[h=2]Θεσσαλονίκη:με αγωνία περιμένει πρωτοβουλίες από το Υποδομών για να ξεκινήσουν και να προωθηθούν τα μεγάλα έργα[/h] 28/06/2012 - 08:01
Σειρά από μεγάλα έργα υποδομής περιμένουν ..παρκαρισμένα για να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται
Αγωνία επικρατεί στη Θεσσαλονίκη καθώς περιμένει από την νέα Κυβέρνηση αλλά και το Υπουργείο Υποδομών να προωθηθούν πολλά από τα έργα τα οποία είναι σε φάση κατασκευής, δημοπράτησης, μελετών και σχεδιασμού. Στόχος είναι να μετατραπεί η πόλη σε εργοτάξιο για τα επόμενα 10 χρόνια.
Το μεγαλύτερο έργο της πόλης είναι αναμφισβήτητα το Μετρό παρά τα τεράστια προβλήματα που κουβαλά. Με 9,6 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας με 13 σταθμούς κατασκευάζεται εδώ και 6 χρόνια και αν δεν υπάρξουν νέα λάθη και αστοχίες τότε η πόλη στο τέλος του 2016 αρχές του 2017 θα έχει σε λειτουργία την πρώτη γραμμή που θα συνδέει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τα Ανατολικά της πόλης στην Νέα Ελβετία.
Ο Ανισόπεδος Κόμβος Κ16 της Περιφερειακής κατασκευάζεται και με την ολοκλήρωση του θα γίνει ένας υπέρ-κόμβος που μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο κόμβο Κηφισού και Ποσειδώνος στην Αθήνα. Είναι η αρχή της μετατροπής της Περιφερειακής σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Η μεγάλη ανάπλαση της Νέας Παραλίας από το Βασιλικό Θέατρο μέχρι τους Ομίλους μήκους 2,5 χλμ και προϋπολογισμό 44εκ.ευρώ κατασκευάζεται εδώ και ένα χρόνο και σε 1,5 χρόνο θα είναι έτοιμο μεταμορφώνοντας ένα μεγάλο μέρος της «βιτρίνας» της πόλης.
ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Σημαντικά έργα πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα στην πόλη. Έργα οδικά, μετρό και λιμενικά τα σημαντικότερα:
Η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της πόλης αφού πέρασε από τα ..40 κύματα και άλλαξε ανάδοχο περνά σε λίγες μέρες σε φάση κατασκευής. Πρόκειται για έργο που θα διπλασιάσει την δυνατότητα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και θα κάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ευθέως ανταγωνιστικό με άλλα σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου.
Στις 6 Ιουλίου θα δοθούν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου στην Μίκρα, στην περιοχή της Καλαμαριά μετά από δύο συνεχόμενες παρατάσεις. Είναι ένα έργο 5χλμ με 5 σταθμούς, προϋπολογισμού 500εκ.ευρώ που θα μεγαλώσει κατά 50% την έκταση του Μετρό και θα του προσθέσει 65.000 επιβάτες καθημερινά. Θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο Μετρό μετά από εκείνο της βασικής γραμμής και αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα ο νέος αυτός κλάδος θα λειτουργήσει το 2018.
Σε αναμονή είμαστε για την δημοπράτηση του μεγάλου έργου ανισοπεδοποίησης του δυτικού τμήματος της Περιφερειακής από την ΠΑΘΕ μέχρι την Ευκαρπία. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για το βασανισμένο κυκλοφοριακό της πόλης. Τα έργα αν όλα κυλήσουν ομαλά θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2015 και να μετατρέψουν το δυτικό τμήμα της Περιφερειακής από «διαβολικό» σε «παραδεισένιο»
Ξεκινούν επίσης και τα σημαντικά περιβαλλοντικά έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιαστικής ζώνης, από το Καλοχώρι μέχρι τον Δήμο Θερμαϊκού, συνολικού προϋπολογισμού 180 εκ ευρώ με αρχή τα έργα στην Θέρμη. Σε φάση κατασκευής μπαίνει και η αναβάθμιση του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού της πόλης.
Το Φθινόπωρο θα ξεκινήσει το έργο ολοκλήρωσης της επέκτασης- αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του Αεροδρομίου που θα κάνει την Θεσσαλονίκη ..υπερατλαντική. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2014 το Αεροδρόμιο Μακεδονία θα υποδέχεται αεροπλάνα από όλο τον κόσμο κάνοντας ελκυστικό τουριστικό προορισμό την Θεσσαλονίκη.
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Τα έργα στην Θεσσαλονίκη πρόκειται να συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια με στόχο το 2020 η πόλη να έχει αλλάξει εντελώς πρόσωπο. Μερικά από τα έργα που πρόκειται να πάρουν σάρκα και οστά και να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται από το 2013 έως το 2015 είναι:
-Αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του Ανατολικού τμήματος της Περιφερειακής από την Ευκαρπία έως τα Κωνσταντινουπολίτικα και αναβάθμιση του τμήματος μέχρι τον κόμβο Αεροδρομίου. Δημοπράτηση προβλέπεται τέλος του 2012.
-Βόρεια επέκταση του Μετρό από το σταθμό Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία με 6χλμ και 5 σταθμούς που θα μεγαλώσει το δίκτυο κατά 35% και θα προσθέσει άλλους 70.000 νέους επιβάτες. Η δημοπράτηση αναμένεται το 2014 αν έχει βρεθεί χρηματοδότηση.
-Ανάπτυξη της αστικής θαλάσσιας Συγκοινωνία από το λιμάνι Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που αν βρει οπαδούς θα κάνει την πόλη ευέλικτη και θα προσδώσει ένα άλλο αέρα στις μεταφορές της πόλης.
-Μαρίνα στο λιμάνι. Ο διαγωνισμός είναι στον αέρα εδώ και μήνες και περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις για τον ανάδοχο του έργου που θα ομορφύνει πολύ την βιτρίνα της πόλης που δεν είναι άλλη από την παραλιακή της λεωφόρο.
-Τραμ. Μικρές οι πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα μιας και ο μόνος ισχυρός υποστηρικτής είναι προς το παρόν ο Δήμαρχος Μπουτάρης που αγωνίζεται για να καταφέρει να βρει χρηματοδότηση για αυτό το σπουδαίο εγχείρημα.