Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Katamaran.



Hippokrates
Jo, ich hab die Quelle zunächst nicht gesehn. Ich würde die Stationen nicht so klein halten und anders gestalten, so dass Grafitis leicht entfernbar sind bzw. erst gar nicht auffallen. Wir alle wissen, dass die Hooligans ihre "Revieren" kennzeichnen müssen in Griechenland
 
Zuletzt bearbeitet:
Αεροδρόμιο Μακεδονία: παράταση για την επέκταση του διαδρόμου 10-28 για το καλοκαίρι του 2013

d50a56768b_airport_runway.jpg


Και επίσημα δημοσιεύθηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση για την παράταση των εργασιών για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη.

Η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ- ΑΚΤΩΡ ΑTΕ με αρχικό προϋπολογισμό 246.000.000 ευρώ και ποσό σύμβασης που μέχρι σήμερα φτάνει τα 166.956.311,76 ευρώ. Το έργο ξεκίνησε στις 31 Οκτωβρίου 2005 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης την 27η Ιουλίου 2011.

Οι λόγοι για τους οποίους η κατασκευάστρια κοινοπραξία αιτήθηκε την παράταση είναι:

Η αλλαγή τοποθεσίας της προμήθειας του αμμοχάλικου από τον Άγιο Αντώνιο στο Λιτόχωρο Πιερίας

  • Λόγω λειτουργίας του διαδρόμου από την ΥΠΑ (καθυστέρηση 30 ημερών)
  • Λόγω καιρικών συνθηκών στην μεταφορά αμμοχάλικου (καθυστέρηση 101ημερών)
  • Λόγω απεργίας των φορτηγών δημοσίας χρήσεως (καθυστέρηση 20 ημερών)
  • Λόγω αποκατάστασης βλαβών λόγω ασυνήθιστων καιρικών συνθηκών (καθυστέρηση 10 ημερών)
  • Λόγω καθυστερημένων πληρωμών από το Δημόσιο (καθυστέρηση 107 ημερών)
ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1000μ., ώστε να έχει τελικό μήκος 3440μ. και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150μ.

Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του αεροδρομίου, ώστε να μπορούν να προσγειώνονται και τα πολύ μεγάλα σύγχρονα αεροσκάφη και να γίνει η Θεσσαλονίκη διεθνής αεροπορικός κόμβος.



Ιπποκράτης
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: ακόμη 50 εκ. ευρώ για τις ανασκαφές στα έργα, στα ύψη το κόστος κατασκευής!

18-10-2011
print_mail.png

8ed3dc27ca_metro_thess_sintrivani1.jpg


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, με έναν αναπάντεχο εχθρό: τα αρχαιολογικά ευρήματα στα εργοτάξια!

Τα 2 βασικά θέματα που έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση των έργων είναι τόσο το μεγάλο πλήθος (και πολλές φορές και η αρχαιολογική σημασία) των ευρημάτων κάτω από το έδαφος όσο και οι ενδεχόμενες υποεκτιμήσεις για το ύψος των πόρων που απαιτούνται για τις αρχαιολογικές ανασκαφές.

Για το λόγο αυτό, πρόσφατα το Υπουργείο Πολιτισιμού ενέκρινε τον υπερδιπλασιασμό των κονδυλίων για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, με στόχο τόσο την ανακάλυψη και ανάδειξη των ευρημάτων όσο και την ομαλή πορεία των εργασιών.
Σύμφωνα, λοιπόν, με πρόσφατη απόφαση του ΥΠΠΟΤ, μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται στο πλαίσιο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης περί τα 40,3 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι θα χρειαστούν ακόμα περί τα 50 εκατ. ευρώ. Με τον υπερδιπλασιασμό των κονδυλίων, οι αρχαιολογικές ανασκαφές θα αντιπροσωπεύσουν καθ? υπέρβαση το 8% του προϋπολογισμού του έργου (που σήμερα υπολογίζεται στο 1,1 δισ. ευρώ). Η γενναία χρηματοδότηση των ανασκαφικών ερευνών αποφασίστηκε στη βάση των εκτιμήσεων των υπηρεσιών, σχετικά με τη σημασία και το πλήθος των ευρημάτων που θα προκύψουν κατά τη συνέχιση των έργων. Τι περιμένουν λοιπόν ότι θα συναντήσουν οι αρχαιολόγοι; Οπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού:

- Στους σταθμούς που βρίσκονται στο ιστορικό κέντρο της πόλης και ιδιαίτερα στο σταθμό Αγ. Σοφίας αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του οικιστικού ιστού των πρώιμων βυζαντινών χρόνων εκατέρωθεν της Μέσης Οδού, η μαρμαρόστρωτη λεωφόρος decumanus maximus, καθώς και τα οικοδομικά τετράγωνα των υστερορωμαϊκών - παλαιοχριστιανικών χρόνων εκατέρωθεν αυτής. Στον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζει να αποκαλύπτεται η Μέση Οδός των βυζαντινών χρόνων, καθώς και κτίρια που ανάγονται στον 10ο-12ο αι. Η αρχαιολογική έρευνα σε βάθος αναμένεται να φέρει στο φως την ίδια χωροταξική διαμόρφωση των πρώιμων βυζαντινών χρόνων και, αμέσως χαμηλότερα, τη μαρμαρόστρωτη decumanus maxi mus και τα οικοδομικά τετράγωνα των υστερορωμαϊκών-παλαιοχριστιανικών χρόνων.

- Στους σταθμούς που βρίσκονται εκτός των τειχών, και ιδιαίτερα στη νότια είσοδο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού στη Διακλάδωση Σταυρούπολης και στον σταθμό Δημοκρατίας, αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του δυτικού νεκροταφείου της πόλης, το οποίο ανάγεται στους ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς και παλαιοχριστιανικούς χρόνους, καθώς επίσης εργαστηριακές εγκαταστάσεις, οικιστικά κατάλοιπα παλαιοχριστιανικών χρόνων και, πιθανώς, η συνέχεια κτίσματος των πρωτοβυζαντινών χρόνων, που εντοπίστηκε στο νότιο ήμισυ της Διακλάδωσης. Στον σταθμό Σιντριβάνι, όπου έως σήμερα έχουν ερευνηθεί 1.179 τάφοι, αναμένεται να αποκαλυφθεί το ανατολικό νεκροταφείο της πόλης, από τα ελληνιστικά έως και τα παλαιοχριστιανικά χρόνια. Τέλος, στον σταθμό Φλέμινγκ αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του νεκροταφείου των ρωμαϊκών χρόνων.

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2006. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τα 9,6 χλμ. του δικτύου και οι 13 σταθμοί θα εγκαινιάζονταν σε ένα έτος από σήμερα (2012). Ομως, όπως όλα δείχνουν, το έργο θα χρειαστεί τελικά μία δεκαετία για να ολοκληρωθεί (2016), με τους εργολάβους να μη θεωρούν απίθανο να την υπερβεί.



Ιπποκράτης
 
ΟΛΘ: σε εξέλιξη η αναβάθμιση μέσω επενδύσεων σε εξοπλισμό

20-10-2011

print_mail.png

bf9b75683b_thess_provlitas1.jpg


Με σταθερούς ρυθμούς συνεχίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΘ ΑΕ στο πεδίο της προμήθειας νέου μηχανολογικού εξοπλισμού. Τα νέα μηχανήματα αφενός ανανεώνουν και αφετέρου ενισχύουν την υποδομή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να καταγράφεται αύξηση της παραγωγικότητας και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ειδικότερα το τελευταίο διάστημα παρελήφθησαν τα ακόλουθα μηχανήματα συνολικής αξίας 1.167.370 ευρώ:

1. Ένα Reach Staker
2. Τρεις φορτωτές χωρητικότητας 2m3
3. Δύο περονοφόρα 12tons
4. Δύο μεσαίου μεγέθους ερπυστριοφόρους φορτοεκσκαφείς.
5. Ένα μικρό ερπυστριοφόρο φορτοεκσκαφέα

Επίσης, υπό παράδοση βρίσκονται τα ακόλουθα μηχανήματα συνολικής αξίας 1.045.000 ευρώ:

1. Τρεις φορτωτές χωρητικότητας 5m3
2. Ένα όχημα πλύσης - διαβροχής

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης η ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού είναι σημαντικό κεφάλαιο στην προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παραμείνει ηγέτης στην περιοχή των Βαλκανίων παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους χρήστες και την επιχειρηματική κοινότητα της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, όπως τονίζει ο κ. Αγγελούδης, προωθούνται με τον ίδιο στόχο και οι λιμενικές υποδομές στη Θεσσαλονίκη, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να εξακολουθήσει να λειτουργήσει ως ο βασικός αναπτυξιακός πόλος για την Κεντρική Μακεδονία.

Εκπτώσεις λόγω απεργιών

Στο μεταξύ η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται στον επιχειρηματικό κόσμο που συναλλάσσεται με το λιμάνι εξαιτίας απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων αποφάσισε για το τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2011 τα ακόλουθα:

- Τη μη καταβολή αποθηκευτικών δικαιωμάτων, για τις ημέρες απεργιών, για φορτία που είναι αποθηκευμένα εντός της Ελευθέρας Ζώνης της ΟΛΘ ΑΕ και αποκλείεται η φόρτωσή τους σε χερσαία μέσα μεταφοράς, η προώθησή τους και η παράδοσή τους στους τελικούς παραλήπτες.
- Το δικαίωμα της μη καταβολής αποθηκεύτρων να ισχύει μόνο για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ, του τελωνείου και σε γενικές απεργίες των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, που συνεπάγεται αποκλεισμό των φορτίων εντός της Ελευθέρας Ζώνης. Λοιπές κλαδικές απεργίες που αφορούν χερσαία μέσα μεταφοράς θα εξετάζονται κατά περίπτωση, ώστε να διαπιστώνεται η μη δυνατότητα εναλλακτικής αντιμετώπισης της απομάκρυνσης των φορτίων.
- Η αποθηκευτική ατέλεια να ισχύει για γενικά φορτία και χύδην για το Συμβατικό Λιμένα καθώς και για τα εμπορευματοκιβώτια έμφορτα και κενά στο ΣΕΜΠΟ.


Ιπποκράτης
 
Zurück
Oben