Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Ανάπτυξη Μαρίνας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης: την 1η Νοεμβρίου το άνοιγμα των φακέλλων

21-10-2011

print_mail.png

98fcec79c1_marina_rodos.jpg


Πλησιάζει η ημερομηνία του διαγωνισμούς για την ανάπτυξη Μαρίνας στην Α` προβλήτα Θεσσαλονίκης στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας. Μετά την παράταση των ημερομηνιών κατάθεσης των εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 14:30 και αποσφράγισης των φακέλων για την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011 και ώρα 11.00, οι ενδιαφερόμενοι για τον διεθνή διαγωνισμό με κλειστή διαδικασία δύο φάσεων.

Η πρώτη φάση που είναι η προεπιλογή για την επιλογή αναδόχου της Σύμβασης Παραχώρησης: «Ανάπτυξη και Εκμετάλλευση του Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνα) στην 1η προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης» αναμένεται να δώσουν παρόν καθώς το έργο της Μαρίνας βρίσκεται σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από την Πλατεία Αριστοτέλους.

Μετά την ολοκλήρωση της Α` φάση θα γίνει η τελική επιλογή και από τους εναπομείναντες συμμετέχοντες θα ζητηθεί η οικονομική προσφορά που θα κρίνει ποιος θα είναι εκείνος που θα επιλεγεί για την κατασκευή και εκμετάλλευση της Μαρίνας που μαζί με τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία μπορούν να γίνουν το σήμα κατατεθέν της νέας όψης της Θεσσαλονίκης.

Το έργο της Μαρίνας, μαζί με το Μετρό, την ανάπλαση της Νέας Παραλίας, τις παρεμβάσεις στο λιμάνι και το κέντρο της πόλης θεωρούνται ως κύριες στρατηγικές κινήσεις για τη μετατροπή της Θεσσαλονίκης από περιφερειακή πόλη της Ευρώπης σε στρατηγική μεγαλόπολη, πραγματικό κέντρο των Βαλκανίων.



Ιπποκράτης
 
Θεσσαλονίκη: 3 μνηστήρες για τη νέα Μαρίνα στο λιμάνι
01-11-2011
print_mail.png

84d4d8c550_salonika_new1.jpg
Τρεις εμπρόθεσμες προσφορές κατατέθηκαν στα γραφεία της ΟΛΘ για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στο χώρο της α΄ προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Μέχρι το μεσημέρι της 31ης Οκτωβρίου προσφορές κατέθεσαν δύο κοινοπραξίες με επικεφαλής ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και μία εταιρία διαχείρισης ακινήτων. Πρόκειται συγκεκριμένα για τα ακόλουθα σχήματα:
1. Άκτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Krslin GMBH
2. Μοχλός ΑΕ., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.
3. Lamda Development S.A.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΟΛΘ προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο 30 τουλάχιστον ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στην α΄ προβλήτα (7,195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών. Επίσης προβλέπεται η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στην β΄ προβλήτα (9,370 στρέμματα) για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.
Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της υπολογίζεται στα τρία χρόνια, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΟΛΘ η δημιουργία της μαρίνας εξυπηρετεί τους ακόλουθους στρατηγικούς στόχους:

  • Προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, μέσω της ικανοποίησης των αναγκών ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών.
  • Ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, αναβάθμιση της αισθητικής της πόλης και της ποιότητας του περιβάλλοντος, καθώς και βελτίωση της σχέσης των κατοίκων της πόλης με τη θάλασσα.
  • Δημιουργία ευκαιριών για δραστηριότητες αναψυχής, πολιτισμού και ναυταθλητισμού.
  • Τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης της πόλης, μέσω της αύξησης του τουρισμού υψηλού επιπέδου, της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της αύξησης των θέσεων εργασίας.
  • Αύξηση των εσόδων και των κερδών της ΟΛΘ
Μετά την κατάθεση των προσφορών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε: "Η πρώτη φάση της διαδικασίας του διαγωνισμού για την κατασκευή μαρίνας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε επιτυχώς. Η υποβολή προσφορών από εγνωσμένου κύρους επιχειρήσεις αποτελεί μία ακόμη απόδειξη των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του λιμένα.
Η λειτουργία μαρίνας στην «καρδιά» του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης αφενός θα ανανεώσει τη σχέση της πόλης με το υγρό στοιχείο και αφετέρου θα συμβάλει στην αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης. Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο επενδυτικός σχεδιασμός και ο επιχειρηματικός προγραμματισμός της ΟΛΘ ΑΕ υλοποιείται απαρέγκλιτα με στόχο τη βελτίωση των μεγεθών της εταιρίας και την ενδυνάμωση της συμβολής της στην ανάπτυξη της ευρύτερης Κεντρικής Μακεδονίας."
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: οι εργασίες συνεχίζονται, οι ανασκαφές αποκαλύπτουν θησαυρούς

01-11-2011

print_mail.png

062d3ee345_metro_salonika_9.jpg


Σύμφωνα με τα έως σήμερα γνωστά τοπογραφικά δεδομένα, αλλά και τα νεότερα ανασκαφικά αποτελέσματα, στους σταθμούς που βρίσκονται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, και ιδιαίτερα στο σταθμό Αγίας Σοφίας, αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του οικιστικού ιστού των πρώιμων βυζαντινών χρόνων της Μέσης Οδού, μαρμαρόστρωτη λεωφόρος, καθώς και τα οικοδομικά τετράγωνα των υστερορωμαϊκών και παλαιοχριστιανικών χρόνων εκατέρωθεν αυτής.

Στο σταθμό Βενιζέλου συνεχίζει να αποκαλύπτεται η Μέση Οδός των βυζαντινών χρόνων, η διασταύρωση της οριζόντιας λεωφόρου με κάθετο κεντρικό άξονα της ίδιας περιόδου, καθώς και οι οικοδομικές νησίδες με κτίρια που ανάγονται στο 10ο και 12ο αιώνα.

Στους σταθμούς που βρίσκονται εκτός των τειχών, και ιδιαίτερα στη νότια είσοδο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, στη διακλάδωση της Σταυρούπολης (το σημείο από όπου θα φεύγει μελλοντικά η επέκταση του μετρό προς τη Σταυρούπολη, που τώρα ερευνάται αλλά και κατασκευάζεται) και στο σταθμό Δημοκρατίας αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του δυτικού νεκροταφείου της πόλης, το οποίο ανάγεται στους ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς και παλαιοχριστιανικούς χρόνους, καθώς επίσης εργαστηριακές εγκαταστάσεις, επάλληλα καταστρώματα δρόμου, οικιστικά κατάλοιπα παλαιοχριστιανικών χρόνων και, πιθανώς, η συνέχεια κτίσματος των πρωτοβυζαντινών χρόνων, που εντοπίστηκε στη νότια πλευρά της

Στο σταθμό Σιντριβάνι, όπου έως σήμερα έχουν ερευνηθεί 1.179 τάφοι, αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του πυκνού ανατολικού νεκροταφείου της πόλης, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τα ελληνιστικά έως και τα παλαιοχριστιανικά χρόνια. Τέλος, στο σταθμό Φλέμινγκ αναμένεται να αποκαλυφθεί η συνέχεια του νεκροταφείου των ρωμαϊκών χρόνων.



Ιπποκράτης
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: μέσα στο 2012 τα πρώτα εργοτάξια στην Καλαμαριά

16-11-2011

print_mail.png

45231d29c4_metro_thess_agiasofia1.jpg


Το πρώτο εξάμηνο του 2012 πρόκειται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, καθώς επίκειται η δημοπράτηση του έργου. Η ολοκλήρωση της γραμμής, που θα έχει μήκος 4,8 χλμ. και πέντε σταθμούς, υπολογίζεται ότι θα γίνει μέσα στο 2016. Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς, που έγινε την Κυριακή.

Το έργο θα εκτείνεται από το σταθμό Πατρικίου, ο οποίος κατασκευάζεται στο πλαίσιο της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης και θα φτάνει μέχρι τη Μίκρα. Μάλιστα, έχει ήδη εκδοθεί απόφαση για την οικονομική ένταξή του, με το συνολικό κόστος του να ανέρχεται σε 518 εκατ. ευρώ.

Οι σταθμοί που περιλαμβάνει η επέκταση είναι: 1) «Νομαρχία», στη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη Β. Ολγας, 2) «Καλαμαριά», στη συμβολή των οδών Πόντου και Αιγαίου, 3) «Αρετσού», στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου, 4) «Νέα Κρήνη», στην προέκταση της οδού Πόντου και 5) σταθμός «Μίκρα», ο οποίος θα είναι και ο τερματικός.
Η ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου έγινε από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Χρήστο Τσίτουρα και το διευθυντή της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη, Γιώργο Κωνσταντινίδη.

90.000 επιβάτες

Οπως επισημάνθηκε, η επέκταση της Καλαμαριάς θα εξυπηρετεί περίπου 90.000 επιβάτες ημερησίως. Το έργο, κατά τη διάρκεια κατασκευής του, θα δημιουργεί σε ετήσια βάση περί τις 1.000 θέσεις εργασίας.

Κατά τη διάρκεια κατασκευής δεν αναμένονται ουσιαστικά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης της Καλαμαριάς, αφού προβλέπεται η κατασκευή προσωρινών γεφυρών για την κυκλοφορία των οχημάτων στους σταθμούς «Νομαρχία» και «Καλαμαριά». Σε ό,τι αφορά την επέκταση της οδού Πόντου, τη χάραξη της οποίας θα ακολουθεί υπογείως το μετρό, η Αττικό Μετρό θα απαλλοτριώσει τις εκτάσεις που είναι αναγκαίες.

«Μετά από την παρουσίαση που μας έγινε και με δεδομένο ότι τα χρήματα για το έργο είναι διασφαλισμένα, είμαστε αισιόδοξοι ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα και μέσα στο 2012 θα δούμε εργοτάξια του μετρό στην Καλαμαριά», σημειώνει στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρο» ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης.



Ιπποκράτης
 
ti ginete re hippokrates. me metro thessaloniki? tin teleftea vora pou biga saloniki, oute me ta podia mborousa na perpatiso stin odos venizelou
 
Zurück
Oben