Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Makedonia Airport 2011

makedoniaairport2011.jpg


makedoniaairport20112.jpg


Der Ausbau der neuen Landbahn neigt sich langsam dem Ende zu.




Hippokrates
 
Endlich bekommt makedonia einen flughafen,die ihren ansprüchen erfüllt.
Wann solll die neue landebahn im makedonia airport in betrieb gehen?

Die Erweiterung der Landebahn im Makedonia Airport soll noch ein Jahr dauern. Es gab einige Finanzierungsprobleme - auch Probleme mit dem zentralmakedonischen Präfekt - doch diese haben sich zum Glück schnell verflüchtigt.

Der Andrang der letzten Jahre im Makedonia Airport in der makedonischen Hauptstadt Thessaloniki hat keine andere Wahl gelassen dieses zu vergrößern. Zuerst gab es den Vorschlag den Makedonia Airport nach Westmakedonien zu verlagern - was ich für die beste Lösung für den gesamten makedonischen Raum empfinde - aber die Kosten wären in die Höhe gerast.

Nun warten wir ab bis die Landebahn komplett fertig ist, um danach mit dem Bau des neuen Terminals im Makedonia Airport zu beginnen.




Hippokrates
 
Die Erweiterung der Landebahn im Makedonia Airport soll noch ein Jahr dauern. Es gab einige Finanzierungsprobleme - auch Probleme mit dem zentralmakedonischen Präfekt - doch diese haben sich zum Glück schnell verflüchtigt.

Der Andrang der letzten Jahre im Makedonia Airport in der makedonischen Hauptstadt Thessaloniki hat keine andere Wahl gelassen dieses zu vergrößern. Zuerst gab es den Vorschlag den Makedonia Airport nach Westmakedonien zu verlagern - was ich für die beste Lösung für den gesamten makedonischen Raum empfinde - aber die Kosten wären in die Höhe gerast.

Nun warten wir ab bis die Landebahn komplett fertig ist, um danach mit dem Bau des neuen Terminals im Makedonia Airport zu beginnen.




Hippokrates

Wird danach der Makedonia airport staatseigentum bleiben oder wird er privatisiert?
 
Wird danach der Makedonia airport staatseigentum bleiben oder wird er privatisiert?

Die Verwaltung der zentralmakedonischen Peripherie hat nichts Derartiges geäussert, kann aber auch sein, dass dies bereits auf dem Tisch liegt.

Ich würde es bevorzugen, wenn der Makedonia Airport privatisiert wird, denn nur so kann er gesung konkurenzfähig bleiben, was auch jedem Makedonen in der Region zugute kommen wird.

Je mehr Touristen Makedonien - und auch die makedonischen Hauptstadt Thessaloniki - besuchen, desto besser für die makedonische und gesamtgriechische Wirtschaft.



Hippokrates
 

Θεσσαλονίκη: 28 μήνες τα έργα στη Νέα Παραλία
18-08-2011
print_mail.png

3008257c11_salonika-city.jpg
Χωρίς το θαλάσσιο μέτωπο της θα παραμείνει για τους επόμενους 28 περίπου μήνες η Θεσσαλονίκη, καθώς έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την ανάπλαση του δεύτερου τμήματος της Νέας Παραλίας.
Έτσι, από το ύψος των ναυταθλητικών ομίλων μέχρι το Βασιλικό Θέατρο, όπου και πραγματοποιούνται οι εργασίες, η πρόσβαση για τους Θεσσαλονικείς, το πρωί, είναι αποκλεισμένη με πλέγματα. Αντίθετα, κάθε απόγευμα το σημείο δίνεται στην κυκλοφορία ώστε οι κάτοικοι της πόλης να μπορούν να απολαύσουν τη βόλτα τους στην παραλία, χωρίς ωστόσο να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στο ύψος του πάρκου του Οδυσσέα Φωκά πεζοί και ποδηλάτες κάνουν τη βόλτα τους μέσα στο εργοτάξιο ανάμεσα σε μπάζα και μηχανήματα εκσκαφής.
Μάλιστα, για να βγει κάποιος από το εργοτάξιο στην... ελεύθερη παραλία πρέπει να δοκιμάσει τις ικανότητές του στο ολυμπιακό άθλημα... της ισορροπίας σε δοκό. Και αυτό γιατί το μοναδικό πέρασμα δίπλα στις λαμαρίνες έχει πλάτος περίπου ένα μέτρο με συνέπεια οι επισκέπτες της παραλίας να διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο να βρεθούν με ένα στραβοπάτημα στα νερά του Θερμαϊκού.
Όπως εξηγεί στη Voria.gr o επιβλέπων αρχιτέκτονας ? μηχανικός του έργου, κ. Δημήτρης Τζιώρας, «το έργο έχει χωριστεί σε δύο ζώνες, παράλληλες προς τη θάλασσα. Η μία είναι αυτή που εφάπτεται με τη θάλασσα και περιλαμβάνει τις εργασίες για τη δημιουργία του πλακόστρωτου και της αλέας, ενώ η δεύτερη προς την πλευρά της Μ. Αλεξάνδρου αφορά τη δημιουργία των θεματικών πάρκων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εργασίες για το πρώτο στάδιο του έργου θα κρατήσουν περίπου 1,5 χρόνο, μετά το πέρας του οποίου θα δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία το εν λόγω κομμάτι της παραλίας, ενώ θα κλείσει, παράλληλα, το σημείο της παραλίας προς τη μεριά της Μ. Αλεξάνδρου.
Βούληση της διοίκησης του δήμου είναι η παραλία να είναι προσβάσιμη στους επισκέπτες για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί κατά τη διάρκεια των εργασιών ανάπλασης του πρώτου κομματιού της παραλίας.
Πάντως μετά το πέρας των εργασιών, το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης θα παρουσιάζει μια ενιαία εικόνα, καθώς στη Νέα Παραλία, μετά τους πρώτους πέντε θεματικούς κήπους, θα δημιουργηθούν τα πάρκα των Γλυπτών, της Μεσογείου, του Οδυσσέα Φωκά, των Εποχών, του Ίσκιου, της Άμμου, του Απογευματινού Ήλιου και του Αλέξανδρου.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 20,5 εκατ. ευρώ, ενώ ως ανάδοχος επιλέχθηκε η κοινοπραξία «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ ? Νατούρα ΑΕ» με έκπτωση 52,57%, καθώς το έργο είχε αρχικό προϋπολογισμό 43,2 εκατ. ευρώ.
Η μελέτη του αρχιτέκτονα του έργου, Πρόδρομου Νικηφορίδη, και των συνεργατών του προβλέπει τη διαμόρφωση πεζοδρόμων έκτασης 49.700 τ.μ, πρασίνου έκτασης 30.000 τ.μ και νερού 190 τμ. Επιπλέον, προβλέπεται η φύτευση περίπου 2.500 δέντρων κατά μήκος της Νέας Παραλίας. Παράλληλα, θα συνεχιστεί και ο ποδηλατόδρομος που βρίσκεται στο αναπλασθέν κομμάτι.
 
Akoma den eftases saloniki re partal....evales to kosmo se kinisi:PPP

Θεσσαλονίκη: σε εξέλιξη τα έργα αναβάθμισης των υποδομών του αεροδρομίου 'Μακεδονία'
29-08-2011
print_mail.png

06205f1c73_airport_makedonia.jpg
Η πορεία δύο έργων που έχουν στόχο την αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που είχε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Δημοσίων έργων, Γιάννη Οικονομίδη.
Πρόκειται για το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) και της αναβάθμισης του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28.

Όσον αφορά το πρώτο έργο ο κ. Μαγκριώτης ζήτησε την επιτάχυνση των εργασιών για να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο δυνατόν το έργο.
Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1000μ., ώστε να έχει τελικό μήκος 3440μ. και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150μ.
«Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του αεροδρομίου, ώστε να μπορούν να προσγειώνονται και τα πολύ μεγάλα σύγχρονα αεροσκάφη και να γίνει η Θεσσαλονίκη διεθνής αεροπορικός κόμβος» ανάφερε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε ότι: «Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα δύσκολο και δαπανηρό έργο, δεδομένου ότι η επέκταση του διαδρόμου γίνεται μέσα στη θάλασσα».
Το έργο με προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2005 και βρίσκεται σε προχωρημένη φάση υλοποίησης.
Όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, μετά την έναρξη του έργου, ο τρόπος κατασκευής του διαφοροποιήθηκε σε σχέση με τη μελέτη. Τα αμμοχάλικα για την κατασκευή των επιχωμάτων προέρχονται από την περιοχή του Λιτοχώρου, αντί της περιοχής Αγ. Αντωνίου, μεταφέρονται με φορτηγίδες και η κατασκευή του επιχώματος γίνεται από τη θάλασσα και όχι από την ξηρά, όπως προέβλεπε η μελέτη του έργου.
«Αυτή η τροποποίηση δημιούργησε καθυστερήσεις στη εξέλιξη του έργου και αύξηση της δαπάνης κατασκευής κατά 27 εκατ. ευρώ περίπου, ποσό που καλύπτεται από εθνικούς πόρους» τόνισε.
Σχετικά με την αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28, ο υφυπουργός γνωστοποίησε ότι το συγκεκριμένο έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη 2011, με προϋπολογισμό 40.000.000 ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Η σχετική μελέτη εκπονείται από την ΥΠΑ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 (εξυγίανση, οδοστρωσία, νέος αντιολισθηρός τάπητας) ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά (υποδομή, αντοχή).
«Η κατασκευή του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου καθ? ότι κατά το χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται εργασίες στην περιοχή της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης ο παράλληλος τροχόδρομος του 10-28» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης και τόνισε ότι για το σκοπό αυτό συμπεριλαμβάνονται στο έργο και οι απαραίτητες εργασίες για τη λειτουργία του τροχοδρόμου ως διαδρόμου.
«Το έργο της αναβάθμισης θα έχει ολοκληρωθεί πριν την περαίωση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου στη θάλασσα, καθ? ότι όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για την απόδοση του συνόλου του διαδρόμου σε λειτουργία περιλαμβάνονται στην τρέχουσα εργολαβία της επέκτασης» κατέληξε.
 
Μετρό Θεσσαλονίκης: με τροποποιήσεις ο σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ λόγω παλαιοχριστιανικής βασιλικής
29-08-2011
print_mail.png

637f86aacb_metropontikas_salonika.jpg
Και επίσημα μέσω της Αττικό Μετρό ΑΕ αποφασίστηκε να γίνει επανασχεδιασμός του σταθμού ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ ο οποίος πλέον θα είναι προσαρμοσμένος στην Αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα καθώς το Υπουργείο Πολιτισμού επιθυμεί τη διατήρηση της παλαιοχριστιανικής βασιλικής που αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια κατασκευής του σταθμού.
Η παλαιοχριστιανική βασιλική βρίσκεται εντός του περιγράμματος του σταθμού, και οι εγκεκριμένες μελέτες θα πρέπει να τροποποιηθούν έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση του εν λόγω μνημείου.
Το αρνητικό στην κατασκευή του σταθμού είναι πως η απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο του χρόνου των σχετικών μελετών καθώς εκείνες προέβλεπαν την απόσπαση της παλαιοχριστιανικής βασιλικής κατά την διάρκεια της κατασκευής του σταθμού.
Κατόπιν αυτού έγιναν συσκέψεις μεταξύ της Αττικό Μετρό και της ανάδοχης κοινοπραξίας και διερευνήθηκε εφικτή τεχνικά λύση κατά την οποία οι αναγκαίες τροποποιήσεις κατασκευής του σταθμού θα περιορίζουν στο ελάχιστον τις πρόσθετες εργασίες και το αντίστοιχο κόστος σε σχέση με τις ήδη εγκεκριμένες μελέτες.
ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Μετά και από αυτή την απόφαση γίνεται προφανές πως με τις μελέτες κατασκευής των σταθμών σχεδόν όλα έχουν πάει στραβά. Άπειρα αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν μπλοκάρει το έργο, λάθος χωροθετήσεις των σταθμών, αστοχίες στην πρόβλεψη κινδύνων, προσφυγές από φορείς της πόλης σε σταθμούς για την απόδοση χρημάτων και άλλα πολλά συνθέτουν την εικόνα κατασκευής των σταθμών του μεγαλύτερου εν ενεργεία έργου στην Ελλάδα σήμερα.
Και αυτό θα έχει συνέχεια καθώς πρέπει να ληφθούν οι αποφάσεις για τους δύο τελευταίους σταθμούς ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και το αμαξοστάσιο. Στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ είχαμε και εκεί τροποποιήσεις που τελικά επέφεραν τη μείωση του πλάτους της αποβάθρας του σταθμού κατά ένα μέτρο και τις πολυκατοικίες να βρίσκονται σε απόσταση «αναπνοής» από το σταθμό.
Εκεί θα «στρατοπεδεύσουν» οι δύο μετροπόντικες που αναμένονται ο ένας μέσα στον Σεπτέμβριο και ο άλλος τον Νοέμβριο καθώς είναι αδύνατο να προχωρήσουν αν δεν έχει υπάρχει ολοκλήρωση κάποιων βασικών τμημάτων του σταθμού όπως η πλάκα του πυθμένα του σταθμού.
Από κει και πέρα εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν και στον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ που ακόμα δεν γνωρίζουμε αν θα είναι κομβικός διαχωρίζοντας την βασική γραμμή που θα τερματίζει στην ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ ή τελικά θα κοπούν οι δύο σταθμοί και θα είναι φυσική επέκταση της βασικής γραμμής προς την Καλαμαριά.
 
Zurück
Oben