Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Griechische Bauprojekte

  • Ersteller Ersteller El Greco
  • Erstellt am Erstellt am
Xania airport wird modernisiert.

Εγκρίθηκε από το Βορίδη το κονδύλι 110 εκ. ευρώ για τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Χανίων!
16-02-2012
print_mail.png

bf551eb0e8_sea-air.jpg
Υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη η απόφαση έγκρισης διάθεσης πίστωσης για το έργο της επέκτασης του αεροσταθμού του Κρατικού Aερολιμένα Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης».




Το έργο περιλαμβάνει κτηριακή υποδομή έκτασης 18.104 τ.μ. και νέο πύργο ελέγχου, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου και είναι συνολικού προϋπολογισμού 110.000.000 ευρώ.

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, «οι νέες εγκαταστάσεις αναμένεται να δώσουν τεράστια οικονομική ώθηση στην περιοχή με νέες θέσεις εργασίας, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό κάτι το οποίο θα αυξήσει την προσέλκυση τουριστών και θα ενισχύσει την αγορά της κρουαζιέρας».
 
Gia diavaste giati i germani blegonte se ola.Apokleistika germanika symferonta.

Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: νέα ερώτηση στη Βουλή για το μέλλον του έργου
18-02-2012
print_mail.png

d50a56768b_airport_runway.jpg
Να δημοπρατηθεί άμεσα το νέο αεροδρόμιου Καστελίου ζητά ο Βουλευτής Ηρακλείου Μανώλης Κεφαλογιάννης ύστερα και από το « βέτο που βάζουν οι Γερμανοί ..του Ελ.Βενιζέλος που ξεκαθαρίζουν ότι δεν θέλουν ένα μεγάλο και ανταγωνιστικό αεροδρόμιο, ούτε όμως και ένα... low cost που θα φέρει εδώ εταιρείες όπως την Ryanair! Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κεφαλογιάννη προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών έχει ως ακολούθως :


Σύμφωνα με δημοσιεύματα βάσει δηλώσεων του διορισμένου από τη Γερμανική Εταιρία Γενικού Διευθυντή του Ελ. Βενιζέλος, που δημοσιεύτηκαν την 12/2/2012 και δεν διαψεύστηκαν μέχρι σήμερα :
«Βέτο στη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελίου βάζουν οι Γερμανοί του Ελ.Βενιζέλος ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θέλουν ένα μεγάλο και ανταγωνιστικό αεροδρόμιο, ούτε όμως και ένα... low cost που θα φέρει εδώ εταιρείες όπως την Ryanair! Ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), κ. Ι. Παράσχης, μιλώντας σε δημοσιογράφους είπε ότι υπάρχει μια σύγχυση στη χώρα για το πώς θέλει τις αερομεταφορές και ζήτησε ένα?ήπιο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο!»



Επειδή:
1. Κανείς εκτός από τον ελληνικό λαό , δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίζει το μέγεθος και τους σκοπούς των μεγάλων αναπτυξιακών έργων της Χώρας
2. Δεν έχετε καμιά εντολή από τον λαό της Κρήτης για να καταδικάσετε το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει προγραμματιστεί για την ανάπτυξη του τουρισμού της Κρήτης προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας
3. Η σύμβαση κατασκευής και εκμετάλλευσης του αεροδρομίου Ελ.Βενιζελος της Κυβέρνησης Σημίτη, δεν δίνει στη γερμανική μειοψηφία δικαίωμα «βέτο» στη κατασκευή νέων διεθνών αεροδρομίων για την ανάπτυξη της Χώρας
4. Η Κρήτη ζητά και δικαιούται να έχει ένα διεθνές αεροδρόμιο με προδιαγραφές του 21ου αιώνα για να μπορέσει να ανταγωνισθεί με επιτυχία τους διεθνείς ανταγωνιστές της στην τουριστική βιομηχανία


Ερωτασθε,
1. Γιατί δεν δημοπρατείται άμεσα το έργο της κατασκευής του νέου αεροδρόμιου Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης, που είχε προκηρυχτεί για τον Φεβρουάριο του 2010 από τη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ματαιώθηκε επανειλημμένα από τους προκάτοχους σας της κυβέρνησης ΓΑ Παπανδρέου

2. Προτίθεσθε ως αρμόδιος υπουργός να επαναφέρετε στη τάξη τον παρεκτραπέντα Γενικό διευθυντή του Ελ. Βενιζέλος;
 
Με 17 νέα βαγόνια, θα εμπλουτιστεί ο στόλος του μετρό έως το καλοκαίρι.



Στο αμαξοστάσιο των Σεπολίων βρίσκεται ήδη ο νέος συρμός του μετρό της Αθήνας, ενώ ως το καλοκαίρι αναμένεται να συμπεριληφθούν ακόμη 16 νέοι συρμοί, με στόχο να αξιοποιηθούν στους επτά νέους σταθμούς του μετρό σε Ελληνικό, Περιστέρι και Ανθούπολη, αλλά και στην επέκταση του Πειραιά.
Οι νέοι συρμοί θα διαθέτουν εσωτερικά σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών, με διπλές οθόνες LCD, σε κάθε βαγόνι και ηλεκτρονικούς χάρτες.
Το υπουργείο Υποδομών δείχνει αισιοδοξία για την έγκριση και υπογραφή της Βουλής για τη σύμβαση σηματοδότησης των νέων σταθμών του μετρό, μεταξύ της Siemens και της Αττικό Μετρό.

DiferNews - ??????,???,????????,difernews.gr

DSC00173.JPG


DSC00174.JPG


SC00219.JPG


https://plus.google.com/photos/1019...66981855638129/5704566984846219506?banner=pwa
 
Du verbirgst zwar Deine Augen hinter einer Sonnenbrille, aber blauäugig biste doch nicht, oder???
Die Diskussion will ich hier nicht weiterführen, gibts ja ein anderes Thema. Aber - jetzt mal provokativ gefragt - kommen die beabsichtigten privaten Investitionen jetzt vielleicht aus Angst vor einer verschärften Steuergesetzgebung in GR???
Wäre ja ok...
:balkangrins:
Nein, ich habe grüne Augen.

Was heißt jetzt?^^Private Investitionen gibt es doch in jedem Land, selbst du als private Person kannst dort zum Beispiel eine Villa oder ähnliches bauen.
Früher wurde noch mehr investiert, heute hält sich das in Grenzen (Krise). Naja, der alte Flughafenverkauf war schon vor der Krise geplannt.
 
Zuletzt bearbeitet:
νάπλαση Φαληρικού Όρμου: τον Μάρτιο στο ΕΣΠΑ, τον Οκτώβριο η δημοπράτηση, το 2013 τα έργα
22-02-2012
print_mail.png

3921ff32b0_faliro.jpg
Το πρώτο μεγάλο δημόσιο έργο ανάπλασης στην Αθήνα μπαίνει γοργά σε ρυθμούς υλοποίησης. Η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέχρι το γήπεδο του Tae Kwon Do έχει επιταχύνει και σύντομα θα δούμε εξελίξεις.


Συγκεκριμένα τον Μάρτιο (στα τέλη) προβλέπεται να κατατεθεί προς ένταξη στο ΕΣΠΑ το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Μετώπου με προϋπολογισμό 200.000.000 ευρώ, όντας το μεγαλύτερο δημόσιο έργο ανάπλασης στην Ελλάδα. Να θυμίσουμε ότι το έργο στο Φαληρικό Δέλτα (στο χώρο του παλιού Ιππόδρομου) θα κατασκευαστεί με χρήματα του ιδρύματος Νιάρχου.


Μεγάλος στόχος είναι το έργο της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου να δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2012 όπως ενημέρωσε την Επιτροπή Περιβάλλοντος ο αν. υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Σηφουνάκης. Το χρονοδιάγραμμα για την εκκίνηση των έργων είναι πιθανόν να ξεκινήσει σε ένα χρόνο από τώρα.



Κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, στην οποία παρουσιάστηκε η επικαιροποιημένη μελέτη για την ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου από τον Ρέντζο Πιάνο, ο κ. Σηφουνάκης ανακοίνωσε επίσης πως στη διαχείριση του χώρου μετά την ολοκλήρωση του έργου θα συμμετέχουν και οι όμοροι δήμοι.


Η μελέτη αυτή, βασίζεται στην αντίστοιχη μελέτη που είχε γίνει για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και προβλέπονται χώροι πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και Πολιτισμού σε συνολική έκταση περίπου 900 στρεμμάτων.


Κρίσιμο στοιχείο του έργου είναι η υποβάθμιση της λεωφόρου Ποσειδώνος ώστε να ενωθεί λειτουργικά ο αστικός ιστός με το παράκτιο μέτωπο. Σύμφωνα με τη μελέτη θα δρομολογηθεί ενιαία διαχείριση του χώρου σε συνάρτηση με τις πολιτιστικές υποδομές που κατασκευάζονται στο χώρο του πρώην ιππόδρομου. Το σχέδιο διαχείρισης προβλέπει και την κατασκευή τριών προβλητών που αποκαθιστούν το παράκτιο μέτωπο στην εικόνα πριν τον πόλεμο.


Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Κώστας Καρτάλης πρόκειται για ένα σπουδαίο έργο για την Αθήνα που δυστυχώς ξεχάστηκε στο διάστημα από το 2004 έως το 2010. «Δεν είναι τυχαίο ότι οι ολυμπιακές υποδομές στην παραλία του Φαλήρου παραμένουν ακόμη αναξιοποίητες. Οπότε κρίσιμο θέμα είναι ο χώρος να παραμείνει ζωντανός και διασφαλιστούν οι πιστώσεις για τη συντήρηση και λειτουργία του, μετά την κατασκευή του» ανέφερε χαρακτηριστικά.


ΑΛΛΟ ΦΑΛΗΡΙΚΟΣ ΟΡΜΟΣ ΑΛΛΟ ΤΟ ΦΑΛΗΡΙΚΟ ΔΕΛΤΑ
Συχνά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μπερδεύουν τα έργα του Φαληρικού Όρμου με τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα. Για να ξεκαθαρίσουμε:


Τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα λαμβάνουν χώρα εκεί που βρισκόταν ο παλιός Ιππόδρομος και θα κατασκευαστούν η Εθνική Βιβλιοθήκη, η Νέα Λυρική Σκηνή (Όπερα) και το πάρκο Σταύρος Νιάρχος. Για όσους δεν γνωρίζουν τον παλιό Ιππόδρομο είναι ο χώρος απέναντι από το Ίδρυμα Ευγενίδου (Πλανητάριο). Τα έργα ήδη έχουν ξεκινήσει με τις προκαταρκτικές εργασίες.


Τα έργα στον Φαληρικό Όρμο είναι από το ΣΕΦ μέχρι το γήπεδο Tae Kwon Do και τα έργα που θα γίνουν είναι αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω. Τα έργα θα ξεκινήσουν το 2013.

 
Jasas paidia, ola orea kai kala ala ego den pistevo se thavmata :(...apo to 2004 milane gia afto to project...kai ti egine? Ase ta kalitera...
 
Δάσος Γρεβενών: ετοιμάζεται να γίνει ένα από τα 50 Πρότυπα Δάση στον κόσμο!
25-02-2012
print_mail.png

e4123ae5aa_grevena_1.jpg
Το δάσος του Δήμου Γρεβενών είναι η πρώτη περιοχή της Ελλάδας και της ΝΑ Ευρώπης που θα μπει σύντομα στον χάρτη των Πρότυπων Δασών της Μεσογείου και του κόσμου. Τα βήματα και οι δράσεις για τη δημιουργία του, από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, βρίσκονται στην τελική ευθεία και μέσα στους επόμενους τρεις μήνες ο Δήμος Γρεβενών, ο μεγαλύτερος σε έκταση δήμος της χώρας, θα συμπεριλαμβάνεται στα 50 Πρότυπα Δάση 20 χωρών, τα 11 εκ των οποίων βρίσκονται στον Καναδά απ? όπου ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια η δημιουργία του Διεθνούς Δικτύου Προτύπων Δασών.


Η ανακήρυξη του Δάσους των Γρεβενών ως Προτύπου παρέχει τη δυνατότητα πρακτικών αειφόρου ανάπτυξης και μιας οικονομικής διαχείρισης που γίνεται ήδη σε δάση άλλων ευρωπαϊκών κρατών με σκοπό να προσφέρουν και στις επόμενες γενιές τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη τους.


Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας συμμετέχουν στο έργο «Πρότυπο Δάσος, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος MED» ως εταίροι μαζί με αντίστοιχους φορείς από την Κορσική, τη Σαρδηνία, την Ισπανία, την Κροατία, ενώ τις δράσεις παρακολουθούν εμπειρογνώμονες από το Μαρόκο, την Αλγερία, την Τυνησία και την Τουρκία - χώρες που ενδιαφέρονται για τη δημιουργία προτύπων δασών. Η Ισπανία (περιφέρεια Καστίλλης και Λεόν) με το «Πρότυπο Δάσος της Ούμπρια» ήταν η πρώτη χώρα του ευρωπαϊκού νότου, όπου εφαρμόστηκε η διαδικασία του Πρότυπου Δάσους και η Βαγιαδολίδ είναι σήμερα η έδρα του Μεσογειακού Δικτύου Πρότυπου Δάσους.


Οι Ισπανοί μπήκαν στη διαδικασία, καθώς η περιοχή της Καστίλλης έχασε μεγάλες δασικές εκτάσεις της λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας, ο αγροτικός της πληθυσμός συρρικνώθηκε και γρήγορα προέκυψαν ερωτήματα για το πώς μπορεί ο τόπος να διατηρήσει το οικολογικό του απόθεμα και να εξασφαλίσει την επιβίωση του ανθρώπινου δυναμικού του. Με στρατηγικό σχεδιασμό, μετά την ανακήρυξή της ως Πρότυπο Δάσος, η περιοχή αξιοποίησε στο έπακρο τα γαλακτοκομικά της προϊόντα και τα φαρμακευτικά της φυτά. Σήμερα στο οικονομικό της προφίλ συμπεριλαμβάνονται 150 επιχειρήσεις που σχετίζονται με το ξύλο, 2.000 εργαζόμενοι, το 50% του πληθυσμού της ζει με τα δασοκομικά προϊόντα και το ξύλο διατίθεται στην αγορά με τη σφραγίδα ποιότητας Pino Soria Burgos.


Πολλές μεσογειακές περιοχές της Ευρώπης παρουσιάζουν παρόμοια χαρακτηριστικά και η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αρχικά εντός «Καποδίστρια» και τώρα με τον «Καλλικράτη», προχώρησε τις διαδικασίες και αυτή την περίοδο βρίσκεται στη σύνταξη ενός Στρατηγικού Σχεδίου για τον νομό Γρεβενών (εκτός του δήμου Δεσκάτης) συνολικής έκτασης 1.690.000 στρεμμάτων.


Οι προϋποθέσεις


Μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στα Γρεβενά, ο δασολόγος - συντονιστής του έργου κ. Δημήτρης Τσίμπλινας επισήμανε ότι «ο νέος Δήμος Γρεβενών πληροί όλες τις προϋποθέσεις, καθώς το δάσος καλύπτει 45% της έκτασής του (18% οι καλλιεργούμενες περιοχές, 37% οι μη καλλιεργούμενες). Εχει εύκολη πρόσβαση, διαθέτει εθνικό δρυμό (Βάλια Κάλντα), χιονοδρομικό κέντρο (Βασιλίτσα), πολιτιστικά μνημεία (π.χ. πέτρινα γεφύρια), δασοκομία (άριστης ποιότητας ξυλεία), παραγωγή μη δασικών προϊόντων (π.χ. μανιτάρια), βιολογική γεωργία - κτηνοτροφία (πρώτος νομός της χώρας), πολλά και αξιόλογα τουριστικά θέρετρα».




Το σύνολο του πληθυσμού που ζει στην περιοχή κυμαίνεται από 30.000 τον χειμώνα με 40.000 το καλοκαίρι. Στη δημιουργία του Πρότυπου Δάσος Γρεβενών θα μπορούσαν να εμπλακούν εκτός από τον Δήμο, 27 δασικοί συνεταιρισμοί, 5 βιομηχανίες ξύλου, 100 ξενοδοχεία-ξενώνες, 80 πολιτιστικοί σύλλογοι, 10-20 εταιρείες οικοτουρισμού. Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν ήδη 16 φορείς.


«Τα Πρότυπα Δάση στην ουσία» όπως ανέφερε ο κ. Τσίμπλινας, «στηρίζονται στην εθελοντική συνεργασία ατόμων και ομάδων που αντιπροσωπεύουν μια ποικιλομορφία αξιών και εργάζονται μαζί, με κοινό όραμα την αειφόρο ανάπτυξη σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από το δάσος. Αυτό το εταιρικό σχήμα έχει ως στόχο να διαχειριστεί τους φυσικούς πόρους με τον βέλτιστο τρόπο λαμβάνοντας υπόψη την ιστορία, την οικονομική κατάσταση και την πολιτιστική τους ταυτότητα με τρόπο που να μη θίγει τις μελλοντικές γενιές».


Aξιοποίηση της δασικής βιομάζας με διπλά κέρδη


Η αξιοποίηση της δασικής βιομάζας αποτελεί ένα από τα σημαντικά κεφάλαια στα «Πρότυπα Δάση». Εως τώρα η δασική βιομάζα δεν αποτελούσε στόχο αξιοποίησης, αλλά η δημιουργία του Πρότυπου Δάσους Γρεβενών επιτρέπει τη μεγαλύτερη δυνατή παραγωγή της, κατ? εφαρμογήν και δύο ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.


Πρόκειται για τα προγράμματα «Βioclus» και «Porfobiomed». Στόχος και των δύο, η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής και η δυνατότητα αξιοποίησης των δασικών υπολειμμάτων αλλά και των γεωργικών υπολειμμάτων κυρίως από περιοχές που γειτνιάζουν με τις δασικές.


«Τα κέρδη από την αξιοποίηση της βιομάζας μπορεί να είναι διπλά» επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας. «Επιπλέον εισόδημα των τοπικών κοινωνιών και φορέων της περιοχής και δεύτερον χρήση της δασικής βιομάζας για εφαρμογές τηλεθέρμανσης στη Δ. Μακεδονία». Αν και η βιομάζα αποτελεί το 3,6% της συνολικής κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας παγκοσμίως, εντούτοις στην Ελλάδα ελάχιστα έχουν γίνει για την ενεργειακή εκμετάλλευσή της.


Στο έργο «Porfobiomed» θα ψηφιοποιηθεί το σύμπλεγμα Κρανιάς-Μοναχιτίου-Κηπουριού εντός του πρότυπου δάσους Γρεβενών, όπου θα γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις (οικονομοτεχνικές, ποσότητα δασικών υπολειμμάτων, επίδραση στο περιβάλλον) για τη δυνατότητα δημιουργίας μονάδας τηλεθέρμανσης. Το πρόγραμμα στοχεύει στην προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ως οικονομική ευκαιρία για τις αγροτικές περιοχές, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη των βιομηχανιών που συνδέονται με το περιβάλλον της δασοκομίας.


Η πρόσφατη στροφή λόγω και της οικονομικής κρίσης πολλών καταναλωτών της Β. Ελλάδας σε άλλες πηγές θέρμανσης και μορφές ενέργειας αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για την παραγωγή-αξιοποίηση της βιομάζας.


Στην Ισπανία, στην Περιφέρεια της Καστίλλης και Λεόν, όπως ανέφερε σε ημερίδα στην Πτολεμαΐδα με θέμα «Pellets και συστήματα βιοενέργειας» ο Ισπανός κ. Χόρχε Χερέρο, υπεύθυνος αγορών ινστιτούτου δασικής διαχείρισης, η δασική βιομάζα δημιουργεί θέσεις εργασίας και παρά την κρίση ο κύκλος εργασιών των προμηθευτών δασικής βιομάζας αυξάνεται κάθε χρόνο κατά 15%.


Περισσότερες από 100 εταιρείες στην περιοχή προσφέρουν κατά μέσο όρο 12.100 τόνους/έτος βιομάζας προς 30 ευρώ/τόνο. Μόνο το 2011 η παραγωγή-εκμετάλλευση της βιομάζας προσέφερε 700 άμεσες και 450 έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ αναμένεται αύξηση της τάξης του 83% έως το 2020.
 
Επιστολή της Ένωσης Εφοπλιστών για την ανεπάρκεια των υποδομών στη Σαντορίνη
28-02-2012
print_mail.png

677ab0158e_cruiseship.jpg
Την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Νίκου Σηφουνάκη αναμένει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας αναφορικά με επιστολή που έστειλε πρόσφατα για την ενίσχυση των τουριστικών υποδομών της Σαντορίνης. Στην επιστολή τονίζεται ότι οι σημερινές υποδομές είναι εντελώς ανεπαρκείς να ικανοποιήσει τις ανάγκες μεταφοράς των χιλιάδων τουριστών προς την πόλη.


«Οι ανάγκες εξυπηρέτησης των τουριστών είναι άμεσες και δεν επιδέχονται άλλων καθυστερήσεων, δεδομένου ότι στις γειτονικές χώρες εκτελούνται συνεχώς έργα υποδομής και ανάπτυξης των λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων δεν μπορούν να παραγνωρίσουν αυτά και να παραμείνουν για πολύ στα προγράμματα του παρελθόντος, αφού η έλλειψη υποδομής, όπως αυτή της περίπτωσης του νησιού, δεν διευκολύνει την μεταφορά των επιβατών ? τουριστών στην πόλη» τονίζεται χαρακτηριστικά.


Η επιστολή, που απεστάλη στις αρχές Φεβρουαρίου, έχει τίτλο «Αναγκαία Έργα Υποδομής προς εξυπηρέτηση των τουριστών που αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια στην Σκάλα Φηρών Σαντορίνης».


Η επιστολή αναλυτικά:
«Κύριε Υπουργέ,
Αναφερόμενοι στο θέμα της Περίληψης, εν συνεχεία και της συναντήσεως που είχαμε προ καιρού στο Γραφείο σας μαζί με τον κ. Δήμαρχο Σαντορίνης, θα θέλαμε, ως εκπρόσωποι των εφοπλιστικών - διαχειριστικών εταιρειών και άλλων φορέων της κρουαζιέρας, να υπενθυμίσουμε την αναγκαιότητα κατασκευής δεύτερης εγκατάστασης - μονάδος τελεφερίκ στην Σαντορίνη για τους λόγους που παρατίθενται:


1. Η σημερινή υποδομή είναι εντελώς ανεπαρκής να ικανοποιήσει τις ανάγκες μεταφοράς των χιλιάδων τουριστών προς την πόλη, από το σημείο αποβίβασης στη Σκάλα Φηρών, που πραγματοποιείται με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων από τα κρουαζιερόπλοια, ένεκα της έλλειψης λιμενικής υποδομής.


2. Η παραμονή των κρουαζιερόπλοιων στον Όρμο της Σαντορίνης διαρκεί κατά μέσο όρο 6 ώρες και οι αποβιβαζόμενοι πρέπει να μεταφερθούν στη πόλη και τα άλλα αξιοθέατα του νησιού σε σύντομο χρόνο, προκειμένου να προλάβουν να επιστρέψουν στα πλοία των.



3. Και ενώ η αποβίβαση των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια στη Σκάλα Φηρών ή το λιμένα Αθηνιού πραγματοποιείται με άψογο και υποδειγματικό τρόπο από τα σκάφη της άριστα οργανωμένης Ένωσης Λεμβούχων, το πρόβλημα παρουσιάζεται στην εν συνεχεία εναέρια μεταφορά αυτών, από την Σκάλα που αποβιβάζονται, προς την πόλη των Φηρών, δεδομένου ότι η υπάρχουσα υποδομή του τελεφερίκ είναι εντελώς ανεπαρκής, μεταφέρουσα το ανώτερο 650 άτομα την ώρα, τη στιγμή που οι αποβιβαζόμενοι τουρίστες με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων φτάνουν την περίοδο αιχμής και τους 6.500 επιβάτες την ώρα.


4. Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των τουριστών είναι άμεσες και δεν επιδέχονται άλλων καθυστερήσεων, δεδομένου ότι στις γειτονικές χώρες εκτελούνται συνεχώς έργα υποδομής και ανάπτυξης των λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων δεν μπορούν να παραγνωρίσουν αυτά και να παραμείνουν για πολύ στα προγράμματα του παρελθόντος, αφού η έλλειψη υποδομής, όπως αυτή της περίπτωσης του νησιού, δεν διευκολύνει την μεταφορά των επιβατών ? τουριστών στην πόλη.


5. Θα πρέπει ακόμα να ληφθεί υπόψη ότι, με το έργο αυτό αναμένεται και η αποσυμφόρηση του λιμένα Αθηνιού, όπου προβλέπεται κανονικά να εξυπηρετεί τα πλοία της ακτοπλοΐας, που μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες και οχήματα ιδίως την περίοδο του θέρους. Στο λιμένα αυτό αναγκάζονται σήμερα να αποβιβάζονται παράλληλα και χιλιάδες τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την υπάρχουσα εναέρια εγκατάσταση (τελεφερίκ), όπως προαναφέρεται. Έτσι δημιουργείται το αδιαχώρητο, ένεκα ελλείψεως στο λιμένα ικανών κρηπιδωμάτων αλλά και χερσαίας λιμενικής ζώνης για τη στάθμευση των οχημάτων και την παραμονή των επιβατών.


6. Σας γνωρίζουμε ακόμη ότι, οι εταιρείες μέλη μας που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια, έχουν δηλώσει πως δεν μπορούν να δεχτούν άλλο τη συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση ταλαιπωρίας των τουριστών και δεν θα παραγνωρίσουν την πρόκληση φυσικά των άλλων λιμένων γειτονικών χωρών, όσον αφορά τις προσφερόμενες σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις.


7. Όπως απεδείχθη στον χρόνο των ενεργειών για το έργο, έπρεπε να προηγηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση, που να επιτρέπει την εκτέλεση έργων στο απόκρημνο - Καλντέρα της νήσου, και αυτές τις διαδικασίες ανέλαβε το Υπουργείο σας, όπως επιβεβαιώνεται με το ύπερθεν σχετικό.

Επισημαίνεται για μία ακόμη φορά η σοβαρότητα της κατάστασης και τα οφέλη που προσδοκόνται από την δραστηριότητα αυτού του κλάδου της Τουριστικής Ναυτιλίας - Κρουαζιέρας, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για την τοπική κοινωνία.


Υπενθυμίζεται και το γεγονός της προωθούμενης νομοθετικής ρυθμίσεις για πλήρη απελευθέρωση cabotage για τα κρουαζιερόπλοια - ο σχετικός νόμος βρίσκεται στην Βουλή προς ψήφιση - όπου και από αυτό το γεγονός αναμένεται η προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στην Ελλάδα, κάτι που θα έχει ιδιαίτερη σημασία για την Σαντορίνη. Όμως για να μπορέσει να αποδώσει αυτό το νέο μέτρο προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει στο νησί και στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει σχέση με τις ευκολίες μεταφοράς των τουριστών στην πόλη από τα σημεία αποβίβασης των στην Σκάλα με τα σκάφη των Λεμβούχων τα οποία, με την άριστη οργάνωση που έχουν, εξυπηρετούν μέχρι εκεί που μπορούν να αποσπάσουν, τα μέγιστα.


Η Ένωση μας που παρακολουθεί την όλη υπόθεση, οφείλει να ενημερώσει της διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων σε όλο τον κόσμο, σχετικά με την αναμενόμενη από πολλού κατασκευή της νέας και τόσο αναγκαίας εγκατάστασης σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του παρόντος αλλά περισσότερο του άμεσου μέλλοντος.


Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα θέλαμε και εμείς με την σειρά μας ως Φορέας εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, να παρακαλέσουμε όπως γίνουν κατ- αρχάς όλες οι αναγκαίες ενέργειες από την πλευρά του Υπουργείου σας, προκειμένου να επισπευσθεί η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.


Παράλληλα, θα θέλαμε να παρακαλέσουμε όλους τους φορείς, στους οποίους κοινοποιείτε το παρόν, όπως συνδράμουν στην όλη προσπάθεια που απαιτείται για το έργο που προαναφέρεται.


Προς τον σκοπό αυτό, κρίνουμε ότι θα ήτο χρήσιμη η παρουσία όλων στην προγραμματιζόμενη από τον κ. Δήμαρχο Θήρας σύσκεψη, στην οποία θα παρευρεθούμε και εμείς με εκπροσώπους μας, προκειμένου να παρέξουμε κάθε χρήσιμο στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε να επισπευσθεί το έργο».
 
Μετά τις εκλογές ο νέος δρόμος στη Μεσσηνία (Φωτογραφίες)


  • Κυριακή, 04 Μαρτίου 2012
  • 23:08



Τέλη Μαΐου με τέλη Ιουνίου θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος στα όρια της Μεσσηνίας, από την Τσακώνα έως τον κόμβο του Πράκτικερ, στη Σπερχογεία και το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα.
Στο κομμάτι της Μεσσηνίας το έργο καθυστερεί στην ευθεία της Ανθειας, στο σημερινό δρόμο, όπου έχουν βρεθεί αρχαία και στο βάλτο του Αγίου Φλώρου, μεταξύ των γεφυρών στη νέα και την παλιά κοίτη Παμίσου. Το Παραδείσια - Τσακώνα θα παραδοθεί με παράκαμψη 1.000 μέτρων στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Το τμήμα αυτό αναμένεται να παραδοθεί πλήρως και με την τοξωτή μεταλλική γέφυρα την άνοιξη του 2013.



Σήμερα παρουσιάζουμε φωτογραφικό υλικό από τα δύο έργα, από τις εργασίες και την κατάσταση σε Παραδείσια - Τσακώνα και τον αυτοκινητόδρομο εντός της Μεσσηνίας.






























































































 
Zurück
Oben