Ridvan Bode und Salah wollen die Steuern um 50% senken, was ein absoluter Wirtschafts Renner sein würde, weil dann mit 10% MWST auch die Steuer Ehrlichkeit zunehmen würde.
Und der Schwarze angebliche Experte von der Weltbank muss heute hierzu auch einen seiner dummen Kommentare abgeben, Titel STory heute in der Gazetta Sqitare.
Vielleicht bringt jemand hierzu noch eine sehr kurze Übersetzung, was dieser Welbbank Trottel sagt.
Banka Boterore: Para uljes se taksave qeveria duhet te gjeje financimet
Lajmi i ores 7:15 AM
logo e Bankes Boterore
TIRANE (24 Shtator) -Perfaqesuesi i Bankes Boterore ne Shqiperi, Nadir Mohammed prononcohet per here te pare pas konstituimit te Ekzekutivit te ri, per nje game te gjera problemesh ekonomiko-financiare. Ai keshillon Qeverine Berisha te mos beje ndryshime radikale ne rradhet e nepunesve civile, si dhe te llogarite mire paraprakisht pasojat qe do te kishte mbi stabilitetin aktual makroekonomik politika e uljes se taksave. Sipas Mohammed, vendi i ndertimit te TEC-it te Vlores eshte perzgjedhur me kujdes dhe nuk perben asnje rrezik per mjedisin dhe turizmin. Nderkohe, zyrtari i BB kerkon percaktimin e qarte te perparesive ne reformat arsimore: per te, me problematik se arsimi i larte, ne vendin tone paraqitet arsimi i mesem dhe ai fillor.
Lidhur me vendimet me te fundit te qeverise shqiptare, ne fushen e politikave fiskale, si e komenton BB pergjysmimin e taksave te biznesit te vogel? A do te kete impakt kjo mbi procesin e decentralizimit?
Ne mbeshtesim fuqimisht procesin e decentralizimit. Jemi krejtesisht ne favor te cdo hapi qe do te mbeshteste procesin e decentralizimit. Deshirojme te konstatojme nje rritje te autonomise se pushtetit vendor ne Shqiperi. Ne qofte se qeveria do te kompensoje pushtetin vendor per humbjen e te ardhurave, qe vjen si rezultat i uljes se tatimit mbi biznesin e vogel, transferimi i fondeve nga pushteti qendror drejt pushtetit vendor nuk eshte zgjidhja. Duhet te krijohet nje takse tjeter specifike, ne menyre qe ta beje pushtetin vendor te pavarur nga ai qendror. Politika fiskale eshte shume e rendesishme. Qeveria duhet ta perllogarise kete me shume saktesi, para se te ndermarre veprime. Shqetesimi i BB dhe FMN eshte qendrueshmeria fiskale. Shqiperia ka ecur shume mire persa i perket deficitit fiskal dhe do te deshironim qe kjo tendence te vazhdonte me tej. Nuk do te deshironim te konstatonim nje rritje te deficitit fiskal, qe do te shoqerohej me probleme makroekonomike: do te rriste inflacionin dhe inflacioni eshte nje barre qe bie me rende ne kurriz te te varferve, investitoreve dhe nuk eshte dicka e mire per zhvillimin ekonomik. Do t'i sugjeronim qeverise shqiptare, qe, perpara se te reduktosh taksat, duhet te shqyrtosh mundesine e financimit te programit. Ketu nuk ka shume varjante: ose do te ulen shpenzimet dhe ketu do te percaktohet se cilat shpenzime do te ulen; ose, nga ana tjeter, te rriten te ardhurat dhe per kete duhet te behen llogaritje para se te procedohet me uljen e taksave. Keto jane vendime qe qeveria shqiptare i merr vete, por shqetesimi yne eshte ruajtja e stabilitetit fiskal. Ulja e taksave mund te sjelle zhvillim ekonomik, por nje hap i tille nuk mund te ndermerret vetem mbi bazen e rezultateve te pritshme, pa analiza te hollesishme te asaj se sa dhe si do te perfitohet realisht. Ne vend ka nje sektor shume te madh informal, nje evazion te madh fiskal. Duhet qe qeveria shqiptare te ndermarre veprime konkrete ne drejtim te uljes se evazionit fiskal, formalizimit te ekonomise, permiresimin e performances se administrates tatimore. Kur te shikohet se, konkretisht, ka nje rritje te te ardhurave, atehere mund te vazhdohet me uljen e taksave. Ne rast te kundert, kjo do te conte vetem ne rritje te deficitit fiskal. Ne do te ishim kunder nje veprimi te tille. Ne diskutimin e projektbuxhetit 2006, mire eshte te mbahen parasysh edhe angazhimet ndaj Fondit Monetar lidhur me parametrat makroekonomike. Per problemin e ndertimit te TEC-it te Vlores. Pak dite me pare kryeministri Berisha deklaroi se do te rinegociohet lidhur me vendin e ndertimit, nderkohe qe do te pergatiten edhe disa projekte te reja per ndertimin e objekteve te prodhimit te energjise elektrike nepermjet perdorimit te gazit natyror ne rajonet ne kufi me Greqine.
A eshte konsultuar qeveria me ju dhe cili eshte qendrimi i Perfaqesise se Bankes Boterore lidhur me kete?
Per mendimin tim, kjo eshte nje ceshtje e rendesishme. Kemi patur nje sere diskutimesh me qeverine e re. Situata energjitike ne Shqiperi nuk eshte pozitive. Ne periudhen afatshkurter apo afatgjate mund te kemi krize energjitike, ne rast se qeveria dhe KESH-i nuk arrijne te sigurojne importet e nevojshme. Ajo cka eshte e rendesishme te theksohet eshte fakti se, qe nga viti 1997, kerkesa per energji elektrike ka qene me e larte se sa oferta. Ne Shqiperi nuk jane ndertuar kapacitete te reja prodhuese 20 vjetet e fundit. Ne kete kuader, behet shume e rendesishme qe Shqiperia te nise sa me shpejt nderimin e kapaciteteve per prodhimin e energjise elektrike nga burime termike dhe ujore. Shqiperia eshte nga te paktat vende ne bote me nivel me te larte te vartesise se energjise elektrike nga burimet ujore: 97%. Gjate periudhes se motit te thate, vendi duhet te importoje dyfishin e asaj qe ne fakt prodhon e kjo ka nje kosto te larte. Ne periudhen afatgjate, ne menyre qe qeveria te realizoje ate cka deklaruar, qe te ofroje energji elektrike ne menyre efikase dhe te vazhdueshme duhet te beje shume ne drejtim te reformimit te sistemit ekzistues dhe investime te reja ne masen 1 miliard dollare per prodhimin e transmetimin. Pra, situata nuk eshte e lehte dhe ka nevoje per shume perpjekje. Duke u kthyer tek ceshtja e TEC-it te Vlores. Ka nje plan strategjik te qeverise shqiptare, te hartuar ne bashkepunim jo vetem me Banken Boterore, por me te gjithe donatoret, qe ka percaktuar drejtimet perparesore. Kjo eshte e para. Per mendimin tim, eshte shume e rendesishme qe kjo strategji te zbatohet. Sigurisht, per kete do te duhen dy vjet dhe, nderkohe, do te duhen te zbatohen projekte te tjera. Projekti i TEC-it te Vlores financohet nga Banka Boterore, Banka Europiane per Rindertim e Zhvillim dhe nga Banka Europiane e Investimeve. Kredine e japim ne dhe zbatimin e ben qeveria shqiptare. Per cdo kredi qe jep Banka Boterore, projekti kalon ne nje sere analizash ekonomiko-financiare, mjedisore dhe sociale. Ky proces kryhet perpara se te filloje zbatimi i projektit. Lidhur me projektin ne fjale, ne i kemi pare te gjitha varjantet e mundshme per vendin me te pershtatshem te ndertimit te TEC-it. Ne fillim, jane evidentuar 6 vende te mundshme dhe me i pershtatshmi ishte Vlora, pikerisht zona qe tanime eshte perzgjedhur. Ne median shqiptare ka patur informacione jo te sakta, por une mendoj se problemi duhet te trajtohet nga pikepamja teknike dhe jo nga ajo politike. Ndikimi qe do te kishte ne mjedis ky projekt eshte vleresuar tri here me analiza te pavarura nga USTDA, Banka Europiane dhe Banka Boterore. Publiku duhet te informohet se ky central nuk do te perdore lende djegese qe ka impakt negativ mbi mjedisin. Mbetjet qe do te dalin jane ne perputhje me standartet shqiptare, europiane dhe te BB-se, qe ka kriteret me te rrepta nga te gjitha lidhur me mbrojtjen e mjedisit. TEC-i, sipas projektit, do te jete ne gjendje te adoptohej qe punonte edhe me gaz natyror, ne rast se ne Shqiperi do te zbulohej nje vendburim gazi, apo do te mund te sillej ai nepermjet gazsjellesit. Shume shqiptare, nisur nga mungesa e informacionit, shtrojne pyetjen se perse ndertohet ky central ne bregdet? Termocetralet jane te detyruar te ndertohen prane burimeve te medha ftohese, si deti apo lumi, qe sigurojne sasi te medha uji. Ne qofte se dikush do te propozonte ta ngrinte nje central te tille ne mal, ai nuk kupton se si fuksionojne TEC-et. Kam degjuar se qeveria shqiptare mendon te ngreje centrale ne kufi me Greqine. I takon asaj te vendose per nje gje te tille. Por, me pare duhet shtruar pyetja: a ka nje sasi te madhe gazi ne Janine, apo nje linje gazsjellese qe ta coje ate ne kufi. Une nuk di qe te kete dicka te tille. Nuk jam ne dijeni te nje vendburimi gazi ne Shqiperi apo ne rajon, te pakten ne nje afat te shkurter. Megjithate, jemi te gatshem te ndjekim te gjitha propozimet e ndryshme qe do te vijne, pasi gazi eshte shume me i leverdisshem si kosto. Kam degjuar te flitet per parkun energjitik, per terminalin e naftesjellesit AMBO ne Vlore, por projekti yne nuk ka lidhje me keto objekte. Ai ka nje leverdi te madhe dhe nuk do te kete asnje lloj ndikimi negativ ne mjedis, apo te pengoje turizmin. Mbetjet qe do te dilnin nga djegia e naftes nuk do te ishin te tilla qe te tejkalonin normat e pranuara gjeresisht. Megjithate, vendimi i takon qeverise shqiptare, ne jemi te gatshem te ofrojme cfaredolloj ndihme qe do te kerkohet. Lidhur me konsultimet e kryera, keto jane bere disa here, me qeverine, me banoret e zones. Do te donim me shume transparence dhe shkembim informacioni. Do te donim qe qeveria, KESH-i dhe Ministria e Mjedisit, Ministria e Ekonomise dhe Energjitikes, OJF-te t'u jepnin banoreve te zones informacionin perkates dhe te vendosin nje dialog sa me aktiv me ta lidhur me impaktet e projektit, pasi informacioni qe kane njerezit, dhe qe eshte perhapur nga media, eshte i ndryshem nga ai qe ka qeveria dhe BB. Ne vend ka institucione, ka universitete, laboratore, shkencetare. Nje gje duhet sqaruar mire: Banka Boterore nuk do te ishte e interesuar per nje projekt qe te kishte impakt negativ mbi mjedisin.
Le te prekim problemin e modernizimit te perfolur gjate fushates elektorale te linjes hekurudhore Tirane-Durres-Rinas. Banka Boterore ka shprehur publikisht qendrimin e saj. A ka ndryshuar ky qendrim, kryesisht persa i perket ceshtjes se kreditimit te ketij projekti qeveritar?
Qendrimi i BB per kete projekt nuk ka ndryshuar. Ne rast se qeveria shqiptare do te ndermarre nje veprim ne kete drejtim, ajo duhet t'ia sqaroje ate opinionit publik. Ajo per cka kemi rene bashkarisht dakord para pak kohesh ne Durres dhe per te cilen qeveria shqiptare eshte angazhuar, eshte se do te ndryshohet kuadri ligjor, duke bere amendime te tre ligjeve: mbi koncensionet, prokurimin publik dhe privatizimin. Banka Boterore kerkon qe pas ketyre amendamenteve te mos kete propozime per projekte te tilla. Kjo ka lidhje me ato qe ne i quajme "oferta te pakerkuara", projekte qe ofrohen nga jashte dhe qe nuk i kerkuar vete Ekzekutivi shqiptar, sic ishte ky rast ne fjale. Ne i permbahemi qendrimit tone qe, ne rast se nje projekt perzgjidhet, kjo perzgjedhje duhet te jete transparente, te kaloje nepermjet shpalljes nderkombetare te nje konkurrimi, me pas shqyrtohen ofertat, zgjidhet me e pershtatshmja midis tyre. Keshtu mbyllen te gjithe shtigjet per korrupsion, perfitojme zgjedhjen me te mire per parate qe do te hidhen. Kemi arritur ne nje marreveshje me qeverine per te vepruar ne kete drejtim.
Nje nga kerkesat e para te kryeministrit Berisha per BB ishte akordimi i nje kredie afatgjate ne mbeshtetje te arsimit te larte ne Shqiperi. Si i pergjigjet institucioni juaj nje kerkese te tille?
Ne e kemi percaktuar arsimin e popullsise ne Shqiperi si nje projekt shume te gjere. Jemi dakord me qeverine persa i perket rendesise se reformimit te sektoreve te arsimit dhe shendetesise. Kete vit, jepet mundesia per te ecur me implementimin e dy projekteve, i pari per arsimin dhe i dyti ka lidhje me modernizimin e sistemit shendetesor. Kemi nisur tashme kontaktet me ministrite e linjes, me ministrat Pollo dhe Cikuli. Deshirojme te punojme sebashku me qeverine shqiptare per te evidentuar prioritetet ne sektorin e arsimit. Ne kerkojme qe brezi i ri te trajtohet me dy elemente: barazi dhe cilesi. Barazi per akses ne shkolle per te gjithe. Na shqeteson fakti qe ne disa zona ne veri te vendit, por edhe ne periferi te kryeqytetit, jo cdo femije eshte ne gjendje te ndjeke shkollen. Ne do te perpiqemi qe arsimi fillor te behet i mundur per te gjithe. Se dyti, lidhur me arsimin e mesem. Gati gjysma e te rinjve shqiptare nuk shkojne ne shkolle te mesme. Eshte shume e rendesishme qe te perqendrohemi edhe ketu. Kjo eshte pjese e objektivave te Mijevjecarit dhe BB e qeveria shqiptare jane angazhuar te ecin perpara ne kete drejtim. Ne kete kuader, dua te them se projektet synojne edhe cilesine e arsimimit. Nuk mjafton qe vetem te shkosh ne shkolle; duhet edhe qe ata qe do te dalin nga keto shkolla te behen promotore te procesit te zhvillimit dhe shkollat duhet te jene ne perputhje me kerkesat e tregut te punes. Ne do te perpiqemi qe cilesia, programet arsimore, trajnimi i nxenesve, te gjithe keta elemente te reformohen. Edhe persa i perket arsimit te larte, mendojme se ai eshte i rendesishem dhe jemi te gatshem te bashkepunojme me autoritetet shqiptare. Por, ne synojme te rishikojme te gjithe sistemin arsimor, qe nga ai parashkollor deri tek universitari, per te percaktuar perparesite e projektet qe do te hartohen ne mbeshtetje te synimeve qe duam te realizojme. Per ne arsimi ka perparesi numer nje. Kemi percaktuar dy projekte ne kete fushe dhe kete vit fillon edhe i treti.
Nje mesazh i vecante nga ana juaj per autoritetet shqiptare?
Banka Boterore do te deshironte te konstatonte nje modernizim sa me te shpejte te qeverise, por, ne te njejten kohe, do te donim te siguroheshim qe konsolidimi i ministrive dhe reduktimi i stafit, qe, si nisme, eshte shume e mire dhe e vleresueshme, te mos behej me ndryshime radikale te punonjesve te sherbimit civil. Do te donim te shihnim qe personat me te afte e me te kualifikuar ne sherbimin civil te qendrojne ne pozicionet e tyre, qe kapacitetet tashme te ndertuara ne administraten publike te perbehen gjithnje e me shume nga profesioniste dhe te depolitizohen funksionet perkatese. Ky eshte nje mesazh qe do te doja te nenvizoja me force. Duhet te sigurohet ruajtja e autonomise se nepunesit civil nga "ndikimi politik". Ai duhet te motivohet per te mbeshtetur qeverine ne zbatimin e programit te saj . db/db(Gazeta Shqiptare/BalkanWeb)