Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Μπουτάρης: Οι Έλληνες δεν χρειάζονται χρήματα, αλλά πειθαρχία

«Η Ελλάδα είναι μέρος του ευρωπαϊκού προβλήματος, αλλά όχι το ευρωπαϊκό πρόβλημα», δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στην γερμανική εφημερίδα "Hamburger Abendblatt". Τόνισε, μάλιστα, ότι «αυτό που χρειάζονται κυρίως οι Έλληνες δεν είναι χρήματα, αλλά πειθαρχία».

«Σε έναν πεινασμένο δεν δίνεις ψάρι, αλλά του μαθαίνεις να ψαρεύει», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης, ο οποίος βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Γερμανία σε μια προσπάθεια συντονισμού της ελληνογερμανικής συνεργασίας σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εξήγησε ότι η Γερμανία παρέχει τις γνώσεις της «σε τομείς στους οποίους στην Ελλάδα δεν έχουμε καταφέρει αρκετά», καλεί ωστόσο το Βερολίνο, με τον ισχυρό ρόλο που διατηρεί στην Ευρώπη, «να προσέξει να διατηρεί την ισορροπία μεταξύ της βοήθειας και της αυστηρότητας». 

Ο κ. Μπουτάρης, ερωτώμενος για το επίπεδο των ελληνογερμανικών σχέσεων, έπειτα από τις «αλληλοκατηγορίες μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας», είπε πως «ούτε οι Έλληνες είναι τεμπέληδες και παράσιτα, ούτε οι Γερμανοί βάρβαροι», κάνοντας λόγο για «επινοήσεις του λαϊκιστικού Τύπου» στις δύο χώρες.

«Όταν οι Έλληνες δουλεύουν σε ένα καλά οργανωμένο πλαίσιο, όπως π.χ. στην Γερμανία, μπορούν να πετύχουν πολλά. Δυστυχώς, μέχρι τώρα, δεν έχουμε αυτό το περιβάλλον στην Ελλάδα», πρόσθεσε.
 
Αναφερόμενος στη θητεία του, ο κ. Μπουτάρης ανέλυσε τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί προκειμένου να μπουν σε τάξη τα οικονομικά του δήμου.

Έκανε λόγο για μείωση των χρεών κατά 50% και των δημοτικών τελών κατά 7,5% και πρόσθεσε ότι στόχος του είναι έως τις επόμενες εκλογές να προσφέρονται ποιοτικότερες υπηρεσίες στους πολίτες με μικρότερο αντίτιμο, καθώς και να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα στο 30% του επιπέδου των τελευταίων δημοτικών εκλογών.  

Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος της πόλης μίλησε για 25% ανεργία, για μεταφορά πολλών επιχειρήσεων στις βαλκανικές χώρες, ενώ ανέδειξε την ανάγκη ανάπτυξης του λιμανιού της πόλης του οποίου, όπως είπε, «η
διαχείριση πρέπει να φύγει από το κράτος και να περάσει σε μια επαγγελματική εταιρεία, πράγμα που στην Ελλάδα είναι δύσκολη διαδικασία».

Διευκρίνισε πάντως ότι δεν αναφέρεται σε ιδιωτικοποίηση υπό την συνήθη έννοια, αλλά κυρίως σε καλύτερο «μάνατζμεντ» από αυτό που μπορεί να προσφέρει το κράτος.  

Ο κ. Μπουτάρης σημείωσε ακόμη ως στόχο την αναδιαμόρφωση των Πανεπιστημίων της πόλης ως κέντρων έρευνας, καινοτομίας και δημιουργίας νέων επιχειρήσεων.

«Ένα σημαντικό πολιτικό εγχείρημα είναι η μεταρρύθμιση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τα οποία μέχρι τώρα χρηματοδοτούνταν - λες και ήταν αυτονόητο - από το κράτος και δεν λογοδοτούσαν για την χρήση των κονδυλίων.

»Οι άνθρωποι στην Ελλάδα ζουν με την εντύπωση ότι η μόρφωση δεν κοστίζει τίποτα. Φυσικά όμως κοστίζει χρήματα και η χρηματοδότηση πρέπει να οργανωθεί, μεταξύ άλλων, από τον οικονομικό κόσμο», δήλωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικώς με το εάν η κυβέρνηση Παπαδήμου προωθεί τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης χαρακτήρισε δυσάρεστες τις πρώτες ημέρες της κυβέρνησης.

«Τα κόμματα ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία και ΛΑ.Ο.Σ. συνέχισαν στην αρχή να σκηνοθετούν την κομματική πολιτική διαμάχη τους»,
εξήγησε, προσθέτοντας ωστόσο ότι «στο μεταξύ προωθούνται νομοσχέδια τα οποία μπορούν να οδηγήσουν μπροστά τη χώρα και τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού έχουν αντιληφθεί ότι πρέπει να τελειώνουν τα παιχνίδια».  
 
Οι Έλληνες και προπάντων οι Θεσσαλονικοίς δεν χρειάζονται τον Μπουτάρη.




Ιπποκράτης
 
1.000.000 επιβάτες υπόσχεται να φέρει στην Θεσσαλονίκη η Ryan Air

27-01-2012 20:22:53
6 http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=32914&Itemid=160#
Money.jpg
Και ενώ όλοι οι οικονομικοί αναλυτές προεξοφλούν το τέλος της Ελλάδας η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryan Air επέλεξε να αξιοποιήσει το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης ως αερολιμένα –κόμβου, από τον οποίο θα επιχειρεί πτήσεις σε μια πλειάδα ευρωπαϊκών προορισμών.
Η ιρλανδική εταιρεία υπόσχεται να διακινήσει από το ελληνικό αεροδρόμιο το 2012 πάνω από 1.000.000 επιβάτες. Αυτό που ζητά η εταιρεία από τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης είναι χρηματοδότησή της με το ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του οργανισμού το νούμερο αυτό το οποίο υπόσχεται η ιρλανδική εταιρεία μεταφράζεται σε 500.000 αφίξεις στη Θεσσαλονίκη το 2012 την στιγμή που με τα υπάρχοντα νούμερα το 2011 μόνο 40.000 επιβάτες έμειναν στην Θεσσαλονίκη και κατευθύνθηκαν κυρίως στη Χαλκιδική.
Αυτό ίσως τελικά να είναι και το μοναδικό σημείο αντιρρήσεων στελεχών του οργανισμού ότι δηλαδή σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών θα καταλήξουν στην Χαλκιδική η οποία δε θα συμβάλει καθόλου και
όχι στην Θεσσαλονίκη που θα πληρώσει το 1,5 εκατ. ευρώ.
Η απάντηση του οργανισμού και του Δημάρχου της Θεσσαλονίκης αναμένεται στις 15 Μαρτίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμαρχος της πόλης είχε θέσει ως στόχος του στην προεκλογική του εκστρατεία την τουριστική ανάπτυξη της πόλης κάνοντας ανοίγματα προς την Τουρκία.
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: μέχρι τέλος του χρόνου οι ανασκαφές, στην επιφάνει όλη η ιστορία της πόλης!
30-01-2012
print_mail.png

f9eecbdbe1_metro_thess_dimokratias1.jpg
Ενας πολύτιμος θησαυρός που έκρυβε στα έγκατά της η μακεδονική γη αποκαλύπτεται, χάρη στις μεθοδικές αρχαιολογικές ανασκαφές που εκτελούνται στο πλαίσιο της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Χρυσά στεφάνια, εδώλια και χιλιάδες αντικείμενα καθημερινής χρήσης, μέχρι και ολόκληροι ναοί, απομεινάρια της λαμπρής, μακραίωνης ιστορίας της Θεσσαλονίκης, έρχονται στο φως. Οι ανασκαφές ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος της χρονιάς, αφήνοντας πίσω τους χιλιάδες «ψηφίδες» των πολιτισμών που άκμασαν στην πόλη.
Αυτό που αποκαλύπτουν οι αρχαιολόγοι είναι μία πόλη παλίμψηστο, δηλαδή μία πόλη με συνεχή ευρήματα και συνεχείς φάσεις κατοίκησης από τον 4ο αιώνα π.Χ., οπότε και ιδρύεται η Θεσσαλονίκη, μέχρι σήμερα!
«Στο Βυζάντιο η Θεσσαλονίκη είχε χαρακτηριστεί ως η δεύτερη βασιλεύουσα πόλη, ακριβώς λόγω της εξαιρετικά σημαντικής ιστορικής θέσης της για την περιοχή». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, εν όψει της υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης για την εκτέλεση αρχαιολογικών εργασιών.
«Σε επίπεδο εμβαδού οι σταθμοί στους οποίους κυρίως γίνονται οι αρχαιολογικές έρευνες είναι της τάξεως των 17.000 τ.μ. Επί της ουσίας, μιλώντας για εμβαδόν ανασκαφών, μιλάμε για περίπου 28.000 τ.μ.», διευκρίνισε η κ. Μενδώνη.
Ρωμαϊκή περίοδος
Συνεχίζοντας την εξιστόρηση η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού είπε ότι η ακμάζουσα πόλη της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα στη ρωμαϊκή περίοδο και στα βυζαντινά χρόνια, όπως αποκαλύπτεται από τις ανασκαφές του μετρό, ήταν περίπου όπως είναι σήμερα η οδός Εγνατία, με πυκνή δόμηση εκατέρωθεν.
«Σας θυμίζω αυτό που ίσως ξέρετε και από τα μυθιστορήματα, τη λεωφόρο των Βυζαντινών. Είναι η παλιά Εγνατία, η ρωμαϊκή Εγνατία, έτσι όπως αποκαλύπτεται, δηλαδή η μαρμαρόστρωτη οδός, η οποία διατρέχει την πόλη ακριβώς στο σημείο που περνάει και το μετρό. Θέλω να πω επίσης ότι ειδικά η βυζαντινή Θεσσαλονίκη, σε αντίθεση με άλλες σύγχρονες για την εποχή της πόλεις, της μεσαιωνικής Ευρώπης, έχει ένα αποχετευτικό σύστημα το οποίο δεν υπάρχει σε καμία άλλη μεσαιωνική πόλη. Ενα μεγάλο μέρος του πολιτισμού κρίνεται από το πού καταλήγουν τα σκουπίδια και τα απορρίμματα μιας πόλης. Αυτό δηλώνει το επίπεδο της βυζαντινής Θεσσαλονίκης με ένα μοναδικό αποχετευτικό σύστημα, το οποίο και αυτό αποκαλύπτεται», υπογράμμισε η κ. Μενδώνη.
Χιλιάδες ευρήματα
Από τους σταθμούς του μετρό όπου εξελίσσονται οι ανασκαφές, σε δύο βασικούς, της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, που βρίσκονται μέσα στο ιστορικό κέντρο της πόλης, έχει ολοκληρωθεί η ανασκαφή μέχρι το επίπεδο της βυζαντινής περιόδου και τώρα ξεκινούν οι ανασκαφές στα βαθύτερα στρώματα. Αυτά τα οποία έχουν ήδη αποκαλυφθεί είναι περίπου 2.500 τετραγωνικά μέτρα αρχαίων κτιρίων!
Δεν είναι όμως μόνον τα κτίρια, καθώς υπάρχει σημαντικότατη συγκομιδή και σε κινητά ευρήματα, τα οποία θα πρέπει να συντηρηθούν. Οπως είπε η κ. Μενδώνη, τα κινητά ευρήματα ανέρχονται σήμερα σε 28.225 και ανάμεσά τους είναι περίπου 5.000 αγγεία, περισσότερα από 5.000 γυάλινα ευρήματα, πάνω από 1.500 κοσμήματα, περισσότερες από 130 επιγραφές, και περισσότερα από 400 ειδώλια. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται και οκτώ χρυσά στεφάνια, αντίστοιχα με τα στεφάνια από τις ανασκαφές της Βεργίνας και των Αιγών.
Νεκροταφεία
«Ειδικά στους σταθμούς της Δημοκρατίας και του Σιντριβανίου και στη διασταύρωση Σιντριβάνι και Φλέμινγκ, έχουμε εξαιρετικά εκτεταμένα νεκροταφεία από την ελληνιστική περίοδο και μετά. Μιλάμε για περίπου για 3.000 τάφους όλων των κατηγοριών», περιέγραψε η κ. Μενδώνη.
Μίλησε και για τη βασιλική παλαιοχριστιανική που έχει αποκαλυφθεί στο σταθμό του Σιντριβανίου, η οποία ανάγκασε τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, σε συνεργασία με την «Αττικό Μετρό ΑΕ», να αλλάξουν τη μελέτη του σταθμού. Οπως επισήμανε, πρόκειται για μία από τις παλαιότερες μαρτυρίες, εξαιρετικά σημαντική, με ψηφιδωτά, από τις παλαιότερες μαρτυρίες χριστιανικής λατρείας στον ελλαδικό χώρο. «Οπως καταλαβαίνετε, μια τέτοια βασιλική, τόσο πολύ σημαντική, δεν μπορούσε παρά να τύχει αν μη τι άλλο της μεταχείρισης να διατηρηθεί σε κατάχωση. Να αφαιρεθούν αυτά που πρέπει να αφαιρεθούν από τα καλλιτεχνήματά της, εννοώ τα ψηφιδωτά, μαρμαροθετήματα κ.λπ., αλλά η ίδια να διατηρηθεί σε κατάχωση, πράγμα που σήμαινε την αλλαγή της μελέτης για το συγκεκριμένο σταθμό, άρα ένα επιπλέον κόστος για το μετρό», υπογράμμισε η κ. Μενδώνη.
Αποσπάσεις
Αναφορά έγινε και στις αποσπάσεις των μνημείων. «Υπάρχουν μνημεία τα οποία δεν μπορούν να χαθούν, να αφανιστούν. Επομένως, ακολουθώντας τις διατάξεις του αρχαιολογικού νόμου και χάριν του δημόσιου συμφέροντος, αφού υπάρξουν όλες εκείνες οι τεκμηριώσεις που απαιτούνται για την ιστορική και αρχαιολογική έρευνα, τα μνημεία αυτά θα αποσπαστούν, συνέβη αυτό και στην Αθήνα, και ένα μεγάλο μέρος αυτών θα κοσμήσουν τους σταθμούς όταν θα διαμορφωθούν στη Θεσσαλονίκη», είπε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ αναφερόμενη στο κόστος που απαιτείται για τη συντήρηση και φύλαξη των χιλιάδων κινητών ευρημάτων, τα οποία αναμένεται ότι θα αυξηθούν, είπε ότι είναι πάρα πολύ μεγάλο.
«Αρκεί να σας πω ότι τα Λουτρά του Φοίνικα, ένα μνημείο το οποίο διαμορφώθηκε σε χώρους συντήρησης, κόστισε περίπου 200.000 ευρώ ή ότι το ενοίκιο κάποιων αποθηκών που επιβαρύνουν και είναι μέσα στο κόστος των αρχαιολογικών ερευνών, στο Καλοχώρι, ένας πολύ μεγάλος χώρος, γιατί διαφορετικά δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες, κοστίζει περίπου 3.000 ευρώ ενοίκιο το μήνα», εξήγησε η κ. Μενδώνη.
Τα χρονοδιαγράμματα
Η ταχύτητα των ανασκαφών δε θα γινόταν να μη θιγεί από την κ. Μενδώνη, που είπε ότι καθιερώθηκαν διπλές βάρδιες, όπου αυτό ήταν εφικτό. Σήμερα το σύνολο των ανασκαφών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Αναλυτικά τα χρονοδιαγράμματα, όπως τα έδωσε ο διευθυντής Εργων Μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης, προβλέπουν ότι οι ανασκαφές στη διακλάδωση του σταθμού Δημοκρατίας θα ολοκληρωθούν τον Ιανουάριο, στο σταθμό Δημοκρατίας το Μάιο, στο σταθμό Βενιζέλου το φθινόπωρο, και στο σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου εκτελείται το δυσκολότερο αρχαιολογικό έργο, στο τέλος του 2012.
Τα χρήματα
Νωρίτερα μίλησε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος είπε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης αντιμετώπισε στο παρελθόν πολλά προβλήματα, με κυριότερο την αρχαιολογία.
«Η βασική σύμβαση -εδώ είναι η μεγάλη χρονική διολίσθηση- προέβλεπε μόνο 15 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές ανασκαφές, όταν σήμερα με επίσημο έγγραφο από το υπουργείο Πολιτισμού το τελικό ποσό -που είναι μια εκτίμηση πολύ κοντά στην πραγματικότητα- είναι κοντά στα 90 εκατ. ευρώ. Είχε προγραμματιστεί ότι θα είναι περίπου 20 μήνες οι αρχαιολογικές ανασκαφές και θα τελείωναν στα τέλη του 2009, για να είναι εφικτό να παραδοθεί το έργο -μιας και χρειάζονται τρία χρόνια μετά το πέρας των αρχαιολογικών ανασκαφών- το 2012. Τον Οκτώβριο του 2012 είναι η συμβατική υποχρέωση. Φανταστείτε ότι τέλη του 2009 που θα έπρεπε να έχουν τελειώσει όλες οι αρχαιολογικές ανασκαφές, είχε περαιωθεί μόνο το 11,5% και είχαν δαπανηθεί 19 εκατ. ευρώ. Η διολίσθηση των τριών τεσσάρων χρόνων είχε να κάνει μόνο με τις αρχαιολογικές ανασκαφές, δε βάζω άλλα θέματα απαλλοτριώσεων, τεχνικά κτλ. Για να είμαστε πολύ ακριβείς, η αρχαιολογία και τα προβλήματά της στο κέντρο της πόλης, δηλαδή οι 23 αιώνες συνεχούς ιστορίας, έφεραν αυτήν τη διολίσθηση», επισήμανε ο κ. Τσίτουρας.
Ο ίδιος είπε ότι τα 15 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση είχαν δαπανηθεί ήδη από τον Ιούλιο του 2009. «Ετσι έπειτα χρησιμοποιήθηκαν πόροι από τα απρόβλεπτα του έργου, που είναι ύψους 81 εκατ. ευρώ. Πήραμε από τα απρόβλεπτα 33 εκατ. ευρώ και μέχρι σήμερα έχουμε δαπανήσει 48 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες. Επειδή τα απρόβλεπτα του έργου δεν έφταναν για να περαιωθούν οι εργασίες, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού -εκτιμώντας το τελικό κόστος που υπολογίστηκε γύρω στα 90 εκατ.- με τη διαχειριστική αρχή, την αρχή πληρωμής, συνεννοηθήκαμε και είπαμε ότι πρέπει να γίνει μια καινούργια σύμβαση, με ένα νέο κονδύλι. Γι' αυτόν το λόγο οδηγηθήκαμε σε αυτήν την επιπρόσθετη, συμπληρωματική σύμβαση», τόνισε ο κ. Τσίτουρα
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέα ανατροπή της λειτουργίας, πάμε για 2016 και τμηματική λειτουργία
12-03-2012
print_mail.png

9867a68477_metro_salonika_map2011-2012.jpg
Σε νέο... εκτροχιασμό οδηγείται το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, και παρά τις υποσχέσεις ότι θα είναι έτοιμο το 2015, αποκλείεται να κυκλοφορήσει νωρίτερα από το 2016. Αυτήν τη φορά το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τις αρχαιολογικές ανασκαφές...


Η ολοκλήρωση του έργου, από το Δεκέμβριο του 2012 αναβλήθηκε για το 2013. Υστερα μετατέθηκε για το 2014 και κατόπιν για το 2015. Και φτάνουμε στο σήμερα, όπου οι πλέον αισιόδοξοι δεν οριοθετούν τη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης νωρίτερα από το 2016, ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να πάει ακόμα πιο πίσω.


Μέχρι σήμερα, ως βασική δικαιολογία για τις καθυστερήσεις στο έργο προβαλλόταν κυρίως η μακροχρόνια αρχαιολογική ανασκαφή, καθώς και οι τροποποιήσεις σε σταθμούς του μετρό. Οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφονται στις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν στους σταθμούς, οι οποίες ακόμα δεν έχουν συντελεστεί, παρότι φέτος το μετρό θα έπρεπε να ολοκληρώνεται, δεν τονίστηκαν ως αιτία.


Και όμως, οι απαλλοτριώσεις «μπλοκάρουν» το μετρό και φέρνουν τα πάνω κάτω στον τρόπο κατασκευής του, αναστατώνοντας ακόμα και... τη ζωή των δύο μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων, δηλαδή των δύο μετροπόντικων του έργου.


Τα δύο μηχανήματα παραμένουν ακινητοποιημένα και ουσιαστικά παροπλισμένα, λίγο έξω από το σταθμό «Ανάληψη». Γιατί; Διότι στους σταθμούς που έπονται (Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία) δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις και έτσι δεν έχουν εκτελεστεί οι εργασίες που πρέπει να προηγούνται της υπόγειας κατασκευής των σηράγγων.


Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θέλει πάση θυσία να αποφύγει αυτό που συνέβη στο «Παπάφειο», όπου οι μετροπόντικες πέρασαν υπογείως του σταθμού, χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη προεργασία. Αυτό σημαίνει ότι, αν κάποτε κατασκευαστεί σταθμός στην περιοχή, αφενός θα γκρεμιστεί τμήμα των κατασκευασμένων σηράγγων, αφετέρου το κόστος κατασκευής θα εκτιναχτεί! Αν μάλιστα το έργο έχει ολοκληρωθεί και το μετρό λειτουργεί, προκειμένου να κατασκευαστεί σταθμός εκ των υστέρων, θα πρέπει να σταματήσει για κάποιους μήνες η λειτουργία του! Κάτι αντίστοιχο συνέβη στην Αθήνα, όπου, για να κατασκευαστεί σταθμός στην «Αγία Παρασκευή», το μετρό είχε σταματήσει να λειτουργεί για μήνες.


Η... ανάδυση
Ως λύση στο πρόβλημα φαίνεται να προκρίνεται η ανάδυση των δύο μετροπόντικων στο ύψος του σταθμού «Ανάληψη», η αποσυναρμολόγησή τους, η μεταφορά τους οδικώς στο τέρμα του μετρό, στη Νέα Ελβετία, η εκ νέου συναρμολόγηση και κατάδυσή τους εκεί, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των σηράγγων από την αντίθετη κατεύθυνση!


Ολο αυτό το εγχείρημα φυσικά θα έχει πρόσθετο κόστος, το οποίο θα εισπράξει ο ανάδοχος από τα κονδύλια που υπάρχουν για τα «απρόβλεπτα» του έργου. Ταυτόχρονα, και στους μήνες που θα απαιτηθούν προκειμένου να πραγματοποιηθεί η... μετακόμιση των μετροπόντικων, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα κερδίσει χρόνο για να προχωρήσει τις απαλλοτριώσεις των σταθμών, να εγκρίνει τις μελέτες κατασκευής και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες προεργασίες στους τρεις σταθμούς.



Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι δύο μετροπόντικες θα εμφανιστούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ στο τέλος του φθινοπώρου θα είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν και πάλι την κατασκευή των σηράγγων από το σταθμό της Νέας Ελβετίας προς το σταθμό της Ανάληψης.


Οπως είναι φυσικό, οι μήνες απραξίας των δύο γιγαντιαίων μηχανημάτων θα μετατοπίσουν αντίστοιχα το χρόνο λειτουργίας του μετρό, το οποίο εκτός άλλου απροόπτου θα είναι έτοιμο το 2016. Και επειδή τα δύο γιγαντιαία μηχανήματα θα είναι για μήνες παροπλισμένα, πρόβλημα, όπως όλα δείχνουν, θα παρουσιαστεί και με το προσωπικό των μετροπόντικων.


Μισή γραμμή
Στο μεταξύ, και επειδή ακόμα και με τη μετακόμιση των μετροπόντικων ενδέχεται να μην είναι έτοιμοι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της βασικής γραμμής του μετρό μέχρι το 2016, όλο και περισσότερο κερδίζει έδαφος μια νέα ιδέα για τη λειτουργία του έργου. Ετσι, εξετάζεται το ενδεχόμενο της τμηματικής λειτουργίας του μετρό, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το σταθμό «Ανάληψη», σε πρώτη φάση, και εν συνεχεία μέχρι τη Νέα Ελβετία, όταν ολοκληρωθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί.


Η «Αττικό Μετρό ΑΕ»
Τα προβλήματα στην πορεία του έργου παραδέχεται ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι δεν τηρήθηκε ο χρονισμός μεταξύ της κατασκευής των σηράγγων από τους μετροπόντικες και της κατασκευής των σταθμών, κυρίως λόγω της μη κτήσης της γης (απαλλοτριώσεις).


Σχετικά με την ανάδυση των μετροπόντικων και τη συνέχιση των εργασιών με αντίθετη φορά, αναφέρει ότι η σχετική πρόταση του αναδόχου φαίνεται να είναι επ' ωφελεία του έργου, ωστόσο αναμένεται η υποβολή πλήρους χρονοδιαγράμματος προκειμένου να αξιολογηθεί. «Προς το παρόν δεν υπάρχει ούτε επίσημο αίτημα, αλλά ούτε και απόφαση», σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, λέει ότι εκκρεμούν στο σταθμό «Πατρικίου», όπου το δικαστήριο, μετά από δύο αναβολές, ορίστηκε για τις 3 του προσεχούς Απριλίου. Δικαστήριο εκκρεμεί επίσης για το σταθμό στη Βούλγαρη, ενώ και στη Νέα Ελβετία πρέπει να γίνουν απαλλοτριώσεις. Πάντως, επειδή το οικόπεδο στη Νέα Ελβετία ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης, τα πράγματα μοιάζουν στο συγκεκριμένο σταθμό να είναι ευκολότερα για το μετρό.

 
Μετρό Θεσσαλονίκης: συμπληρωματική σύμβαση 41,8 εκ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες
10-03-2012
print_mail.png

9867a68477_metro_salonika_map2011-2012.jpg
Συμπληρωματική σύμβαση, ποσού έως 41,8 εκατ. ευρώ, για την εκτέλεση των υπολειπόμενων αρχαιολογικών εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, υπέγραψαν σήμερα η Αττικό Μετρό ΑΕ και η κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου.


Όπως δήλωσαν στελέχη της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης, μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί για αρχαιολογικές ανασκαφές περίπου 48 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό σχετικό ποσόν, μαζί με την προαναφερθείσα συμπληρωματική σύμβαση, περίπου στα 90 εκατ. ευρώ.


«Η Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης δεσμεύεται να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την τάχιστη διενέργεια των υπολειπομένων ανασκαφικών εργασιών, με σκοπό να αποδοθούν το συντομότερο δυνατό οι χώροι για τις κατασκευαστικές εργασίες. Οι ανασκαφικές εργασίες αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα στην ολοκλήρωση της κατασκευής και λειτουργίας του έργου», υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας.
 
E na gamiso....


b_amea_plus_up.png
category_icon_ellada_w.png
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Υδράργυρος σφράγισε τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης
Κόκκινος συναγερμός έχει σημάνει στο Μετρό Θεσσαλονίκης μετά από τον εντοπισμό ποσότητας υδραργύρου στο σταθμό της Βενιζέλου. Δεν προκύπτει λόγος ανησυχίας από τις πρώτες αέριες μετρήσεις
15 Μαρ 2012 - 15:45
pic-0-norm.jpg

της Κάτιας Γερακαρίτου
Ανησυχία έχει προκαλέσει η είδηση για τον εντοπισμό ποσότητας υδραργύρου στο σταθμό του Μετρό στην οδό Βενιζέλου, που είχε ως αποτέλεσμα να σφραγιστεί το εργοτάξιο εδώ και λίγες ημέρες.
Η ποσότητα του υδραργύρου, που εκτιμάται, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, ότι είναι περίπου στα 300 γρμ. σε συμπαγή μορφή, βρέθηκε πριν από σχεδόν ένα μήνα σε βάθος περίπου 5 μέτρων. «Δεν ξέρουμε πόσο περιέχει ακόμα, μπορεί να είναι και τεράστια ή να είναι μόνο αυτή η ποσότητα» τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος των εργαζομένων στην κατασκευάστρια κοινοπραξία Χάρης Κυπριανίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για το θέμα έγινε καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία έδωσε εντολή και σφραγίστηκε ο χώρος. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, μόλις ενημερώθηκε για την εύρεση του υλικού η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Seli-Ansaldo άμεσα ενεργοποιήθηκε και προέβη στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να απομακρυνθεί ο υδράργυρος.
Με ευθύνη της κοινοπραξίας ανατέθηκε στην εξειδικευμένη και πιστοποιημένη εταιρεία InterGeo, το έργο για την απομάκρυνση του υδραργύρου. Ήδη έχουν ληφθεί δείγματα για μέτρηση στον αέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες αέριες μετρήσεις έδειξαν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς οι τιμές ήταν σε φυσιολογικά όρια. Η αρμόδια εταιρεία InterGeo αναμένεται έως αύριο να καταθέσει το σχέδιο διαχείρισης στην κοινοπραξία και αυτή με τη σειρά της στην Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία θα δώσει το πράσινο φως για να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Στο συγκεκριμένο εργοτάξιο δούλευαν περίπου 200 άτομα, τα οποία θα υποβληθούν σε ιατρικές εξετάσεις, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν προσβληθεί από το χημικό στοιχείο. Ήδη σε περίπου 50 άτομα που βρίσκονταν πιο κοντά στο σημείο που βρέθηκε ο υδράργυρος σήμερα έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις και αύριο θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι.
Άγνωστο, ωστόσο, παραμένει για ποιο λόγο τόσο η Αττικό Μετρό, όσο και η κοινοπραξία δεν ενημερώθηκαν άμεσα από την 9η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, που επιβλέπει στο σημείο τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Μάλιστα για την εύρεση του υλικού όλοι οι εμπλεκόμενοι ενημερώθηκαν μόλις την περασμένη Τρίτη. Όπως σημείωσε πάντως ο πρόεδρος των εργαζομένων, ερευνάται κατά πόσο κάποιοι γνώριζαν για τον υδράργυρο και γιατί δεν ενημέρωσαν αρμοδίως. Σύμφωνα με τον κ. Κυπριανίδη, «οι εργαζόμενοι που δούλευαν στο σταθμό της Βενιζέλου, είτε δεν γνώριζαν για το περιστατικό, είτε το είχαν περάσει για ασήμι».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αττικό Μετρό σημειώνει ότι υπεύθυνη για την ασφάλεια των εργαζομένων στα εργοτάξια είναι η κοινοπραξία, ενώ αφήνει αιχμές για ευθύνες των αρμοδίων του υπουργείου Πολιτισμού, στο συγκεκριμένο σταθμό, οι οποίοι επέβλεπαν τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Στο συγκεκριμένο εργοτάξιο ήταν εργάτες της Κοινοπραξίας και την ευθύνη για τα σκάμματα την έχει η αρχαιολογία.
Οικοδόμοι: Οι εργαζόμενοι στο Μετρό δούλευαν δίπλα στο θάνατο
Να εντοπιστούν άμεσα και να αποδοθούν οι ευθύνες για την καθυστέρηση ενημέρωσης σχετικά με τον εντοπισμό υδραργύρου στο εργοτάξιο Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης ζητά το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, «ένα χρόνο τώρα οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο Βενιζέλου του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, δουλεύουν δίπλα στο θάνατο».
«Ενώ εδώ και τόσο καιρό έχει βρεθεί κατά τις ανασκαφές, ποσότητα του τοξικότατου υδραργύρου, που η επαφή μαζί του βάζει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και τη ζωή των εργαζόμενων, αυτοί συνέχιζαν να εργάζονται δίπλα του.Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι κανένας υπεύθυνος δεν ήξερε με τι είχε να κάνει» αναφέρουν.
Σύμφωνα με το Συνδικάτο των Οικοδόμων, το «μεγάλο» έργο της Θεσσαλονίκης, εκτός από πανάκριβο στη κατασκευή του και αργότερα στη χρήση του είναι και «θανατηφόρο». Σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι από την έναρξη των εργασιών του υπήρξαν σοβαρότατα ατυχήματα (ένα θανατηφόρο και άλλα που από τύχη δεν θρηνήσαμε πολλά θύματα και πολλοί τραυματισμοί μέχρι και μόνιμη αναπηρία εργαζόμενου).
 
Ετοιμος στις αρχές του 2014 ο διάδρομος προσαπογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου "Μακεδονία"
printButton.png
emailButton.png
spacer.gif
a1.gif
a2.gif
a3.gif
Πηγή: Express.gr 19/03/12-14:25


Μέχρι το καλοκαίρι του 2014 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, στο σύνολό του, ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία», καθώς παρά τις καθυστερήσεις, που σημειώθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας των τελευταίων μηνών, το έργο θα ολοκληρωθεί κατασκευαστικά μέχρι το τέλος του 2013 ή το αργότερο στις αρχές του 2014.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου, το οποίο θα επιτρέψει την υποδοχή υπερατλαντικών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, μετατρέποντάς το σε αεροπορικό κόμβο, επιβεβαίωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια επίσκεψης στο εργοτάξιο, όπου υλοποιείται η επέκταση του 10/28 κατά περίπου 1.050 μέτρα μέσα στη θάλασσα.

Ο ίδιος σημείωσε ότι η πρόοδος στα έργα σε σχέση με πέρυσι «είναι πολύ σημαντική και κινούμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρότι η κακοκαιρία οδήγησε στο να χαθούν πολλές ημέρες, λόγω της θαλασσοταραχής και της δυσκολίας μεταφοράς χαλικιού [για τις επιχωματώσεις] από το Λιτόχωρο».

Ο κ.Μαγκριώτης επισήμανε ακόμη ότι δεν υπάρχουν φόβοι ούτε καν για μικρά περιβαλλοντικά προβλήματα κατά την εκτέλεση του έργου, το οποίο έχει τεχνικά πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Πρόσθεσε δε, ότι ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αναβαθμιστεί σημαντικά, μετά την ολοκλήρωση της θαλάσσιας επέκτασης, αλλά και της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του 10/28, για το οποίο προκηρύχθηκε προ ημερών διαγωνισμός (σ.σ. το άνοιγμα των προσφορών για τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, προϋπολογισμού 38,75 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αναμένεται να γίνει στις 8 Μαΐου 2012).

Στο μεταξύ, σε ποσοστό 62% έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον 10/28, όπως γνωστοποίησε ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων (ΕΥΔΕ) Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος, Χρίστος Καραλής. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ και η σύμβαση βρίσκεται σήμερα στα περίπου 170 εκατ. (σ.σ. η συμβατική αξία του έργου είχε μειωθεί στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος, ενώ με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφθασε στα 170 εκατ. ευρώ περίπου).

«Στόχος μας είναι οι non-stop υπερατλαντικές πτήσεις, κάτι που σημαίνει ανάπτυξη σε όλη τη Μακεδονία», επισήμανε από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Τοπούζας.

Ερωτηθείς σχετικά με το πότε θα επαναλειτουργήσει το εργοτάξιο στον υπό κατασκευή σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό, το οποίο παραμένει κλειστό από την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω ποσότητας υδράργυρου, που βρέθηκε εκεί σε στερεά μορφή, ο κ.Μαγκριώτης απάντησε: «Περιμένουμε από την κατασκευαστική εταιρεία να μας καταθέσει το χρονοδιάγραμμα [για την επαναλειτουργία] και πιστεύω ότι αυτό θα είναι πάρα πολύ σύντομα».
 
Θεσσαλονίκη: με φουλ γκάζια τρέχει η Ανάπλαση της Νέας Παραλίας
08-04-2012
print_mail.png

4a1f2bd225_nea_paralia9.jpg


Με εντατικούς ρυθμούς πραγματοποιούνται οι εργασίες για την ανάπλαση της Νέας Παραλίας στη Θεσσαλονίκη, από την περιοχή των ναυταθλητικών ομίλων μέχρι το Βασιλικό Θέατρο.
Αν και η σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ του δήμου και της κοινοπραξίας Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ - Νατούρα ΑΕ, προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2013, εκτιμάται ότι η ανάπλαση είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2012.


«Αν συνεχίσουν με αυτούς τους ρυθμούς, υπάρχει πιθανότητα το α΄ τμήμα του έργου, που είναι ο πεζόδρομος προς τη μεριά της θάλασσας και το οποίο θα δώσει την ενοποίηση του Μεγάρου Μουσικής με το λιμάνι να γίνει μέσα στο 2012, αν και προβλέπεται να γίνει αργότερα», τόνισε ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης. Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος θα δοθεί η δυνατότητα σε πεζούς και ποδήλατα να κυκλοφορούν απρόσκοπτα στη Νέα Παραλία. «Αν γίνει αυτό, θα είναι μια μεγάλη επιτυχία» συμπλήρωσε ο κ. Κουράκης.


Στο δεύτερο στάδιο της ανάπλασης της Νέα Παραλίας προβλέπεται η κατασκευή των οκτώ πράσινων δωματίων ? κήπων, ως θεματικών χώρων αναψυχής, οι οποίοι θα αποτελούν συνέχεια αυτών που έχουν ήδη διαμορφωθεί από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι τους ναυταθλητικούς ομίλους.


Συγκεκριμένα, πρόκειται να διαμορφωθούν ο Κήπος Αλεξάνδρου, ο Κήπος του Απογευματινού Ήλιου με την τεχνική πλαγιά που θα δημιουργηθεί, ο Κήπος της Άμμου, ο Κήπος του Ίσκιου, ο Κήπος των Εποχών με τις περγκολές και την άγρια βλάστηση, ο Κήπος του Φωκά, ο Κήπος της Μεσογείου και ο Κήπος των Γλυπτών, ένας, δηλαδή, χώρος τέχνης.


Άλλο ένα χαρακτηριστικό της ανάπλασης είναι και η εναλλακτική δυνατότητα μιας σκιασμένης διαδρομής, με τη δημιουργίας μιας αλέας που αρχίζει στο Μακεδονία Παλλάς και φτάνει έως το Μέγαρο Μουσικής. Η αλέα λειτουργεί ως ενδιάμεσο όριο - φίλτρο μεταξύ των δύο διακριτών τμημάτων του παραλιακού μετώπου: του πλακόστρωτου και της πράσινης ζώνης.


Δημιουργεί μια διαφοροποιημένη σε ποιότητες διαδρομή, οριοθετείται από τα δέντρα και αποκτά την κλίμακα του αστικού δρόμου, και διαμορφώνει μια ενιαία εικόνα στην θέα του μετώπου από τη θάλασσα.


Από την πλευρά του, πάντως, ο δήμος βοηθά στην απορρόφηση της χρηματοδότησης και καταβάλλει προσπάθειες ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές, γι΄ αυτό και εξετάζει τις πιστώσεις ταχύτατα. «Θα θέλαμε να τελειώσει το έργο γρήγορα και να αποδοθεί στην πόλη με την προϋπόθεση ότι τηρούνται όλες οι προδιαγραφές, γι΄ αυτό και έχουμε μια μεγάλη ομάδα επίβλεψης» τόνισε ο κ. Κουράκης.


Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 20,5 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Επίσης το έργο περιλαμβάνει την αντικατάσταση και ενίσχυση του αστικού εξοπλισμού και των δικτύων υποδομής (ηλεκτροφωτισμού, ύδρευσης, αποχέτευσης, άρδευσης).

 
hahaha...ihr griechen wisst echt nicht mehr was ihr macht ! grad mal raus aus der weltkrise und schon werden wieder projekte in millionen-höhe geplant...habt ihr überhaupt das geld dazu?
 
Zurück
Oben