Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Ade kala.Ospou na gini to metro sti thessaloniki....sto aerodromio tha katevenoune ufo.


Μετρό Θεσσαλονίκης: αντι για 2015 πάμε για το 2016 και βλέπουμε
17-09-2011
print_mail.png

c07efbd9ea_metro_thess_neossidstathmos3.jpg
Το 2016 το ταχύτερο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης μήκους 9,6 χιλιομέτρων και όχι το 2015, όπως εξήγγειλε πριν από μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, συμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας agelioforos.gr.
Από τους σταθμούς υπό κατασκευή, μεγάλη καθυστέρηση παρουσιάζεται στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, λόγω των αρχαιοτήτων, ενώ μικρότερη είναι η καθυστέρηση στο σταθμό Βενιζέλου και στο σταθμό Σιντριβανίου. Αντιθέτως, ο σταθμός μετρό του Ευκλείδη ολοκληρώθηκε μέσα σε 13 μήνες, και αν οι ρυθμοί ταχύτητας των εργασιών ήταν οι ίδιοι και στους υπόλοιπους σταθμούς τώρα η Θεσσαλονίκη θα διέθετε μετρό.
Η καθυστέρηση σύμφωνα με την εταιρία «Αττικό Μετρό» οφείλεται στις αρχαιολογικές ανασκαφές, στη διάρκεια των οποίων έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες που δίνουν φως σε άγνωστες πτυχές της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
Σε αυτές πρέπει να προστεθεί πάντως και η επανειλημμένη έκκληση των εργαζόμενων του μετρό προς τη διοίκηση της εταιρίας να κατασκευάσει στέγαστρων ώστε να μη διακόπτονται οι εργασίες για την κατασκευή του έργου κάθε φορά που βρέχει, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε πραγματικότητα, με αποτέλεσμα όποτε βρέχει, τα εργοτάξια στους σταθμούς να πλημμυρίζουν και οι εργαζόμενοι να δουλεύουν μέσα στη λάσπη.
Πάντως, εντός της εβδομάδας ίσως και την επόμενη ολοκληρώνεται η κατασκευή στέγαστρου στο σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου έχουν βρεθεί οι περισσότερες αρχαιότητες με αποτέλεσμα να είναι ορατό το ενδεχόμενο οι ανασκαφές να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το 2012, οπότε και θα επαναληφθούν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού του μετρό. Η βασική γραμμή του μετρό θα ξεκινά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει πιο πάνω από το σούπερμαρκετ Μάκρο στην Πυλαία.
Εργασίες σε Καλαμαριά, Σταυρούπολη από το 2012-13
Ο υ???φ????υπουργός ??Υ?π?ο?δ?ο??μ????ώ??ν?,?? Μεταφορών?? ?κ?α?ι???Δ?ι?κ?τ??ύ?ω?ν, Γιάννης Μαγκριώτης, δήλωσε ότι η ?βασική γραμμή τ?ου μετρό, που θα εκτείνεται, τελικά, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Ν?έα Ελβετία και ό?χι μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς, θα είναι έτοιμη το 2015. Επιπ?λέον, αν όλα? πάνε καλά, το ε?ρχόμενο καλοκαίρι θα αναπτυχθούν στην πόλη νέα εργοτάξια, αυτήν? τη φορά για την κατασκευή τ?ης πρώτης επέκτασης του μετρό, προς την Καλαμαριά.
Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί): πρώην νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα. Η διακλάδωση θα αρχίζει από το σταθμό Πατρικίου της βασικής γραμμής, ανάμεσα σε Ανάληψη και Βούλγαρη, και θα καταλήγει στον τερματικό της Μίκρας, όπου έχει προβλεφθεί και σύνδεση με τα αστικά λεωφορεία, αλλά και με θαλάσσια συγκοινωνία (εφόσον κάποτε δρομολογηθεί κι αυτό το έργο).
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.
Ενα χρόνο? μετά, δηλαδή το 2013, θα γίνει η δ?ημοπράτηση για μία ακόμη επέκταση, προς τη Σταυρούπολη?.????Ο ????κ. Μαγκριώτης, ?δ??ή?λ?ω?σ?ε??? ό?τ?ι?? το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει δίκτυο μετρό μήκους 33 χιλιομέτρων με 33 σταθμούς.

??Εύοσμος-Τούμπα- Χαριλάου στο μέλλον
Η β?ασική γραμμή του μετρό θα φτάνει τελικά μέχρι τη Νέα Ελβετία και όχι μέχρι την Καλαμαριά. Στο δεύ??τερο μεγαλύτερο δήμο της Θεσσαλονίκης, το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά θα φτάσει με την ??πρώτη επέκτασή του.
Εξάλλου, ο σταθμός «Νέα Ελβετία» φαίνεται ότι θα μετατοπιστεί λίγο ανατολικά, σε θέση που υπέδειξε ο δήμος Θεσσαλονίκης, ώστε να μη βρίσκεται μέσα σε χωράφια, μακριά από κατοικημένη περιοχή.Επιπλέον, εξετάζεται η τελική θέση του προτελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του μετρό, στη Βούλγαρη, ενώ σε καλό δρόμο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την παράδοση του χώρου για την κατασκευή σταθμού στο Παπάφειο.
Στο μεταξύ, ??ολοκληρώθηκαν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» οι μελέτες για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, υπογράφηκε η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και υποβλήθηκε στην ΕΕ ο φάκελος για τη χρηματοδότησή του. ???Α?κ??ό?μ?η?,??ωριμάζει η επέκταση του μετρό προς τη Σταυρούπολη και ότι στο τέλος του έτους θα είναι έτοιμη η πρώτη φάση των μελετών, ώστε ακολούθως να δημοπρατηθούν οι οριστικές.????Αντίστοιχη μελετητική ωρίμανση γίνεται για τις επεκτάσεις προς Εύοσμο, αλλά και προς Τούμπα και Χαριλάου.
Το κόστος και ο αριθμός των εργαζόμενων
Ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι υποχρέωση όλων που εμπλέκονται στο θέμα ολοκλήρωσης του Project είναι η επιτάχυνση των εργασιών και στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι σήμερα η απορρόφηση πόρων είναι στα 236,7 εκατ. ευρώ ήτοι το 25% του συνολικού προϋπολογισμού που είναι 1,1 δισ. ευρώ, με τα 328 εκατ. ευρώ να είναι ενταγμένα στο ΠΕΠ και τα υπόλοιπα να αφορούν χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.
Επίσης, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι στο μετρό Θεσσαλονίκης εργάζονται 1050 άτομα, εκ των οποίων τα 600 στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ με τα συναφή επαγγέλματα που απαιτούνται ο αριθμός των απασχολουμένων φθάνει στα 1600 άτομα.
Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ, κατέθεσε αίτηση χρηματοδότησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής, για τη χρηματοδότηση της πράξης με τίτλο Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά και δημόσια δαπάνη 588.500.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 119.830.000,00 ευρώ).
 
Ade kala.Ospou na gini to metro sti thessaloniki....sto aerodromio tha katevenoune ufo.

Das war zu erwarten, da alle paar Meter irgendwelche antiken Funde gemacht werden und direkt das archäologische Institut alles lahm legt.

Wir sind nicht Nord-Europa, wo man sorglos Tunnel bauen kann. In Deutschland kann man höchstens auf eine Bombe des 2. Weltkriegs treffen, bei uns hast du eine jahrtausende alte Geschichte im Boden vergraben.




Hippokrates
 
Einige Ideen wurden von der Stadtverwaltung übernommen. Der Aristotelous-Platz bekommt bald ein neues Gesicht.



Hippokrates
 
Μετρό Θεσσαλονίκη: τέλος οι ανασκαφές, ξεκινά και ο σταθμός Σιντριβάνι
21-09-2011

print_mail.png

f984e800eb_metro_thess5.jpg


Η κατασκευή ενός ακόμη σταθμού του μετρό, του δεύτερου κατά σειρά στον οποίο ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική ανασκαφή, ξεκινά τις επόμενες μέρες.

Πρόκειται για το σταθμό «Σιντριβάνι», όπου οι αρχαιολόγοι είναι έτοιμοι να δώσουν τη θέση τους στο τεχνικό τμήμα του μετρό. Κι αυτό, παρά το ότι γίνονται τροποποιήσεις στην αρχική μελέτη του σταθμού, καθώς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε τη διατήρηση της τρίκλιτης βασιλικής που ήρθε στο φως, η οποία καταλαμβάνει το ένα τρίτο του σταθμού. Με βάση την απόφαση του ΚΑΣ, η βασιλική θα καταχωθεί.

Η κατασκευή του σταθμού «Σιντριβάνι» έρχεται να προστεθεί στην κατασκευή του σταθμού στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, που ξεκίνησε πρόσφατα. Εκεί εκτελούνται εργασίες κατασκευής της πλάκας οροφής, της πλάκας διακίνησης των επιβατών, της πλάκας πυθμένα αλλά και της βόρειας πρόσβασης.

Σε διπλή βάρδια

Με εξαίρεση τους σταθμούς «Ν. Σ. Σταθμός» και «Σιντριβάνι», το κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι παραδομένο στους αρχαιολόγους. Και παρά τα προβλήματα που υπήρχαν στο παρελθόν, οι ανασκαφικές έρευνες εκτελούνται πλέον με ταχύτατους ρυθμούς, σε διπλή βάρδια.
Ετσι, ενώ οι ανασκαφές επρόκειτο να ολοκληρωθούν το 2013, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, το πρώτο εξάμηνο του 2012 δε θα υπάρχει πουθενά αρχαιολογικό σκάμμα.
Σήμερα, αρχαιολογική ανασκαφή σε δύο βάρδιες εκτελείται στο βόρειο τμήμα της διακλάδωσης προς Σταυρούπολη (βρίσκεται λίγο πριν από το σταθμό «Δημοκρατίας»). Το ίδιο συμβαίνει και στο σταθμό «Δημοκρατίας».

Στο νότιο τμήμα του σταθμού Βενιζέλου έχουν τοποθετηθεί προσωρινές μεταλλικές γέφυρες, πάνω στις οποίες διεξάγεται η κυκλοφορία. Η αρχαιολογική έρευνα, και σε αυτήν την περίπτωση σε δύο βάρδιες, γίνεται σε όλο το σταθμό, και στο βόρειο τμήμα, και κάτω από τις μεταλλικές γέφυρες.

Στο σταθμό «Αγίας Σοφίας», όπου αναμένεται να έρθουν στο φως σπουδαία ευρήματα, βρίσκεται σε εξέλιξη η αρχαιολογική έρευνα, επίσης σε δύο βάρδιες. Στο βόρειο τμήμα του σταθμού τοποθετείται αυτές τις μέρες σκέπαστρο. Η ανασκαφή έχει προχωρήσει σημαντικά στο νότιο τμήμα, όμως δεν μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμη, για στατικούς λόγους αντιστήριξης του σταθμού. Ετσι, φυτεύτηκε και αποδόθηκε στους πολίτες.

Σημειωτέον ότι ο σταθμός «Αγίας Σοφίας» αποτελεί ορόσημο για την ολοκλήρωση του μετρό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε δοθεί από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, η ολοκλήρωση των ανασκαφών προβλεπόταν να γίνει το Νοέμβριο του 2013, ενώ σήμερα μιλάμε για σχεδόν ενάμισι χρόνο νωρίτερα.

Στα ανατολικά

Στο Πανεπιστήμιο, έχουν σταματήσει προσωρινά οι εργασίες εκσκαφής του σταθμού, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν από τις αρχές του επόμενου έτους. Ωστόσο, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες κατασκευής των φρεατίων.

Για το σταθμό στον αύλειο χώρου του Παπάφειου ορφανοτροφείου, εκφράζεται από στελέχη της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ» η αισιοδοξία ότι ενδεχομένως μέχρι το τέλος του χρόνου να ξεκινήσουν εργασίες κατασκευής.

Ο σταθμός «Ευκλείδης» είναι πιο μπροστά απ' όλους, καθώς έχει προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στο σταθμό «Φλέμινγκ» προχωρούν εργασίες κατασκευής του σταθμού, ταυτόχρονα, όμως, βρίσκεται σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στον τρέχοντα μήνα.

Στο σταθμό «Ανάληψη», όπου πρόσφατα έκλεισε η οδός Δελφών από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη, μέχρι τη συμβολή της με την Πέτρου Συνδίκα, εξελίσσονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την έναρξη κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων, δηλαδή του περιγράμματος του σταθμού.

Ανατολικότερα, δηλαδή στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία», δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες, καθώς εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις.

Η βασιλική


Η τρίκλιτη βασιλική που ήρθε στο φως στο σταθμό «Σιντριβάνι», στην περιοχή όπου κατά την αρχαιότητα βρισκόταν το ανατολικό νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης, θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα ευρήματα των μέχρι σήμερα ανασκαφών του μετρό.

Η βασιλική, με μαρμαροθετημένα δάπεδα, διαστάσεων 17,60x11,50 μέτρα, ανάγεται στους παλαιοχριστιανικούς χρόνους (5ος αιώνας). Ο ναός χτίστηκε στη θέση προγενέστερου λατρευτικού κτιρίου, στο οποίο ανήκει εξαιρετικής ποιότητας ψηφιδωτό δάπεδο με παράσταση του πτηνού «Φοίνιξ» που πατά σε άνθος, ενώ γύρω του, πάνω σε βλαστούς κληματίδας, φωλιάζουν πτηνά.



Ιπποκράτης
 
Die neue biologische Abwasser Kläranlage von Langada in der Nähe von Thessaloniki ist bereits fertiggestellt und wird in den nächsten Tagen in Betrieb genommen...


Ένα έργο μεγάλης περιβαλλοντικής αξίας ολοκληρώθηκε από την νέα Διοίκηση του Δήμου Λαγκαδά και τίθεται επιτέλους σε λειτουργία. Ειδικότερα, την Τρίτη 11 Οκτωβρίου στις 12:00 μ.μ εγκαινιάζεται ο Σταθμός Βιολογικού Καθαρισμού στον Λαγκαδά.
Quelle:
EcoNews.gr
 
Τρία έργα - σταθμός για τον ΟΛΘ ξεκινούν άμεσα!




Στο τέλος του 2011 θα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες τριών έργων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά όπως ανέφερε σήμερα σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης...

μέχρι το τέλος του 2011 η εργολαβία για την επέκταση της 6ης προβλήτας θα έχει εγκατασταθεί και το έργο θα έχει ξεκινήσει, ενώ στα τέλη του έτους θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στην α΄ προβλήτα του λιμανιού. Παράλληλα ολοκληρώνεται μέχρι τέλος του 2011 το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μηχανημάτων, ενώ έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού κατά 27 στρέμματα και της Ελεύθερης Ζώνης κατά 75 στρέμματα.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται, επίσης, η επιλογή συμβούλου που θα αναλάβει τη διαμόρφωση του νέου master plan και του νέου business plan της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και τη διατύπωση πρότασης για την αξιοποίηση των ακινήτων της εταιρίας, ενώ μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται η δημοπράτηση του έργου για την επέκταση και εκβάθυνση του «Κρηπιδώματος 24», που θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Με το συγκεκριμένο έργο το λιμάνι θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς συμβατικού φορτίου δυναμικότητας άνω των 50.000 τόνων.
Αναφορικά με την πώληση του ΟΛΘ σε ιδιώτη ο πρόεδρος του Οργανισμού είπε χαρακτηριστικά: «Μετά την οριστική απόφαση για διατήρηση του 51% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ από το ελληνικό δημόσιο η εταιρία είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, καθώς και για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τη δημιουργία και λειτουργία εντός του λιμένος logistic center. Στόχος είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και η αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης».
 
Zurück
Oben