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Griechische Identität in Südalbanien

Bei den Jugoslawen ist es anders!

Definitiv nicht. Die selbe Ideologie....
Beide seiten definieren sich in erster Linie durch die Religion.
Was bei den Albanern anders ist. Da fängt es schon an...

und es war auch nicht in osmanischer Zeit so wie du es sagst!

Es war so. Ein Orthodoxe aus bauern verhältnissen bezeichnet sich als Grieche obwohl er albanisch sprach. Dieses ist überall dokumentiert.
Du must nur nach diesen Beweisen verlangen.

Woher hast du diesen Scheiss..? Das kam erst später

Bücher`??!!

und die orthodoxe Kirche ist kein Gift

Definitiv ist sie gift. Noch nie gläubische Menschen gesehen die Leute so gegeneinander Hetzen wie diese Religion. Als vertretter Gottes hat man die Aufgabe Menschen zusammen zu bringen und nicht das was die Orthodoxe Kirche seit gut 200 jahren macht. Mehrere Genozide gehen auf ihre Kappe. So hart es sich anhört, aber diese Kirche würde ich in Albanien verbieten.


und komm mir bitte nicht mit dem lächerlichen Satz ohne den Osmanen und dem Islamwären wir Serben oder Grieche hahahhahaa...lol

Habe ich auch nicht gesagt. Nur der Osmane hat auch keinen ALbaner dazu gezwungen Moslem zu werden. Die meisten Albaner haben dieses angenommen wegen dem Status und sich, weil die Religion das wichtigste war, von den anderen(hellen+slawe) zu distanzieren.


das kommt nur von euch Moslems...

In erster Linie sind es die Moslems gewesen, die sich als Albaner hinstellten und nein zu den griechischen sowie serbischen Staat sagten. Nicht desto trotz kann man die Moslems im albanischen Raum nicht als solche bezeichnen.
Ich und du wissen genau das wir diese Religion ganz anders interpretieren, als die Moslems aus Arabien, Türkei usw.
Und es ist kein Geheimnis, das Bolano sowie die Orthodoxe Kriche von Griechenland geld bekommt.

aber das ist dummheit..weil du orthodoxe hasst musst du nicht sachen sagen die gar

Ich hasse keine Orthodoxen. Die Wahrheit muss man auch vertragen können und nicht immer gleich einem Hass vorwerfen.
nicht stimmen !
 
wo bleibt deine quelle, du lügner!
ich habe nirgends deine quelle/quellen gesehen!

bring eine neutrale quelle...
ich warte...

und noch mal

Arvaniten sind albaner,
arberesh sind albaner,
kosovar sind albaner,
malsor sind albaner,
camen sind albaner

das arvanitische testament in einem lied,
"singt arvanitisch und vergisst nicht eure herkunft,
feiert arvanitisch, usw"!

welcher grieche versteht das lied??

keiner!

welcher albaner versteht es?
alle, ob Malsor, kosovar oder Arberesh!


Mein Gott muss man den analphabeten hier auch noch jeden Scheiß hinterhertragen. Spätestens morgen fragst du mich erneut nach der Quelle. 100 %

Zitat von Arvanitis
Ach warum eigentlich erst 1800. Nehmen wir direkt den ersten Jahrhundert

Roman and Byzantine period

Ethnographic map of the Epirus region, 1878. Pink - Greek speakers, Blue - Greek and Vlach speakers, Orange - Greek and Albanian speakers, Yellow - Albanian speakers


Christianity first spread in Northern Epirus during the 1st century AD, but prevailed during the 4th century. Notable Epirote martyrs were Saint Donatos, Bishop of Phoenice, Eleftherios of Avlon, and Isavros. The presence of the local bishops in the Ecumenical Synods (already from 381 A.D.) proves that the new religion was well organized and already widely spread inside the Greek world of the Roman and post-Roman period.[6]
While Epirus vetus corresponded to the Ancient Greek region Epirus Nova corresponded[7] to a part of Illyria that was now was partly Hellenic[8] and partly Hellenized[9].This Greek[10] area was the line of division[11] between the provinces of Illyricum and Macedonia and its borders was the Drilon river in modern north Albania.
When the Roman Empiresplit into East and West, Northern Epirus became part of the East Roman (Byzantine) Empire; the region witnessed the invasions of several nations: Visigoths, Avars, Slavs, Normans, Serbs, Albanian clans and various Italian city-states and dynasties (14th century). However the region’s culture remained closely tied to the centers of the Greek world, and retained its Greek character through the medieval period.
In 1204, the region was part of the Despotate of Epirus, a successor state of the Byzantine Empire. Despot Michael I found there strong Greek support in order to facilitate his claims for the Empire’s revival. In 1281, a strong Sicilian force that planned to conquer Constantinople was repelled in Berat after a series of combined operations by local Epirotes and Byzantine troops. In 1345, the region was invaded by the Serbs of Stefan Dusan. However, the Serbian rulers retained much of the Byzantine tradition and used Byzantine titles to secure the loyalty of the local population. At the same time Venetians controlled various ports of strategic importance, like Vouthroton, but the Ottoman presence became more and more intense and finally in the middle of the 15th century the entire area came under Turkish rule.

Und hier direkt noch zur Zeit des osmanischen Reiches

[edit] Ottoman period


Interior of Aghios Nikolaos of Moscopole.


Under Turkish rule, local authorities were exclusively Muslim, whether Albanian or Turkish; these were also the most privileged social group in Ottoman society. However, there were specific parts of Northern Epirus that enjoyed local autonomy (Himara, Drouvian, Voskopoje). In spite of the Ottoman dominance, Christianity prevailed in many areas and became an important reason for preserving the Greek language, which was also the language of trade.[12]
Inhabitants of the region participated in the Greek enlightenment. One of the leading figures of that period, the Orthodox missionary Kosmas, traveled and preached over the country. It is believed that he founded more than 200 Greek schools until his execution by Turkish authorities near Berat.[13] In addition, the first printing press in the Balkans, after that of Constantinople, was founded in Moscopole (nicknamed ‘New Athens’) by a local Greek[14]. From the mid-18th century trade was thriving and a great number of educational facilities and institutions were founded throughout the rural regions and the major urban centers as benefactions by several Epirot entrepreneurs[15].
Northern Epirus took also part in the Greek War of Independence (1821-1830): many locals revolted, organized armed groups and joined the revolution. The most distinguished personalities were the engineer Konstantinos Lagoumitzis[16] from Hormovo and Michail Spyromilios from Himara. The latter was one of the most active generals of the revolutionaries and participated in several major armed conflicts, such as the Third Siege of Messolonghi, where Lagoumitzis was the defenders' chief engineer. M. Spyromilios also became a prominent political figure after the creation of the modern Greek state and discreetly supported the revolt of his compatriots in Ottoman-occupied Epirus in 1854, during the Crimean War[17]. In 1881, the Treaty of Berlin awarded Greece parts of southern Epirus.

Achja und zu guter letzt. Viele Himarioten namen an der griechischen Revolution Teil.::wink:




Und Arvaniten sind Albaner??? Welche Nationalität und welches Volksbewusstsein haben sie denn??? Welchen Pass?? Welcher Kirche gehören sie an??? Honk!:rolleyes:
 
Mein Gott muss man den analphabeten hier auch noch jeden Scheiß hinterhertragen. Spätestens morgen fragst du mich erneut nach der Quelle. 100 %

Zitat von Arvanitis
Ach warum eigentlich erst 1800. Nehmen wir direkt den ersten Jahrhundert

Roman and Byzantine period

Ethnographic map of the Epirus region, 1878. Pink - Greek speakers, Blue - Greek and Vlach speakers, Orange - Greek and Albanian speakers, Yellow - Albanian speakers


Christianity first spread in Northern Epirus during the 1st century AD, but prevailed during the 4th century. Notable Epirote martyrs were Saint Donatos, Bishop of Phoenice, Eleftherios of Avlon, and Isavros. The presence of the local bishops in the Ecumenical Synods (already from 381 A.D.) proves that the new religion was well organized and already widely spread inside the Greek world of the Roman and post-Roman period.[6]
While Epirus vetus corresponded to the Ancient Greek region Epirus Nova corresponded[7] to a part of Illyria that was now was partly Hellenic[8] and partly Hellenized[9].This Greek[10] area was the line of division[11] between the provinces of Illyricum and Macedonia and its borders was the Drilon river in modern north Albania.
When the Roman Empiresplit into East and West, Northern Epirus became part of the East Roman (Byzantine) Empire; the region witnessed the invasions of several nations: Visigoths, Avars, Slavs, Normans, Serbs, Albanian clans and various Italian city-states and dynasties (14th century). However the region’s culture remained closely tied to the centers of the Greek world, and retained its Greek character through the medieval period.
In 1204, the region was part of the Despotate of Epirus, a successor state of the Byzantine Empire. Despot Michael I found there strong Greek support in order to facilitate his claims for the Empire’s revival. In 1281, a strong Sicilian force that planned to conquer Constantinople was repelled in Berat after a series of combined operations by local Epirotes and Byzantine troops. In 1345, the region was invaded by the Serbs of Stefan Dusan. However, the Serbian rulers retained much of the Byzantine tradition and used Byzantine titles to secure the loyalty of the local population. At the same time Venetians controlled various ports of strategic importance, like Vouthroton, but the Ottoman presence became more and more intense and finally in the middle of the 15th century the entire area came under Turkish rule.

Und hier direkt noch zur Zeit des osmanischen Reiches

[edit] Ottoman period


Interior of Aghios Nikolaos of Moscopole.


Under Turkish rule, local authorities were exclusively Muslim, whether Albanian or Turkish; these were also the most privileged social group in Ottoman society. However, there were specific parts of Northern Epirus that enjoyed local autonomy (Himara, Drouvian, Voskopoje). In spite of the Ottoman dominance, Christianity prevailed in many areas and became an important reason for preserving the Greek language, which was also the language of trade.[12]
Inhabitants of the region participated in the Greek enlightenment. One of the leading figures of that period, the Orthodox missionary Kosmas, traveled and preached over the country. It is believed that he founded more than 200 Greek schools until his execution by Turkish authorities near Berat.[13] In addition, the first printing press in the Balkans, after that of Constantinople, was founded in Moscopole (nicknamed ‘New Athens’) by a local Greek[14]. From the mid-18th century trade was thriving and a great number of educational facilities and institutions were founded throughout the rural regions and the major urban centers as benefactions by several Epirot entrepreneurs[15].
Northern Epirus took also part in the Greek War of Independence (1821-1830): many locals revolted, organized armed groups and joined the revolution. The most distinguished personalities were the engineer Konstantinos Lagoumitzis[16] from Hormovo and Michail Spyromilios from Himara. The latter was one of the most active generals of the revolutionaries and participated in several major armed conflicts, such as the Third Siege of Messolonghi, where Lagoumitzis was the defenders' chief engineer. M. Spyromilios also became a prominent political figure after the creation of the modern Greek state and discreetly supported the revolt of his compatriots in Ottoman-occupied Epirus in 1854, during the Crimean War[17]. In 1881, the Treaty of Berlin awarded Greece parts of southern Epirus.

Achja und zu guter letzt. Viele Himarioten namen an der griechischen Revolution Teil.::wink:




Und Arvaniten sind Albaner??? Welche Nationalität und welches Volksbewusstsein haben sie denn??? Welchen Pass?? Welcher Kirche gehören sie an??? Honk!:rolleyes:

Zwischen meiner und deiner Karte liegen 11 jahre, dennoch sind sie sehr verschieden.Jetzt müsste man prüfen welche echt ist, doch denke ich nicht das mandies irgendwie feststellen kann
 
Zwischen meiner und deiner Karte liegen 11 jahre, dennoch sind sie sehr verschieden.Jetzt müsste man prüfen welche echt ist, doch denke ich nicht das mandies irgendwie feststellen kann

da haste noch eine

Balkans-ethnique.JPG
 
Was wollt ihr mit der Diskussion bezwecken? Ich hab mir hier kaum was durchgelesen, da habe ich auch keine Lust zu, aber ich weiss genau was steht.

Ihr könnt ruhig weiter diskutieren, dadurch wird sich der Nord-Epirus nicht an Griechenland, und der Süd-Epirus nicht an Albanien, anschliessen. Wie doof seid ihr eigentlich?

Es lebten halt mal ne Menge Albaner im Süden dieses schönen Ortes und es leben wohl auch Griechen im Norden. Ich wäre viel eher dafür, dass sich die albanischen Epiroten und die griechischen Epiroten näher kommen.

Ist doch idiotisch sich irgendetwas zu erzählen und zu meinen, so käme es zu Grenzänderungen. Ihr könnt die Grenzen nicht mit mit denen die vor Jahrzenten oder Jahrhunderten existerten rechtfertigen.

Auf ein Zusammensein in der EU. Prost!
 
[I schrieb:
Und Arvaniten sind Albaner??? Welche Nationalität und welches Volksbewusstsein haben sie denn??? Welchen Pass?? Welcher Kirche gehören sie an??? Honk!:rolleyes:[/I]



llllolll

der orthodoxen religion und? jetzt willst aber nicht sagen das orthodoxe albaner auch griechen sind..............
 
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