Θεσσαλονίκη: έτοιμο το τραμ το 2015 μαζί με το μετρό, από το 2012 η θαλάσσια αστική συγκοινωνία!
07-02-2011
Για όλους και για όλα μίλησε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Υφυπουργός Υποδομών, κος Βούγιας, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου στην ΕΣΗΕΜ-Θ!
Τα σημαντικότερα νέα αφορούν τη θαλάσσια συγκοινωνία και το τραμ της πόλης: σύμφωνα με τον κο Βούγια το τραμ στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο το 2015 μαζί με το μετρό ενώ από του χρόνου θα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια τα μέσα θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίες της πόλης!
Αναλυτικά, ο κος Βούγιας αναφέρθηκε σε όλα τα μεγάλα θέματα της πόλης:
Θαλάσσια αστική συγκοινωνία- τραμ:
Αυτή την εβδομάδα θα επιλεγεί ο μελετητής που σε 3 μήνες θα προετοιμάσει τα τεύχη για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες επενδυτές. Υπάρχει ήδη εκδηλωμένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο διαγωνισμό . Εκτιμάται πως μπορούν να ξεκινήσουν δρομολόγια σε ένα περίπου χρόνο από σήμερα (άνοιξη του 2012).
Το τραμ, για το οποίο επίσης προχωρούν οι διαδικασίες επιλογής μελετητή, είναι ένα μεγάλο έργο που χρειάζεται να ωριμάσει για να βρει χρηματοδότηση και να μπορέσει να ολοκληρωθεί μαζί με το μετρό το 2015 (ο χρόνος κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 2 χρόνια).
Θεσσαλονίκη: Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014:
Η ιδέα που προτείναμε στον Γιάννη Μπουτάρη προωθείται και ετοιμάζεται ο φάκελος της υποψηφιότητας της πόλης που πρέπει να κατατεθεί μέχρι τον Μάιο του 2011 από την Αντιδημαρχία Νεότητας Αθλητισμού και Εθελοντών
Οδική Ασφάλεια στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης:
Παρά τη σημαντική μείωση το 2010 των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (από 1470 στους 1280), η τελευταία σύνοδος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Μεταφορών έδειξε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων ή βαριών τραυματισμών (60%) γίνεται πλέον μέσα στις αστικές περιοχές και το επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Για τον λόγο αυτό, διοργανώνεται συνάντηση όλων των Δημάρχων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 19-2-2011 στο Δημαρχείο του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην πόλη. Στους Δημάρχους θα δοθούν γενικές κατευθύνσεις και υποστήριξη για παρεμβάσεις σχετικές με την ασφάλεια στην κίνηση των πεζών, των ΑμεΑ τη σήμανση και τις διαβάσεις καθώς και την καλύτερη προστασία των μαθητών, γύρω από κάθε σχολείο (σχολικοί προστατευτικοί δακτύλιοι)
Νέες αεροπορικές συνδέσεις με τη Θεσσαλονίκη:
Υπάρχει στενή συνεργασία ανάμεσα στο Υπουργείο Μεταφορών και τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης ως πρόεδρο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης ώστε μέχρι το καλοκαίρι η πόλη να διαμορφώσει περισσότερες συνδέσεις και καλύτερες συνθήκες υποδοχής στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» για τους ξένους τουρίστες.
Ήδη έχει επιτευχθεί συμφωνία για δρομολόγια της Ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryan Air από τον Απρίλιο για πολλούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, ανάμεσα στους οποίους και τις Βρυξέλλες, μία σύνδεση σημαντική για την πόλη και για λόγους συμβολισμού. Συζητήσεις γίνονται, σε συνεργασία με τον Δήμαρχο, και με την Turkish Airlines για την τακτική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη από τον ερχόμενο Μάιο.
Δημοσίευμα για τις προσλήψεις στον ΟΑΣΘ:
Σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη» για «Σκανδαλώδεις προσλήψεις στον ΟΑΣΘ» ζητήθηκε επείγουσα έρευνα από το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών και Δικτύων του Υπουργείου Μεταφορών, που είναι αρμόδιο για τέτοια ζητήματα. Εφ? όσον από το σχετικό πόρισμα προκύψουν ευθύνες, θα δρομολογηθούν πειθαρχικές ή θεσμικές εξελίξεις. Πρέπει να σημειωθεί πως η επίμαχη τροπολογία στον Κανονισμό Προσωπικού του ΟΑΣΘ, που θα μπορούσε να επιτρέψει νομότυπες μεν αλλά αδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων, προστέθηκε το 2009 από τον αρμόδιο τότε Υπουργό Μεταφορών της Ν.Δ. κ. Στυλιανίδη.
Σχετικά με τις τιμές του κομίστρου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ:
Ανεξάρτητα από την ιδεολογική, πολιτική και κοινωνική επιχειρηματολογία γύρω από το κίνημα ??Δεν πληρώνω??, πρέπει να ενημερωθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό για τα πραγματικά δεδομένα που ισχύουν σήμερα.
1) Το κόμιστρο στη Θεσσαλονίκη παραμένει και μετά από την αύξηση το φθηνότερο στην Ελλάδα.
2) Η κάλυψη από τις αστικές συγκοινωνίες επεκτάθηκε φέτος ακόμη περισσότερο σε όλο το μήκος και πλάτος του νομού, με πύκνωση των δρομολογίων αλλά και μείωση του κομίστρου κατά 50% στις γραμμές που πριν καλύπτονταν από τα ΚΤΕΛ. Στις γραμμές μάλιστα της επέκτασης που καλύπτονται από τον ΟΑΣΘ, το εισιτήριο μειώθηκε από 1 ευρώ σε 0,90 λεπτά.
3) Αυξήθηκε ο χρόνος διάρκειας της δυνατότητας μετεπιβίβασης σε 90 λεπτά της ώρας από τα 70 που ίσχυαν πριν (αύξηση χρόνου ισχύος εισιτηρίου 30% περίπου).
4) Έγινε επίσης διορθωτική παρέμβαση για τη δυνατότητα μετακίνησης προς κάθε κατεύθυνση, κάτι που προσφέρει πολύ καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου ισχύος ενός εισιτηρίου από πριν.
5) Στις κατηγορίες των δικαιούχων για μειωμένο εισιτήριο προστέθηκε και η κατηγορία των πολιτών ηλικίας άνω των 65 ετών που πρακτικά περιλαμβάνει το σύνολο των συνταξιούχων, οι οποίοι αποτελούν βασικούς χρήστες των λεωφορείων. Έτσι, για την ευαίσθητη αυτή κοινωνική και ηλικιακή ομάδα το νέο κόμιστρο είναι τελικά φθηνότερο από το προηγούμενο.
6) Το ίδιο θα ισχύσει (πιθανώς από τον επόμενο μήνα) και για ορισμένες κατηγορίες ανέργων που επιδοτούνται από το Υπουργείο Εργασίας και κοινωνικών ασφαλίσεων. Τη σχετική διάταξη επεξεργάζεται το γραφείο της Υπουργού κ. Κατσέλη για θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΣΘ (και τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα) για μειωμένο κατά 50% εισιτήριο κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Και από σήμερα όμως οι εργαζόμενοι της πόλης με την επίδειξη της κάρτας τους, μπορούν να προμηθευτούν από το Ε.Κ.Θ. την μηνιαία κάρτα πολλαπλών διαδρομών με έκπτωση 20%, στην τιμή δηλαδή των 24 ευρώ, που ίσχυε και πριν.
7) Υπενθυμίζεται ότι μειωμένο κατά 50% εισιτήριο ισχύει για τους μαθητές, τους φοιτητές, τους σπουδαστές και τους πολύτεκνους και τα μέλη των οικογενειών τους, ενώ δωρεάν μπορούν να ταξιδεύουν τα ΑμεΑ, τα μικρά παιδιά μέχρι 6 ετών, οι στρατιωτικοί και οι εργαζόμενοι στα σώματα ασφαλείας.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι τουλάχιστον για τη Θεσσαλονίκη, είναι εντελώς αδικαιολόγητη και προσχηματική η ακραία διαμαρτυρία που εκφράζεται με τη μη πληρωμή του εισιτηρίου. Η λογική αυτή, υπονομεύει καίρια τη βιωσιμότητα και την ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη που εξυπηρετούν καθημερινά 500.000 μετακινήσεις και αποτελούν τη μόνη απάντηση στην κυριαρχία του Ι.Χ. και ενισχύουν την προσπάθεια για αναβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής στη Θεσσαλονίκη.
Κλείνοντας την παρέμβασή του ο κ.Βούγιας τόνισε:
«Η απόφαση για την αύξηση των κομίστρων των εισιτηρίων ήταν δύσκολη αλλά αναγκαία. Όμως, είναι τελευταία για τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό το οποίο δεσμευόμαστε να κάνουμε είναι να αυξήσουμε την ταχύτητα, την αξιοπιστία και τη συχνότητα των αστικών συγκοινωνιών, ολοκληρώνοντας και το σύστημα των λεωφορειολωρίδων (προχωρά σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ η δημιουργία νέων στις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Παπαναστασίου, Αγγελάκη και Λ.Στρατού), και βελτιώνοντας σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και την Τροχαία την προστασία τους.
Θέλουμε να ενισχύσουμε τις αστικές συγκοινωνίες. Όσοι με γνωρίζουν, γνωρίζουν και το ότι τριάντα χρόνια εργάζομαι πάνω στη βελτίωση της κίνησης των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, προωθώντας και μετέχοντας ενεργά (μέσω του Πανεπιστημίου ή και από τη θέση του Υφυπουργού Μεταφορών το 2001 και σήμερα) στην υλοποίηση πρωτοβουλιών όπως τις λεωφορειολωρίδες σε Μητροπόλεως, Όλγας και Τσιμισκή από το 1986, τη δημιουργία του σταθμού μετεπιβίβασης στο ΙΚΕΑ και στο Σταθμό, την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στο σύνολο του Νομού, τις εφαρμογές τηλεματικής. Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια, την οποία ο κόσμος αντιλαμβάνεται και στηρίζει το μέσο, γι? αυτό και θα ζητούσα από εκείνους που δε θέλουν να πληρώσουν, να σκεφτούν πως στρέφονται όχι εναντίον της Κυβέρνησης ή του ίδιου του Οργανισμού, αλλά εναντίον των λεωφορείων που εξυπηρετούν όλους τους πολίτες κάθε μέρα».
Ιπποκράτης