Τέσσερις στάσεις για τα καραβάκια!
Εικοσιπέντε χρόνια μετά την πρώτη φορά που κατατέθηκε η πρόταση για τη δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, φαίνεται ότι είμαστε κοντά στην υλοποίησή της. Η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας...
υποδεικνύει τελικά τέσσερις στάσεις. Η γραμμή που, όπως αποφάνθηκαν... πανηγυρικά οι μελετητές, θα είναι βιώσιμη, θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους δήμους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, καλύπτοντας μια απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων.
Στάσεις προκρίθηκε να γίνουν στην πλατεία Ελευθερίας, το Μέγαρο Μουσικής, τη μαρίνα Καλαμαριάς και την Περαία. Οπως υπολογίστηκε, για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες.
Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Περαία – πλατεία Ελευθερίας υπολογίζεται σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια. Οσο για την τιμή του εισιτηρίου, αυτή υπολογίζεται από 2 έως 2,5 ευρώ.
Ο απαιτούμενος αριθμός σκαφών για την ορθή λειτουργία του συστήματος είναι επτά πλοία, έξι σε λειτουργία και ένα εφεδρικό. Ο τύπος των σκαφών είναι ταχύπλοα καταμαράν, με χωρητικότητα 200 – 250 επιβατών. Το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση των σκαφών υπολογίστηκε σε 7 εκατ. ευρώ.
Για τη μορφή των εγκαταστάσεων που απαιτούνται πάνω στις προβλήτες (αίθουσα αναμονής επιβατών, εκδοτήρια εισιτηρίων, αναψυκτήριο κ.λπ.), διενεργείται αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για νέους αρχιτέκτονες έως 40 ετών, ο οποίος έχει καταληκτική ημερομηνία τη 15η Σεπτεμβρίου. Στόχος του διαγωνισμού είναι οι στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας να αποτελέσουν σημείο αναφοράς της πόλης. Μετά το τέλος του διαγωνισμού και την απονομή των επάθλων, στις 30 Σεπτεμβρίου θα διοργανωθεί αρχιτεκτονική έκθεση για την παρουσίαση των προτάσεων των διαγωνιζομένων στο κοινό της πόλης.
Mou aresei pou dinoune thn efkeria stous neous arxitektones.Mono kai etsi.....to mellon na to dimiourgi h neolea