Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Θεσσαλονίκη: μεγάλα σχέδια από Δήμο και ΟΛΘ για την πόλη
13-12-2011
print_mail.png

9a91de79a8_salonika_nikis.jpg
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και Στέλιος Αγγελούδης, είναι αποφασισμένοι να κάνουν τη πόλη, όχι μόνο προορισμό τουρισμού κρουαζιέρας αλλά και home port για κρουαζιερόπλοια, συνεχίζοντας τη συνεργασία τους και ανεβάζοντας τον πήχυ των στόχων ψηλά.
Από την έδρα του ΟΛΘ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε πως το Επιμελητήριο Σμύρνης και η Ένωση Τουριστικών Πρακτορείων Τουρκίας ( TURSAD) είναι έτοιμοι σε πρώτη φάση να συνδέσουν ακτοπλοϊκά τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη, με ένα δρομολόγιο. Συγκεκριμένα, ένα ferry boat χωρητικότητας 600 οχημάτων θα πιάνει Μυτιλήνη αλλά και τα νησιά των βορείων Σποράδων Σκιάθο και Σκόπελο, εάν και εφόσον αυτή η κίνηση βοηθηθεί στο ξεκίνημά της.
Η βοήθεια αυτή συνίσταται κυρίως στην επιδότηση της γραμμής, για την πρώτη ίσως διετία λειτουργίας της , κάτι που η τουρκική πλευρά προτείνει να γίνει από τα Επιμελητήρια των δύο πόλεων.
Ο κ. Μπουτάρης , όπως είπε, ενημέρωσε τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Μ. Ζορπίδη για την πρόταση, η οποία μπορεί προοπτικά να έχει πολύ μεγάλο οικονομικό όφελος για τη Θεσσαλονίκη καθώς θα λειτουργήσει υποστηρικτικά και παράλληλα με την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας.
Παράλληλα ο κ. Αγγελούδης, γνωστοποίησε την πολύ πρόσφατη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, εκπροσώπου της ΑΙDA Cruises, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει το 2012 να διπλασιάσει τις αφίξεις της στη Θεσσαλονίκη, από 7 μέχρι 10.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. προέβλεψε το 2013 και, με την πλήρη άρση του καμποτάζ που προωθείται νομοθετικά, ότι οι μισές και περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη θα περιλαμβάνουν διανυκτέρευση. Τότε η πόλη θα έχει κάνει το πρώτο βήμα για να γίνει home port για κρουαζιερόπλοια.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με πολύ μικρές παρεμβάσεις στον επιβατικό σταθμό, είναι έτοιμο να υποδεχθεί μία τέτοια αύξηση. Στο σημείο αυτό ο δήμαρχος πρόσθεσε ότι εν όψει μίας τέτοιας ανάπτυξης, οι φορείς της πόλης θα πρέπει να διευρύνουν το τουριστικό πακέτο που προσφέρεται , ενδεχομένως συμπεριλαμβάνοντας στις επισκέψεις στη Βεργίνα και στις αρχαιότητες και επίσκεψη στο μνημείο φυσικού κάλλους που ονομάζεται Όλυμπος και είναι παγκόσμια γνωστό.
 
Θεσσαλονίκη: προβλέψεις για κέρδη-ρεκόρ το 2011 στον ΟΛΘ!
13-12-2011
print_mail.png

5b0774ce3f_salonika-port.jpg
Χρονιά με κέρδη ρεκόρ θα είναι το 2011 για τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, αφού θεωρείται βέβαιο ότι με την ανάκαμψη της διακίνησης στα χύδην φορτία - μεταλλεύματα στο 4o τρίμηνο, τα κέρδη θα ξεπεράσουν τη θετική μεταβολή που είχαν στο 9μηνο, όταν δηλαδή ήταν αυξημένα κατά 78% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του περυσινού έτους.
Τα παραπάνω δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Στέλιος Αγγελούδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση των εκδηλώσεων που θα σηματοδοτήσουν την «επιστροφή» στους πολίτες της Θεσσαλονίκης του 1ου προβλήτα, μετά την ανάπλασή του.
Ο κ. Αγγελούδης, χωρίς να αναφερθεί σε στόχους, προέβλεψε ότι το 2012 θα είναι ακόμη καλύτερο για τον ΟΛΘ, τόσο σε τζίρο όσο και σε κέρδη, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόοδο των διαδικασιών για την εκτέλεση βασικών έργων υποδομής που θα αναδείξουν περισσότερο την αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Πιο συγκεκριμένα, για το πιο σημαντικό έργο υποδομής στο λιμάνι, αυτό της επέκτασης του 6ου προβλήτα. Μετά την άρση προσφυγής που είχε καταθέσει στο ΣτΕ εταιρεία που διεκδικούσε το έργο (ΑΚΤΩΡ), αναμένεται πλέον να προχωρήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο η διαδικασία έγκρισης της σύμβασης με τον μειοδότη του διαγωνισμού και η εγκατάστασή του.
Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη μαρίνα σκαφών αναψυχής. Στην παρούσα φάση ελέγχονται τα δικαιολογητικά των τριών προσφορών που κατατέθηκαν από τις εξής δύο κοινοπραξίες με επικεφαλής ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και μία εταιρία διαχείρισης ακινήτων:
1. Άκτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH
2. Μοχλός ΑΕ., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.
3. Lamda Development S.A.
Με την ολοκλήρωση του ελέγχου, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές έως τα τέλη Ιανουαρίου 2012. Αυτές θα αξιολογηθούν εντός 20-25 ημερών, θα επιλεγεί ο προσωρινός ανάδοχος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, θα εγκατασταθεί ο παραχωρησιούχος μέχρι το Μάρτιο. Σε περίπτωση προσφυγών και ενστάσεων, ο κ. Αγγελούδης προέβλεψε ότι οι καθυστερήσεις δεν θα ξεπεράσουν το τρίμηνο, οπότε το αργότερο μέσα στο καλοκαίρι, το έργο θα μπει μπροστά.
Σε ό,τι αφορά στο διεθνή διαγωνισμό για την βελτίωση των υπαρχόντων σιλό δημητριακών στον 4ο προβλήτα και την κατασκευή νέων, ο πρόεδρος του ΟΛΘ είπε ότι περίληψη της διακήρυξης έχει ήδη σταλεί στην ΕΕ και πως πρόκειται να δημοσιευτεί την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη. Σημειώνεται ότι σε διερευνητικές επαφές, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει δύο ελληνικές εταιρείες.
Τέλος, αναφέρθηκε και στη δημιουργία ναυπηγείου με πλωτές δεξαμενές, κάτι που σχεδιάζεται μετά από πρόταση του ΣΕΒΕ. Ως σημείο εξετάζεται η παράκτια περιοχή των παλιών βυρσοδεψείων και μελετάται η προσέλκυση επενδυτών καθώς το ύψος μίας τέτοιας επένδυσης μπορεί να φτάνει και τα 100 εκατ.ευρώ.
 
Μέσα Σταθερής Τροχιάς Αστική Ανάπτυξη Αθλητικές Υποδομές Ενέργεια Λιμάνια - Αεροδρόμια Άλλες Υποδομές Υποδομές Εξωτερικού
Θεσσαλονίκη: πλωτό εργαστήριο θα ελέγχει τα νερά του Θερμαϊκού
15-12-2011
print_mail.png

9a91de79a8_salonika_nikis.jpg
Πλωτό εργαστήριο για τον έλεγχο της ποιότητας των υδάτων του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης δρομολογείται από την αντιδημαρχία Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων του κεντρικού δήμου.
Για την υλοποίησή του έχει εξασφαλιστεί χορηγία ύψους 50.000 ευρώ από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο καθώς και συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα σύστημα παρακολούθησης της ποιότητας των νερών του Θερμαϊκού Κόλπου, ανάλογο του δικτύου Σταθμών Μέτρησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης του δήμου Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρακολούθηση του φαινομένου του ευτροφισμού.
Το πλωτό εργαστήριο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές του 2012 και θα δώσει τη δυνατότητα άμεσης πληροφόρησης στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και άμεσης επέμβασης σε επεισόδια ρύπανσης.
«Πάγια θέση μας είναι η ανάγκη για έναν ενιαίο και αποφασιστικό φορέα διαχείρισης του Θερμαϊκού Κόλπου, που θα μπορέσει να επιτελέσει το ουσιαστικό και αναγκαίο έργο της βιώσιμης και αειφόρου διαχείρισης του Θερμαϊκού», δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας.
 
Η δημοπράτηση δημιουργίας-παραχώρησης της Μαρίνας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης τράβηξε το ενδιαφέρον
15-12-2011
print_mail.png

f417efcaa3_marina_agios_kosmas.jpg
Ένα από τα καλύτερα «φιλέτα» σχεδιάζεται να γίνει η Μαρίνα Θεσσαλονίκης. Ως γνωστόν πριν από λίγο καιρό ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ξεκίνησε πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση μέρους της Α` προβλήτας για την δημιουργία της πρώτης Μαρίνας στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Θα βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της πόλης με απόσταση περίπου 300 μέτρα από την Πλατεία Αριστοτέλους και 800 μέτρα από τον Λευκό Πύργο. Θα είναι το νέο ορόσημο της πόλης και μπορεί να εξελιχθεί όπως η αντίστοιχη Μαρίνα στο Φλοίσβο που η εμπορική της επιτυχία είναι αδιαμφισβήτητη.
Η μαρίνα Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού και ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ, ενώ η παραχώρηση προβλέπεται να είναι για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών.

Η lamda Development που έχει την Μαρίνα του Φλοίσβου κατέθεσε προσφορά στον διαγωνισμό του ΟΛΘ. Άλλες προσφορές κατέθεσαν και οι εταιρείες Άκτωρ-ΑΚΤΕ- Vega, η Cosmos Yachting, η γερμανική Marina Kroslin GMBH και ο Μοχλός.
Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να διεξαχθεί το κύριο μέρος του διαγωνισμού, η παραχώρηση στον πλειοδότη. Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα και μέσα σε δύο χρόνια οι Θεσσαλονικείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν ένα νέο trademark στην πόλη ανοίγοντας σημαντικές επιχειρηματικές πόρτες.
Αν και η πόλη της Θεσσαλονίκης είναι κυριολεκτικά «μέσα» στη θάλασσα μέχρι σήμερα δεν διαθέτει μια κεντρική Μαρίνα παρά μόνο αυτή που βρίσκεται στο Δήμο Καλαμαριάς η οποία όμως είναι αρκετά περιορισμένη, η πρόσβαση είναι δύσκολη και δεν διαθέτει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να την μετατρέψουν σε ένα πολυχώρο όπως πλέον συνηθίζεται σε ανάλογους χώρους παγκοσμίως.
 
ΠΡΟΤΑΣΗ:γιατι να μην γίνει και δεύτερη βασική γραμμή στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
15-12-2011
print_mail.png

9867a68477_metro_salonika_map2011-2012.jpg
Ο σχεδιασμός που γίνεται για το Μετρό Θεσσαλονίκη εν ολίγοις μοιάζει με αυτό στην Αθήνα. Δημιουργείται ένα μοντέλο ανάπτυξης Μετρό το οποίο όμως λόγω της πολύ αργής ανάπτυξης του αλλάζει στην πορεία. Το σημερινό σχέδιο του ολοκληρωμένου συστήματος Μετρό στην Θεσσαλονίκη στηρίζεται αποκλειστικά στην βασική γραμμή η οποία έχει 2 κλάδους στα Δυτικά και 3 κλάδους στα Ανατολικά.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι όταν φτάσει η στιγμή να υλοποιηθούν όλοι αυτοί οι κλάδοι οι ανάγκες θα είναι τόσο αυξημένες και διαφορετικές που τελικά η γραμμή θα αναγκαστεί να «σπάσει» και να υπάρξει και δεύτερη βασική γραμμή στην πόλη.
Κοιτώντας κανείς το σχεδιαζόμενο δίκτυο του Μετρό στην παρούσα μορφή του και με το σχήμα που έχει βλέπει κανείς ένα «βαρύ» δύσκολο Μετρό. Οι λόγοι οικονομίας για την ύπαρξη μίας μόνο γραμμής είναι εμφανής αλλά ειδικά στον σχεδιασμό γραμμών Μετρό ο μακροπρόθεσμος σκοπός πολλές φορές είναι ισχυρότερος από τον βραχυπρόθεσμο.
Η γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Νέα Ελβετία ως η βασική γραμμή αν και σχεδιαστικά είναι λάθος στο ανατολικό τμήμα τελικά θα εξυπηρετήσει μακροπρόθεσμες πολιτικές στην επέκταση της πόλης προς το Νότιο- Ανατολικό τμήμα του Νομού. Όπως και στην περίπτωση της Αθήνας οι σταθμοί του Μετρό προσελκύουν κατοικία και εμπόρια δημιουργώντας νέες οικιστικές ζώνες.
Στην ίδια γραμμή θα ενταχθεί λογικά η δυτική επέκταση από το Σταθμό στον Εύοσμο που θα δημοπρατηθεί στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας και θα εξυπηρετεί την όλο και πιο δυνατή επέκταση της πόλης, αυτή προς τα δυτικά και τους μεγάλους οδικούς άξονες της Περιφερειακής και της Εγνατίας Οδού.
Από εκεί και έπειτα η επέκταση σε Ευκαρπία και Σταυρούπολη και η επέκταση προς Καλαμαριά, χρησιμοποιώντας σταθμούς της βασικής γραμμής θα μπορούσε να λειτουργήσει ως η γραμμή 2 «γεμίζοντας» εμπορικά το Μετρό και αξιοποιώντας δύο αρκετά πυκνοκατοικημένες περιοχές ενώ θα ένωναν την Βόρεια Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη με την «κοσμοπολίτικη» Νότια. Τμήμα της γραμμής αυτής θα είναι η φυσική επέκταση από την Καλαμαριά στο Αεροδρόμιο που θα ήταν εγκληματικό να γίνει με οποιοδήποτε άλλο τρόπο εκτός από Μετρό έστω υπέργειο στα πρότυπα της Κοπεγχάγης.
Από εκεί και έπειτα οποιαδήποτε άλλη σχεδιαστική έκφραση αποτυπώνεται στο χάρτη είναι σχεδόν άκυρη. Είναι άτοπο να μιλάμε για χρήση μίας γραμμής για παραπάνω από 2 κατευθύνσεις ενώ μελλοντικά καθιστά ανάπηρη την εξέλιξη του μέσου στην πόλη. Αντιθέτως μία νέα βασική γραμμή θα δώσει μελλοντικά την ευκαιρία για επέκταση του μέσου σε περιοχές που σήμερα φαντάζει πολυτέλεια.
Με βάση αυτή τη λογική ο κλάδος προς Τούμπα, Χαριλάου και Πυλαία θα μπορούσε να είναι η αρχή μίας νέας γραμμής που θα έχει σταθμό ανταπόκρισης το σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Από εκεί θα μπορούσε να κατηφορίζει στο παραλιακό μέτωπο στο κέντρο της πόλης με σταθμούς στο Δημαρχείο, στο Λευκό Πύργο στην πλατεία Αριστοτέλους, να ανηφόριζε προς Καλλιθέα, Συκιές και στρίβοντας δυτικά να έφτανε στα ΚΤΕΛ μέσω Ηλιούπολης, Εύοσμου και Μενεμένης.
Αυτό θα έδινε μια εντελώς νέα δυναμική στο Μετρό και μεγάλες προοπτικές για την ίδια την πόλη μετά από 20 ή και περισσότερα χρόνια. Το δίκτυο θα μπορούσε να μεγαλώσει εκμεταλευόμενη δύο βασικές γραμμές έχοντας πολλαπλές καταλήξεις. Κάπως έτσι άλλωστε ξεκίνησε και η ιδέα για το Μετρό της Αθήνας και φτάσαμε σήμερα στο σημείο των 3+1 μελλοντικής γραμμής Μετρό.
Ο σχεδιασμός για την υλοποίηση θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός και να μην μιλάμε για κατασκευή σε 5-10 χρόνια αλλά να έχει ορίζοντα τουλάχιστον 20ετίας για να είναι σωστά εφαρμόσιμος στις ανάγκες της Θεσσαλονίκης που ξεπερνά πια την εικόνα μιας απλής πόλης και φορά τον μανδύα της Μητρόπολη
 
Μεθαύριο έχει στον καινούργιο προβλήτα εγκαίνια από τις 12 μέχρι τις 6 το απόγευμα. Θα είναι και η ΕΤ3 εκεί...μάλλον θα πάω γιατί μ΄αρέσει πολύ να με βλέπω στην τηλεόραση. :cool:



Ιπποκράτης
 
Μεθαύριο έχει στον καινούργιο προβλήτα εγκαίνια από τις 12 μέχρι τις 6 το απόγευμα. Θα είναι και η ΕΤ3 εκεί...μάλλον θα πάω γιατί μ΄αρέσει πολύ να με βλέπω στην τηλεόραση. :cool:



Ιπποκράτης

Nai to ksero....pos sou aresei na se blepoume se taverna na tros poikilies.:PPPP
 
Μπουτάρης: «Οι υπάλληλοι του Δήμου Θεσσαλονίκης κωλοβαράνε»



15.12.2011
11:37
0
4Share





-A +A


Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης έδωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος για άλλη μια φορά δε μάσησε τα λόγια του ούτε για το προσωπικό του δήμου αλλά ούτε και για τους πολίτες, ενώ υπεραμύνθηκε της στάσης του για το άνοιγμα σε Ισραήλ και Τουρκία.
Ο κ. Μπουτάρης μίλησε στην Athens Voice για το έργο του στη συμπρωτεύουσα και δε δίστασε να χαρακτηρίσει τον εαυτό του ωςαντισυμβατικό. «Ημουν σε όλη μου τη ζωή. Και παρόλο που υπάρχουν χοντρά προβλήματα, με την καθαριότητα, το κυκλοφοριακό, που μοιάζει αδύνατο να ξεπεραστεί, υπάρχει πρόβλημα μέσα στο ίδιο το δημαρχείο, με την ποσότητα των εγγράφων, την ταχύτητα λήψης αποφάσεων, ο κόσμος κατανοεί», αναφέρει.
«Προσωπικό στοίχημα η καθαριότητα»
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εστίασε στο θέμα της καθαριότητας που όπως λέει είναι προσωπικό στοίχημα για τον ίδιο. Μεταξύ άλλων ανέφερε πως στο Παρίσι είχε επαφές με τον δήμαρχο της Νίκαιας όπου απέσπασε χρήσιμη τεχνογνωσία στο θέμα της διαχείρισης των απορριμάτων.
«Εκεί, λοιπόν, όπου παρουσιάζονται πολλές ομοιότητες με εμάς, ίδιος πληθυσμός, όμοια γεωγραφία, επέκταση κατά μήκος της θάλασσας, εκεί χρησιμοποιούν την υπηρεσία καθαριότητας ως επιτελική μονάδα και δημοπρατούν τα πάντα. Ακολουθείται μια διαδικασία, στο τέλος της οποίας τα σκουπίδια μετατρέπονται σε καύσιμα. Εξίμισι εκατομμύρια εισπράττει η Νίκαια από αυτή τη μονάδα. Φωτίζεται όλη η πόλη. Και η μονάδα είναι στο λιμάνι. Με κανέναν κίνδυνο αποβλήτων, στο επίπεδο που έχει φτάσει η τεχνολογία».
«Οι υπάλληλοι κωλοβαράνε»
Όμως ο κ. Μπουτάρης δε μάσησε τα λόγια του για το προσωπικό του δήμου αλλά και για τους κατοίκους της πόλης.
«Πήγαμε και στο Τελ Αβίβ, και στην Κωνσταντινούπολη. Ξέρεις τι κάνουν εκεί; Δίνουν άδεια σε χιλιάδες ρακοσυλλέκτες να μαζεύουν το ανακυκλούμενο υλικό και να το πουλάνε. Θα δώσουμε και εμείς κίνητρα να δημιουργηθούν εταιρίες συλλογής, διότι δε φτάνει το δυναμικό του δήμου. Όχι γιατί δεν υπάρχει το υλικό. Με δυο χιλιάδες άτομα προσωπικό; Θα έπρεπε να είναι γλειμμένη η πόλη. Κωλοβαράνε. Κωλοβαράνε!»
«Δεν είμαστε αστοί. Είμαστε ρεμπέτ ασκερ»
Το στοίχημα για το δήμαρχο είναι να αστικοποιηθεί ο πληθυσμός της πόλης και να αποκτήσει την ανάλογη κουλτούρα που θα αφορά την προστασία και την ανάδειξη του δημοσίου χώρου. «Δεν είμαστε αστοί. Είμαστε ρεμπέτ ασκέρι. Δε μας ενδιαφέρει ο δημόσιος χώρος, μόνο ο ιδιωτικός. Και όταν αδιαφορείς για τον δημόσιο χώρο, παύεις να είσαι αστός. Δε ζεις σε πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ναι κύριε, ιδιωτικοποιώ»
Στην ερώτηση αν στενοχωριέται ποτέ με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κ. Μπουτάρης δηλώνει «natural high», ενώ θεωρεί ότι άξονας του δήμου δεν πρέπει να είναι η επιχειρηματικότητα αλλά η κοινωνική πολιτική.
«Ό,τι κάνω, γίνεται με μια βασική αρχή: Ο δήμος δεν είναι επιχειρηματίας. Είναι αποστολή του όμως να ανοίγει πόρτες στην επιχειρηματικότητα».
Σε ότι αφορά τις αντιδράσεις της Αριστεράς ή των συνδικάτων ο κ. Μπουτάρης δηλώνει πως «δε μασάει».
«Ας πούνε ό,τι θέλουνε. Ναι, κύριε, ιδιωτικοποιώ. Τι θα πει ιδιωτικοποίηση; Απολαμβάνει ο δημότης καλύτερων υπηρεσιών; Έχει οικονομικό όφελος; Προσφέρει αυτή την εξοικονόμηση σε αυτούς που την έχουν πραγματικά ανάγκη και τους οποίους ο ιδιώτης διαφορετικά δε θα προστρέξει; Πού είναι το πρόβλημά σου, επομένως;»
«Οι ηλικιωμένοι να βγούν απο τα ΚΑΠΗ»
Επιπλέον ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε πολλές από τις ιδέες του για να αξιοποιηθούν όλες οι κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες του πληθυσμού. Ειδικότερα για τους ηλικιωμένους ο κ. Μπουτάρης πρότεινε αντί να κάθονται στα ΚΑΠΗ να αναλάβουν τη φύλαξη πάρκων ή να φτιάχουν μία φορά την εβδομάδα πίτες, γλυκά του κουταλιού, και να βγαίνουν να τα πωλούν.
«Για να νιώσουν όλοι χρήσιμοι, αντί να κλαίνε τη μοίρα τους και να αισθάνονται παραπεταμένοι. Αυτά τα πράγματα γίνονται σε όλο τον κόσμο», δηλώνει χαρακτηριστικά.
«Έκανα τον καραγκιόζη στην Τουρκία»
Αναφορικά με το άνοιγμα σε Ισραήλ και Τουρκία, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπεραμύνεται της στάσης του η οποία θεωρεί πως άνοιξε δρόμους συνεργασίας με μηδενικό κόστος για το δήμο.
«Πήγα και έκανα τον καραγκιόζη σε τηλεοράσεις στην Τουρκία, σε τηλεοράσεις στο Τελ Αβίβ. Πόσο κοστίζει αυτό; Μια προσωπική φθορά. Σαν αποτέλεσμα, συνέβη και το πρωτοφανές. Να έρθει υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας και να μείνει μιάμιση ώρα στο γραφείο μου. Και ξέρεις τι μου είπε; Έχεις προβλήματα με την οδό Ατατούρκ; Θα σου κάνω και εγώ μια Βενιζέλου! Ξέρεις σε τι επιμένει όμως; Θέλει χώρο λατρείας. Μία φορά τον χρόνο, όπως μας δίνουν αυτοί την Παναγία Σουμελά. Και θα τους τον δώσουμε.
 
Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: το 2012 η δημοπράτηση του νέου υπερυψωμένου δρόμου με θέα το Θερμαϊκό
21-12-2011
print_mail.png

da3a7f8c35_periferiaki_thess3.jpg
Μια υπερυψωμένη λεωφόρο, πάνω από την υπάρχουσα εσωτερική περιφερειακή, δίπλα στο δάσος του Σέιχ Σου και με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο, περιλαμβάνει το έργο της Κυκλοφοριακής Αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής στο τμήμα από νοσοκομείο Παπαγεωργίου, μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα.
Το κόστος των συνολικών εργασιών υπολογίζεται σε τετρακόσια με πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ ενώ σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Γιάννη Οικονομίδη, η χρηματοδότησή του θεωρείται δεδομένη καθώς πρόκειται για δημόσιο έργο που προωθείται για ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο ως έργο προσπελασιμότητας.

«Πρέπει να κινηθούμε ταχύτατα. Ευελπιστούμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2012 θα γίνει η ένταξη του έργου και το δεύτερο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς η προκήρυξη και η δημοπράτησή του. Από εκεί και πέρα μέχρι το 2015 εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί η κατασκευή», τόνισε ο κ. Οικονομίδης κατά τη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής.
Συγκεκριμένα, το έργο προβλέπει την κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου που θα εξυπηρετεί τους οδηγούς των αυτοκινήτων οι οποίοι μετακινούνται από το βορά προς το νότο και αντίστροφα, ή από τη δυτική πλευρά της πόλης προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και αντίστροφα. Έτσι θα αποσυμφορηθεί το υπάρχον τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής που θα χρησιμοποιείται από όσους επιθυμούν να κινηθούν τοπικά, ανάμεσα στις διάφορες εισόδους και εξόδους κάθε περιοχής.

Ειδικότερα, ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5 προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων, και ύψους 7 μέτρων, ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή. Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα. Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία μεσαία νησίδα.
Επιπλέον σε όλο το μήκος της υπάρχουσας εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 θα αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις ανά κατεύθυνση ενώ θα δημιουργηθεί και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στο ύψος των δύο τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα θα δημιουργηθούν δύο ακόμη σήραγγες από όπου τα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται από τα ανατολικά προς τα δυτικά και τα υπάρχοντα τούνελ θα μονοδρομηθούν με κατεύθυνση από τα δυτικά προς τα ανατολικά. Πεζογέφυρες θα δημιουργηθούν και θα διαμορφωθούν στον 'Αγιο Παύλο, τα Μετέωρα, τα Πεύκα, την Τούμπα και την οδό Περραιβού.
Το έργο που παρουσίασαν εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης. Οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο, που αναμένεται να δώσει μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα στην ιδιαίτερα επιβαρυμένη περιφερειακή οδό, έλαβαν σήμερα θετική γνωμοδότηση από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται ότι το έργο της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 είναι συμπληρωματικό εκείνων της δημιουργίας ανισόπεδων κόμβων στη δυτική πλευρά της περιφερειακής οδού, πριν τον κόμβο Κ5 και των έργων αναβάθμισης της κυκλοφορίας μετά τον κόμβο Κ10 και μέχρι το αεροδρόμιο και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανίων, στην ανατολική πλευρά.
 
Hippokrates for Dimarxos Salonika:)

Maloses pali den andekses e? lol


Μετρό Θεσσαλονίκης: έτοιμο για... απογείωση το 2012
31-12-2011
print_mail.png

9867a68477_metro_salonika_map2011-2012.jpg
Ετος - σταθμός αναμένεται να είναι το 2012 για την πορεία του μετρό της Θεσσαλονίκης, όχι της βασικής γραμμής, αλλά συνολικά του δικτύου που σχεδιάζεται. Κι αυτό καθώς, αν όλα πάνε καλά, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους όχι μόνο θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, αλλά και θα εγκατασταθεί ανάδοχος, δηλαδή θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του έργου.
Παράλληλα, κατά το 2012 αναμένεται να δημοπρατηθούν οι οριστικές μελέτες για μία ακόμα επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης, αυτήν τη φορά προς τα δυτικά, και συγκεκριμένα προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία.
Ετσι, έπειτα από από τη βασική γραμμή, μήκους 9,6 χλμ., που θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, η οποία κατασκευάζεται, σειρά παίρνει η επέκταση προς την Καλαμαριά, που θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής και θα φτάνει μέχρι τη Μίκρα.
Πρόκειται για μία γραμμή μήκους 4,8 χλμ., η οποία θα έχει πέντε σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα. Ο προϋπολογισμός του έργου, που θα δημοπρατηθεί από το ΕΣΠΑ, είναι 650 εκατ. ευρώ. Η έναρξη των εργασιών θα γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2012, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές μεταξύ των διαγωνιζόμενων εταιριών.
Οι επεκτάσεις
Για την πλήρη ανάπτυξη δικτύου μετρό στη Θεσσαλονίκη σχεδιάζονται ακόμα τρεις επεκτάσεις, αλλά και ένας νέος κλάδος. Η πρώτη επέκταση προς τα δυτικά, είναι αυτή προς τη Σταυρούπολη και τα νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και «424». Θα έχει μήκος 6,5 χλμ. και θα διαθέτει έξι σταθμούς: Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία και νοσοκομεία. Ο προϋπολογισμός της συγκεκριμένης γραμμής ανέρχεται σε 650 εκατ. ευρώ.
 
Zurück
Oben