Μετρό Θεσσαλονίκης: το 2013 η επέκταση για Ευκαρπία ενώ ακολουθούν Εύοσμος, Ανατολικά και Αεροδρόμιο
24-01-2012
Την Άνοιξη αν όλα πάνε καλά θα έχουμε τον ανάδοχο για την πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Μετά την χτεσινή θετική (αλλά αναμενόμενη) εξέλιξη της ένταξης στο ΕΣΠΑ του έργου που εξασφαλίζει 100% την χρηματοδότηση ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που σέρνεται εδώ και 2,5 χρόνια.
Αν δεν υπάρξουν εμπόδια μετά την ανάδειξη του αναδόχου θα ακολουθήσουν οι σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες ενώ η σύμβαση θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και από την Βουλή των Ελλήνων. Θεωρητικά μετά από αυτές τις διαδικασίες με το καλύτερο σενάριο οι πρώτες εργασίες θα μπορούν να αρχίσουν μετά το καλοκαίρι.
Οι κατασκευαστικές εργασίες σύμφωνα με τα σημερινά δείγματα δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα αρχαιολογικά ευρήματα και αυτό δίνει ένα αέρα αισιοδοξία ς ότι δεν θα έχουμε τις τεράστιες καθυστερήσεις που έχει η βασική γραμμή Ν.Σ. Σταθμός-Νέα Ελβετία.
Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Η επέκταση θα έχει ως αρχή το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ που θα είναι σταθμός διακλάδωσης των γραμμών. Ο χρόνος κατασκευής εκτιμάται σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟ 2017
Η βασική γραμμή μαζί με την επέκταση για την Καλαμαριά θα αποτελέσουν το πρώτο δίκτυο Μετρό της πόλης αποτελούμενο από 14,5χλμ διπλής υπόγειας γραμμής και 18 σταθμούς. Συνολικά και σύμφωνα με τις μελέτες καθημερινά στο δίκτυο αυτό θα μετακινούνται 300-330.000 επιβάτες .
Οι ευεργετικές συνέπειες του έργου θα φανούν σχεδόν αμέσως καθώς η μείωση των αυτοκινήτων θα είναι εμφανής ενώ το Μετρό θα γίνει η ραχοκοκαλιά των μεταφορών στην Θεσσαλονίκη. Αυτό θα είναι η αρχή καθώς η επόμενη δημοπράτηση για το Μετρό έρχεται το 2013.
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΕΥΚΑΡΠΙΑ
Οι δηλώσεις που έχουν γίνει από το Υπουργείο Υποδομών αναφέρουν πως φέτος θα ανατεθούν οι μελέτες με στόχο τον επόμενο χρόνο να δημοπρατηθεί και η δεύτερη επέκταση του Μετρό προς Βόρειο-Δυτικά της πόλης καλύπτοντας και άλλες περιοχές. Η επέκταση αυτή θα έχει 6 χιλιόμετρα μήκος και 5 σταθμούς ενώ θα χρησιμοποιεί την οδό Λαγκαδά. Σταθμός διακλάδωσης θα είναι ο σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Η επέκταση αυτή θα ολοκληρωθεί στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
πατήστε πάνω στον χάρτη για απεικόνιση σε μεγένθυση
ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Οι μελέτες μιλούν για ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Μετρό μήκους 33χλμ με 33 σταθμούς. Σχετικά με τις υπόλοιπες τρεις επεκτάσεις ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης δήλωσε πως η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων επεκτάσεων.
Η πρώτη αφορά την δυτική επέκταση της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με τους σταθμούς Ξηροκρίνη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμο, και το Κορδελιό. Θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές στα δυτικά της πόλης και θα ικανοποιήσει ένα πάγιο αίτημα για ένταξη και αυτού του τμήματος της πόλης στο δίκτυο Μετρό.
Η δεύτερη επέκταση θα είναι από το σταθμό Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Ν. Ελβετία. Είναι μία νέα προσθήκη γραμμής που θα εξυπηρετεί τα όλο και πιο αναπτυσσόμενα βόρειο-ανατολικά προάστια της πόλης.
Αναφορικά με την επέκταση από το σταθμό ΜΙΚΡΑ προς το Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ είναι η πρώτη φορά που δεν γίνεται συγκεκριμένος λόγος για την ανάπτυξη monorail. Στις δηλώσεις που έκανε ο υφυπουργός Υποδομών αυτή τη φορά ήταν πιο γενικός μιλώντας για «επέκταση με Μέσο Σταθερής Τροχιάς από Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία» αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.