Du verwendest einen veralteten Browser. Es ist möglich, dass diese oder andere Websites nicht korrekt angezeigt werden. Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
Riješen dio problema za izgradnju Koridora Vc: Vlada Federacije ustupila zemljište za most Počitelj
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Ovime je riješen samo dio problema, jer još traje otkup privatnih parcela koje se nalaze na trasi dionice Počitelj – Međugorje, objašnjava Pavo Boban.
Dio zemljišta uz rijeku Neretvu, ispod budućeg mosta Počitelj, a koje je uknjiženo kao javno dobro, Vlada FBiH je ustupila na korištenje Javnom preduzeću Autoceste FBiH. Time je otklonjena jedna od prepreka za gradnju spomenutog mosta na dionici Počitelj – Međugorje na Koridoru Vc.
Dimenzije mosta
Prema riječima pomoćnika ministra prometa i komunikacija FBiH Pave Bobana, na ovim parcelama će biti izgrađeni neki od stubova nosača spomenutog mosta.
– Međutim, time nije završen proces eksproprijacije, jer je na trasi ovog mosta kao i na dijelu dionice ostao još izvjestan broj parcela koje se nalaze u privatnom vlasništvu i njihov otkup je u toku. Proces eksproprijacije vodi Općina Čapljina, ali je donosena odluka da se i mi sa federalnog nivoa uključimo u ovaj postupak, kako bi pomogli Općini da cijeli postupak provede što prije – istakao je Boban.
Nakon što budu otkupljene sve parcele počet će gradnja dionice, duge oko 10 kilometara. Cijena izgradnje ove dionice je oko 100 miliona eura, odnosno oko 200 miliona KM, a sredstva su obezbijeđena od kredita Evropske investicijske banke.
Spomenuti most Počitelj bit će najduži ovakakv objekat na cijelom Koridoru Vc. Njegova projektovana dužina je 975 metara, a uzdizat će se na visini od 100 metara iznad tla. Razmak između stubova će iznositi 147 metara. Bit će građen savremenom metodom, takozvanom slobodnom konzolnom gradnjom, kojom je već izgrađen trenutno najviši most na Koridoru Vc Studenčica, kao i most Trebižat.
Vijadukti i tunel
Osim ovog mosta, na ovoj dionici bit će izgrađena i dva vijadukta i jedan tunel.
– U toku je postupak izbora najboljeg ponuđača. Još uvijek je rano precizno govoriti ko bi to mogao biti, kao i kada bi gradnja mogla početi, s obzirom da postupak eksproprijacije još nije okončan – dodao je Boban.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Dugo očekivano asfaltiranje stare njemačke makadamske ceste koja vodi iz Jasenice prema selima Slipčići, Tepčići, Biletići, Dobro selo, Paoča, pa sve do Čitluka, jučer je u jutarnjim satima započeto, a isti dan i završeno. Riječ je o asfaltiranju 550 metara makadamskog puta, u vrijednosti od oko 60 tisuća maraka koje je Grad Mostar izdvojio iz ovogodišnjeg proračuna. Proračunom Grada Mostara planirano je asfaltiranje 4 od ukupno 7 kilometra ovoga puta, a nastavak asfaltiranja iduće dionice se očekuje u narednom periodu. Vrijednost cjelokupnog projekta, odnosno asfaltiranja sva 4 kilometra makadamskog puta iznosi oko milijun maraka. Za jučerašnje radove je bilo zaduženo JP “Komunalno” d.o.o. Mostar.
Značajan projekt
Mještani okolnih sela ovaj projekt nazivaju povijesnim, jer njegovom će se realizacijom vožnja do spomenutih sela vremenski znatno umanjiti.
Milenko Milićević, jedan od inicijatora ovog projekta izrazio je zahvalnost vlasti Grada Mostara što su imali sluha krenuti s realizacijom asfaltiranja spomenute dionice, koja će se ovim putem izvući iz zaborava, ali će se i puno lakše stizati do okolnih sela, te dalje do Čitlučke općine.
“Kada se napravi koridor VC, ova će cesta povezivati južnu zonu Mostara s njim. Asfaltiranje će uvelike pomoći lakšem povezivanju Mostara i Čitluka, jer je sada je ova dionica teško dostupna. Ovo je najstariji put u ovom kraju i uvijek je bio u zaboravu. Zadovoljni smo što je asfaltiranje puta napokon krenulo u realizaciju”, istaknuo je Milićević.
Izgradnja asfaltne ceste je ovim zaseocima prijeko potrebna, kako bi žiteljima bio omogućen normalan prilaz svojim kućama i imanjima.
Prohodnost dionice
Cesta datira još iz doba Austrougarske. Dugo godina je bila glavna poveznica Brotnja s Mostarom. Od 19. vijeka, od vremena karavana, uvijek je bila prohodna, pa sve do danas. Milićević je naveo kako je jedini problem uvijek bio makadamski put, koji je teško prohodan, ali i poguban za vozila.
“Asfaltiranje će uvelike pomoći što lakšoj dostupnosti stanovništva u svoja ognjišta. Primjetan je trend vraćanja ljudi na sela, jer selo nudi puno mogućnosti za egzistenciju. Izgradnjom asfaltne ceste, Slipčići, Tepčići, Biletići, Dobro selo i Paoča će zasigurno oživjeti”, kazao je Milićević.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Dionica prema Počitelju vrijedna oko 200 miliona KM
OTKRIVAMO: U julu počinje gradnja kolosalnog mosta na Koridoru 5C!
Gradnja dionice autoputa na Koridoru 5C prema jugu, u šta spada i gradnja kolosalnog mosta Počitelj dužine 945 metara i maksimalne visine 100 metara, počet će već u julu, saznaje „Dnevni avaz“ iz izvora bliskih Upravi „Autocesta FBiH“.
Riječ je o gradnji dvije dionice autoputa čija je ukupna vrijednost radova oko 200 miliona KM (100 miliona eura).
Rok 30 mjeseci
Ovim projektom obuhvaćene su dionice Počitelj - Zvirovići, čvor Počitelj - Most Počitelj, čija je vrijednost radova 45,6 miliona eura, te dionica Počitelj – Zvirovići, koja će koštati 46,9 miliona eura. Rok za završetak oba projekta je 30 mjeseci.
Najpovoljniju ponudu za izvođenje radova na dionici dugoj ukupno 11,2 kilometra, na osnovu međunarodnog tendera, poslao je bosansko-hrvatski konzorcij „Hering“ i „Viadukt“, s tim da bi nakon procesa evaluacije, koji je već, kako saznajemo, formalno i okončan, Vlada FBiH zvanično trebala donijeti odluku o izvođaču ovih radova.
No, ponude za ovu dionicu poslale su i ugledne građevinske firme iz Turske, Italije, Grčke i Austrije, ali je ponuda „Heringa“ i „Viadukta“, prema svemu sudeći, ocijenjena najpristupačnijom.
Naš sagovornik koji je uključen u planiranje gradnje Koridora kaže da će cijeli posao s dodjelom ugovora biti okončan najkasnije za dva mjeseca i da će uvođenje izvođača radova u projekt početi već u julu, do kada bi trebala biti imenovana i nova Uprava „Autocesta FBiH“, koja će cijeli posao privesti kraju.
- Eksproprijacija je u završnoj fazi i Vlada FBiH sada treba donijeti rješenje o prijevremenom ulasku u posjed. Radovi bi najranije trebali početi u julu, jer toliko traje uvođenje u posjed. Nadamo se da nećemo imati tu nikakve zastoje, jer je sve spremno – kaže naš sagovornik.
Najduži most
Gradnjom ove dionice Koridora 5C stvaraju se i uvjeti za nastavak gradnje autoputa od juga zemlje prema unutrašnjosti i njeno povezivanje s magistralnom cestom M-17.
Most Počitelj najduži je most na Koridoru 5C, čijom je gradnjom predviđeno spajanje dvije obale rijeke Neretve. Radi se o jednom od najkompleksnijih mostova na Koridoru, čija je rasponska konstrukcija među stubovima 147 metara. Most će prelaziti preko magistralne ceste M-17 te lokalnih cesta i željezničke pruge.
Brojke
- 945 metara dužina mosta
- 100 metara visina
- 147 metara rasponska konstrukcija među stubovima
- 11,2 kilometra dužina dionice Počitelj - Zvirovići
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Most Drivuša, na dionici Koridora 5C Zenica jug - Zenica sjever, polako, ali sigurno dobiva prve konture. Dobrim dijelom stubovi su završeni, a trenutno se izvode radovi na temeljnoj konstrukciji i njihovim tijelima. Ekipa „Avaza“ bila je jučer na velikom gradilištu Koridora 5C te se uvjerila da se u posljednja dva mjeseca uradilo mnogo toga. Kranovi, desetine radnika, mašine, bageri trenutno su na najvećem gradilištu na Koridoru 5C.
Planirana dinamika
Stubovi su odavno iznikli iz zemlje, dobrim dijelom završene su njihove takozvane glave. Uporedo s tim u pripremi je i skela koja služi za rasponsku konstrukciju i koja će služiti za premošćivanje dijelova mosta. Gradnja ove dionice finansira se iz sredstava osiguranih od Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj (KFAED), a vrijednost radova je 33,5 miliona eura. Rok za završetak radova je 2017. godina.
Naš stručni sagovornik bio je Vanja Podhratski, inžinjer „Autocesta FBiH“ i voditelj projekta u zeničkoj regiji. On je za naš list pojasnio da se radovi odvijaju planiranom dinamikom i da ne postoje nikakva odgađanja niti zastoji.
- Sve je završeno u roku, što se tiče dosadašnjih radova. Trenutno se izvode radovi na temeljnoj konstrukciji i tijelima stubova. Također, završena je priprema za betoniranje glavnih stubova. Nakon toga slijedi gradnja centralnih stubova koji se nalaze u rijeci, pa će biti potrebno promijeniti njen tok na drugu stranu dok ne završimo ove stubove – pojašnjava Podhratski.
On nam je pojasnio da nema vremena za gubljenje te naglasio da se paralelno s gradnjom stubova već postavlja i skela.
- Ta skela služi za rasponsku konstrukciju. Onog momenta kada se dovrše glave stubova, ima ih se još ukupno tri izgraditi, ta skela do tada će biti završena i onda kreće postepeno premošćivanje i betoniranje konstrukcije mosta. Radit će se postepeno, polje po polje – dodaje naš sagovornik.
Što se tiče vijadukta Perin Han, koji će biti dug 400 metara, još se odvijaju radovi na temeljnim stubovima. Pola posla je završeno.
- Mogu reći da je 50 posto stubova vijadukta već postavljeno – rekao je Podhratski.
Kada je u pitanju dionica Drivuša – Donja Gračanica, poddionica Klopče – Donja Gračanica u ukupnoj dužini od 5,8 kilometara, dakle nastavak gradnje Koridora 5C, Podhratski nam je kazao da bi radovi na ovom dijelu mogli početi za 15 dana.
Formiran tim
Vijeće ministara BiH na posljednjoj sjednici prihvatilo je inicijativu Ministarstva finansija i trezora i odredilo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja ugovora o zajmu između BiH i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za projekt gradnje poddionice Klopče – Donja Gračanica, vrijednog 36 miliona eura.
Prethodno je Federalna vlada donijela odluku o realizaciji projekta gradnje ove dionice u okviru koje će se graditi i spektakularni tunel Pečuj.
BROJKE
- 1 kilometar dužina mosta Drivuša i vijadukta Perin Han
- 36 miliona eura vrijednost projekta Klopče – Donja Gračanica
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sarajevo je središte cestovnog prometa u BiH. Sedam magistralnih puteva povezuje grad sa ostalim dijelovima zemlje. Sarajevo je autocestom A1 povezano sa mjestima Ilijaš, Visoko i Kakanj, a prije dvije godine izgrađen je kompletan autoput između Sarajeva i Zenice te sarajevska obilaznica na potezu Sarajevo-sjever - Sarajevo-zapad.
Sarajevska obilaznica je dio autoceste A1 na Koridoru Vc i obuhvata putni pravac od petlje Sarajevo sjever do petlje Sarajevo zapad, uključujući petlju Butile i brzu cestu od petlje Butile do kružnog toka Briješće.
Ona omogućava brži protok vozila, smanjenje prometne gužve na ulazu i izlazu iz Sarajeva kao i rasterećenje gradskih i prigradskih sredina.
Uz prometno opterećenje tranzitnim prometom, danas je obilaznica spremna da preuzme i veliki dio unutrašnjeg i izvorišno – ciljnog prometa Sarajeva.
Gradska petlja Stup i kružni tok Briješće su najbliži i najbrži spoj na autocestu A1, a samim tim za pravce prema Zenici i Mostaru. S druge strane petlja Sarajevo sjever i Sarajevo zapad predstavlja najbrži i najsigurniji pravac za stanovnike između općina Vogošća i Ilidža te prigradskih naselja općine Novi Grad prema Vogošći.
Preko sarajevske obilaznice prometno se ostvaruje najkvalitetetnija veza sa aerodromom.
Zbog izbjegavanja prevoja i savladavanja prirodnih prepreka sarajevska obilaznica za vozila velikih gabarita nudi najekonomičniju i ekološki naprihvatjiviju rutu.
S obzirom na to da mnogi vozači nisu upoznati, ponovo napominjemo da se na sarajevskoj obolaznici ne vrši naplata cestarine.
Obilaznica je opremljena zaštitom od buke i rasvjetom u cijeloj dužini, a sigurnost i udobnost putovanja garantuje jedan od najsvremenijih ITS (Intelligent Transport System) sistema u Evropi.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
---
Drivuša-Klopče, 2,23 km u izgradnji, na slikama se vodi most Drivuša i vijadukt Perin Han (tamo u daljini), kao i Petlja Drivuša i COKP