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Atatürk ein Verbrecher

Also im Vergleich zu dem osmanischen System folgendes:

- ein funktionierendes Gesundheits - / Bildungswesen
- eine von 4% auf 90% gesteigerte Alphabetisierungsrate
- funktionierende Institutionen
- die Integration der Frau in die Gesellschaft
- ein ordentliches BGB und Handelswesen nach dem schweizer Recht
- ein Leben mit Würde in Unabhängigkeit

Atatürks Erbe ist ein Volk, das nach Wissen trachtet.

Das letzte bezweifle ich derzeit sehr stark.
 
Also im Vergleich zu dem osmanischen System folgendes:

- ein funktionierendes Gesundheits - / Bildungswesen
- eine von 4% auf 90% gesteigerte Alphabetisierungsrate
- funktionierende Institutionen
- die Integration der Frau in die Gesellschaft
- ein ordentliches BGB und Handelswesen nach dem schweizer Recht
- ein Leben mit Würde in Unabhängigkeit

Atatürks Erbe ist ein Volk, das nach Wissen trachtet.

Tja, und jetzt soll mal einer sagen, dass nur Islamisten verblendet sind. :lol:


Das letzte bezweifle ich derzeit sehr stark.

sexy Amarok ist wieder da :77:
 
Woher sich die Wahabiten ihre Deutungen für irgendwelche Regeln heraus holen, stammt meist nur aus irgendwelchen "Gelehrteninterpretationen" die vor 1000 Jahren gelebt haben.
Der Wahabismus ist grad mal 200 Jahre alt und macht auf Überislam,
Dann stellt dem da jemand ne Frage und er antwortet "abdr raschd el abdu ammahd" hat gesagt...
Also ist Musik verboten, und dann siehst du auf Youtube Videos brennende Notenzeichen mit einem Typen mit dem typischen Salafistenbart.
Aber Aleviten spielen Musik mit Saz.
So werden diese Leute dann als Menschen verteufelt nur weil sie mit Saz spielen wollen.
Es gibt schon ein Unterschied zwischen dem Salafismus und Sufismus, der Sufismus ist im Grunde die toleranteste Strömung im Islam.
Das kannst du locker aus dieser friedlichen Musik heraus nehmen.

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In Saudi Arabien werden Sufis verfolgt mit irgendwelchen Bildern wie die AfD hier über andere Menschen hetzen oder Drohszenarien malen.



Salaf wird in Sunna erwähnt, den Muslimen wird vieles auferlegt und du glaubst es. Du verwechselst frühe Sufis mit MöchtegernSufis von heute:
https://youtu.be/SfGEVDnpM4U
 
Das war sein Wunsch, als Ziel war es zu seiner Zeit nicht zu erreichen aber seine ganzen Aussagen deuten darauf hin.

Sein Ziel war eher, dass wir wie Europäer werden.
Wir kennen doch alle die Prinzipien des Kemalismuses.

Republikanismus
Laizismus
Populismus
Nationalismus
Revolutionismus
Etatismus

Ich persönlich würde allgemein noch Verwestlichung dazuzählen, aber daswar ja nur das Ziel des Moments.

Wir haben alle seine Politik nicht selbst miterlebt.
Heute ist er einfach ein Symbol für Fortschritt,Laizismus und Demokratie. Und natürlich wird er verehrt als Gründer unserer Nation. Das wird auch immer so bleiben.
Das Ding ist nur,dass wir schon lange nicht mehr 1923 haben. Unser Land ist nicht das selbe wie damals. Stumpf einer Politik aus dem letzten Jahrhundert folgen, bringt nicht viel.
Und ja Atatürks Ziel war ein gebildetes Volk,dass anderen moderneren Ländern ebenbürtig ist.
Zu unserer Regierung: Wie viele unserer vielen Probleme im Land hätten wir durch anständige Bildung,Aufklärung und Perspektiven verhindern/lösen können.

- - - Aktualisiert - - -

Salaf wird in Sunna erwähnt, den Muslimen wird vieles auferlegt und du glaubst es. Du verwechselst frühe Sufis mit MöchtegernSufis von heute:
https://youtu.be/SfGEVDnpM4U

Niemand interessiert sich hier für Araber und die Abnormität, die sie Islam nennen.
Atatürk hat sich über den Islam lustig gemacht? Richtig so!
Den Islam in der Türkei kannst du nicht mit den Arabern vergleichen, zum Glück. Wobei man ahnt wen sich Erdoğan zum Vorbild nimmt.
Außerdem ist es der Islam, der dem Land schadet, zumindest Erdoğans Islam.
Frag mich ob wir heute immernoch so ein Deppenverein wären, wenn unser Land christlich geblieben wäre.
Das Christentum scheint weniger penetrant zu sein und lässt sich offenbar besser aus der Politik raushalten.
 
Der Islam in der Türkei um auf Lotus zurückzukommen ist vielfältig und hält weder etwas von dem was im Iran (Imamiten/Jafari)-noch in den Golfstaaten(Wahabismus) praktiziert wird. Er ist älter als diese zwei Strömungen und ebenso vielfältiger. Vom Sufismus, Sunniten (Hanafi) bis zum Alevitentum sind hier Strömungen vertreten die spirituell, schiitisch und sunnitisch sind. Bei der explosiven Stimmungslage im Land, gibt es aber kaum Strömungen die radikal gegen einander vorgehen würden. Außer eben vereinzelte Anhänger des IS und linksautonome Kurden in Tunceli die meinen das Alevitentum für sich gepachtet zu haben. Der Sufismus hat sich kaum verändert und ist weiterhin stark spirituell ausgerichtet.
 
Irgendwann kannst du das alles nicht mehr bringen...


Atatürk hat hier kein Vermächtnis hinterlassen. Sondern lediglich als Soldat/General der Osmanischen Streitkräfte seine Aufgaben gemeinsam mit vielen anderen Generälen erledigt und ein Land geschaffen für (uns). Wir fahren es aber mit voll karacho voll gegen die Wand. Größtes Problem bis heute die Kurden, die mit fortlaufender Zeit ein noch größeres Problem und das verspreche ich werden.

Mustafa Kemal Atatürks Vermaechtnis:
Atatürk Ilkeleri




1 — Cumhuriyetçilik

“Hiçbir zaman hatırınızdan çıkmasın ki Cumhuriyet, sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister” diyerek Cumhuriyetin kesin emrini açıklarken “Benim için bir taraflık vardır: Bir tarafım. O da Cumhuriyet taraflılığı fikrî ve sosyal inkılâp taraflılığı. Bu noktada Yeni Türkiye topluluğunda bir ferdi hariç düşünmek istemiyorum.” Öz deyişiyle Cumhuriyetçilere bir tek yolun varlığını kesin direktif olarak iletmekte idi.

2 — Milliyetçilik

Atatürk, “Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk Milleti denir”, “Türkiye halkı, ırken veya dinen veya harsen birleşik ve yekdiğerine karşı hürmet ve fedakârlık hisleriyle dolu ve mukadderat ve menfaatleri ortak olan bir toplumsal hey’ettir” diye tarif etmektedir.

3 — Halkçılık


Atatürk’ün Halkçılık ilkesi her şeyden önce “Halkın halk tarafından halk için idaresi” anlamına gelen ileri batılı gerçek bir demokrasinin gerçekleşip yerleşmesi amacına yönelmiştir. Cumhuriyet öncesi dönemde benimsenmesi bile zor ve imkânsız olan “Halkçılık” ile ilgili Atatürk’ün ifadeleri gözden geçirildiğinde Milliyetçilik ilkesi ile sıkı sıkıya bağlı olduğu hemen gözlenecektir.


4 — Devletçilik
Türkiye’nin uyguladığı devletçilik sistemi XIX. yüzyıldan beri sosyalizm nazariyecilerinin ileri sürdükleri fikirlerden alınarak tercüme edilmiş bir sistem değildir. Bu, Türkiye’nin ihtiyaçlarından doğmuş, Türkiye’ye has bir sistemdir.
Devletçiliğin bizce anlamı şudur; fertlerin hususî teşebbüslerini ve faaliyetlerini esas tutmak; fakat büyük bir milletin bütün ihtiyaçlarını ve birçok şeylerin yapılmadığını göz önünde tutarak, memleket iktisadiyatını devletin eline almak, Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Türk vatanında yüzyıllardan beri ferdî ve Özel teşebbüslerle yapılamamış olan şeyleri bir an evvel yapmak istedi ve kısa bîr zamanda yapmayı başardı. Bizim takıp ettiğimiz bu yol, görüldüğü gibi, liberalizmden, başka bir yoldur.”

“Bizim takibini uygun gördüğümüz devletçilik ilkesi, bütün istihsal ve tevzi vasıtalarının fertlerden alınarak, milleti büsbütün başka esaslar dahilinde tanzim etmek gayesini takip eden sosyalizm prensibine müstenid kollektivizm yahut komünizm gibi hususî ve ferdî iktisadî teşebbüs ve faaliyete meydan bırakmayan bir sistem değildir”.

5 — Laiklik

Atatürk İnkılâbı’nın en önemli ilkesi, Laikliktir. Laiklik, Ortaçağ’ın İslâmi düşüncesinde, içtihat kapısının kapalı olduğu gerekçesiyle sosyal ilerlemeyi köstekleyen, fikir hürriyetini baltalayan skolastik zihniyeti yıkıp, vicdan hürriyetini korumak, dinin şahsî ve siyasî yararlar uğruna sömürülmesini önlemektir.

Laiklik, geniş manası ile de hürriyetlerin en kutsalı olan düşünce hürriyetine devletin tarafsız bir davranış içinde olarak saygı göstermesidir. Batılı manada demokrasinin, devletin objektif bir müessese ve hukuk devleti olmasının temel şartı budur. Dar ve klasik manası ile laiklik ise, devletin her çeşit dinî inanç, ayin ve kuruluşlar karşısında tarafsız kalması ve muhtelif dinlere bağlı olanlar arasında bir ayırım yapmaması, böylece din hürriyetinin sağlanması. Buna karşılık dinsel otorite ve ilkelerin inançlarının da hiç bir şekilde devlet ve dünya işlerine karışmamasıdır.


6 — İnkılâpçılık
İnkılâpçılık ilkesi ise, bir yandan Atatürk ilkelerinin korunmasını esas tutan, öte yandan da bu esaslara dayanılarak yeni hamlelerle Türk toplumunun aydın ve ileri yönde gelişim ve geleceğini sağlayacak dinamik bir toplum yaşayış ilkesi olarak benimsenmiştir. Çünkü bu ilke Atatürk, felsefesini bazı dinî, siyasî ve felsefî kuramlarda olduğu gibi katı ve dar çerçevede kalmaktan kurtarmak istemiştir.

Buradaki açıklamalarımızda Atatürk’ün İnkılâbı tarifini ve Türk İnkılâbı nedir sorusuna verdiği cevap hareket noktamız olacaktır. Ulu Önder inkılâbı “Mevcut müesseseleri zorla değiştirmek demektir. Türk milletini son asırlarda geri bırakmış olan müesseseleri yıkarak yerlerine, milletin en yüksek medeni icaplara göre ilerlemesini temin edecek yeni müesseseleri koymuş olmaktır” diye tanımladıktan sonra, Türk İnkılâbı nedir sorusuna “Bu inkılâp kelimenin ilk anda işaret ettiği ihtilâl manasından başka, ondan daha geniş bir değişikliği ifade etmektedir. Bugünkü devletimizin şekli, yüzyıllardan beri gelen eski şekilleri ortadan kaldıran en gelişmiş tarz olmuştur. Milletin, varlığını devam ettirmesi için fertleri arasında düşündüğü ortak bağ, yüzyıllardan beri gelen şekil ve mahiyetini değiştirmiş, yani millet, dinî ve mezhebî bağlantı yerine Türk milliyet bağıyla fertlerini toplamıştır. Millet beynelmilel umumî mücadele sahasında hayat sebebi ve kuvvet sebebi olacak ilim ve vasıtanın ancak çağdaş medeniyette bulunabileceğini bir değişmez gerçek olarak prensip saymıştır. Netice olarak millet, saydığım değişiklik ve inkılâpların tabiî ve zarurî icabı olarak umumî idaresinin ve bütün kanunlarının ancak dünyevî ihtiyaçlardan mülhem ve ihtiyacın değişme ve gelişmesiyle sürekli olarak değişme ve gelişmesi esas olan dünyevî bir zihniyeti hayatı boyunca devam edecek bir idare saymıştır.

Büyük milletimizin hayatının seyrinde vücuda getirdiği bu değişiklikler herhangi bir İhtilâlden çok fazla, çok yüksek olan en muazzam inkılâplardandır.

Atatürk ?lkeleri


Was sollte er noch machen?

 
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