Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Dugoočekivani Talgo voz Željeznica Federacije BiH stigao je danas i u Zenicu.

Nakon što se godinama očekivalo puštanje ovog voza u funkciju, danas je upriličena prva testna vožnja od Sarajeva do Zenice.

Brojni Zeničani, ali i uposlenici Željeznica Federacije BiH u Zenici su s velikim oduševljenjem dočekali ovaj voz, iskoristivši priliku da se fotografišu i uvjere u savremene tehnologije i usluge koje nudi ovaj novitet.

– Vožnja je protekla normalno bez problema. Tehnologija je ispravna i u ovom periodu vršimo obuku osoblja za puštanje u saobraćaj. Voz je napravljen za pruge Željeznica FBiH, tačnije za ovaj promjer šina i normalno funkcionira. Nakon što se izvrše probe u trajanju od četiri dana i testiranje, idući mjesec planirana je promotivna vožnja i puštanje u saobraćaj na relaciji Sarajevo-Doboj. Cijene ostaju iste, uz naknadu za rezervaciju od 3 KM – kazao je za Faktor Rifat Čabrić, vršilac dužnosti izvršnog direktora za poslove željezničkog operatora.

talgo-vozovi-ak-(1).jpg


Savjetnik generalnog direktora Željeznica FBiH Samir Kadrić izjavio je za Fenu da po okonačnju testnih vožnji, kako je dodao, očekuje se i uvođenje redovnih željezničkih putničkih linija na relaciji Sarajevo – Doboj, a u toku su pregovori i za uvođenje tih vozova na međunarodnoj liniji Sarajevo – Zagreb.

Kadrić je naveo da će se, nakon okončanja remonta pruge na dijelu Bradina, talgo garniture naći i na tzv. južnoj pruzi, od Sarajeva preko Mostara do državne granice.

Uvođenjem talgo garnitura, kako je naveo, Željeznice FBiH imaju namjeru vratiti povjerenje putnika u korištenje željezničkog saobraćaja imajući u vidu da je to najekonomičniji i najisplativiji vid saobraćaja.

– Udobnost koja se nudi prije svega mladima, poslovnim ljudima i drugima, vjerujemo da će imati efekta i da će u budućnosti naši putnički kapaciteti biti osavremenjeni ovim garniturama te spojiti Sarajevo sa ostalim gradovima u zemlji, a očekujemo da će to u budućnosti biti i prema evropskim destinacijama – dodao je Kadrić.

Talgo garniture kupljene su putem robnog kredita od Vlade Španije 2006. godine, a u Bosnu i Hercegovinu su isporučene 2010. godine.

talgo-vozovi-ak-(2).jpg
 
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]RADOVI NA ASFALTIRANJU DIONICE KOJA SPAJA MAGISTRALNU CESTU M-18 S TUNELOM KARAULA

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
DSC05614.JPG



DSC05593.JPG


---

Autocesta A1: U julu registrovano milion vozila, u nove dionice bit će uloženo 1,8 milijardi KM

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Prema optimističnim podacima Autocesta FBiH, za nešto više od tri godine mogli bismo koristiti dvije trećine autoceste A1, dok već sada promet na postojećim dionicama tokom ljeta prevazilazi broj od milion vozila mjesečno.

b_160826082.jpg


Prema optimističnim podacima Autocesta FBiH, za nešto više od tri godine mogli bismo koristiti dvije trećine autoceste A1, dok već sada promet na postojećim dionicama tokom ljeta prevazilazi broj od milion vozila mjesečno.
Autocesta A1: U julu registrovano milion vozila, u nove dionice bit će uloženo 1,8 milijardi KM
Foto: ACFBiH
Što se tiče novih i upotrebljivih kilometara autoputa u FBiH do 2018. godine, iz JP autoceste FBiH tvrde da bi u funkciji trebalo biti 40-ak km i to na sjeveru u sklopu dionice Svilaj – Odžak (10,4 km), u zeničkoj regiji 12 km te na jugu 18 km.

Prema planu JP Autoceste FBiH, ove godine započinje ciklus gradnje za još 84 kilometra autoceste A1, a u naredne četiri godine cilj je završiti dvije trećine autoceste i to kroz najteže predjele BiH.

"Plan je da do 2020. godine bude izgrađen gotovo cijeli Koridor 5c kroz FBiH, osim dionica Tarčin - Konjic i Mostar Sjever – Mostar Jug, u dužini od oko 30 kilometara, za koje radimo na iznalaženju sredstava i modela finansiranja", rečeno je iz Autocesta FBiH.

Kako je za Klix.ba objašnjeno, sve zavisi od finansijske konstrukcije. Na dionici Tarčin - Konjic završen je glavni projekt i u toku je eksproprijacija zemljišta. Ova dionica je izrazito skupa i košta 450 miliona eura bez PDV-a, zbog čega trenutno nije prioritet.

Prema podacima iz ovog preduzeća, u nove dionice autoceste A1 bit će investirano 900 miliona eura, odnosno blizu 1,8 milijardi KM. Kao što je poznato, izgradnja dionica se najvećim djelom finansira iz međunarodnih kreditnih sredstava, dok se eksproprijacija i projektovanje finansiraju iz vlastitih sredstava.

Tunel kroz Prenj


Dionica Konjic - Mostar sjever je izrazito zahtjevna i nema mogućnosti da se finansira klasičnim zaduživanjem kod međunarodnih finansijskih institucija.

"U fazi smo aktivnosti na pripremi i realizaciji projekta tako što smo okončali izvođenje geotehničkih istražnih radova, a završavamo i studijsku dokumentaciju. Uz pomoć resornog ministarstva i Vlade FBiH radimo na intenzivnijem iznalaženju novih modela finansiranja i partnera kako bismo ubrzali proces gradnje", zaključeno je iz Autocesta FBiH.

Statistika


Ukupno ostvareni broj vozila u 2015. godini na autocesti A1 je 8.509.683. Također, paralela između prve polovine prošle i ove godine bilježi rast naplate za 20 posto. Prema podacima iz Autocesta FBiH, u julu ove godine zabilježen je rekordan broj vozila na autocesti A1, čime je pređena magična granica od milion vozila.

Brza cesta


U toku su i aktivnosti vezane za provođenje postupka izbora privatnog partnera/koncesionara za izgradnju brze ceste Lašva - Nević Polje.

"Ova cesta je veoma bitna, jer je broj vozila na njoj tri puta veći od broja vozila na autoputu od Sarajeva do Zenice. JP Autoceste FBiH planira realizovati izgradnju u investicijama za 2017.-2019. godinu", rečeno je iz Autocesta FBiH.

Podsjećamo, na osnovu lnicijative za realizaciju projekta izgradnje brze ceste Lašva - Nević polje, upućene od JP Autoceste, Vlada FBiH je 12. februara 2016. donijela Zaključak kojim se JP Autoceste FBiH zadužuju da, za početak, predstave projekat brze ceste potencijalnim investitorima i objave javni poziv za iskazivanje interesa. Po okončanju javnog poziva bit će angažovan vanjski konsultant radi pripreme studije ekonomske opravdanosti, prijedloga modela koncesije i pripreme konkursne dokumentacije.

JP Autoceste je formiralo multidisciplinarni stručni tim za pripremu realizacije ovog projekta koji poduzima aktivnosti na pripremi prezentacije javnog poziva.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

---

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.



 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Trenutno stanje | Current state (August 2016)

Izgrađeno i u prometu | Built and in use ~ 129,5 km
A1/Vc: Bijača-Međugorje - 10,3 km
A1/Vc: Tarčin-Zenica(jug) - 84,5 km
E661: Klašnice-Čatrnja - 31 km
GA: Butile-Brijesce 3,5 km
Izgrađeno, nije u prometu | Built, not in use ~ 3 km
E661: Čatrnja-Sava - 3 km

U izgradnji | Under construction ~ 84,6 km

A1/Vc: Zenica(jug)-Klopče - 2,5 km
A1/Vc: Svilaj-Odžak - 10,3 km
Mahovljani-Prnjavor - 35,3 km
Prnjavor-Johovac - 36,6 km
 
Zurück
Oben