Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Schön zu sehen, dass es schnell voran geht. Trotz der Krise im Land blüht die Stadt auf.

Ich bin heute Abend am Bahnhof in Thessaloniki vorbeigefahren. Davor ist eine riesige Baustelle und man kann - da alles abgedeckt ist - schlecht hineingucken.

Sie arbeiten dort wegen der Metro-Station Tag und Nacht um noch rechtzeitig fertig zu werden. Ich wünschte ich könnte die Stelle fotographieren aber man kann dort sehr schlecht mit dem Auto anhalten.




Hippokrates
 
Θεσσαλονίκη: ξεκινά το μεγάλο έργο της ανάπλασης στο κέντρο της Καλαμαριάς
23-11-2011
print_mail.png

3008257c11_salonika-city.jpg
Αλλάζει... πρόσωπο το κέντρο της Καλαμαριάς, αφού την προσεχή Παρασκευή ξεκινούν εκτεταμένες εργασίες ανάπλασης της οδού Μεταμορφώσεως και του πεζόδρομου της Κομνηνών. Η οδός Μεταμορφώσεως, με την ολοκλήρωση των εργασιών, θα μετατραπεί στο μεγαλύτερό της τμήμα σε πεζόδρομο, αφού θα απομείνει με μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Η παρέμβαση στον άξονα της οδού Μεταμορφώσεως και του πεζόδρομου της Κομνηνών αφορά τον ανασχεδιασμό, την αναδιοργάνωση, την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου ελεύθερου χώρου του κέντρου της Καλαμαριάς και την ενίσχυση της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση
Ετσι, στην οδό Μεταμορφώσεως θα διατηρηθεί το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από την οδό Πόντου προς την οδό Κερασούντος, δηλαδή προς τη Νέα Κρήνη, όμως η κεντρική νησίδα θα διευρυνθεί, καλύπτοντας το άλλο ρεύμα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Κατά μήκος του δρόμου θα ενισχυθεί το πράσινο, θα καταργηθούν οι θέσεις στάθμευσης, όμως θα παραμείνουν θέσεις για ανεφοδιασμό των εμπορικών καταστημάτων. Επίσης, θα δημιουργηθούν χώροι στάσης και ανάπαυσης των διερχομένων, ενώ θα απομακρυνθούν όλοι οι κάδοι απορριμμάτων και στη θέση τους θα τοποθετηθούν βυθιζόμενοι κάδοι.
Στην Κομνηνών
Η παρέμβαση στον πεζόδρομο της Κομνηνών αφορά τον ανασχεδιασμό και την ανακατασκευή του δαπέδου, την οριοθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων σε συγκεκριμένους χώρους -ώστε να εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη κίνηση έμπροσθεν των εμπορικών καταστημάτων- και τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων στάσης και ανάπαυσης.
Το πράσινο θα ενισχυθεί με νέες φυτεύσεις, ο φωτισμός θα εκσυγχρονιστεί και θα βελτιωθούν οι υποδομές για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης.
Στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση του περιβάλλοντος με τη δημιουργία ενός ευχάριστου, σύγχρονου και καλά σχεδιασμένου κοινόχρηστου δημόσιου χώρου, η μείωση της κίνησης και στάσης των αυτοκινήτων και η παράλληλη αύξηση του χώρου κίνησης των πεζών, η βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής με την ενίσχυση του πρασίνου και την επιλογή υλικών φιλικών προς το περιβάλλον.
«Σε συνδυασμό με την κατασκευή της πλατείας Δημαρχείου και του υπόγειου χώρου στάθμευσης που ολοκληρώθηκαν, καθώς και με την επέκταση του μετρό που θα ακολουθήσει, το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να τονώσει το ρόλο του τοπικού κέντρου και να προσελκύσει νέες ομάδες επισκεπτών, ώστε το κέντρο της Καλαμαριάς να γίνει ελκυστικό και ανταγωνιστικό των μεγάλων υπερτοπικών εμπορικών κέντρων», σημειώνει ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση, που αφορά την ανάπλαση της οδού Μεταμορφώσεως, θα διαρκέσει 12 μήνες και η δεύτερη φάση που αφορά την ανάπλαση του πεζόδρομου της Κομνηνών θα διαρκέσει έξι μήνες.
Οι εργασίες θα εκτελούνται τμηματικά. Σε πρώτη φάση, θα κλείσει για τα ΙΧ από την προσεχή Παρασκευή το τμήμα της οδού Μεταμορφώσεως από την οδό Πόντου, μέχρι την οδό Αργυρουπόλεως, μόνον όμως το ρεύμα προς τη Νέα Κρήνη.
Αλλαγές από ΟΑΣΘ
Λόγω των έργων και για όσο χρονικό διάστημα αυτά διαρκέσουν, θα αλλάξει δρομολόγιο η λεωφορειακή γραμμή 6 (Καλαμαριά ? Βενιζέλου), μόνο στην κατεύθυνση προς Καλαμαριά. Ετσι, το λεωφορείο θα διέρχεται από τις οδούς Καπετάν Γκόνη, Μητροπολίτου Κυδωνιών, Καραολή Δημητρίου, Μητροπολίτου Καλλίδου, Κερασούντος, Μεταμορφώσεως, Χηλής και ακολούθως θα εκτελεί το δρομολόγιο που εκτελεί και σήμερα.
Λόγω αυτής της αλλαγής δε θα εκτελούνται οι στάσεις «Διώροφα», «Παλιό Ταχυδρομείο» και «Δημαρχείο», καθώς βρίσκονται στο τμήμα της διαδρομής που λόγω των έργων καταργείται. Θα εκτελούνται, ωστόσο, οι στάσεις που υπάρχουν στη νέα διαδρομή.
aggelioforos.gr
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία πατώντας εδώ.
 
Μετρό Θεσσαλονίκης:και όμως είναι γεγονός οι πρώτες εργασίες στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, δείτε φωτό

23-11-2011

print_mail.png

9867a68477_metro_salonika_map2011-2012.jpg


Και όμως είναι γεγονός. Οι πρώτες κατασκευαστικές εργασίες για το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία έχουν ξεκινήσει. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες οι εργασίες είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και αφορούν κυρίως «ξεμπάζωμα» της περιοχής για να αναπτυχθεί το εργοτάξιο.

f3dc465e30_amaxostasio-salonika1.jpg


Είναι σίγουρα ένα σπουδαίο νέο για την Θεσσαλονίκη και το έργο του Μετρό που αρχίζει να «κατακτά» και την Ανατολική πλευρά της πόλης με ένα έργο απολύτως απαραίτητο για την λειτουργία του Μετρό το 2015. Η συνολική έκταση η οποία θα καταλάβει το Αμαξοστάσιο είναι 140 στρέμματα.

3c1c2d082a_amaxostasio-salonika2.jpg


Η περιοχή ονομάζεται ΦΟΙΝΙΚΑΣ ενώ εντύπωση προκαλεί η γειτνίαση με ρέμα της περιοχής πράγμα που ξενίζει γενικώς σχετικά με το επίπεδο ασφάλειας και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει. Σε κοντινή απόσταση βρίσκεται το τέρμα των λεωφορείων 33 και 39.


Από τον τερματικό σταθμό της βασικής γραμμής στη Νέα Ελβετία μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας η απόσταση είναι 1,9 χλμ και οι σήραγγες θα γίνουν με τη μέθοδο ανοιχτού ορύγματος. Εκτός από το Αμαξοστάσιο στο σημείο θα κατασκευαστεί το κέντρο ελέγχου λειτουργίας αλλά και το κτίριο της διοίκησης.


cd29ef6d9c_amaxostasio-salonika3.jpg



ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Η «Αττικό Μετρό» εξετάζει παλαιότερη πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη μεταφορά του σταθμού «Νέα Ελβετία» στο πάρκο της Νέας Ελβετίας, καθώς το σημείο όπου αρχικά χωροθετήθηκε ο σταθμός, βρίσκεται μακριά από την κατοικημένη περιοχή και δεν εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό κατοίκων. Λύση θα αναζητηθεί για το σταθμό «ΒΟΥΛΓΑΡΗ», ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση μόλις 250 μέτρων από το σταθμό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», της επέκτασης Καλαμαριάς.






Ιπποκράτης
 
Θεσσαλονίκη: τα έργα στη Νέα Παραλία 'τρέχουν' αλλά δεν υπάρχουν λεφτά...
25-11-2011
print_mail.png

57c51843a6_nea_paralia5.jpg
Η αδράνεια των υπηρεσιών, η κακή οργάνωση και η γραφειοκρατία συνεχίζoυν να «σκοτώνουν» κάθε προσπάθεια απορρόφησης των πολύτιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που, αντί να πέφτουν στην αγορά, η οποία στενάζει από την έλλειψη ρευστού και βουλιάζει στην κρίση, μένουν στα... αζήτητα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του έργου της ανάπλασης της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης, όπου ο ανάδοχος έφτασε στο σημείο να έχει εδραιώσει νομικό δικαίωμα να διακόψει τις εργασίες, επειδή προχωρά πιο γρήγορα από τις... πιστώσεις.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ», Δημήτρη Παπανικολάου, τα έργα στη Νέα Παραλία άρχισαν τον προηγούμενο Αύγουστο και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί φυσικό αντικείμενο ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ. «Τα έργα προχωρούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Σκεφτείτε ότι βάσει της σύμβασης οφείλουμε να παραδώσουμε το σύνολο της ανάπλασης το Νοέμβριο του 2013 και πιστεύουμε πως θα έχουμε τελειώσει ένα χρόνο νωρίτερα, απελευθερώνοντας έτσι την παραλία και αποδίδοντάς τη στους Θεσσαλονικείς με τη νέα μορφή της. Ομως οι πληρωμές δίνονται με το σταγονόμετρο. Ολοι λένε για τα ευρωπαϊκά κονδύλια και πως πρέπει να απορροφηθούν το γρηγορότερο γιατί αποτελούν κινητήριο μοχλό της οικονομίας, αλλά τελικά δεν κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Τα έργα γίνονται, τα χρήματα υπάρχουν, αλλά οι πληρωμές καθυστερούν δραματικά», είπε ο κ. Παπανικολάου.
Πληρωμές
Στους μήνες που αναπτύχθηκε το εργοτάξιο και προχώρησαν οι εργασίες έγινε μία πληρωμή ύψους 450.000 ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους έχει προβλεφθεί να δοθούν άλλα περίπου 250.000 ευρώ. Το σύνολο των 800.000 ευρώ απέχει πολύ από τα 2 εκατ. ευρώ που είναι ήδη εκτελεσμένα, σύμφωνα με τον ανάδοχο. Επόμενη πληρωμή πριν από το Μάρτιο του 2012 δεν προβλέπεται και συνεπώς οι επιλογές που έχει η εταιρία είναι είτε να συνεχίσει τις εργασίες κανονικά χωρίς όμως να υπάρχουν πληρωμές, είτε να σταματήσει τις εργασίες και να καθυστερήσει το έργο.
Ο κ. Παπανικολάου υποστηρίζει ότι «τα έργα γίνονται και γίνονται με γοργούς ρυθμούς, όπως θα απαιτούσε κάθε λογικός άνθρωπος, αλλά δεν έχουν φροντίσει να έχουν τα χρήματα και να μας τα δώσουν. Το τραγικό είναι ότι τα χρήματα υπάρχουν και περιμένουν για να εκταμιευτούν. Αντιλαμβάνεστε ότι εμείς έχουμε 50 εργαζόμενους στο έργο και κάτι πρέπει να κάνουμε. Ο διακανονισμός που έγινε αποδείχτηκε ότι δεν ήταν σωστός. Προβλέφθηκαν πληρωμές 800.000 ευρώ, ενώ συμβατικά προβλέπονταν 8 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο έργο για φέτος. Εχουμε ένα εργοτάξιο σε πλήρη ανάπτυξη. Αν σταματήσουμε, τι θα κάνω με τους 50 εργαζόμενους; Θα τους σταματήσω από τη δουλειά και θα ψάχνω να τους ξαναβρώ όταν υπάρχουν κονδύλια; Είναι δυνατόν να υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια, να μας παρακαλάνε να τα πάρουμε, να μπορούμε και να μην το κάνουμε;».
Το έργο είναι δυνατό να ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο, παρότι συμβατικά προβλέπεται ολοκλήρωση σε 2,5. Ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, πιστώσεις 8 εκατ. ευρώ για το έργο από το ΕΣΠΑ, μόνο για φέτος. Ομως εγκρίθηκαν 800.000, ήδη μεταβιβάστηκαν περίπου 728.000 ευρώ και απομένουν μέχρι το τέλος του έτους άλλα 72.000 ευρώ. «Το σύνολο των 800.000 ευρώ θα δοθεί στον ανάδοχο ώς το τέλος του έτους, όμως περισσότερα δεν μπορούν να εκταμιευτούν, όπως μας ενημέρωσαν. Νέες πληρωμές θα πρέπει να γίνουν από τον επόμενο Μάρτιο», τόνισαν στελέχη του δήμου.
Από Μάρτιο
Αυτό επιβεβαίωσαν στον «Α» και στελέχη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής (ΕΔΑ) της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι η αρμόδια αρχή για την εκτέλεση του ΕΣΠΑ στην περιοχή. Το ερώτημα είναι: γιατί εγκρίθηκαν 800.000 ευρώ ως πληρωμές για το έργο το 2011; Οπως τόνισαν στελέχη της ΕΔΑ, «το όριο των πιστώσεων ήταν για φέτος πολύ μειωμένο. Πέρασε από τη Βουλή όμως και ψηφίστηκε και δεν υπάρχει δυνατότητα να ξεπεράσουμε το συγκεκριμένο όριο.
Για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα στην Κεντρική Μακεδονία προβλέφθηκαν περίπου 80 εκατ. ευρώ για το 2011. Από αυτά κατανεμήθηκαν 800.000 ευρώ στο έργο της Νέας Παραλίας. Δεν μπορούμε να υπερβούμε αυτό το ποσό. Δεν έχουμε πλέον τη δυνατότητα να βάλουμε κι άλλες πιστώσεις στο συγκεκριμένο έργο μέσα στο τρέχον έτος. Φροντίζουμε να εκτελούνται όλα τα έργα και να πληρώνονται.
Το όριο των πληρωμών που εγκρίνονται περνά από τη Βουλή. Τροποποιήσεις στην κατανομή του συνολικού ποσού για την Κεντρική Μακεδονία μπορούμε να κάνουμε και να δώσουμε περισσότερα χρήματα σε έργα που προχωρούν, σε βάρος άλλων που δεν υλοποιούνται και δεν έχουν απορρόφηση. Ομως δεν μπορούμε να υπερβούμε ανά έτος το προβλεπόμενο συνολικό ποσό, το οποίο εγκρίνεται από τη Βουλή».
Η επόμενη έγκριση για τα κονδύλια του 2012 θα γίνει τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Γι' αυτό και δεν μπορεί να γίνει πληρωμή και εκταμίευση επιπλέον ποσών μέχρι το Μάρτιο στο συγκεκριμένο έργο. Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι επιμέτρηση από τους αρμόδιους του δήμου στις εκτελεσθείσες εργασίες, ώστε να υπάρχει ένα υπόβαθρο διεκδίκησης επιπλέον χρημάτων για το επόμενο έτος. Εφόσον οι υπηρεσίες βεβαιώσουν ότι έχουν ολοκληρωθεί εργασίες ύψους 2 εκατ. ευρώ θα προϋπολογιστούν και τα έργα του 2012 και θα ζητηθεί εκταμίευση ακόμη μεγαλύτερου ποσού για το επόμενο έτος.
Στην ουσία είναι σαν να λένε στον εργολάβο να μη βιαστεί να ολοκληρώσει το έργο. Διότι σε περίπτωση που πραγματοποιήσει την... απειλή του και ολοκληρώσει την ανάπλαση ένα χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο όριο, τότε θα πρέπει συνολικά να δοθούν από το ΕΣΠΑ 20,5 εκατομμύρια ευρώ... Τόσα είναι τα χρήματα που προβλέπονται από τη σύμβαση για τις συγκεκριμένες εργασίες και με την προσθήκη των πληρωμών σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 22,014 εκατ. ευρώ.
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: οι μετροπόντικες έχουν ήδη δημιουργήσει πάνω από 5 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας!
25-11-2011
print_mail.png

1b9e783568_metrosalonika_tunnel2.jpg
Δύο γερμανικά «ποντίκια» που σκάβουν ακατάπαυστα στα έγκατα της Θεσσαλονίκης δύο σήραγγες μήκους 9,6 χιλιομέτρων, περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι στην επιφάνεια και στα υπόγεια εργοτάξια, εκατοντάδες αρχαιολογικά ευρήματα κι ένα μεταφορικό μέσο που όταν ολοκληρωθεί - εκτιμάται το 2015 - θα εξυπηρετεί ημερησίως περίπου 350.000 επιβάτες: αυτή είναι η σημερινή εικόνα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Από τον Ιανουάριο του 2009, οπότε οι δύο μετροπόντικες, ο Κωστίκας και ο Γιωρίκας, άρχισαν το υπόγειο ταξίδι τους, η εξέλιξη του έργου είχε πολλές διακυμάνσεις. Ο σταθμός «Βούλγαρη» είχε σχεδιαστεί επάνω σε σεισμικό ρήγμα, η στάση «Αγίας Σοφίας» στον κεντρικό αγωγό απορροής υδάτων της Θεσσαλονίκης, ενώ στο «Σιντριβάνι» οι μετροπόντικες παρέκαμψαν τη βυζαντινή εκκλησία που αποκαλύφθηκε και είχε αποφασιστεί αρχικά να μετακινηθεί επάνω σε ρόδες.
«Στην αρχική μελέτη υποτιμήθηκε το πλήθος των αρχαιοτήτων. Προβλέπονταν 15 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές ανασκαφές, ωστόσο μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί 48 εκατομμύρια κι εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 90 εκατ. ευρώ», εξηγεί ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, όση ώρα ξεναγεί «ΤΑ ΝΕΑ» στον σταθμό «Ευκλείδης», στα 25 μέτρα κάτω από την επιφάνεια.
Στο εργοτάξιο μυρίζει χώμα και υγρασία και οι μηχανικοί περιμένουν να στεγνώσουν τα τελευταία «καλουπώματα». Οπως εξηγούν, πρώτα κατασκευάζονται οι σταθμοί, σαν μεγάλοι τσιμεντένιοι κύβοι, κι ύστερα ανοίγονται οι σήραγγες. Ο «Ευκλείδης» είναι η όγδοη στάση που υποδέχεται τους μετροπόντικες - η ένατη, η «Φλέμινγκ» κατασκευάζεται αυτήν την περίοδο. Λόγω σαθρότητας του υπεδάφους, ανοίγονται από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης προς τα ανατολικά δύο παράλληλες σήραγγες και όχι μία, όπως στο Μετρό της Αθήνας.
Το μεγαλύτερο βάθος στο οποίο θα φτάσει το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι 30 μέτρα και βρίσκεται στο ύψος του Πανεπιστημίου. Οι συρμοί θα φτάσουν τόσο βαθιά εξαιτίας υπόγειων ρεμάτων που περνούν από το σημείο για να καταλήξουν στη θάλασσα.
«Σε αντίθεση με την Αθήνα, στο Μετρό Θεσσαλονίκης οι συρμοί θα είναι αυτόματοι χωρίς οδηγό. Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό στην Ευρώπη, αντίστοιχης τεχνολογίας με τη γραμμή 14 του Λονδίνου», εξηγεί ο μηχανικός Κώστας Λαΐνας.
Στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης απασχολούνται 1.100 άνθρωποι και αν υπολογιστούν οι προμηθευτές και άλλοι εξωτερικοί συνεργάτες, τότε ο αριθμός φτάνει τους 2.000. Ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας σκάβουν καθημερινά 15 μέτρα σήραγγας. Το χώμα και οι πέτρες - έως και 700 κυβικά ημερησίως - μεταφέρονται με βαγονέτα πίσω στο μεγάλο εργοτάξιο στον σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ ταυτόχρονα με το σκάψιμο τοποθετούνται τσιμεντένια δαχτυλίδια ώστε να σχηματιστούν οι δύο σήραγγες, διαμέτρου 6 μέτρων η καθεμία.
Οι μετροπόντικες έχουν σκάψει μέχρι σήμερα 5,4 από τα 9,6 χιλιόμετρα της βασικής διαδρομής. Οι υπεύθυνοι του έργου εκτιμούν ότι είναι εφικτό να παραδοθεί έως το 2015 και σύμφωνα με τις μελέτες θα εξυπηρετεί καθημερινά 250.000 επιβάτες. Αλλοι 90.000 επιβάτες υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιούν την επέκταση προς Καλαμαριά, τμήμα για το οποίο επίκειται δημοπράτηση, ανεβάζοντας στους περίπου στις 350.000 τους πολίτες που θα εξυπηρετούντα
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: μέχρι το καλοκαίρι θα τελειώσουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές σε 4 σταθμούς
26-11-2011
print_mail.png

45231d29c4_metro_thess_agiasofia1.jpg
Ολοένα και με ταχύτερους ρυθμούς πλησιάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης στο στόχο του, που είναι η λειτουργία της βασικής γραμμής στο τέλος του 2015, καθώς έχει αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά η βασικότερη αιτία καθυστέρησης του έργου, που δεν ήταν άλλη από την πολύ εκτεταμένη αρχαιολογική έρευνα σε κεντρικούς σταθμούς.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται να ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα στο σταθμό «Φλέμινγκ» και στη διακλάδωση του σταθμού «Δημοκρατία» . Στη συνέχεια και εντός του 2012, προβλέπεται η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών σε δύο ακόμη σταθμούς, στη «Δημοκρατία» πριν το Πάσχα και στη «Βενιζέλου» μέχρι το καλοκαίρι.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών στα παραπάνω σημεία θα κλείσουν από πλευράς αρχαιολογικής έρευνας, τα τέσσερα από τα πέντε σκάμματα που σήμερα είναι ανοικτά και θα συνεχίζονται οι εργασίες μόνο στο σταθμό «Αγία Σοφία». Με την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών, θα μπορεί να προχωρήσει η καθ' αυτή κατασκευή των σταθμών.
Εν τω μεταξύ, στις επόμενες ημέρες, όπως πληροφορείται η Voria.gr, θα σταματήσουν για διάστημα περίπου δυόμισι μηνών οι αρχαιολογικές εργασίες στη «Βενιζέλου», προκειμένου να τοποθετηθούν αντηρίδες για την αντιστήριξη της εκσκαφής του σκάμματος. Η παύση των εργασιών θα αναγκάσει τον ανάδοχο του έργου να απολύσει τους περίπου 100 εργαζόμενους στα αρχαιολογικά. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε προσλήψεις εργατών, μόλις μπορέσει να συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα. Στις αρχαιολογικές ανασκαφές υπολογίζεται ότι συνολικά απασχολούνται περί τα 600 άτομα.
voria.gr
 
Απ΄τη μια μεριά ωραία είναι να γίνονται ανασκαφές και να βλέπουμε τους αρχαίους θυσαυρούς μας. Απ΄την άλλη μεριά και από οικονομική οπτική γωνία είναι για το μετρό μεγάλο πρόβλημα.




Ιπποκράτης
 
allein mit der metro werden neue arbeitsplaetze entstehen..und extra geld fliesst in salonikis stadtskasse.

metro in athen macht massenhaft gewinn ohne ende, das wird sicher auch in saloniki so sein.

in athen kostet ein ticket 1,80 euro und pro tag benutzen 2 mio menschen die metro.
3,6mio pro tag umsatzt-->pro monat 108mio-->pro jahr 1,29Millarden ;-)
 
allein mit der metro werden neue arbeitsplaetze entstehen..und extra geld fliesst in salonikis stadtskasse.

metro in athen macht massenhaft gewinn ohne ende, das wird sicher auch in saloniki so sein.

in athen kostet ein ticket 1,80 euro und pro tag benutzen 2 mio menschen die metro.
3,6mio pro tag umsatzt-->pro monat 108mio-->pro jahr 1,29Millarden ;-)

Selbstverständlich wird die Metro aus mehreren Gründen sehr nützlich sein. Ich sprach nur davon, dass die Exkavierungen das ganze Projekt um Jahre nach hinten verschoben hat und die Baukosten immens steigen.




Hippokrates
 
Zurück
Oben