ενώ και η οικονομική κρίση αποτρέπει την στάθμευση επί πληρωμή. Ενα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα του agelioforos.gr κάνει λόγο γαι 8 παρκινγκ τα οποία μπορούν να λύσουν (ή να περιορίσουν) το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει ειδικά στην περιοχή του κέντρου.
Οκτώ παρκινγκ προβλέπει το Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών Ευρύτερης Περιοχής Θεσσαλονίκης (master plan), που θα εξασφαλίσουν στο πολεοδομικό συγκρότημα 7.000 θέσεις στάθμευσης, όμως το ζητούμενο είναι το κατά πόσο είναι εφικτά να υλοποιηθούν και δεν αποτελούν ακόμη μία από τις πολλές εξαγγελίες που έχουν γίνει, ειδικά για χώρους στάθμευσης, τα τελευταία δέκα έως και είκοσι χρόνια.
Την ώρα που το πρόβλημα της στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη είναι μείζον εδώ και δεκαετίες και αποτελεί μαζί με το μεγάλο αριθμό ΙΧ την κρισιμότερη παράμετρο στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, οι χώροι στάθμευσης κατασκευάζονται με το... σταγονόμετρο και με καθυστερήσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 20 χρόνια.
Τα οκτώ παρκινγκ που έχουν εξαγγελθεί, και περιλαμβάνονται στο master plan είναι: 1. Ανθέων (υπόγειο) 2. Στρατόπεδο Καρατάσιου - Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» (τερματικός μετρό και λεωφορείων στο πλαίσιο δημιουργίας πολυτροπικού συγκοινωνιακού κέντρου) 3. Στρατόπεδο Παύλου Μελά 4. Λαχανόκηποι μεταξύ Γιαννιτσών και 26ης Οκτωβρίου 5. Πλατεία Χημείου ΑΠΘ 6. Μ. Ψελλού, Ν. Ελβετία (κοντά στο σταθμό του μετρό) 7. Θέατρο Γης (σε συνδυασμό με επέκταση των γραμμών του ΟΑΣΘ ή με ειδικά λεωφορεία) 8. Μίκρα
Σύνδεση με το μετρό
Από τα 8 παρκινγκ που περιλαμβάνονται στο master plan τα τέσσερα είναι αλληλένδετα με την κατασκευή του μετρό. Πρόκειται για τα παρκινγκ στο Καρατάσιου, στο Παύλου Μελά, στη Μ. Ψελλού και στη Μίκρα, στον τερματικό της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά. Προοπτική να κατασκευαστούν υπάρχει, δεδομένου ότι μελετώνται από την κατασκευάστρια εταιρία και έχουν ελεγχθεί ως προς τη σκοπιμότητά τους, την αναγκαιότητά τους, τη βιωσιμότητά τους και το κόστος τους.
Από τα υπόλοιπα, το παρκινγκ των 520 θέσεων στην Ανθέων έχει περάσει από... χίλια κύματα και το μόνο που κατασκευάστηκε επί πολλά χρόνια ήταν η καινούργια ταμπέλα στη γωνία της παραλιακής λεωφόρου Μ. Αλεξάνδρου και της Γ. Παπανδρέου, η οποία σκούριασε κι αυτή... Ακόμη και η χωροθέτησή του έχει αλλάξει πλέον, παρότι υπάρχουν και έτοιμες μελέτες.
Άδηλο είναι το μέλλον και του παρκινγκ στην πλατεία Χημείου του ΑΠΘ, που, σύμφωνα με ορισμένους επικεφαλής της διοίκησης του ΑΠΘ, πριν από καμιά... δεκαριά χρόνια ήταν έτοιμο να υποδεχτεί τα συνεργεία κατασκευής και πλέον παραμένει ερωτηματικό εάν η νέα διοίκηση θα συναινέσει για να κατασκευαστεί... Κι αυτό είναι σε επαρκές μελετητικό επίπεδο.
Το παρκινγκ στο Θέατρο Γης (Νταμάρι Τριανδρίας) ως ολυμπιακό έργο πλέον έχει ελπίδες να κατασκευαστεί με ορίζοντα μετά και την Ολυμπιάδα του Λονδίνου. Με μεγάλο βαθμό ωριμότητας, με δυσεπίλυτα ιδιοκτησιακά και άλλα προβλήματα όμως...
Το δε παρκινγκ στους Λαχανόκηπους μπορεί να μην έχει την απαιτούμενη μελετητική ωριμότητα, όμως θεωρείται πολύ σημαντικό για το σύνολο της δυτικής Θεσσαλονίκης και αναμένεται να είναι λιγότερο προβληματικό από τα υπόλοιπα, λόγω θέσης. Το έχει προτείνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και μπορεί να έχει τις περισσότερες πιθανότητες υλοποίησης, καθώς θεωρείται στρατηγικής σημασίας.
Εκτός των παρκινγκ που σχεδιάζονται από το μετρό, για τα υπόλοιπα αναμένεται να υιοθετηθούν οι λύσεις της χρηματοδότησης μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και πάντως με τη συμμετοχή ιδιωτών.
 
Και τα διπλοπαρκαρίσματα έχουν κοπεί. Μάλλον τους ήρθαν του Θεσσαλονικιούς πολύ τσουχτερές οι κλήσεις. Αλλά εάν δεν κάνουν κάποιο υπόγειο πάρκινγκ προς Αριστοτέλους ή προς Λευκό Πύργο, δεν θα αλλάξει η κατάσταση στην Λεοφώρο Νίκης.




Ιπποκράτης
 
Zurück
Oben