Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

T-129:tr1:

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.



Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
nein, ich denke es ist ein sammelbecken wo alle infos zusammengetragen werden. das hier hauptsächlich tr defence seiten verlinkt werden könnte ein zufall sein.

- - - Aktualisiert - - -



cae ist ein kanadischer hersteller von flugsimulatoren und software für besagte simulatoren. es ist das kanadische pondon zur türkischen havelsan. wie es aussieht wird cae für die t-129 entsprechende simularoren bauen und mit dem vetragspartner havelsan gemeinsam agieren.

Danke, aber was hat japan damit zutun?
 
Wir sollten unsere eigenen schweren transport hubschrauber bauen.. wir sollten anfangen selbständig geräte zu designen und zu entwerfen einfach ein neues produkt
 
Anka in Action ! - Anka Operasyonda ! Turkish Male UAV - ANKA -


Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.


Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
Anka in Action ! - Anka Operasyonda ! Turkish Male UAV - ANKA -


Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.


Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.

Sieht gut aus aber die Anka-B sollte das schon aus eigener kraft schaffen! Wie siehts mit der Anka-A aus, wurde schon einer unseren streitkräften übergeben?
 
Altay’s armour is ready to protect

altay%281%29-530x460.jpg

ALTAY Turkish Main Battle Tank’s Armour system is qualified on the tests conducted in June and July. Roketsan, designer, producer and tester of the system announced that the test were successfully completed.

Altay


ASELPOD ile bombalar hedefini hassas vuracak

Uçakların hassas atış yapmasını sağlayan podlad nasıl çalışıyor? Aselsan tarafından geliştirilen ASELPOD ne zaman hizmete girecek?

ASEL2-300x200.jpg



Muhammet METİN/Kokpit.aero


Hedefleme podlarının önemi giderek artıyor. Bir çok ülke hava kuvveti, sahip olduğu uçaklarla birlikte bu podları kullanarak özellikle gece şartlarında hassas hedefleme yapmayı hedefliyor.
Stratejik özelliğe sahip podlar konusu son günlerde oldukça hareketli. Northrop Grumman, ABD Savunma Bakanlığı ile LITENING hedefleme podlarının performansa dayalı lojistiği konusunda 173 milyon dolarlık bir anlaşma imzaladığını duyurdu.
17 Temmuz’da yapılan açıklamada, imzalanan 5 yıllık anlaşma uyarınca Northrop Grumman pilotlara ve uçak bakım ekiplerine lojistik, teknik destek, depo onarım ve diğer ilgili hizmetleri sağlayacağını açıkladı ve anlaşmanın ABD Silahlı Kuvvetleri haricinde İspanyol ve İtalyan Deniz Kuvvetlerini de kapsadığı belirtildi.

LITENING PODLARI


Ayrıca, 15 yıldır Litening podları konusunda ABD Silahlı Kuvvetleri ile birlikte çalışan Northrop Grumman, bu süreç içerisinde yüzde 97’i aşan göreve hazırlık oranına ulaşıldığını açıkladı. Şu ana kadar 600 adetten fazla teslim edilen ve yaklaşık 650,000 muharebe uçuş saatine sahip olan LITENING podu hali hazırda F-16 Block 30/40/50, F-15E, F/A-18 C/D , A-10C, B-52, EA-6B Prowler , AV-8B Harrier, F-4E AUP, Tornado GR4, Eurofighter Typhoon ve SAAB Gripen uçaklarının da içinde bulunduğu toplamda 11 farklı uçağa entegre edilmiştir.
Litening podunu ABD, İsrail, İtalya, İngiltere, Avustralya, Hollanda, Portekiz, Finlandiya, Danimarka, Kanada, Kore ve Japonya da olmak üzere Nato’ya dahil ve dünya da birçok Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmaktadır. Litening sistemi savaş alanlarında gece-gündüz, tüm hava koşullarında anlık görüntü işleme-aktarma, lazer işaretleme ve hedef tespiti olanağı sağlamaktadır. Sistem 2.20 m uzunluğunda ve 200 kg. ağırlığındadır.
Türk Hava Kuvvetleri F-16 Savaş uçaklarında LANTIRN Alçak İrtifa Seyrüsefer ve Hedefleme Kızılötesi Işını sistemini kullanmaktadır. LANTIRN, AN/AAQ-13 Navigasyon yani seyrüsefer ile AN/AAQ-14 hedefleme sistemlerinden oluşuyor. "Pod" olarak adlandırılan iki sistem, F-16'da hava girişinin altına takılıyor. Biri pilotların kötü hava ve gece koşullarında gündüz gibi uçmasını, diğeri ise hedefi lazer ile işaretliyerek hassas atış yapma imkanı sağlıyor.

LANTIRN PROJESİ 1983'TE BAŞLADI

LANTIRN projesi uçakların her türlü hava şartında atış yapması amacıyla 1980'de başlatıldı. ilk uçuş testlerini 1983'te yaptı. Özel olarak F-16'lar için geliştirilen sistem, Amerikan Hava Kuvvetleri'ne 31 Mart 1987'den itibaren teslim edilmeye başlandı.

TÜRK F-16'LARIN HASSAS GÜCÜ
Türkiye, LANTIRN sistemini Amerikan Hava Kuvvetleri'nden sonra kullanan ikinci ülke konumundadır. İlk sistem Şubat 1994'te Bandırma'daki 161'inci "Yarasa" Filo'nun F-16'larına takılması ile başlandı. Daha sonra Diyarbakır'daki 181'inci "Pars" Filo da LANTIRN sistemine kavuştu. LANTIRN pilotları 161 Filo tarafından eğitiliyor. Özellikle F-16'da gece uçuş saati yüksek pilotlar tercih ediliyor. Akademik ve simülatör uçuşlarıyla önce yer eğitimi veriliyor. Daha sonra önce iki kişilik eğitim amaçlı kullanılan F-16D, ardından da tek kişilik F-16C uçaklarıyla orta ve alçak irtifada eğitim yapılıyor.
Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait savaş uçaklarının kötü hava koşulları ve gece şartlarında 'gündüz gibi' operasyon yapmasına imkan veren, tamamıyla yerli Hedefleme ve Seyrüsefer sistemi Aselsan tarafından tasarım ve üretim çalışmaları başlandı. ASELPOD olarak adlandırılan sistem ile Türk savaş uçakları, yüksek hassasiyet ve performansla çalışan milli bir hedefleme sistemine sahip olacaktır.

SIRADA ASELPOD VAR
Türk F-4E 2020 uçakları artık sistemleri demode olan Spike podlarına sahip. Uzun yıllardır kullanılan bu podların artık modern mühimmatlarla kullanılamaması ve daha hassas sistemler istenmesi nedeniyle Aselsan çalışmalarına başladı. F-16 ve F-4E/2020 savaş uçaklarında kullanılacak ASELPOD, uçakların gece görüş, lazerle işaretleme, hedef bulma ve bombalama hassasiyeti gibi kabiliyetlerini en üst düzeye çıkaracak, gece operasyonlarında pilotlara büyük kolaylık sağlayacaktır. Sistemin bakım ve onarımı milli imkanlarla dışa bağımlı olmadan kısa sürede gerçekleştirilecek ve savaş uçağı filolarının göreve hazırlık oranını yükseltecektir. Uçak üzerindeki diğer sistemlerle bütünlük içinde çalışacak olan ASELPOD, içerisinde değiştirilebilir birimler barındıracak. Böylece sistemin bakım-tamir süreleri azalacak ve arızalı birimler kolaylıkla değiştirilebilecektir.

ASELPOD Özellikler :
· Yüksek Çözünürlüklü, 3. nesil Termal Kamera (FLIR)
· Lazer Mesafe Bulucu / Hedef İşaretleyici
· Lazer Nokta İzleme Birimi
· Lazer Aydınlatma Birimi
· Gelişmiş otomatik video hedef izleyici sayesinde, çoklu hedef takibi, Termal ve Gündüz Kameraları videolarında aynı anda takip yapabilme
· Termal / Gündüz Videosu kayıt edebilme
· Gelişmiş Görüntü İşleme Algoritmaları
· Hedefe ait hassas coğrafi konum bilgilerini hesaplayabilme
· Gelecekteki ilave görev isterleri için genişleme imkânı
· Ağırlık : 220 kg
· Boy : 240 cm,
· Çap : 43cm
· Isıtma / Soğutma : Buhar Döngülü Soğutma Sistemi ve Hava Soğutmalı



ASELPOD ile bombalar hedefini hassas vuracak






 
???
Havelsan of Turkey and Boeing of the United States are in the process of developing a next generation, high altitude ballistic missile defence shield. It is envisaged that the system will be used by the U.S., Turkey and other NATO member states.

- - - Aktualisiert - - -

Dann guck mal " Kurtlar VADISI - Im Tal der Wölfe " !

Kurtlar Vadisi ist ein film! Getan wurde nichts! Die Amis haben immer noch ihre Basis in Incirlik. Für mich, ungebreiflich!

- - - Aktualisiert - - -

Die F511 Heybeliada ist keine Fregatte sondern eine Korvette,sie hat die Standartbewaffnung für Korvetten ,wäre sie eine Fregatte dann wäre sie wirklich unzureichend bewaffnet.

wieso baut man keine zerstörer version der Milgem?

- - - Aktualisiert - - -

Aselsan`s neue Überwachungssystem für die Türkischen Küsten


ASELSAN Sahil Gözetleme Radar Sistemi (SGRS); Karasularımız, Türk Münhasır Ekonomik Bölgesi ve Türk Arama Kurtarma Sahası’ndaki gözetleme, operasyon ve güvenlik faaliyetleri otomasyonunun 24/365 esasıyla ve her türlü çevre koşullarında gerçekleştirilmesini sağlayan, Komuta Kontrol ve Haberleşme unsurlarının ileri teknoloji sensörler ile entegre şekilde sunulduğu anahtar teslimi milli bir çözümdür.

ASELSAN Sahil Gözetleme Radar Sistemi; deniz vasıtalarının tespit, teşhis, tanımlama ve izlenmesine yönelik fonksiyonları ile Tanımlanmış Deniz Resmi’nin oluşturulmasını sağlamakta ve Kayıt, Yeniden Oynatma, Simülasyon Tabanlı Eğitim vb. yetenekleri ile etkin bir sistem çözümü sunmaktadır.

Ağ Merkezli ve Servis Odaklı bir yapıya sahip olan ASELSAN Sahil Gözetleme Radar Sistemi; Güvenilir, Emniyetli, Birlikte Çalışabilir, Genişleyebilir, Ölçeklenebilir, Bakım Yapılabilir, Etkin ve Açık Sistem ve Yazılım Mimarisi’ne sahiptir.

Sistem farklı konfigürasyonlarda düzenlenerek Üs/Liman Güvenliği ve Gemi Trafik Yönetimi uygulamalarında da kullanılabilecek yapıdadır.


Genel Özellikler
Yüksek Performans Sunan Maliyet Etkin ve Milli Çözüm
Ağ Merkezli ve Servis Odaklı Komuta Kontrol Sistem ve Yazılım Mimarisi
Dağıtık ve Genişleyebilir Sistem Yapısı (İnsansız Hava ve Deniz Araçları, Mobil SGRS İstasyonları, Sahil Güvenlik Deniz Platformları vb.)
Uluslar Arası Standartlarla Uyumlu
Hızlı, Emniyetli, Güvenilir ve Yedekli Haberleşme Omurgası
İleri Teknoloji Sensörler (RADAR, E/O, RDF, AIS, GPS)
Sensör Veri İşleme ve Füzyonu
CBS Tabanlı Ortak Durum Farkındalığı
Kayıt, Yeniden Oynatma
Uzaktan İşletim
Bilgi ve İletişim Güvenliği
Kendi Kendini Test Yeteneği
Simülasyon Tabanlı Eğitim Modu
Kolay Uyarlanabilir Dış Sistem Arayüzü
Kolay Bakım / İdame
Tesis Güvenliği
SGRS Komuta Kontrol Merkezleri
Ana Komuta Kontrol Merkezi
Tanımlama ve Sınıflandırma Merkezleri
Gözetleme ve Kontrol Merkezleri

Ağ Merkezli ve Servis Odaklı bir yapıya sahip olan ASELSAN SGRS, Komuta Kontrol Merkezleri Ortak Sistem ve Yazılım Mimarisi’ne sahiptir.



Kritik Özellikler:

Açık Sistem ve Yazılım Mimarisi
Ürün Hattı Yaklaşımı
Model Tabanlı Mimari ve Uygulama Geliştirme
Uluslararası Standartlara Uyumluluk
Dağıtık İşletim Yeteneği
Dinamik ve Uyarlanabilir Ağ Yapısı
Dağıtık ve Genişleyebilir Kaynak Yönetimi

SGRS İstasyonları ve Sensörler


ASELSAN SGRS, arazi ve çevre şartlarına en uygun, dağıtık kuruluma olanak veren, genişleyebilir, ölçeklendirilebilir ve uzaktan işletilebilir insansız istasyon çözümleri sunmaktadır.


SGRS İstasyonları aşağıdaki özgün alt sistemleri içermektedir:


Komuta Kontrol ve Haberleşme Birimleri, Sahil Gözetleme Radarı (FMCW, Pulsed seçenekleri), Elektro-Optik Sistemler (IR, TV, LLTV, Laser), Radyo Yön Bulma Cihazı (RDF), Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS), Meteorolojik Sensörler.



SGRS Haberleşme Altyapısı


ASELSAN SGRS; hızlı, emniyetli, güvenilir ve yedekli haberleşme omurgası üzerine kurulmuştur. Operasyonel alanda elde edilen veriler Kablolu Altyapılar (TAFICS, Kiralık Hat, vb.), Kablosuz Altyapılar (WiMAX, GSM, vb.), Fiber-Optik Kablolar, Radyo-Linkler, Uydu Haberleşmesi, Taktik Telsizler gibi birçok haberleşme ortamı üzerinden kriptolu ve kriptosuz olarak taşınabilmektedir.


fg723.png



fg868.png

Der Osten st bei uns wie eine Offene Tür...

- - - Aktualisiert - - -


Ein LPD ist was anderes als ein LHD! Vom LHD bekommen wir, soweit ich weiß nur einen und ich glaube 2 LPD's

- - - Aktualisiert - - -

Das Frühwarn Radar aus der Luft das eigendlich im jahre 2007 bestimmt war soll jetzendlich ab 2012 im Türkischen Luftwaffe integriert werden.

wtf fast 5 jahre auf ein flugzeugwarten das gibs doch nicht.
boeing hat versagt wo es nur geht.



İlk Awacs 5 yıl gecikmeyle Aralık 2012’de geliyor


14726875.jpg


Türkiye’nin 2007’den beri beklediği Havadan İhbar Erken uyarı uçağı Awacs, 5 yıldan fazla bir gecikmeyle 2012 Aralık’ında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edilecek.



spacer.gif

Türkiye’nin Boeing’le 2002’de imzaladığı 1.6 milyar dolara 4 uçak projesinde ilk teslimatın tarihi belli oldu. Barış Kartalı projesi de denilen çalışma kapsamında üretilen ilk uçak Konya’da uçuş testlerinden geçiyor. Uçak Aralık 2012’de Hava Kuvvetlerine teslim edilecek. Bu gelişmeyle uçağın Hava Kuvvetleri’ne daha erken ancak şartlı kabulle formülü devre dışı kaldı.
Gecikme cezası ve ek masraflar
Uçakları Türkiye’ye vaktinde teslim edemeyen Boeing ile Türkiye arasında ceza, masraf ve ödemeler dengesi krizi yaşanıyor. Türkiye gecikme devam ettikçe kestiği cezanın bedelini arttırıyor, Boeing de uçağa ihale bittikten sonra eklenen sistemlerin faturasını gösteriyor. Her iki taraf da yaşanan sıkıntının teslimata yansımamasını tercih ediyor. Uçakların benzerlerini Türkiye’den Avustralya ve Güney Kore de sipariş verdi. Avustralya’nın uçağı teslim edilirken durum erken sipariş ile açıklandı. Güney Kore ise Türkiye’den sonra sipariş verdi ancak o da uçağı teslim alıyor.
Havadan ikmalle 24 saat görev
Dünyanın en çok satan yolcu uçağı Boeing 737 üzerinde geliştirilen Barış Kartalı uçağı tepesinde Northrop Grumman imalatı özel bir radar taşıyor. Radar, 350 kilometre menzili içinde aynı anda 3 bin cismi tespit ve takip edebiliyor. Çok alçaktan, çok düşük süratle uçan insansız hava araçları bile tespit ediliyor. Uçak, elektronik karıştırma ve şaşırtma da yapıyor. Havadan yakıt ikmali yapılırsa 24 saat görevde kalabiliyor.

lk Awacs 5 yl gecikmeyle Aralk 2012de geliyor - Hrriyet EKONOM

ich glaube die dinger sind immer noch nicht im einsatz

- - - Aktualisiert - - -

Die Israelis besitzen heutzutage einen der besten Panzer der Welt, eigene Schusswaffe, Drohnen... Die Türkei existiert deutlich länger als der heutige Staat – Israel. Wie weit dieser aber gekommen ist: die Technologie, die Ausbildung der Soldaten, die Erfahrungen usw. Klar haben andere Staaten dabei eine Menge Arbeit geleistet. Aber die Waffen aus Israel gehören zu den besten der Welt. Die Armee sowieso...

Davon mal abgesehen das du in vielen dingen unrecht hast, sind die israelis nicht besser als die türken bei der ausbildung ihrer soldaten! Schon mitbekommen das die israelis wollten das wir ihre soldaten ausbilden?! also wenn unsere ausbildung schlechter ist dann verstehe ich nicht warum die förmlich darum gebetelt haben und ums gut bezahlen wollten... gut nur das wir das abgelehnt haben sonst würde ja das niveau der israelischen soldaten sinken... ^^

Es können sich nur sehr wenige Länder die Entwicklung der neuen Waffensystemen von Anfang an, auf eigene Faust leisten... wie die USA, Russland, Deutschland, Frankreich, England, Italien, Israel – nicht umsonst die führenden Nationen im Waffenhandel.
Gut das wir wissen, dass israel finanzielle unterstützung von den amis bekommen wo immer sie wollen, und das nicht wenig!!!



Die Türkei macht es schon richtig, denn ohne Kooperation würde die Entwicklung der modernen Waffen sehr lange dauern. So viel Zeit will der Staat natürlich nicht verlieren....[/QUOTE]

- - - Aktualisiert - - -

Jedesmal wenn ich unsere Soldaten mit den G3 oder HK33 sehe, wird mir schlecht. Hätten wir Kalekalip den Auftrag gegeben, die neuen Sturmgewehre wären jetzt schon im Einsatz.

Das ärgert mich sehr!

ich verstehe dich zu gut!!!!!!!!!!

- - - Aktualisiert - - -

http://www.youtube.com/watch?v=fY6Rjs-u390&feature=player_embedded[/QUOTE]

da sieht man was für probleme das g3 macht wegen der geringen füll menge des magazins
 
wie jetz habe ich es richtig verstanden die Som cruise missles werden eine reichweite von 2500 km erreichen können?

Sollten eigendlich nicht ballistik raketen entwickelt werden die eine reichweite von 2500 Km erreichen soll !

LGM-30G-MINUTEMAN-III.jpg

Es war sicherlich so gemeint, das die SOM unseren f-16 aus abgefeuert werden so das sie die vor Mokaus stationierten flugabwehrsysteme zerstören können, so dass unsere ballistischen raketen freie flugbahn auf moskau haben! und mit 2.500km kommt man glaube ich sogar noch weiter!
 
Zurück
Oben