Du verwendest einen veralteten Browser. Es ist möglich, dass diese oder andere Websites nicht korrekt angezeigt werden. Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
NOVO NA AUTOCESTI A1: OTVORENA BENZINSKA STANICA NA ODMORIŠTU KRAVICE NA DIONICI MEĐUGORJE – BIJAČA
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Na odmorištu Kravice na najjužnijoj dionici Koridora Vc, Međugorje – Bijača, danas je svečano otvorena benzinska stanica s trgovinom, caffe barom i restoranom, ugovornog korisnika Holdina d.o.o. Sarajevo.
Korisnicima će usluge biti pružane 24 sata dnevno.
Odmorište Kravice je dvostrano i smješteno je s južne strane vodopada Kravice, na dijelu trase iza mosta Trebižat.
Prateći uslužni objekti (PUO) na odmorištima vozačima i putnicima osiguravaju puni komfort, kako je to i uobičajeno u svijetu.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Danke Air-Bosnia, dass du uns auf dem Laufenden hältst mit dem Autobahnnetz. Passiert etwas in naher Zukunft bei Slavonski Brod? Oder die Strecke von Slavonski Brod nach Sarajevo? Immerhin hat sich jetzt die Fahrzeit von Slavonski Brod nach Sarajevo um ca. eine Stunde verkürzt. Früher waren es 4 Std, jetzt 3.
Autoput Banja Luka - Doboj bit će gotov 2017. godine, prvih 36 km u prometu ovog ljeta
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Dionica autoputa Banja Luka – Doboj na pravcu od Doboja do Prnjavora tokom ljeta će biti otvorena za saobraćaj, potvrđeno je za Klix.ba iz JP Autoputevi Republike Srpske.
Dionica autoputa na pravcu od Doboja do Prnjavora duga je 36,6 kilometara, a njena izgradnja finansirana je kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 180 miliona eura.
"U prethodnom periodu, aktivnosti izvođača su bile koncentrisane na završetak izvođenja radova na temeljenju stubova za zvučne barijere i ugradnji asfaltih slojeva, nastavak završnih radova na izgradnji nadvožnjaka duž cijele trase, ugradnji odvodnje s kolovozne površine, uključujući i izgradnju separatora, sanaciji kosina sa gabionima i kamenim nabačajem, izgradnju odmorišta 'Brkića Voda', radovima na regulaciji riječnih tokova, postavljanju odbojnih ograda te ostalim povezanim radovima", objašnjeno je iz Autoputeva RS.
Izvođač radova je konzorcij sačinjen od firmi Integral inženjering Laktaši i Granit Skoplje, koji su, svako sa svoje strane, angažovali i desetine podizvođača, tako da je izgradnja pomenute dionice u proteklom periodu osigurala posao za više od 1.000 radnika.
Od Banje Luke do Prnjavora
Radovi na dionici autoputa Banja Luka – Doboj na pravcu od Banje Luke do Prnjavora zvanično su počeli 1. septembra 2014. godine. Riječ je o dionici dugoj 35,3 kilometra, čija je izgradnja finansirana kreditom Evropske investicione banke, u iznosu od 160 miliona eura, a na kojoj će biti izgrađena 52 objekta.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Jedan od većih objekata na ovoj dionici je most Vrbas koji će se nalaziti između trećeg i četvrtog kilometra autoputa Banja Luka - Doboj. Osim toga, na ovoj dionici planirana je i izgadnja vijadukta Mahovljani koji će se nalaziti na samom početku trase autoputa. Izvođač radova je isti kao i na prvoj dionici, tj. konzorcij firmi Integral inženjering iz Laktaša i Granit iz Skoplja. U ovoj građevinskoj sezoni, izvođač je nastavio geotehničke radove, dio zemljanih radova (iskop humusa, široki iskop, obrada podtla, izrada nasipa) i radove na izradi drenaže, kao i na izgradnji objekata", rečeno je iz Autoputeva RS.
Ukoliko sve bude teklo po planu, tvrde iz Autoputeva RS, cijeli autoput Banja Luka – Doboj bi do kraja 2017. godine trebao biti otvorena za saobraćaj u kompletnoj dužini od 72 kilometra.
Planovi
U okviru realizacije projekta izgradnje mreže autoputeva u Republici Srpskoj, Autoputevi RS su ušli u razgovore sa tri kineske kompanije koje su zainteresovane za izgradnju tri putna pravca. Riječ je o autoputevima na pravcu Banja Luka – Mliništa (Glamoč), zatim na pravcu Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi i na kraju Brčko – Bijeljina – granica sa Srbijom.
"Za izgradnju autoputa na pravcu od Banje Luke do Mliništa, odnosno u prvoj fazi od Glamočana do Puta AVNOJ-a zainteresovana je kineska kompanija Synohidro corporation ltd sa sjedištem u Pekingu. Kineski partneri su u saradnji s Autoputevima RS pripremili potrebnu dokumentaciju, neophodnu za završne pregovore sa kineskom bankom Exim o kreditnom sporazumu, kojim bi bio finansiran ovaj infrastrukturni projekat. Dokumentacija i ugovor proslijeđeni su banci na evaulaciju. U međuvremenu, Autoputevi RS otpočeli su preliminarne razgovore sa China Shadong international Economic & Tehnical Cooperation Group Ltd. o saradnji na izradi projektne dokumentacije i izgradnji autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi (prva faza Banja Luka - Prijedor), kroz model javno-privatnog partnerstva ili koncesije.
Pomenuti putni pravac dio je i Prostornog plana Republike Srpske, a riječ je o dionici ukupne dužine 80 kilometara, odnosno u prvoj fazi, na pravcu od Banje Luke do Prijedora, dužine 50 kilometara. Pored ovog, Autoputevi RS sprovode aktivnosti na pripremi još jednog važnog projekta, odnosno izgradnji autoputa Brčko – Bijeljina - granica sa Srbijom. Za ovaj putni pravac ozbiljan interes iskazali su predstavnici još jedne kineske kompanije – 'China Road and Bridge Corporatin'", zaključeno je iz Autoputeva RS.
Koridor 5C i E 661
Pored novih pravaca, Autoputevi RS traže rješenje za izgradnju autoputa Doboj – Vukosavlje, na Koridoru 5C, a istovremeno Autoputevi RS očekuju pozitivne vijesti iz Zagreba o realizaciji projekta izgradnje mosta preko rijeke Save, kod Bosanske Gradiške, koji bi postojeći autoput E 661 Bosanska Gradiška – Banja Luka povezao s panevropskim koridorom H, odnosno autoputem Zagreb – Beograd.
Bald wird auch Pocitelj mit der Autobahn verbunden. Danach ist es nur noch ein Katzensprung bis Mostar :bih1:
---
Autoceste FBiH: Uskoro ugovori za izgradnju dionice Počitelj - Zvirovići
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Javno preduzeće Autoceste FBiH naredna dva nova ugovora o izgradnji će potpisati tokom augusta, čim dobiju saglasnost Evropske investicijske banke (EIB) za oba lota, a riječ je o dionici Počitelj - Zvirovići.
Ukupna dužina dionice je 11,07 km i na njoj se nalazi najduži most na Koridoru 5-C, most Počitelj dužine jedan kilometar. Ukupna procijenjena vrijednost izgradnje je 100 miliona eura, a sredstva su osigurana od EIB-a.
Navode da je izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići neophodna kako bi saobraćaj s magistralne ceste M-17 bio preusmjeren na autocestu prema Bijači, čime bi bila osigurana puna funkcionalnost izgrađene poddionice Bijača - Zvirovići i povećana njena isplativost.
JP Autoceste FBiH imaju aktivna dva gradilišta u zeničkoj regiji, a to su Drivuša - Klopče i Klopče - Donja Gračanica.
Početkom 2017. imat će aktivna još dva gradilišta, odnosno počet će radovi na izgradnji dionica Počitelj - Buna (7,2 km) i Donja Gračanica - tunel Zenica (3,9 km). JP Autoceste FBiH je 14. jula 2016. uputilo javni poziv za pretkvalifikaciju za postupke nabavke za izgradnju dviju dionica Počitelj - Buna i Donja Gračanica - tunel Zenica, te je u završnoj fazi za odobrenje 80 miliona eura kod EBRD-a za finasiranje navedenih dionica.
Za dionicu Mostar jug - Buna, poddionica Buna - tunel Kvanj, upućena je inicijativa za osiguranje finansijskih sredstava za izgradnju u visini od 100 miliona eura kod EIB-a.
Također, JP Autoceste FBiH je izvršilo optimizaciju trase dionice autoceste Konjic - Mostar sjever čime će, uz korištenje prirodnih pogodnosti terena (prolaz kroz dolinu Bijela) te nova tehnološka dostignuća u tunelogradnji za proboj kroz planinu Prenj, trasa biti skraćena za 18 km i ostvarena ušteda oko 300 miliona eura.
Na dionici Tarčin - Konjic završen je glavni projekt i u toku je eksproprijacija zemljišta. Procijenjena vrijednost je oko 450 miliona eura bez PDV-a i ne predstavlja prioritet u ovom momentu.
Dionica Nemila - Zenica sjever (izlaz iz tunela Zenica) je podijeljena na tri lota i pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod tri različite međunarodne finansijske institucije: EBRD u visini od 80 miliona eura, OFID - Opec fond za međunarodni razvoj u visini od 49 miliona eura i KFAED u visini 36 miliona eura.
Za radove na izgradnji na južnom dijelu Koridora 5-C očekuju da će biti završeni za 30 mjeseci od dana potpisivanja ugovora, dok dionice u zeničkoj regiji mogu biti završene do kraja ljeta 2018.
Nastavak radova koji obuhvataju završne radove postavljanja asfalta, horizontalne i vertikalne signalizacije na dionici Svilaj - Odžak planiran je početkom 2017., što bi se uskladilo sa završetkom mosta na rijeci Savi, uz očekivano puštanje u promet krajem 2017. Za završetak te najsjevernije dionice osiguran je grant od 17,4 miliona eura i privode se kraju završne aktivnosti za 40 miliona eura kod EBRD-a.
U toku su i aktivnosti vezane za provođenje postupka izbora privatnog partnera/koncesionara za izgradnju brze ceste Lašva - Nević Polje.
Osim toga, JP Autoceste FBiH u narednom periodu uvodi novi billing sistem u cilju optimizacije ACC usluge kreiranjem novih paketa ACC usluge i mogućnošću punjenja ACC uređaja putem Interneta, SMS-a, elektronske banke i slično.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
OTKRIVAMO Šta sadrži usvojena Okvirna strategija saobraćaja: BiH se pretvara u veliko gradilište
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Okvirna strategija saobraćaja u BiH, koju je nedavno usvojilo Vijeće ministara BiH, a usaglasili lideri svih političkih stranaka, objavljena je prije nekoliko dana na zvaničnoj stranici Ministarstva prometa i komunikacija BiH. Riječ je o strateškom dokumentu koji je predvidio sve najvažnije projekte u narednih 15 godina kada je u pitanju izgradnja infrastrukturnih projekata u BiH, od izgradnje autocesta, brzih cesta, željezničkih pruga, luka, mostova, pa sve do ulaganja u avioinfrastrukturu. Jasni kriteriji Usvajanje ove strategije, koja se odnosi na period 2015.-2030. godina, jedan je od uvjeta Evropske komisije da bi naša država mogla aplicirati za pristup fondovima Evropske unije, a predstavlja smjernicu za razvoj saobraćajnog sektora u BiH i prikazuje detalje za implementaciju svih projekata do 2030. godine.
Projekti u Federaciji: Primarna izgradnja autoputeva Strategija, čija ukupna vrijednost projekata u izgradnji i onih koji će se tek graditi iznosi na desetke milijardi maraka, predviđa postupke i programe koje treba poduzeti da bi se utvrdile jasne odgovornosti za njenu provedbu. Naš list ekskluzivno donosi listu projekata u Federaciji, RS i Distriktu Brčko. Kada je u pitanju Federacija, u strategiji je navedeno da ukupna dužina autoceste koja je u upotrebi iznosi 92 kilometra te da infrastrukturu čini 40 posto magistralnih puteva, 39 posto regionalnih i 21 posto lokalnih puteva.
Intenzitet vozila na magistralnim putevima u BiH Tako se na listi prioriteta, čija je izgradnja već u toku ili treba početi, a tiče se ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu, nalazi oko 30 projekata, od čega se 12 odnosi na autoceste, pet na izgradnju brzih cesta, a deset na magistralne ceste. Ukupna vrijednost projekata koji se odnose na izgradnju autoputa, tačnije Koridora 5C, iznosi oko 4,2 milijarde eura (8,4 milijarde KM). Radi se o dionicama Nemila - Klopče, Mostar Jug - Zvirovići, Svilaj - Odžak, Tarčin - Ovčari, Žepče - Nemila, Mosta Sjever - Mostar Jug, Ovčari - Salakovac, Orašje - Tuzla i Žepče - Tuzla. Brza cesta Projekti na izgradnji brze ceste odnose se na dionicu Lašva - Nević Polje, Nević Polje - Jajce, Bihać - Velika Kladuša, Turbe - Donji Vakuf - Bugojno - Kupres - Livno - granica s Hrvatskom, ali i Mostar - Široki Brijeg - Grude - granica s Hrvatskom.
Projekti u RS: Nastavak već postojećih dionica U RS je planirana izgradnja 24 projekta koja se odnose na puteve te četiri zaobilaznice. Ukupna vrijednost ovih projekata je oko 3,3 milijarde eura (6,6 milijardi KM). U Distriktu Brčko jedan od najvećih projekata je ulaganje u Luku Brčko.
Mapa glavnih aerodroma u BiH
Kada je u pitanju razvoj avioinfrastrukture i tehničkih poboljšanja na aerodromima, u strategiji je navedeno da će u Sarajevski aerodrom od 2017. do 2019. godine biti investirano 40 miliona eura, u aerodrom u Mostaru za isti period 15 miliona eura, a u Tuzlanski aerodrom 25 miliona eura. Kada je u pitanju RS, predviđena su ulaganja u aerodrom Mahovljani - Banja Luka.
Brojke
124 kilometra dužina autoputa u BiH
92 kilometra dužina autoputa u FBiH
8,4 milijarde KM za projekte u FBiH koji se tiču Koridora 5C
6,6 milijardi KM za projekte u RS, izgradnja autoputa
30 projekata ukupno u oblasti saobraćajne infrastrukture u FBiH
24 projekta u RS