Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Autostrada në Kosovë - Autobahnen im Kosovo

Neulich


481512_10151382583880426_532071066_n.jpg


dsc1279v.jpg


dsc1289ql.jpg


581888_10151377644613533_1787274763_n.jpg


644425_10151386682528533_747396858_n.jpg


Traumlandschaft mit einer Traumautobahn :)
 
10. Preparations for highway R6 to Macedonia are advancing (LOI ¶¶8, 9).

The 2013 budget contains an allocation of €28 million (0.5 percent of GDP) to start construction during the year’s final months. Construction will stretch overall several years, however, and the total cost to the budget
could amount to up to 15 percent of GDP. The authorities and staff followed up on the agreed preconditions for starting the project’s implementation, notably economic viability and fiscal sustainability.

Fiscal sustainability. The 2013 budget law specifies that the allocation for R6 would be executed only once the level of the usable government bank balance amounts to at least €300 million (close 6 percent of GDP). Whether this level can be reached in 2013 depends primarily on success with PTK privatization.

Economic viability. The authorities submitted an updated feasibility study for R6 to World Bank and IMF staff in January, in line with the corresponding structural benchmark. World Bank staff confirmed that R6 passes minimum thresholds of viability, although only after incorporating additional cost savings, as was done in an updated version of the study in March. However, the study failed to analyze less expensive design options, in contrast to the authorities’ commitment in the Letter of Intent of December 5, 2012. In particular, the design continues to include tunnels and other technically demanding elements in the southern section of R6that—as experiences in neighboring countries suggest—hold the risk of potentially severe cost overruns. To limit risks to the public finances, it was agreed that the southern section would be procured as a ―design and build‖, which requires the companies bidding for R6 to submit alternative designs. Further, a World Bank representative will join the Project Steering Committee for R6 as an observer.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/scr/2013/cr13113.pdf

- - - Aktualisiert - - -

Nis hedhja e trarëve të urës 750 metrash në Autostradë

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Publikuar: 03.06.2013 - 15:01

Prishtinë, 3 qershor – Sot në mesditë Bechtel - Enka GP ka realizuar me sukses instalimin e transportuesit dhe hedhjen instalimin e trarit të parë të urës më të madhe në projektin e Autostrades se Kosovës, rruga 7 “Ibrahim Rugova”.Ekipi i Bechtel - Enka (GP), departamenti i strukturave ka nisur sot një prej aktiviteteve më të rëndësishme në urën 750 metra të gjatë, e cila kalon mbi zonën industriale dhe konsiderohet zemra e autostradës.

Për përfundimin e plotë të kësaj ure do të nevojitet instalimi i 114 trarëve të gjatësisë 38 metra dhe me peshën prej 160 ton. Kjo urë ndodhet në seksionin 8 të autostradës.

Sipas një komunikate, momentalisht po punohet me intensitet te plotë në seksionet e mbetura të projektit, 7-8 dhe 9. Deri në këto momente jane ndertuar ne total nga departamenti i strukturave 14 Ura 20 Mbikalime, 16 Nënkalime ndërsa deri në përfundim të projektit janë për t’u përfunduar edhe 11 mbikalime dhe 6 nënkalime.

http://koha.net/?page=1,13,147822
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Jetzt fehlen noch bezahlbare brauchbare Autos und ein niedriger Kraftstoffpreis damit auch der Otto Normalblerim die Autobahn benutzen kann.
 
Wv Km hat die neue Autobahn nach Mazedonien ?

55 Km bis zur Grenze zu Mazedonien. Diese 55 Km werden aber soviel kosten, wie knapp 100 Km von Prizren nach Prishtina, da bei Kacanik und Hani i Elezit einige Berge gebohrt und gesprengt werden müssen und so das Bauvorhaben massiv erschweren und dementsprechend auch teuer macht.

Edhe Selman Buqolli, ekspert i ndërtimtarisë, tha se terreni deri në Kaçanik është i përshtatshëm për ndërtim, ndërsa segmenti tjetër përbëhet nga shkëmbinjtë të fortë.

“Terreni është mjaft i përshtatshëm deri në Kaçanik, nga Kaçaniku e andej duhet të zgjerohet rruga. Pastaj, përbërja e tokës është me shkëmbinj të fortë të cilët duhet të shemben me metoda të eksplozivit".

"Por, në aspektin e përgjithshëm terreni deri në Kaçanik, terren më të përshtatshëm nuk ka, ndërsa nga Kaçaniku e deri përtej kufirit është më problematik", thekson Buqolli.

Televizioni Koha - Autostrada Prishtin Shkup nis n pranver > Lajme: Rajon

Bin mal gespannt, ob die Makedonskis den Abschnitt auf ihrer Seite bis nach Tetovo bzw. Skopje bauen oder sie sich weiterhin auf Statuen konzentrieren :)
 
Zurück
Oben