Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Αεροδρόμιο Μακεδονία: τον Σεπτέμβριο του 2013 έτοιμος ο διάδρομος 10-28
30-08-2011
print_mail.png

06205f1c73_airport_makedonia.jpg
Το 2013 μετατίθεται η ολοκλήρωση του έργου του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία. Αντί για το καλοκαίρι του 2011 που ήταν η αρχική ημερομηνία παράδοσης και το τέλος του 2012 που ήταν η πρώτη παράταση, τελικά το έργο θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2013. Οι εργασίες, που είχαν διακοπεί για ένα δίμηνο λόγω αναζήτησης πρόσθετων πόρων, ξεκίνησαν με γρήγορους ρυθμούς προ δεκαημέρου και θα έχουν ολοκληρωθεί με καθυστέρηση 2,5 ετών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα και την επέκταση, σε αντίστοιχο μήκος, του παράλληλου τροχόδρομου.
Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 246 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συμβατική του αξία μειώθηκε στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ, αλλά με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφτασε περί τα 163 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, με παράδοση τον Ιούλιο του 2011.
Εξαιτίας κατασκευαστικών ζητημάτων και κυρίως λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν στην προμήθεια υλικών για την επίχωση του θαλάσσιου τμήματος, ανέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις.
Επίσης, στο διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2010 υπήρξε διακοπή στη ροή της χρηματοδότησης του έργου και οι εργασίες γίνονταν με βραδύτερους ρυθμούς. Στον ανάδοχο δόθηκε πριν από έναν χρόνο παράταση μέχρι το τέλος του 2012. Νέα προβλήματα στην πρόσθετη χρηματοδότηση που απαιτούνταν για την αμμοληψία από το Λιτόχωρο έγιναν αιτία να διακοπούν οι εργασίες τους τελευταίους δύο μήνες.
Τα χρήματα (27 εκατ. ευρώ) εξασφαλίστηκαν και το έργο συνεχίζεται με νέα παράταση στον ανάδοχο που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2013. Ο ανάδοχος χθες διαβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα παραδώσει το έργο.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου και έχει επιχωματωθεί τμήμα περίπου 800 μέτρων της θάλασσας με 3,7 εκατ. κυβικά υλικών. Υπολογίζεται ότι έως το τέλος του έργου θα έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 5 εκατ. κυβικά αμμοχάλικο.
Τις τελευταίες ημέρες, 9 φορτηγίδες (πλοία-φορτηγά) μεταφέρουν καθημερινά περί τα 10.000 κυβικά υλικών από το Λιτόχωρο για τη συνέχιση των εργασιών. Κάθε μήνα διατίθεται 1 εκατ. ευρώ, ενώ νέος στόχος είναι να τριπλασιαστεί η απορρόφηση των κονδυλίων.
Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου
Εντός του 2011 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο 'Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28 του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης 'Μακεδονία'', προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
'Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά', όπως ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η κατασκευή αυτού του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου, καθώς κατά το χρονικό διάστημα των εργασιών θα χρησιμοποιείται ο παράλληλος τροχόδρομος 10-28.
Το έργο θα ολοκληρωθεί προτού τελειώσει η επέκταση στη θάλασσα, ώστε να 'κουμπώσει' σε αυτήν. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στη μετατροπή των αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρείες (ΑΕ), υπογραμμίζοντας ότι θα δοθεί η δυνατότητα για την αναζήτηση συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για τη συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου 'Μακεδονία'.
 
Metro thessaloniki volle kraft voraus:)

Το ypodomes.com συνεργάζεται με το skyscrapercity.com, δείτε φωτό από το Μετρό Θεσσαλονίκης!
01-09-2011
print_mail.png

c07efbd9ea_metro_thess_neossidstathmos3.jpg
Το ypodomes.com από σήμερα εγκαινιάζει μία «άτυπη» συνεργασία με το Ελληνικό τμήμα του διεθνούς διαδικτυακού ιστότοπου αρχιτεκτονικής και αστικών θεμάτων skyscrapercity.com/ Hellenic Αrchitecture Agora.
Τα μέλη που απαρτίζουν το forum έχουν πάθος με τα ψηλά κτίρια (εξ ου και το skyscrapercity) και φροντίζουν μέσα από τις συζητήσεις τους να μας ενημερώνουν για το τι γίνεται σήμερα στο χώρο των ψηλών κτιρίων σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και τι μπορεί να γίνει στην Ελλάδα κάνοντας πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Σήμερα ξεκινώντας τη συνεργασία μας με το forum του skyscrapercity.com, τα μέλη του ελληνικού forum γίνονται επίσημοι ανταποκριτές μας στη Θεσσαλονίκη και μας στέλνουν πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τα εργοτάξια του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Οι φωτογραφίες είναι από όλα τα ενεργά εργοτάξια. Όλο το φωτογραφικό υλικό μπορείτε να το δείτε στο Download Box, μια υπηρεσία του ypodomes.com προς τα χιλιάδες μέλη του. Αν δεν είστε μέλος εγγραφείτε δωρεάν πατώντας εδώ.
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ SKYSCRAPERCITY.COM - (Ελληνικό Forum)
To skyscrapercity.com αποτελεί ένα παγκόσμιο forum συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων σχετικά με τους ουρανοξύστες. Επιπλέον ασχολείται με θέματα αρχιτεκτονικής και αστικών υποδομών γενικότερα. Αυτή την στιγμή αποτελεί την μεγαλύτερη βάση δεδομένων παγκοσμίως όσο άφορα την πρόοδο εργασιών διαφόρων έργων υποδομής που συμβαίνουν ανά τον κόσμο.
Τα μέλη του forum επισυνάπτουν φωτογραφίες, παραθέτουν χρήσιμες πληροφορίες και αναπαράγουν ειδήσεις που αφορούν αυτά τα έργα. Παρότι είναι ένα ερασιτεχνικό forum αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή πληροφοριών για το construction progress. Κάθε χώρα έχει το δικό της sub-forum το οποίο με την σειρά του χωρίζεται στις αντίστοιχες περιφέρειες και πόλεις.
Το ελληνικό τμήμα ονομάζεται Hellenic Architecture Agora και μέσα σε αυτό υπάγεται και το κυπριακό φόρουμ. Δυστυχώς το ελληνικό sub-forum δεν διαθέτει πολλές πηγές να αναπαράγει καθώς όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα υπάρχει ο Γ.Ο.Κ. των 27 μέτρων που δεν επιτρέπει το ύψος ενός κτιρίου να υπερβαίνει τα 27 μέτρα.
Για αυτό τα μέλη του φόρουμ προσπαθούν με διάφορους τρόπους να πιέσουν όλες τις αρμόδιες αρχές ώστε να αρθεί επιτελούς ο νόμος και να αντικρύσουμε μια "υψηλή" Ελλάδα. Το forum όμως δεν επαναπαύεται και προσπαθεί μέσω διαφόρων προτάσεων που κάνει σε δημοτικές αρχές και όχι μονό να προτείνει λύσεις και ενδιαφέρουσες ιδέες περί αστικών θεμάτων.
Αν ενδιαφέρεστε είτε να παρακολουθείτε τις συζητήσεις μέσα στο Ελληνικό forum του skyscrapercity είτε να γίνετε μέλη και να δίνετε και εσείς τις ιδέες σας απλά μπορείτε να πατήσετε το ακόλουθο link: http://Hellenic Architecture Agora - SkyscraperCity
Ακολουθούν φωτογραφίες από εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ ολόκληρο το φωτογραφικό υλικό βρίσκεται στην ενότητα DOWNLOAD BOX.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
c07efbd9ea_metro_thess_neossidstathmos3.jpg

ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
f9eecbdbe1_metro_thess_dimokratias1.jpg

ΣΤΑΘΜΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
45231d29c4_metro_thess_agiasofia1.jpg

4ad70dccb0_metro_thess_venizelou1.jpg

ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ
8ed3dc27ca_metro_thess_sintrivani1.jpg

ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ffc33c46a6_metro_thess_panepistimio1.jpg
 
ΦΙΕΡΩΜΑ: πρόταση για την ζεύξη του Θερμαϊκού με δημιουργία τεχνητού νησιού!
31-08-2011
print_mail.png

43ea69b9b9_zefxi_1.jpg
Η πραγματοποίηση της ζεύξης που προτείνεται αποτελεί την απάντηση στις ανάγκες του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης και στις πολλαπλές απαιτήσεις του σύγχρονου πληθυσμού, αποτελώντας μέρος της Εγνατίας Οδού, ολοκληρώνοντας το δακτύλιο του νέου Περιφερειακού της πόλης και βελτιώνοντας το οδικό δίκτυο.
Το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που συνδέει την Εγνατία Οδό με τη Θεσσαλονίκη-Μουδανιών είναι το αποτέλεσμα ενδελεχούς παρατήρησης και εις βάθους έρευνας της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Ο σχεδιασμός βασίζεται στις πραγματικές ανάγκες της περιοχής, λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική, οικονομική και πολιτική θέση της Θεσσαλονίκης, σεβόμενος την ιστορική σημασία της καθώς και το οικοσύστημα του Κόλπου. Η προτεινόμενη γέφυρα θα μπορεί να αποτελέσει τη νέα Πύλη της πόλης, ενισχύοντας την αρχιτεκτονική αισθητική της.
Λόγω της προστατευόμενης, από τη συνθήκη Ramsar, περιοχής γύρω από τον Αξιό πάρθηκε η απόφαση να υπογειοποιηθεί ένα τμήμα της σύνδεσης, ούτως ώστε να μη διαταραχθεί η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής. Αυτό επιτυγχάνεται με την κατασκευή μίας σήραγγας 4,5 χλμ. με την τεχνική της κλειστής κατασκευής. Η είσοδος του τούνελ βρίσκεται 5,5 χλμ από τον κόμβου των Ευζώνων στην Εγνατία Οδό.
Λόγω της επέκτασης του περιορισμού και μέσα στον κόλπο, η σήραγγα συνεχίζει μέχρι να βρεθεί πλέον εκτός των προστατευμένων υδάτων. Στο σημείο εξόδου της σήραγγας θα κατασκευαστεί ένα τεχνητό νησί, περίπου 2,5 χλμ από την ακτή, διαστάσεων 500x250 μ. Από εκείνο το σημείο μέχρι το Αγγελοχώρι ο αυτοκινητόδρομος μετατρέπεται από υπόγειος σε υπέργειο, μέσω μίας γέφυρας μήκους 4,5 χμλ.
Η επιλογή μίας τοξωτής γέφυρας είναι ιδανική για την περιοχή, καθώς η κρεμαστή ή καλωδιωτή τυπολογία δεν είναι εφικτή λόγω της συνεχούς εναέριας κυκλοφορίας από και προς το αεροδρόμιο. Παράλληλα αυτές οι λύσεις, λόγω του αυξημένου ύψους που χρειάζονται, θα έρχονταν σε πλήρη αντίθεση με τον Όλυμπο, μόλις μερικά χιλιόμετρα μακρύτερα, δυσχεραίνοντας τη θέα από την Θεσσαλονίκη.
Για τη δημιουργία ενός ομογενοποιημένου σχεδίου, κομψού και συνεχούς, αποφασίστηκε ο σχεδιασμός υποτοξωτής γέφυρας για τα υπόλοιπα ανοίγματα πέρα του κεντρικού, αντί του πιο διαδεδομένου τρόπου στήριξης (σε πυλώνες).
Η επιλογή αυτή έγινε λαμβάνοντας υπόψη και την μεγαλύτερη σταθερότητα που προσφέρουν τα τόξα σε σύγκριση με τους πυλώνες σε περίπτωση σεισμού. Η λύση των πυλώνων προτιμήθηκε μόνο στις δύο άκρες της γέφυρας όπου το ύψος του καταστρώματος από την επιφάνεια της θάλασσας δεν επέτρεπε τη χρήση τοξωτών κατασκευών.
Στη συνέχεια μελετήθηκε η φόρμα που θα έπρεπε να έχουν τα τόξα. Ο στόχος ήταν η δημιουργία μιας κατασκευής κατά το πλείστον διάτρητης και ελαφριάς ώστε να μην περιορίζει τη θέα. Για αυτό το λόγο αποφασίστηκε να έχουν ιδιαιτέρως μεγάλο άνοιγμα. Τα 16 συνεχή τόξα έχουνε μεταβλητή τομή.
Το άνοιγμα τους ξεκινά από τα 168μ. και φτάνει μέχρι τα 228μ. Αντίστοιχα το ύψος τους κυμαίνεται από τα 16,4 μ. έως τα 42,8 μ. για τα ανοίγματα που βρίσκονται παραπλεύρως του κεντρικού τόξου. Το κεντρικό άνοιγμα της γέφυρας, όπου το κατάστρωμα βρίσκεται 52 μ. από το επίπεδο της θάλασσας, δημιουργείται από ένα τόξο ανοίγματος 350 μ. και ύψους 105 μ. Αυτό στηρίζει το κατάστρωμα με 52 καλώδια διαμέτρου 15 εκ.
Το κατάστρωμα αποτελείται από δοκούς κιβωτοειδούς διατομής σε σχήμα ανάποδου φτερού αεροπλάνου. Η λύση αυτή είναι επιβεβλημένη λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή. Τα στοιχεία του φωτισμού της γέφυρας αναπαράγουν τη φόρμα του προστατευτικού σκέπαστρου που είναι τοποθετημένο στην άκρη της γέφυρας προς τη μεριά του τεχνητού νησιού.
 

Θεσσαλονίκη: σύσκεψη για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία
01-09-2011
print_mail.png

c5f7df782e_thalasia_karavakia.gif
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας συγκάλεσε σύσκεψη με τους δημάρχους που εμπλέκονται στο εγχείρημα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, προκειμένου να καθοριστεί η νομική υπόσταση του φορέα ο οποίος και θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου στις 11.00 πμ στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης (κτίριο παλαιάς Νομαρχίας) και έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαρίας Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής, Δέλτα Νίκος Γιουτίκας και Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καιτεζίδης, όπως επίσης και υπηρεσιακοί παράγοντες και νομικοί σύμβουλοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, και της Διαχειριστικής Αρχής για το ΕΣΠΑ.
 
Εάν το υλοποιήσουν αρχές του 2012...όπως λένε...θα είναι τέλειο!




Ιπποκράτης
 
Araber haben interesse in thessaloniki zu investieren.

Άραβες ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη Θεσσαλονίκη




Τη δημιουργία ναυτιλιακού cluster στη Θεσσαλονίκη ζητά από την κυβέρνηση το Ελληνοαραβικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Ανάπτυξης, με στόχο την προσέλκυση αραβικών επενδύσεων στην περιοχή. Αν υλοποιηθεί το αίτημα η Θεσσαλονίκη θα αποκομίσει πολλά οφέλη...


Ειδικότερα, το Ελληνοαραβικό Επιμελητήριο κατέθεσε δέσμη προτάσεων προς την κυβέρνηση και ζητά στη διάρκεια της ΔΕΘ ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί να δεσμευτούν ότι θα προχωρήσουν στην εφαρμογή τους, καθώς θα έχουν ως αποτέλεσμα την προσέλκυση αραβικών επενδύσεων και την ενίσχυση των εμπορικών και επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και των 22 χωρών του Αραβικού κόσμου.

ΟΦΕΛΕΙΤΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το Ελληνοαραβικό Επιμελητήριο προτείνει στην κυβέρνηση την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων για τη δημιουργία ενός "Ελληνοαραβικού Ναυτιλιακού Cluster" στη Θεσσαλονίκη, ως δικτύου συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, μονάδων έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας, οργανισμών εκπαίδευσης (πανεπιστήμια, εξειδικευμένα εκπαιδευτικά κέντρα), με την υποστήριξη της Πολιτείας και σκοπό την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και την αύξηση της απόδοσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το cluster μπορεί να αφορά σε:
Ναυτιλιακά παράγωγα
Ναυτικό εξοπλισμό
Ναυτιλιακές υπηρεσίες
Ναυτιλιακή απασχόληση
Ναυτικό και ακτοφυλακή
Ψυχαγωγική ναυτιλία
Θαλάσσιους λιμένες
Ναυπηγική.

Εύκολα κατανοεί κάποιος πως η δημιουργία του ναυτιλιακού cluster στη Θεσσαλονίκη σε συνδυασμό, μάλιστα, με την προέλκυση αραβικών επενδύσεων θα οφελήσει την πόλη, δημιουργώντας νέες βάσεις στις οικονομικές και κοινωνικές δομές.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CLUSTER
Ως Cluster, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων, Νίκο Βαρβατέ, θεωρούμε το σύνολο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται γύρω από την εμπορική ναυτιλία σε μία χώρα.
Αυτές οι δραστηριότητες συμπεριλαμβάνουν μεν άμεσες υπηρεσίες στη ναυτίλια, όπως οι ναυλώσεις, οι ασφαλίσεις και οι επισκευές, αλλά και άλλες, που είναι λιγότερο εμφανείς, όπως η ναυτική εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση των στελεχών των επιχειρήσεων.

 
Πάρκινγκ στο ΑΠΘ για τις ανάγκες του μετρό




Τη δημιουργία ενός σύγχρονου πάρκιγκ, έκτασης 12 στρεμμάτων, στο γυμναστήριο του ΑΠΘ, σκέφτονται να εξετάζουν οι πρυτανικές αρχές του Ιδρύματος για να εξυπηρετήσει τον σταθμό του μετρό. Το ΑΠΘ προτίθεται να διαθέσει τον χώρο...

στην πλευρά της οδού Αγίου Δημητρίου πίσω από τη Φοιτητική Λέσχη και απέναντι από το Μουσείο Αθλητισμού για την κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων, ώστε να χρησιμοποιείται απ’ όλους τους πολίτες του κέντρου που θα χρησιμοποιούν το μετρό. Η πρόθεση αυτή επαναλήφθηκε σε συνάντηση εργασίας που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό - Μετρό Θεσσαλονίκης, με θέμα τη συνεργασία της εταιρείας με το ΑΠΘ και τον δήμο Θεσσαλονίκης για τους χώρους στάθμευσης στις εκτάσεις του πανεπιστημίου.
Στη συνάντηση συζητήθηκε επίσης ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εικαστικών και άλλων καλλιτεχνικών παρεμβάσεων και δρώμενων στις περιοχές των εργοταξίων του μετρό, με σκοπό την αισθητική τους βελτίωση και τη φιλοξενία εκδηλώσεων πολιτιστικού περιεχομένου. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται ο εξωραϊσμός των περιφράξεων των εργοταξίων με ζωγραφικά σχέδια ή γκράφιτι που θα δημιουργήσουν πάνω στις λαμαρίνες οι φοιτητές του τμήματος Εικαστικών της Σχολής Καλών Τεχνών, και επιπλέον η οργάνωση προγράμματος εκδηλώσεων στα εργοτάξια από τα τμήματα Θεάτρου, Χορού και Εικαστικών.
 
Erfreulich, dass sie mit Weitblick bauen. Normalerweise hätten sie erst die Metro zuende gebaut und dann hätten sie sich gefragt, wo man die Parkplätze hinstellt. :-)



Hippokrates
 
Zurück
Oben