G
Gelöschtes Mitglied 9433
Guest
Αεροδρόμιο Μακεδονία: τον Σεπτέμβριο του 2013 έτοιμος ο διάδρομος 10-28
30-08-2011
Το 2013 μετατίθεται η ολοκλήρωση του έργου του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία. Αντί για το καλοκαίρι του 2011 που ήταν η αρχική ημερομηνία παράδοσης και το τέλος του 2012 που ήταν η πρώτη παράταση, τελικά το έργο θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2013. Οι εργασίες, που είχαν διακοπεί για ένα δίμηνο λόγω αναζήτησης πρόσθετων πόρων, ξεκίνησαν με γρήγορους ρυθμούς προ δεκαημέρου και θα έχουν ολοκληρωθεί με καθυστέρηση 2,5 ετών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα και την επέκταση, σε αντίστοιχο μήκος, του παράλληλου τροχόδρομου.
Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 246 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συμβατική του αξία μειώθηκε στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ, αλλά με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφτασε περί τα 163 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, με παράδοση τον Ιούλιο του 2011.
Επίσης, στο διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2010 υπήρξε διακοπή στη ροή της χρηματοδότησης του έργου και οι εργασίες γίνονταν με βραδύτερους ρυθμούς. Στον ανάδοχο δόθηκε πριν από έναν χρόνο παράταση μέχρι το τέλος του 2012. Νέα προβλήματα στην πρόσθετη χρηματοδότηση που απαιτούνταν για την αμμοληψία από το Λιτόχωρο έγιναν αιτία να διακοπούν οι εργασίες τους τελευταίους δύο μήνες.
Τα χρήματα (27 εκατ. ευρώ) εξασφαλίστηκαν και το έργο συνεχίζεται με νέα παράταση στον ανάδοχο που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2013. Ο ανάδοχος χθες διαβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα παραδώσει το έργο.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου και έχει επιχωματωθεί τμήμα περίπου 800 μέτρων της θάλασσας με 3,7 εκατ. κυβικά υλικών. Υπολογίζεται ότι έως το τέλος του έργου θα έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 5 εκατ. κυβικά αμμοχάλικο.
Τις τελευταίες ημέρες, 9 φορτηγίδες (πλοία-φορτηγά) μεταφέρουν καθημερινά περί τα 10.000 κυβικά υλικών από το Λιτόχωρο για τη συνέχιση των εργασιών. Κάθε μήνα διατίθεται 1 εκατ. ευρώ, ενώ νέος στόχος είναι να τριπλασιαστεί η απορρόφηση των κονδυλίων.
Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου
Εντός του 2011 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο 'Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28 του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης 'Μακεδονία'', προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
'Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά', όπως ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η κατασκευή αυτού του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου, καθώς κατά το χρονικό διάστημα των εργασιών θα χρησιμοποιείται ο παράλληλος τροχόδρομος 10-28.
Το έργο θα ολοκληρωθεί προτού τελειώσει η επέκταση στη θάλασσα, ώστε να 'κουμπώσει' σε αυτήν. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στη μετατροπή των αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρείες (ΑΕ), υπογραμμίζοντας ότι θα δοθεί η δυνατότητα για την αναζήτηση συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για τη συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου 'Μακεδονία'.
30-08-2011
Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα και την επέκταση, σε αντίστοιχο μήκος, του παράλληλου τροχόδρομου.
Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 246 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συμβατική του αξία μειώθηκε στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ, αλλά με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφτασε περί τα 163 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005, με παράδοση τον Ιούλιο του 2011.
Εξαιτίας κατασκευαστικών ζητημάτων και κυρίως λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν στην προμήθεια υλικών για την επίχωση του θαλάσσιου τμήματος, ανέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις.Επίσης, στο διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2010 υπήρξε διακοπή στη ροή της χρηματοδότησης του έργου και οι εργασίες γίνονταν με βραδύτερους ρυθμούς. Στον ανάδοχο δόθηκε πριν από έναν χρόνο παράταση μέχρι το τέλος του 2012. Νέα προβλήματα στην πρόσθετη χρηματοδότηση που απαιτούνταν για την αμμοληψία από το Λιτόχωρο έγιναν αιτία να διακοπούν οι εργασίες τους τελευταίους δύο μήνες.
Τα χρήματα (27 εκατ. ευρώ) εξασφαλίστηκαν και το έργο συνεχίζεται με νέα παράταση στον ανάδοχο που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2013. Ο ανάδοχος χθες διαβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα παραδώσει το έργο.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου και έχει επιχωματωθεί τμήμα περίπου 800 μέτρων της θάλασσας με 3,7 εκατ. κυβικά υλικών. Υπολογίζεται ότι έως το τέλος του έργου θα έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 5 εκατ. κυβικά αμμοχάλικο.
Τις τελευταίες ημέρες, 9 φορτηγίδες (πλοία-φορτηγά) μεταφέρουν καθημερινά περί τα 10.000 κυβικά υλικών από το Λιτόχωρο για τη συνέχιση των εργασιών. Κάθε μήνα διατίθεται 1 εκατ. ευρώ, ενώ νέος στόχος είναι να τριπλασιαστεί η απορρόφηση των κονδυλίων.
Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου
Εντός του 2011 αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο 'Αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28 του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης 'Μακεδονία'', προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
'Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά', όπως ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι η κατασκευή αυτού του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου, καθώς κατά το χρονικό διάστημα των εργασιών θα χρησιμοποιείται ο παράλληλος τροχόδρομος 10-28.
Το έργο θα ολοκληρωθεί προτού τελειώσει η επέκταση στη θάλασσα, ώστε να 'κουμπώσει' σε αυτήν. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στη μετατροπή των αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρείες (ΑΕ), υπογραμμίζοντας ότι θα δοθεί η δυνατότητα για την αναζήτηση συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για τη συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου 'Μακεδονία'.