Aktuelles
  • Happy Birthday Balkanforum
    20 Jahre BalkanForum. Herzlichen Dank an ALLE die dieses Jubiläum ermöglicht haben
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Wirtschaft Griechenlands - Οικονομία της Ελλάδας - Economy of Greece

  • Ersteller Gelöschtes Mitglied 9433
  • Erstellt am
Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
Γιατί η Εθνική παίζει το μεγάλο «χαρτί» της, τη Finansbank

Τουρκία: Διάθεση έως το τέλος Απριλίου του 26,9% της θυγατρικής - Eως το τέλος έτους το 13% του μ/κ


ethniki-trapeza-ellados.jpg


Ενίσχυση κεφαλαίων και ρευστότητας για την Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ -6,19% και επιτάχυνση εργασιών για τη Finansbank σηματοδοτεί η διάθεση του 26,9% της θυγατρικής του Ομίλου στην Τουρκία. Η διάθεση θα γίνει συνδυαστικά με δημόσια προσφορά και placement και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου, καθώς η διοίκηση της Εθνικής έχει ήδη «τρέξει» μέρος της διαδικασίας.

Με τον τρόπο αυτό, η Εθνική επιδιώκει την υλοποίηση του πιο μεγάλου μέρους του σχεδίου αναδιάρθρωσης που προβλέπει τη διάθεση ακόμη 13% ώς το τέλος του έτους, ώστε ο Ομιλος να διατηρήσει το 60% της Finansbank.

????? ? ?????? ?????? ?? ?????? «?????» ???, ?? Finansbank | naftemporiki.gr



- - - Aktualisiert - - -

ΗΠΑ και Αίγυπτος στηρίζουν τα μεγέθη του ομίλου Τιτάν

Πρόταση για διανομή μερίσματος 0,15 ευρώ ανά μετοχή για πρώτη φορά από το 2011

tsimentobiomixania-titan.jpg


Θετικές χαρακτηρίζει τις προοπτικές του ομίλου Τιτάν για το 2015 η διοίκηση της τσιμεντοβιομηχανίας και αυτό -όπως σημειώνει- παρά τις σημαντικές αβεβαιότητες και προκλήσεις.

Η συγκρατημένη αυτή αισιοδοξία αποδίδεται στη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων που αναμένονται στις δύο σημαντικότερες αγορές του ομίλου σήμερα, τις ΗΠΑ και την Αίγυπτο.

Στα καλά νέα της Τιτάν συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο θα εισηγηθεί στη γενική συνέλευση στις 19/6/2015 τη διανομή μερίσματος για πρώτη φορά από το 2011, καθώς τα κέρδη χρήσης 2014 κάλυψαν τις σωρευτικές ζημιές παρελθουσών χρήσεων ποσού 51 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα θα προτείνει τη διανομή μερίσματος συνολικού ποσού 12,694 εκατ. ευρώ ή 0,15 ευρώ ανά μετοχή. Η πρόταση θα περιλαμβάνει επιπλέον και τη διανομή ειδικών αποθεματικών προηγούμενων χρήσεων, συνολικού ποσού 12,694 εκατ. ευρώ ή 0,15 ευρώ ανά μετοχή.

Αναφορικά με τις προοπτικές για την τρέχουσα οικονομική χρήση, η διοίκηση της τσιμεντοβιομηχανίας σημειώνει ότι παρά την παρατεταμένη κακοκαιρία των αρχών του έτους, η ανάκαμψη της αγοράς των ΗΠΑ συνεχίζεται απρόσκοπτα, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανάπτυξης που σημειώνει η αμερικανική οικονομία.

Σύμφωνα με προβλέψεις της Portland Cement Association - PCA, η κατανάλωση τσιμέντου αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 8% ετησίως από το 2015 έως το 2017, λόγω της τόνωσης της ζήτησης για νέες κατοικίες και των θετικών τάσεων που διαμορφώνονται για τα ακίνητα εμπορικού χαρακτήρα.

Ο ρυθμός αύξησης εκτιμάται από την PCA ότι θα είναι ακόμη υψηλότερος στις νοτιοανατολικές πολιτείες, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων του Τιτάνα. Προκειμένου να ανταποκριθεί στην ανερχόμενη ζήτηση, ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις που αφορούν την αγορά εξοπλισμού και τη βελτίωση της απόδοσης των παραγωγικών του εγκαταστάσεων.

Στην Αίγυπτο, η ζήτηση δομικών υλικών εκτιμάται πως θα διατηρηθεί υψηλή, βασιζόμενη σε έργα τόσο δημόσιου όσο και ιδιωτικού χαρακτήρα. Ο όμιλος προσδοκά την ανάκαμψη της παραγωγής και των πωλήσεων εντός του 2015, ως αποτέλεσμα των επενδύσεών του με στόχο την εξασφάλιση, σταδιακά, της ενεργειακής επάρκειας των εργοστασίων του.

Στην Ελλάδα η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα εξακολουθεί να μειώνεται, παρά τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα στα οποία έχει διαμορφωθεί. Η κατανάλωση τσιμέντου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί περίπου στα επίπεδα του 2014 λόγω της εκτέλεσης των έργων των οδικών αξόνων, όπως σημειώνεται - στον βαθμό που αυτά συνεχιστούν απρόσκοπτα.

Η κατασκευαστική δραστηριότητα στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης εμφανίζεται σταθερή, όμως η ζήτηση κινείται σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα της δυναμικότητας των εργοστασίων του ομίλου. Βραχυπρόθεσμα δεν διαφαίνονται προοπτικές ουσιαστικής ανάπτυξης, καθώς η περιοχή εξακολουθεί να επηρεάζεται από την οικονομική αδυναμία γειτονικών χωρών της Ευρωζώνης.

Το 2014 ο όμιλος Τιτάν επέστρεψε στην κερδοφορία έπειτα από δύο ζημιογόνες χρήσεις. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2014 ανήλθε σε 1.158 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,7%. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων μειώθηκαν κατά 2,6%, στα 182 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας και την πρόβλεψη για φόρους διαμορφώθηκαν στα 31 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 36 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Θετική επίδραση στα λειτουργικά αποτελέσματα είχαν η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της αγοράς των ΗΠΑ, η βελτίωση της ελληνικής αγοράς και η καλύτερη απόδοση των αγορών της Τουρκίας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του ομίλου το 2014, εξαιρουμένων των εξαγορών και των ασωμάτων ακινητοποιήσεων, ανήλθαν σε 80 εκατ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερες από τα συγκρατημένα επίπεδα των προηγούμενων ετών και κατά 33 εκατ. ευρώ υψηλότερες του 2013. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις επενδύσεις στην Αίγυπτο και στις ΗΠΑ.
Ταμειακές ροές 90 εκατ. ευρώ

Το 2014 ο όμιλος Τιτάν δημιούργησε θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 90 εκατ. ευρώ, έναντι 136 εκατ. ευρώ το 2013. Ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του έτους διαμορφώθηκε στα 541 εκατ. ευρώ, έναντι 509 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2013, αντικατοπτρίζοντας την επανεκκίνηση των επενδύσεων και τις αυξημένες ανάγκες κεφαλαίων κίνησης στις αγορές που παρουσιάζουν ανάπτυξη. Διαχρονικά συγκρινόμενος, ο δανεισμός του ομίλου βρίσκεται σε επίπεδα κάτω του ημίσεος του ύψους που βρισκόταν στις αρχές του 2009.

http://www.naftemporiki.gr/finance/...iguptos-stirizoun-ta-megethi-tou-omilou-titan



- - - Aktualisiert - - -

«Βουτιά» 13,2% στις τιμές των εισαγωγών


biomixania-times-paragogou-arxeio.jpg


Μείωση 13,2% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο του 2015 σε σύγκριση µε πέρυσι, έναντι μείωσης 2,8% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση των δεικτών το 2014 προς το 2013.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η συγκεκριμένη εξέλιξη στον λεγόμενο «εισαγόμενο πληθωρισμό» προήλθε κατά κύριο λόγο από την πτώση των διεθνών τιμών των καυσίμων και, ειδικότερα, οφείλεται στις εξής μεταβολές των δεικτών των επιμέρους αγορών:


  1. Στη μείωση του δείκτη τιμών εισαγωγών από χώρες ευρωζώνης κατά 1,2%, και
  2. Στη μείωση του δείκτη τιμών εισαγωγών από χώρες εκτός ευρωζώνης κατά 22,3%.
Σε σύγκριση µε τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2014, ο γενικός δείκτης του Ιανουαρίου 2015 υποχώρησε κατά 1,9% έναντι μείωσης 1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών το 2014 προς το 2013.

http://www.naftemporiki.gr/finance/story/927187/boutia-132-stis-times-ton-eisagogon
 
Πρώτος ηλιακός σταθμός φόρτισης αυτοκινήτων


iliako1-thumb-large.jpg


Μετακίνηση με 100% καθαρή ενέργεια εξασφαλίζει ο πρώτος ηλιακός σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος εγκαινιάστηκε πριν από μερικές ημέρες στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ιδρυμα Πειραιά (πρώην ΤΕΙ). Ο σταθμός λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, την οποία μετατρέπει σε ηλεκτρισμό και στη συνέχεια μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος. Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό στην Ελλάδα, ο οποίος φορτίζει από ηλιακή ενέργεια και γενικότερα από ανανεώσιμη πηγή, καθώς οι μέχρι τώρα (λίγοι) σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχουν την πρίζα τους συνδεδεμένη με το δίκτυο της ΔΕΗ.

«Επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε έναν σταθμό φόρτισης αποκλειστικά από ανανεώσιμη ενέργεια, έτσι ώστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κατεξοχήν καθαρό όχημα, να κινείται από πραγματικά καθαρή ενέργεια. Ας μην ξεχνάμε πως το ηλεκτρικό ρεύμα στην Ελλάδα δημιουργείται σε μεγάλο βαθμό από λιγνίτη και φυσικό αέριο, που είναι λιγότερο ρυπογόνο μεν, αλλά είναι εισαγόμενο. Η υλοποίηση ήταν απλή: εγκαταστήσαμε σ’ ένα στέγαστρο φωτοβολταϊκά πάνελ ισχύος 3 κιλοβάτ (kw), τα οποία παρέχουν αρκετή ενέργεια για να φορτίσουμε ένα αυτοκίνητο τον χειμώνα και δύο το καλοκαίρι, που υπάρχει μεγαλύτερη ηλιοφάνεια», λέει στην «Κ» ο κ. Ιωάννης Καλδέλης, από το Εργαστήριο Ηπιων Μορφών Ενέργειας και Προστασίας Περιβάλλοντος, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΕΙ Πειραιά, το οποίο κατασκεύασε τον συγκεκριμένο σταθμό. «Ο σταθμός έχει δυνατότητα, είτε να φορτίζει επιτόπου το όχημα είτε να αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρίες. Ετσι, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιασθεί ενεργειακά οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου και τη νύχτα», συμπληρώνει ο κ. Καλδέλης.

Ο σταθμός φόρτισης, ο οποίος βρίσκεται έξω από το κτίριο του Εργαστηρίου στον χώρο του ΑΕΙ Πειραιά στον Ελαιώνα, δημιουργήθηκε από το μεράκι των μελών του Εργαστηρίου (ο κ. Γιώργος Σπυρόπουλος είχε την ιδέα) και τη συνεργασία μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών, με την οικονομική υποστήριξη του ΑΕΙ Πειραιά και τη συμβολή εταιρειών.

«Είδαμε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν και μπαίνουν στη ζωή μας και θέλαμε να δώσουμε μια πράσινη λύση. Η δημιουργία του σταθμού, από τη στιγμή που κατέχεις την τεχνολογική υποδομή, είναι εύκολη. Η βασική δουλειά έγινε σε 15 μέρες. Η καθυστέρηση ήρθε από τα μικρά οικοδομικά έργα και τον χρόνο μέχρι να εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες» λέει ο κ. Καλδέλης. Ο σταθμός στο ΑΕΙ Πειραιά μπορεί να εξυπηρετήσει ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο κι ένα μοτοποδήλατο. Η φόρτιση του αυτοκινήτου χρειάζεται 3-4 ώρες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα για ταχεία φόρτιση εντός δύο ωρών, η οποία όμως δεν πρέπει να πραγματοποιείται συχνά, καθώς εξαντλεί την μπαταρία του οχήματος. Η ενεργειακή αποδοτικότητα του συγκεκριμένου σταθμού είναι πολύ καλή, αφού το 80%-85% της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ αξιοποιείται και καταλήγει στην μπαταρία του ηλεκτρικού οχήματος.

Ο σταθμός είναι πειραματικός και χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των φοιτητών και των μεταπτυχιακών της σχολής, καθώς και για την εκπόνηση ερευνητικών και διδακτορικών εργασιών σχετικών με την ηλεκτροκίνηση και την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας.

Ιδανικό για μικρά νησιά

Ενα σχεδόν πλήρως φορτισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 100 έως και 150 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κ. Καλδέλη. «Γι’ αυτό η λύση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με φόρτιση από σταθμό ηλιακής ενέργειας, είναι ιδανική για τα μικρά ελληνικά νησιά. Καταρχήν, υπάρχει άφθονη ηλιοφάνεια. Επίσης, η αυτονομία των 100-150 χλμ. σε ημερήσια βάση είναι αρκετή για να κινηθεί ένας τουρίστας ή ένας εργαζόμενος στο νησί». Οπως σημειώνει ο καθηγητής του ΑΕΙ Πειραιά, η δημιουργία των ηλιακών σταθμών δεν είναι ακριβή, καθώς εάν γίνουν σε σχετικά μαζική κλίμακα, το κόστος του κάθε σταθμού μπορεί να κινηθεί από 15.000-20.000 ευρώ. Μια τέτοια εφαρμογή θα λειτουργήσει θετικά για τα ελληνικά νησιά, καθώς θα μειώσει τη ρύπανση από τα καυσαέρια, θα ενισχύσει την περιβαλλοντική τους εικόνα και θα δώσει στον δημοφιλή ελληνικό ήλιο και μια καινοτόμα τεχνολογική εφαρμογή.

Τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. στην Ελλάδα

Με μικρά βήματα αναπτύσσεται η ηλεκτρική αυτοκίνηση στην Ελλάδα, καθώς σήμερα κυκλοφορούν περίπου 60 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο αριθμός φαντάζει και είναι πολύ μικρός, αλλά τα ηλεκτροκίνητα έχουν διπλασιαστεί μέσα σε μερικούς μήνες. Το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει υψηλό, καθώς κυμαίνεται από 20.000 (λίγα μοντέλα) έως 60.000 ευρώ. Βεβαίως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας, αφού μπορούν να διασχίσουν τα 100 χιλιόμετρα με κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, η αγορά του οποίου δεν απαιτεί περισσότερα από 1-2 ευρώ.

Για να πραγματοποιηθεί αυτό το μικρό βήμα προηγήθηκε η κατάργηση του φόρου πολυτελείας (!) στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ παρέχεται διαρκής άδεια εισόδου στον δακτύλιο.

Η φόρτιση των οχημάτων μπορεί να γίνει είτε με τον αργό τρόπο σε μια οικιακή μπρίζα (στην περίπτωση αυτή απαιτούνται 7-8 ώρες, οι οποίες θα μπορούσε να είναι νυχτερινές) ή με άλλες μονάδες ταχείας φόρτισης, οι οποίες μπορούν να κατεβάσουν τον χρόνο φόρτισης μέχρι και κάτω της μιας ώρας. Για την τοποθέτηση σε οικιακό επίπεδο ειδικής εγκατάστασης, η οποία μπορεί να μειώσει τον χρόνο φόρτισης στις 4 ώρες, απαιτείται περίπου κόστος 3.000 ευρώ. Παρά τη νομοθετική ασάφεια για τις προδιαγραφές δημιουργίας σταθμών δημόσιας φόρτισης και πολύ περισσότερο εμπορικής χρήσης, αναπτύσσεται ήδη στην Αθήνα ένα πολύ μικρό δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης. Εμφανίζονται μάλιστα και εφαρμογές στο Διαδίκτυο για την εύχρηστη αναζήτηση και εύρεση των κοντινότερων σημείων.

Σήμερα, σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται σε δημόσιους χώρους στάθμευσης (δύο εταιρείες λειτουργούν ήδη σχετικές εγκαταστάσεις), σε χώρους διοργάνωσης εκθέσεων και στο κτίριο των κεντρικών γραφείων της ΔΕΗ. Αναμένεται και από κάποιους δήμους να δημιουργήσουν σημεία φόρτισης.

?????? ??????? ??????? ???????? ??????????? | ?????????? | ? ??????????
 
Aber hier zeigt sich mal wieder die Unprofessionalität der Regierung. Wusste Varoufakis nicht mehr, dass er 2013 the finger to Germany gestickt hat? Besonders frech ist sogar, dass er von Jauch eine Entschuldigung gefordert hat, nachdem Jan Böhmermann das „Geheimniss aufgelöste“ und sagte, dass sie das modifiziert hätten.
 
Zurück
Oben