Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren
  • Friedliche Feiertage, egal was Ihr feiert, wünscht Euch
    Euer Balkanforum-Team

Thessaloniki 2020 - Master Plan

Hier habe ich einige aktuelle Fotos:

Hier sehen wir die östliche Promenade in Höhe der Themen-Parks
3653165233_57183ae13c_b.jpg


Die renovierte Archaia Agora
4812207659_7c50a7ded7_b.jpg


Rotonda
Afbeelding019-1.jpg


Leophoros Nikis
2442130292_0851a7054d_b.jpg


2442137228_7b047db55f_b.jpg





Hippokrates



Hallo Hippokrates,

wie alt sind denn diese Pics? Ich war Frühling 2007 das letzte mal in Saloniki, und habe es nicht viel anders in Erinnerung. Ist aber schön aktuelles Bildmaterial zu sehen.

Bin sehr mit der genannten Feststellung einverstanden, dass "Griechenland nicht nur Athen ist", sondern auch andere Zentren hat und unbedingt braucht. Denke, da ist seit 1913 mächtig was schief gelaufen. Darum sind sämtliche Projekte welche Thessaloniki und den Norden stärken absolut begrüssenswert!

Heraclius
 
Hallo Hippokrates,

wie alt sind denn diese Pics? Ich war Frühling 2007 das letzte mal in Saloniki, und habe es nicht viel anders in Erinnerung. Ist aber schön aktuelles Bildmaterial zu sehen.

Bin sehr mit der genannten Feststellung einverstanden, dass "Griechenland nicht nur Athen ist", sondern auch andere Zentren hat und unbedingt braucht. Denke, da ist seit 1913 mächtig was schief gelaufen. Darum sind sämtliche Projekte welche Thessaloniki und den Norden stärken absolut begrüssenswert!

Heraclius


Sie wurden alle im Juli 2010 geschossen.



Hippokrates
 
Der konkrete Plan über die Umstrukturierung von Thessaloniki ist fertig. Sie wurde vom Architekten Nikos Soulakis am 2.3.2011 vorgestellt.

streets.jpg


streets2.jpg



‘’Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αλλάξει: πράσινη κυκλοφορία & ανάκτηση χαμένου δημόσιου χώρου’’
του αρχιτέκτονα, δρα. E.T.S.A.Barcelona, Νίκου Σουλάκη:

Η παρουσίαση στις 2/3/2011 είναι μία ‘’βήμα προς βήμα’’ περιγραφή του πως μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει νέο πρόσωπο και να μεταμορφωθεί σε πόλη φιλική προς τους πολίτες και σε πόλη που θα αφήσει πίσω της την εικόνα του ‘’μεγάλου χωριού’’ χάρη στην ανάδειξη ενός δικτύου υποδομών μετακίνησης που θα αποτελέσει στο εξής την ραχοκοκαλιά της καλής λειτουργίας της.
Ο αρχιτέκτονας βασίζει την πρότασή του σε δύο σημαντικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση της ανάπτυξης της πόλης και που παρουσιάζει με σαφή τρόπο:
(α) ότι η σχέση εξάρτησης αυτοκινήτου-πόλης που παρατηρείται σήμερα είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα έλλειψης υποδομών δημόσιας μετακίνησης και
(β) ότι η έλλειψη του δημόσιου χώρου στις εκτός κέντρου περιοχές σχετίζεται άμεσα με την απαξίωση του αρχικά προβλεπόμενου πολεοδομικού σχεδίου
Οι στόχοι που θέτει είναι:
(α) ο περιορισμός της παρουσίας των Ι.Χ και η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου τόσο στο κέντρο όσο και στις περιοχές κατοικίας (αναδημιουργία αστικού πολιτισμού)
(β) η ανασυγκρότηση του δημόσιου χώρου του κέντρου γεγονός που σχετίζεται άμεσα με την οικονομική αναβίωσή του
κατ’ επέκταση των παραπάνω
(γ) η δημιουργία προϋποθέσεων βιωσιμότητας για τα ήδη προγραμματισμένα έργα
(δ) η δημιουργία προοπτικών για μια πόλη ανταγωνιστική και με δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης
Η υπόθεση εργασίας του είναι:
αν εξασφαλισθεί η υποδομή και δημιουργηθεί ένα επιλέξιμο σύστημα δημόσιων ΜΜΜ σε ολόκληρη την πόλη, τα Ι.Χ. θα παραμείνουν στον τόπο προέλευσής τους,
τότε,
(α) ένα μεγάλο ποσοστό των ενδοαστικών μετακινήσεων με ΙΧ θα αντικατασταθεί με τα δημόσια ΜΜΜ
(β) θα απελευθερωθεί επιφάνεια οδοστρώματος για άλλες χρήσεις
(γ) θα μειωθεί θεαματικά η ατμοσφαιρική επιβάρυνση από ρύπους καυσαερίων και μικροσωματίδια που οφείλονται σε άλλα παράγωγα της κίνησης των οχημάτων
Η πρόταση συνοψίζεται σε έξι βασικά σημεία:
(1) Επιλογή βασικών αξόνων του εκτός κέντρου αστικού ιστού ως υποδομή δικτύου κυκλοφορίας δημόσιων ΜΜΜ αλλά και δημόσιου χώρου.
(2) Διαμόρφωση επιλέξιμου συστήματος δημόσιων ΜΜΜ έναντι των Ι.Χ. σε ολόκληρη την πόλη πάνω στην επιλεγμένη νέα δομή
(3) Αφαίρεση των αυτοκινήτων από τους επιλεγμένους άξονες και εξασφάλιση ελεύθερων λωρίδων κίνησης για τα δημόσια ΜΜΜ σε ολόκληρο το δίκτυο κυκλοφορίας τους (4) Επίλυση του θέματος της στάθμευσης στις περιοχές κατοικίας και δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων
(5) Αποκατάσταση οδικής κυκλοφοριακής λογικής στις περιοχές κατοικίας βασισμένη στην νέα δομή του επιλεγμένου δικτύου οδικών αξόνων και σε ολόκληρη την πόλη
(6) Απόδοση του πλεονάσματος του οδοστρώματος των επιλεγμένων αξόνων ως υποδομή δημόσιου χώρου και ως υποδομή εναλλακτικών μέσων κυκλοφορίας με την μορφή διαπλάτυνσης πεζοδρομίων, δικτύου ποδηλατοδρόμων κλπ. σε ολόκληρη την πόλη
Έτσι,
Η ανάκτηση ενός δικτύου αστικών υποδομών σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Η εδραίωση αξιόπιστου συστήματος δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς με τραμ, μετρό και λεωφορείο
Η βελτίωση της προσπελασιμότητας και η αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου του κέντρου Η οργάνωση δικτύου άνετων πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων
Το νοικοκύρεμα της κυκλοφορίας και η οργάνωση της κίνησης των Ι.Χ.
Η δημιουργία διεξόδου στο πολύπλοκο πρόβλημα της στάθμευσης
Η εξασφάλιση δημόσιου χώρου και η δημιουργία πυρήνων γειτονιάς στις περιοχές κατοικίας
Η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων στην πόλη
δομούνται σε μια ενιαία πρόταση με βάση την στροφή προς την πράσινη κυκλοφορία και την βιώσιμη κινητικότητα που φιλοδοξεί να αποτελέσει την βάση για την αναβίωση αστικού πολιτισμού στην Θεσσαλονίκη και την δημιουργία κατάλληλης υποδομής για την παραπέρα δρομολόγηση και εξασφάλιση της επιτυχίας των μεγάλων έργων.
Η πρόταση αποτελεί σύνθεση πολλών καινοτόμων ιδεών (διπλή ανάπλαση: κυκλοφοριακή και πολεοδομική, επίλυση του θέματος της στάθμευσης στις περιοχές κατοικίας και όχι στο κέντρο, αναβίωση της γειτονιάς) αλλά και προηγούμενων προτάσεων (τραμ, ενιαίο σύστημα μεταφορών). Στις στρατηγικές επιλογές της κυριαρχεί η λογική της εκμετάλλευσης της υφιστάμενης υποδομής της πόλης, των ήπιων επεμβάσεων και του συντονισμού μικρών και αλληλοσυμπληρούμενων έργων χαμηλού προϋπολογισμού, απέναντι στην λογική των αυτόνομων έργων μεγάλου προϋπολογισμού.
Η πρόταση υποστηρίζεται από ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα που συνδέει την πράσινη κυκλοφορία και την ανάκτηση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος με την καινοτομία και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ως βάση εξεύρεσης πόρων.







Hippokrates
 
In periferiakos (Autobahnring von Thessaloniki) soll für 115 Millionen in den nächsten Jahren ein neue Autobahnknotenpunkt gebaut werden!!
Στο πλαίσιο αυτό, ένα έργο ζωτικής σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης παίρνει σάρκα και οστά: η κατασκευή ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στη συμβολή Π.Α.Θ.Ε. και εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 115.400.000 Ευρώ. Το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται μετά την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Θύμιο Σώκο, την περασμένη Πέμπτη.
Με το συγκεκριμένο έργο ο σημερινός κόμβος θα μετατραπεί σε ανισόπεδο και θα προσφέρει όλες τις δυνατές κινήσεις. Πιο συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν εννέα γέφυρες καταστρώματος συνολικού εμβαδού 17.886 τμ ως εξής: Τρεις γέφυρες στη διασταύρωση του Π.Α.Θ.Ε. με την εσωτερική περιφερειακή, μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή, και οι υπόλοιπες πέντε πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛ.ΠΕ. Η οδοποιία περιλαμβάνει κατασκευή προσβάσεων στις γέφυρες μήκους 7 χλμ ενώ προβλέπεται δίκτυο παράπλευρων οδών, μήκους 10,5 χιλιομέτρων με παράλληλη βελτίωση της βατότητας του Π.Α.Θ.Ε. και της εσωτερικής Περιφερειακής.
Το συνολικό κατασκευαστικό αντικείμενο συμπληρώνεται με έργα αποχέτευσης- αποστράγγισης, ηλεκτροφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, σήμανση και εργασίες πρασίνου.
Quelle:
Neos komvos
 
Zuletzt bearbeitet:
Der konkrete Plan über die Umstrukturierung von Thessaloniki ist fertig. Sie wurde vom Architekten Nikos Soulakis am 2.3.2011 vorgestellt.

streets.jpg


streets2.jpg



‘’Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αλλάξει: πράσινη κυκλοφορία & ανάκτηση χαμένου δημόσιου χώρου’’
του αρχιτέκτονα, δρα. E.T.S.A.Barcelona, Νίκου Σουλάκη:

Η παρουσίαση στις 2/3/2011 είναι μία ‘’βήμα προς βήμα’’ περιγραφή του πως μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει νέο πρόσωπο και να μεταμορφωθεί σε πόλη φιλική προς τους πολίτες και σε πόλη που θα αφήσει πίσω της την εικόνα του ‘’μεγάλου χωριού’’ χάρη στην ανάδειξη ενός δικτύου υποδομών μετακίνησης που θα αποτελέσει στο εξής την ραχοκοκαλιά της καλής λειτουργίας της.
Ο αρχιτέκτονας βασίζει την πρότασή του σε δύο σημαντικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση της ανάπτυξης της πόλης και που παρουσιάζει με σαφή τρόπο:
(α) ότι η σχέση εξάρτησης αυτοκινήτου-πόλης που παρατηρείται σήμερα είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα έλλειψης υποδομών δημόσιας μετακίνησης και
(β) ότι η έλλειψη του δημόσιου χώρου στις εκτός κέντρου περιοχές σχετίζεται άμεσα με την απαξίωση του αρχικά προβλεπόμενου πολεοδομικού σχεδίου
Οι στόχοι που θέτει είναι:
(α) ο περιορισμός της παρουσίας των Ι.Χ και η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου τόσο στο κέντρο όσο και στις περιοχές κατοικίας (αναδημιουργία αστικού πολιτισμού)
(β) η ανασυγκρότηση του δημόσιου χώρου του κέντρου γεγονός που σχετίζεται άμεσα με την οικονομική αναβίωσή του
κατ’ επέκταση των παραπάνω
(γ) η δημιουργία προϋποθέσεων βιωσιμότητας για τα ήδη προγραμματισμένα έργα
(δ) η δημιουργία προοπτικών για μια πόλη ανταγωνιστική και με δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης
Η υπόθεση εργασίας του είναι:
αν εξασφαλισθεί η υποδομή και δημιουργηθεί ένα επιλέξιμο σύστημα δημόσιων ΜΜΜ σε ολόκληρη την πόλη, τα Ι.Χ. θα παραμείνουν στον τόπο προέλευσής τους,
τότε,
(α) ένα μεγάλο ποσοστό των ενδοαστικών μετακινήσεων με ΙΧ θα αντικατασταθεί με τα δημόσια ΜΜΜ
(β) θα απελευθερωθεί επιφάνεια οδοστρώματος για άλλες χρήσεις
(γ) θα μειωθεί θεαματικά η ατμοσφαιρική επιβάρυνση από ρύπους καυσαερίων και μικροσωματίδια που οφείλονται σε άλλα παράγωγα της κίνησης των οχημάτων
Η πρόταση συνοψίζεται σε έξι βασικά σημεία:
(1) Επιλογή βασικών αξόνων του εκτός κέντρου αστικού ιστού ως υποδομή δικτύου κυκλοφορίας δημόσιων ΜΜΜ αλλά και δημόσιου χώρου.
(2) Διαμόρφωση επιλέξιμου συστήματος δημόσιων ΜΜΜ έναντι των Ι.Χ. σε ολόκληρη την πόλη πάνω στην επιλεγμένη νέα δομή
(3) Αφαίρεση των αυτοκινήτων από τους επιλεγμένους άξονες και εξασφάλιση ελεύθερων λωρίδων κίνησης για τα δημόσια ΜΜΜ σε ολόκληρο το δίκτυο κυκλοφορίας τους (4) Επίλυση του θέματος της στάθμευσης στις περιοχές κατοικίας και δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων
(5) Αποκατάσταση οδικής κυκλοφοριακής λογικής στις περιοχές κατοικίας βασισμένη στην νέα δομή του επιλεγμένου δικτύου οδικών αξόνων και σε ολόκληρη την πόλη
(6) Απόδοση του πλεονάσματος του οδοστρώματος των επιλεγμένων αξόνων ως υποδομή δημόσιου χώρου και ως υποδομή εναλλακτικών μέσων κυκλοφορίας με την μορφή διαπλάτυνσης πεζοδρομίων, δικτύου ποδηλατοδρόμων κλπ. σε ολόκληρη την πόλη
Έτσι,
Η ανάκτηση ενός δικτύου αστικών υποδομών σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Η εδραίωση αξιόπιστου συστήματος δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς με τραμ, μετρό και λεωφορείο
Η βελτίωση της προσπελασιμότητας και η αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου του κέντρου Η οργάνωση δικτύου άνετων πεζοδρομίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων
Το νοικοκύρεμα της κυκλοφορίας και η οργάνωση της κίνησης των Ι.Χ.
Η δημιουργία διεξόδου στο πολύπλοκο πρόβλημα της στάθμευσης
Η εξασφάλιση δημόσιου χώρου και η δημιουργία πυρήνων γειτονιάς στις περιοχές κατοικίας
Η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων στην πόλη
δομούνται σε μια ενιαία πρόταση με βάση την στροφή προς την πράσινη κυκλοφορία και την βιώσιμη κινητικότητα που φιλοδοξεί να αποτελέσει την βάση για την αναβίωση αστικού πολιτισμού στην Θεσσαλονίκη και την δημιουργία κατάλληλης υποδομής για την παραπέρα δρομολόγηση και εξασφάλιση της επιτυχίας των μεγάλων έργων.
Η πρόταση αποτελεί σύνθεση πολλών καινοτόμων ιδεών (διπλή ανάπλαση: κυκλοφοριακή και πολεοδομική, επίλυση του θέματος της στάθμευσης στις περιοχές κατοικίας και όχι στο κέντρο, αναβίωση της γειτονιάς) αλλά και προηγούμενων προτάσεων (τραμ, ενιαίο σύστημα μεταφορών). Στις στρατηγικές επιλογές της κυριαρχεί η λογική της εκμετάλλευσης της υφιστάμενης υποδομής της πόλης, των ήπιων επεμβάσεων και του συντονισμού μικρών και αλληλοσυμπληρούμενων έργων χαμηλού προϋπολογισμού, απέναντι στην λογική των αυτόνομων έργων μεγάλου προϋπολογισμού.
Η πρόταση υποστηρίζεται από ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα που συνδέει την πράσινη κυκλοφορία και την ανάκτηση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος με την καινοτομία και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ως βάση εξεύρεσης πόρων.







Hippokrates


also wenn saloniki so wird, fresse ich glatt ein bessen
 
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Μετρό έως τα τέλη του 2014



ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011





Τα χρήματα της κατασκευής της βασικής γραµµής του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι διασφαλισµένα και στα τέλη του 2014 µε αρχές του 2015 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί, διαβεβαίωσε χθες ο υφυπουργός Υποδοµών, Μεταφορών και ∆ικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.

Σύµφωνα µε στοιχεία που παρέθεσε η κατασκευάστρια κοινοπραξία Αττικό Μετρό, το συνολικό δίκτυο της γραµµής του Μετρό στο ευρύτερο πολεοδοµικό συγκρότηµα της Θεσσαλονίκης (βασική γραµµή και επεκτάσεις προς Καλαµαριά και δυτικά) θα έχει µήκος 33 χιλιόµετρα.

Ο υφυπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι τις προσεχείς ηµέρες θα συναντηθεί η διοίκηση της κοινοπραξίας Αττικό Μετρό µε τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιµο, προκειµένου να βρεθεί λύση στο θέµα της κατασκευής του σταθµού στο «Παπάφειο» ορφανοτροφείο.

Ο µητροπολίτης, µε την ιδιότητα του προέδρου του ιδρύµατος, αλλά και ο σύλλογος αποφοίτων προσέφυγαν στα δικαστήρια µε αποτέλεσµα να µαταιωθείη κατασκευή του συγκεκριµένου σταθµού, µέσω του οποίου θα εξυπηρετούνταν περισσότεροι από 100.000 κάτοικοι.
 
Zurück
Oben